Wat wil jij weten over een beroep?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 01:06

Vraag aan psycholoog: heb je weleens privé contact met cliënten? Of daarna, als het traject afgesloten is?

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 03:00

Leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:59

Daantj__ schreef:
denisesilver schreef:
Leuk topic! Vraag aan alle accountants; wat doe je precies tijdens je werkdag? Blame dit liedje maar voor die vraag: https://m.youtube.com/watch?v=yNLNHzjeSd8


Mag een assistent accountant ook?
Ik verwerk en controleer de administratie van onze klanten. Ik boek/zet elke uitgaven/kosten en opbrengsten/inkomsten onder de juiste post inclusief de juiste btw die eraan vast zit. Dit om duidelijkheid en overzicht te creëren waardoor onze andere werkzaamheden makkelijker worden. En die andere werkzaamheden zijn de jaarrekening opstellen en fiscale (belasting) aangiftes te doen. Ook kan het voorkomen dat ik een balans opstel van een bedrijf of een liquiditeitsbegroting maak.
Ik werk voor de accountant. Ik heb ook wel eens contact met klanten maar de accountant meer. En die heeft ‘echte’ gesprekken met de klant als in: ‘hoe staat het er voor’, ‘gaat het de goede kant op’, ‘wat willen jullie in de toekomst nog’, ‘hoe zie je je oude dag voor je’ etc. Zij geven ook tips over en voor het bedrijf. En als de ondernemer een financiële vraag heeft of bijvoorbeeld wil uitbreiden of bedrijf over wil laten nemen, dan stellen ze die vraag aan de accountant. Die gaat vervolgens uitzoeken hoe dit het beste (en voordeligste) kan voor dit bedrijf etc. Hierbij gebruiken ze vaak de gegevens die ik voor ze aanlever. Ook controleren de accountants dit sowieso wel want zij moeten een jaarrekening onderteken.
De accountant is dus meer een adviseur maar ook aansprakelijk voor de juistheid van de boekhouding die hij/zij onder zich heeft.

Thanks!!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:53

denisesilver schreef:
Leuk topic! Vraag aan alle accountants; wat doe je precies tijdens je werkdag? Blame dit liedje maar voor die vraag: https://m.youtube.com/watch?v=yNLNHzjeSd8

Ik ben controller (in de UK waar ik woon/werk heet dat management accountant, in Nederland is het volgens mij strikt genomen geen accountant :D ) bij een projectontwikkelaar. Ik ben eindverantwoordelijk voor alle accounting entries/boekhouding in het systeem (omzet, cost of sales aanpassingen per maand + uitrekenen wat die moeten zijn per project gebaseerd op de totale omzet en kosten over de levensduur van het project, en alle andere inkomsten en uitgaven). Maar ik bereid en presenteer ook vooral rapporten voor de Board en andere afdelingen die laten zien of we (snel) genoeg verkopen om voorspellingen te halen, of we qua winst goed lopen in vergelijking met onze voorspellingen, of we snel genoeg bouwen/of de bouw ergens problemen kan opleveren om onze voorspelde omzet en winst te halen... Dat soort dingen :D Ik heb wat dat betreft veel contact met eigenlijk elke andere afdeling. Daarnaast assisteer ik mijn directeur met het voorbereiden van die omzet/winst/cashflow voorspellingen (we kijken daarbij 2 jaar vooruit). Ik bereid ook de jaarrekening voor en leid het contact met de auditors als de jaarrekening gecontroleerd wordt :)

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:39

Amado7 schreef:
Vraag aan psycholoog: heb je weleens privé contact met cliënten? Of daarna, als het traject afgesloten is?



Hier een psycholoog in de (forensische) verslavingszorg. Ik onderhoud privé geen contact met mijn cliënten. Indien het iemand wel helpt ben ik buiten kantoor tijden best bereikbaar, maar dit is enkel op afspraak en niet zomaar. In principe heb ik met iedereen de afspraak ma t/m vr 8-18 reageer ik op berichten/belletjes, daarna niet. Je mag me uiteraard wel bellen/appen/sms-en maar dan reageer ik de volgende (werk)dag.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:06

Eulogy schreef:
denisesilver schreef:
Leuk topic! Vraag aan alle accountants; wat doe je precies tijdens je werkdag? Blame dit liedje maar voor die vraag: https://m.youtube.com/watch?v=yNLNHzjeSd8

