Hoeveel uur werken jullie per week?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:46

Ik werk 36 uur, in mijn sector is dat fulltime. 4 om 5, heerlijk! Zou in de toekomst best naar minder willen als de financiën het toelaten.


Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:53

Als het erg druk is omtrent bezoeken vanuit Nederland of van andere partners kan ik zo 60u in een week werken, maar dat doe ik dan heel graag! Dan moet je je er wel bij bedenken dat we dan veel bezoek doen aan boeren en daar flinke stukken voor rijden, en 's avonds veel netwerk events van de ambassade bijvoorbeeld hebben (nu niet, natuurlijk!). Erna een keer een compensatie dag pakken is dan ook geen probleem.

Gemiddeld werk ik nu zo'n 40-50u per week, nu ik weer terug naar mijn post kon in het buitenland. Toen ik door gesloten grenzen in NL zat en thuis moest werken kelderde het aantal uren werken flink.

Doubtless
Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:31

Century schreef:
Ik heb helemaal geen last van stigma's of vooroordelen eigenlijk? Maar ligt misschien aan mijn branch (IT) en dat ik geen management-positie ambieer. Ik werk 32 uur en vind het heerlijk. Ook geen kinderen. Gewoon meer vrije tijd! Mijn man werkt ook 32 uur, overigens. Wat bedoel je met meer zorgtaken?


Interessant om te lezen! Ik had juist in de IT (zit nu in HR) veel te maken met vooroordelen en "de nadelen" van het vrouw zijn.

Met zorgtaken bedoel ik huishouden, afspraken regelen, boekhouding, e.d. Op het moment dat ik minder ga werken & mijn vriend doorbuffelt (werkt 45+ uur), zou ik me toch verplicht voelen meer "zorgtaken" op me te nemen.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:40

martinev schreef:
Ik werk in het onderwijs, ben docente Nederlands op een middelbare school, daar wordt je baan niet gemeten in uren, maar in een werktijdfactor. Ik werk fulltime, dus 1.0. Ik heb veel andere taken naast mijn lesgevende taak, zo ben ik mentor van twee klassen (vwo 2 en vwo 5), ben ik onderdeel van het wervingsteam voor nieuwe leerlingen en ben ik schoolopleider, ik begeleid alle stagiaires en docenten in opleiding bij ons op school en organiseer daar van alles voor. Ik geef 14 lesuren per week (deze duren 45 minuten), mijn andere taken voer ik rond die lesuren uit. Mij zal je nooit horen zeggen dat werken in het onderwijs zwaar is, heb 15 jaar in het basisonderwijs gewerkt, en nu 5 jaar op deze middelbare school en ik vind het een heerlijke en relaxte baan (echt waar, ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar ik begrijp dat geklaag nooit zo, 13 weken vakantie heb ik!) Op maandag geef ik maar 45 minuten les, op dinsdag en donderdag van half 9 tot half 1, op vrijdag van 10 tot half 3 en op woensdag is het wisselend, maar meestal ben ik zeker voor twee uur thuis. En dat voor een fulltime baan...


Even opmerken dat ik dit voor een keer een heel mooie post vind! Ik ben één van degene die zich af en toe wel druk kan maken over het 'gezeur' van veel leerkrachten die vinden dat ze de zwaarste job ooit hebben - zonder te appreciëren welke luxe ze wél hebben soms. Alsof het niet gezegd mag worden dat je voordelen hebt tov een ander ofzo. En natuurlijk zijn er altijd mensen die 5u voorbereiding hebben aan 1 lesuur, waar anderen daar maar een half uur voor nodig hebben... Maar je job kan pittig zijn met voordelen. Je hoeft je niet te verantwoorden voor die voordelen.


