Bereikbaar buiten werktijden (zorg)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde
Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Bereikbaar buiten werktijden (zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 17:23

Ik ben verpleegkundige en werk binnen een kleinschalige organisatie. Doe over het algemeen geen onregelmatige diensten meer, heb een meer coördinerende/inhoudelijk ondersteunende/beleids-functie. Echter geen leidinggevende/manager. Ik ben binnen de organisatie de enige die 'doet wat ik doe'. Als collega's ergens tegenaan lopen komen ze al gauw bij mij terecht. Dat varieert van zorginhoudelijke dingen (acuut en minder acuut), tot 'ik heb een snotneus moet ik me laten testen op corona', 'er heeft iemand gebeld of we nog stageplekken hebben', 'ik heb een dagdienst en Pietje een late maar mogen wij wel ruilen' (ik maak voor 1 van onze locatie de roosters, dit deed ik al toen ik zelf in het betreffende team meewerkte). Maar deze vragen komen dus op elk mogelijk tijdstip van de dag en ook in het weekend. Ik werk 34 uur en wordt er vrij gelaten hoe ik dat indeel, dus dat is erg prettig, maar in praktijk komen de vragen altijd- vrij of niet vrij. Ik heb tijdens werkoverleggen al eens aangegeven dat als er écht wat is, ze mij best in de weekenden mogen bellen, maar als het iets is dat kan wachten, dan liever niet (gepoogd het beeld te schetsen dat niet alleen dát team mij belt met vragen, maar dat de andere locaties dit ook doen.. en ik dan al gauw 6 keer per weekend iemand aan de lijn heb).