Diergeneeskunde studeren in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Diergeneeskunde studeren in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 13:51

Hoi!


Ik kon hier alleen maar oude topics over vinden, dus daarom maak ik een nieuwe aan.

Dit jaar doe ik mee met de selectie voor diergeneeskunde, en uiteraard hoop ik dat ik binnenkom, maar de kans is er ook dat dat niet lukt. Dus, plan B.
Natuurlijk kun je naar Antwerpen of Gent, maar ik wilde eigenlijk ook verder oriënteren.

Wat is er mogelijk in het buitenland? Het is lastig om hier goede informatie over te vinden.. Ik heb ooit wel eens gehoord dat studeren in Schotland gratis zou zijn...? Maar dat zal nu misschien wel veranderd zijn door de Brexit. Amerika is niet te doen qua collegegeld, dus dat valt af. Hebben jullie nog ideeën of ervaringen? :)

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:03

Ik zou zeggen neem contact op met IVSA https://www.ivsa.org/
Dit is de internationale diergeneeskunde studentenvereniging. Zij kunnen je hier vast over informeren

Ik studeer zelf in NL en heb ook een jaar in Antwerpen gestudeerd, dus als je vragen hebt. Mailbox staat open ;)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:09


blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Diergeneeskunde studeren in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:30

Ik heb ooit wat gelezen over een Spaanse universiteit waar je het eerste jaar een speciaal op buitenlanders gericht programma kon volgen en de taal kon leren terwijl je al diergeneeskunde studeert. Gevonden via Google.