Ik werk op papier 40u. In praktijk worden we standaard echter ingepland met 45-48u per week. Uiteindelijk resultaat zit meestal ergens tussen de 45u en 60/65u per week. Onregelmatige uren (met uitschieters naar dubbele shiften van 15/16/17/18 u) ,vroeges, lates, nachten, weekenden,feestdagen. Als ik het financieel zou trekken , zou ik graag naar 32u gaan. Helaas is dat in mijn functie geen mogelijkheid, en doe ik het werk ook wel veel te graag om al te gaan switchen. Dus tot die tijd fakken we door :D

Century
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:44

Doubtless schreef:
Century schreef:
Ik heb helemaal geen last van stigma's of vooroordelen eigenlijk? Maar ligt misschien aan mijn branch (IT) en dat ik geen management-positie ambieer. Ik werk 32 uur en vind het heerlijk. Ook geen kinderen. Gewoon meer vrije tijd! Mijn man werkt ook 32 uur, overigens. Wat bedoel je met meer zorgtaken?


Interessant om te lezen! Ik had juist in de IT (zit nu in HR) veel te maken met vooroordelen en "de nadelen" van het vrouw zijn.

Met zorgtaken bedoel ik huishouden, afspraken regelen, boekhouding, e.d. Op het moment dat ik minder ga werken & mijn vriend doorbuffelt (werkt 45+ uur), zou ik me toch verplicht voelen meer "zorgtaken" op me te nemen.


Ik ben software-ontwikkelaar, mogelijk dat dat uitmaakt :) Bij mij in het team zitten alleen mannen. Ik heb het idee dat die ook vaak minder moeilijk doen haha. Bij mij in het team werkt ook niet iedereen 40 uur trouwens, 36 is ook gangbaar.
Ik snap als je vriend wel meer werkt dat je dan meer op je neemt inderdaad. Al zou je ook kunnen denken aan dat hij een groter deel van de financiën krijgt. Maar net hoe je het wilt afspreken :)

Kimley
Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:57

Euhm zolang als dat we hier op stal werk hebben :)
Meestal van half 7 Sochtends tot 7-8 uur savonds. Zomers nog wat later ivm met later binnen zetten :)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Walkure
Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:00

We werken allebei 40 uur :') Prima te doen, maar het weekend is wel echt te kort.

Wil in de toekomst wel graag naar 36 of zelfs 32, maar eerst een nieuw huis kopen samen.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

CCCCC
Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:03

Wat betreft meer zorgtaken, vriend werkt 40u (sales) en ik dus 36. We verdienen hetzelfde en dragen ook evenveel bij. Poetsen doen we samen in het weekend. Ik doe wel wat meer andere taken (was draaien, ophangen, strijken). Mochten we naar een groter huis gaan (we wonen nu in een appartement van 87m²) dan komt er wel een poetsvrouw, ondanks dat ik minder werk, vind mijn vrije tijd een luxe dus dan heb ik dat er graag voor over.

Roadracer
Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:03

Ik werkte eerst 36 uur, maar na de geboorte van mijn oudste ben ik 28 uur gaan werken (verdeeld over 3,5 dagen) en dat werk ik nu nog steeds. Ik heb 2 kinderen op basisschoolleeftijd. Misschien dat ik in de toekomst, als ze beiden ouder zijn, 32 uur zou willen overwegen, maar eigenlijk vind ik 28 geweldig. Dit geeft me een mooie balans tussen werk/inkomen en vrije tijd/tijd voor de kinderen, hun clubjes, sporten, speelafspraakjes, huishouden enzovoorts.
Als het financieel niet nodig is, dan liever niet meer terug naar 36+ uur. Maar ik begrijp dat dat een luxe is :)

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:05

Ik werk 40 uur in de week en ben net weer begonnen met een opleiding ernaast. Word pittig, maar hopelijk straks wel weer een diploma erbij en extra mogelijkheden om verschillende werkzaamheden te doen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:37

Gemiddeld 9 uur per dag. En in het weekend vaak ook nog wat. Gisteren 13 uur gewerkt in totaal.

Soms is het heel druk (ook in mijn hoofd) maar het is super afwisselend en ik kan alles zelf vormgeven. Het is veel werk en het stopt nooit. Echter zou ik echt een burnout krijgen van werk dat vaak hetzelfde is. Het sleurgevoel word ik heeel verdrietig van.