Ik ben controller (in de UK waar ik woon/werk heet dat management accountant, in Nederland is het volgens mij strikt genomen geen accountant :D ) bij een projectontwikkelaar. Ik ben eindverantwoordelijk voor alle accounting entries/boekhouding in het systeem (omzet, cost of sales aanpassingen per maand + uitrekenen wat die moeten zijn per project gebaseerd op de totale omzet en kosten over de levensduur van het project, en alle andere inkomsten en uitgaven). Maar ik bereid en presenteer ook vooral rapporten voor de Board en andere afdelingen die laten zien of we (snel) genoeg verkopen om voorspellingen te halen, of we qua winst goed lopen in vergelijking met onze voorspellingen, of we snel genoeg bouwen/of de bouw ergens problemen kan opleveren om onze voorspelde omzet en winst te halen... Dat soort dingen :D Ik heb wat dat betreft veel contact met eigenlijk elke andere afdeling. Daarnaast assisteer ik mijn directeur met het voorbereiden van die omzet/winst/cashflow voorspellingen (we kijken daarbij 2 jaar vooruit). Ik bereid ook de jaarrekening voor en leid het contact met de auditors als de jaarrekening gecontroleerd wordt :)

Jij ook bedankt! Zo leer ik nog eens wat!

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:55

Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer vrouwen in zwaar technische beroepen zitten en ingenieur zijn? Hoe vinden jullie de “mannenwereld” naar jullie kijken als professional?

Spoiler:
Ik ben ingenieur in opleiding en dus nog aan het studeren maar ik merk dat ik bij docenten en professoren vaak “dat meisje” ben. Maar vanuit het werkveld krijg ik vaak hele enthousiaste reacties, daar ben ik ook “dat meisje”, maar wel de stoere chick die ze willen aannemen.

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:21

Ik ben wel benieuwd of hier iemand bij de gemeente werkt bij bijvoorbeeld vergunningen. Of je ooit bent gevraagd om voor een som geld iets door de vingers te zien. Dat lijkt mij zo bizar om mee te maken!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:11

Dan heb ik ook nog een vraag voor alle huismoeders full time (ook een zwaar beroep) van peuters vooral.


Hoe hou je het vol? :')

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 18:16

Giolli schreef:
Dan heb ik ook nog een vraag voor alle huismoeders full time (ook een zwaar beroep) van peuters vooral.


Hoe hou je het vol? :')


Dat is geen beroep :=

Als je als politie iets ziet gebeuren in je privé tijd, grijp je dan in of bel je de politie of denk je nu even niet. Bijvoorbeeld bij een vechtpartij.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:23

Oh jammer. :+

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:25

Kookaburra schreef:
Ik ben wel benieuwd of hier iemand bij de gemeente werkt bij bijvoorbeeld vergunningen. Of je ooit bent gevraagd om voor een som geld iets door de vingers te zien. Dat lijkt mij zo bizar om mee te maken!


Bij de [***]. :) Bij mij nog niet gebeurd, bij een [***] wel iets soortgelijks.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:26

Giolli schreef:
Dan heb ik ook nog een vraag voor alle huismoeders full time (ook een zwaar beroep) van peuters vooral.


Hoe hou je het vol? :')


Serieus? >;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:27

Het was maar een grapje. :)

Overigens ook erg benieuwd naar de antwoorden die hopelijk komen! Een groot forum met veel werkende mensen zou toch een interessant topic moeten worden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:30

Giolli schreef:
Dan heb ik ook nog een vraag voor alle huismoeders full time (ook een zwaar beroep) van peuters vooral.


Hoe hou je het vol? :')


Omdat ik de wereld van dat mannetje hou, ik krijg juist energie van hem! Hij is wel geen peuter meer maar nooit anders geweest. Heerlijk als hij thuis is, genieten van elke minuut <3

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:34

moonsparkle schreef:
Giolli schreef:
Dan heb ik ook nog een vraag voor alle huismoeders full time (ook een zwaar beroep) van peuters vooral.


Hoe hou je het vol? :')


Dat is geen beroep :=

Als je als politie iets ziet gebeuren in je privé tijd, grijp je dan in of bel je de politie of denk je nu even niet. Bijvoorbeeld bij een vechtpartij.

Ik ken wel agenten. Het is ook afhankelijk van de situatie. Eigen veiligheid gaat natuurlijk voor, want je hebt in privétijd niet al je spullen mee. Maar agent ben je wel 24/7... ;) Dus als het echt iets is wat niet door de beugel kan, dan onderneemt men actie. Ofwel zelf ingrijpen ofwel collega's/meldkamer bellen.

Captain schreef:
Kookaburra schreef:
Ik ben wel benieuwd of hier iemand bij de gemeente werkt bij bijvoorbeeld vergunningen. Of je ooit bent gevraagd om voor een som geld iets door de vingers te zien. Dat lijkt mij zo bizar om mee te maken!


Bij de overheid. :) Bij mij nog niet gebeurd, bij een collega wel iets soortgelijks.

