Hondentrimmer worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Hondentrimmer worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 15:34

hoihoi!

Ik ben sinds dit jaar aan de opleiding hondentrimmer begonnen aan Syntra en ik vind het helemaal geweldig!
Het is een tweejarige opleiding dus ik ben nog wel even bezig.
Maar nu vroeg ik me af voor na de opleiding, hoe kan je het beste beginnen?

Zijn er mensen met ervaring met een eigen trimsalon op te starten? Ik zou het uiteraard graag op mezelf beginnen, eventueel deeltijds, misschien voltijds afhankelijk wat mogelijk is.

Maar ik word wel een beetje bang OF het wel allemaal mogelijk is.

Ik werk zelf al twee jaar als dierenartsassistente dus ik werk al langer met honden (ook moeilijke) en fysiek werk schrikt me niet af.

Maar uiteraard komt er meer bij kijken, een klantenbestand opbouwen, reclame maken etc

Mensen die ervaring hebben met een eigen trimsalon? Zijn er tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Hondentrimmer worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:48

ik zou (net als na elke opleiding) eerst wat praktijkervaring op proberen te doen in loondienst en dan daarna evt een eigen salon opzetten.

Ik heb (in een andere branche) zoveel mensen (dezelfde) beginnersfouten zien maken, als je bij iemand werkt of met iemand samen kan je daar nog een beetje over sparren

Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 15:50

Polly schreef:
ik zou (net als na elke opleiding) eerst wat praktijkervaring op proberen te doen in loondienst en dan daarna evt een eigen salon opzetten.

Ik heb (in een andere branche) zoveel mensen (dezelfde) beginnersfouten zien maken, als je bij iemand werkt of met iemand samen kan je daar nog een beetje over sparren


Uiteraard ben ik dit van plan in de mate van het mogelijke, Volgend jaar kan ik een jaar stage lopen, er zijn nog heel veel cursussen die ik graag zou bij doen.

Ik hoop dat ik ergens inderdaad in loondienst zou kunnen beginnen, maar ik weet niet of dit als trimmer echt mogelijk is, maar ik ga zeker zoeken!

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:03

In loondienst als trimmer wordt inderdaad wel lastig, je hebt wat grote dierenwinkels en tuincentra waar ze trimmers hebben, maar verder houd het wel een beetje op. Ik denk dat het vooral belangrijk is of je de ruimte ervoor hebt? Of je het aan huis kunt en mag doen?