:wow:
Ik zou met de mond vol tanden staan. Het idee dat iemand dat uberhaupt durft te vragen. Kun je daar ook melding van maken bij je leidinggevende of politie?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:41

Chiren schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer vrouwen in zwaar technische beroepen zitten en ingenieur zijn? Hoe vinden jullie de “mannenwereld” naar jullie kijken als professional?

Spoiler:
Ik ben ingenieur in opleiding en dus nog aan het studeren maar ik merk dat ik bij docenten en professoren vaak “dat meisje” ben. Maar vanuit het werkveld krijg ik vaak hele enthousiaste reacties, daar ben ik ook “dat meisje”, maar wel de stoere chick die ze willen aannemen.



Ik ben programmeur, en het merendeel van de mensen waarmee ik werk is man.
Nooit problemen mee gehad, het maakt me niet uit of ik met mannen of vrouwen werk. Als iemand sceptisch is over de kwaliteit van mijn werk, dan zijn ze dat na enkele dagen vaak niet meer.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:47

Full time in de paarden... een hulpverleningspraktijk gecombineerd met opleiding in Paard en hulpverlening bij een Hogeschool. Ja als het zo gaat is het erg mooi. Maar niet ieder jaar is het een zekerheid dat er voldoende aanmeldingen zijn.... Dat geeft veel spanning want dan zou ik andere lessen moeten geven en daar ben ik inmiddels al een hele tijd uit. Maar dit jaar een uitstekend jaar, alleen lessen over mijn passie, wat wil je nog meer?

pateeke
Berichten: 2211
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:00

Amado7 schreef:
Vraag aan psycholoog: heb je weleens privé contact met cliënten? Of daarna, als het traject afgesloten is?


Normaal gezien niet. Ik scherm mijn gegevens ook goed af, net om te vermijden dat mensen privé-gegevens van mij vinden. Heb het ooit meegemaakt dat iemand mijn privé-nummer ging opzoeken om me whatsapp berichten te kunnen sturen.
Een van mijn vroegere cliënten heeft wel bepaalde gegevens van mij, zoals privé-mailadres. Ik weet dat die het niet gaat misbruiken en het is iemand met wie ik een heel wat opgebouwd heb. We hebben daar duidelijke afspraken over gemaakt en die persoon heeft die gegevens ook pas na meerdere jaren, aan het einde van het traject gekregen om welbepaalde redenen
Laatst bijgewerkt door pateeke op 24-11-20 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:03

Chiren schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer vrouwen in zwaar technische beroepen zitten en ingenieur zijn? Hoe vinden jullie de “mannenwereld” naar jullie kijken als professional?

Spoiler:
Ik ben ingenieur in opleiding en dus nog aan het studeren maar ik merk dat ik bij docenten en professoren vaak “dat meisje” ben. Maar vanuit het werkveld krijg ik vaak hele enthousiaste reacties, daar ben ik ook “dat meisje”, maar wel de stoere chick die ze willen aannemen.




Maak je vooral niet druk over je geslacht. Het heeft bij mij vooral in het voordeel gewerkt. In een team wat uit 5 mannen bestond werd ik als enige vrouw toegevoegd. Dit zorgde voor een nieuwe, betere team dynamiek. Ik heb een Bachelor in elektrotechniek/embedded systemen, maar ik heb nu direct contact met onze klanten op technisch vlak, naast de accountmanager. Het gaat hierbij om cameras voor zeer high-end inspectiesystemen(wafer/pcb/display). Ook van onze klanten heb ik hier nooit een opmerking gehad, tot op heden kunnen ze het allen erg waarderen. :j

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:16

Mensen die in de agrarische sector werken (met name als niet-boer); hoe hebben alle maatregelen omtrent stikstof, etc. jullie werk beïnvloed? Krijgen jullie vaker te maken met nukkige (bij gebrek aan een beter woord) klanten die tegen adviezen aanschoppen?

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 00:51

Krijg je als fysio niet zelf veel last van je rug en je spieren door het behandelen?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 01:00

denisesilver schreef:
Mensen die in de agrarische sector werken (met name als niet-boer); hoe hebben alle maatregelen omtrent stikstof, etc. jullie werk beïnvloed? Krijgen jullie vaker te maken met nukkige (bij gebrek aan een beter woord) klanten die tegen adviezen aanschoppen?


Ja, ik. Ik werkte in de veevoer industrie. Bij dat soort maatregelen wordt vaak het humeur van de boeren niet beter en gaan de gesprekken bijna alleen daarover.
Ik ken er ook best wat die gestopt zijn vanwege de maatregelen en dat doet soms echt pijn om te zien.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:18

Mensen in de kraamzorg; heb je zelf ook een kraamverzorgster gehad toen je een baby kreeg?

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 12:27

Aan de hand van de vorige vraag vroeg ik me af gaat een huisarts ook naar de huisarts?