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:51

Hanafubuki schreef:
Ik werk 40, voorheen 32. Ik zit in een vakgebied waarin parttime werken vaak achter de feiten aanlopen is. Met 32 uur kan je nog prima meekomen op projecten, maar met minder krijg je vaak weinig voldoenend werk omdat je er gewoon weinig bent.

Ik vind 40 uur heerlijk!


Ik denk ook dat je de meeste hbo/wo functies niet in minder dan 4 dagen kunt uitoefenen. Voor sommige functies was minder dan 5 dagen eigenlijk al not done (advocatuur, notariaat, fiscalisten etc), maar daar begint wel enige flexibiliteit in te komen.

Ik werk nu 5 om 4 en dat bevalt goed, die extra vrije dag (ik werk dus 90%). Bij mijn vorige baan wilde ik eigenlijk naar standaard 4 dagen. Sinds een paar maanden heb ik een andere baan en ondanks reistijd van 1,5 uur per dag (en een werkweek die fulltime 40 uur is ipv 37,5 uur), wil ik niet minder werken. Inmiddels werk ik wel weer meer thuis, maar ook de weken waarin ik wel iedere dag op kantoor zat, gingen prima.

Daarnaast doe ik nog wel vrijwilligerswerk (sportcoach en scheidsrechter op nationaal niveau), maar dat zie ik niet als werk, maar als hobby.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

ista
Berichten: 1131
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:03

Ik werk op contract 28 uur, maar draai in schoolweken 33 uur. Vanwege mijn functie ben ik alle schoolvakanties vrij, maar vanwege mijn functie heb ik ook slechts de normale vakantie-opbouw. Vandaar dat ik iedere week 5 overuren draai om mijn vakanties te compenseren.

(Ik ben schoolmaatschappelijk werker, dus werk op de scholen, maar niet in dienst van de scholen, vandaar)

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:15

Ik werk 24 uur over 3 dagen, maar overweeg om ze te gaan verdelen over 4 dagen zodat ik mijn zoontje (van 4) een middag extra zie. Ik heb eerder wel fulltime gewerkt maar ben na de geboorte van onze zoon gaan minderen. Ik heb nog een poosje 32 uur gewerkt maar dit vond ik toch te veel icm gezin. Dus nu 24 uur en ik vind dat heerlijk :D

Yipee
Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:15

Ik werk 32 uur dus 4 dagen per week en dat is heerlijk. Die vrijheid en 3 dagen weekend is mij veel waard. Ik heb hierover ook wel 40+ uur gewerkt per week en dat is best pittig.
Mijn vriend werkt voorlopig nog 40 uur per week dus 5 dagen.

Betekend wel dat ik op de vrije dag eigenlijk de meeste klusjes doe zoals boodschappen en schoonmaken. Niet dat mijn vriend niks doet overigens. Hoe zit die verdeling bij jullie eigenlijk? Diegene die minder werkt pakt ook wat meer klusjes op?

_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:20

Yipee schreef:
Ik werk 32 uur dus 4 dagen per week en dat is heerlijk. Die vrijheid en 3 dagen weekend is mij veel waard. Ik heb hierover ook wel 40+ uur gewerkt per week en dat is best pittig.
Mijn vriend werkt voorlopig nog 40 uur per week dus 5 dagen.

Betekend wel dat ik op de vrije dag eigenlijk de meeste klusjes doe zoals boodschappen en schoonmaken. Niet dat mijn vriend niks doet overigens. Hoe zit die verdeling bij jullie eigenlijk? Diegene die minder werkt pakt ook wat meer klusjes op?


Net zo idd. Die vrije doordeweekse dag is mijn huishouddag zodat we in het weekend veel tijd samen hebben.

Goof
Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:27

Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Ik werk zelf 4 dagen, altijd al gedaan ook. Ik verdien behoorlijk en heb meer uren helemaal niet nodig (ik zou heel prima nog minder kunnen werken ook), dus ik kies lekker voor 3 vrije dagen.
Die keuze is natuurlijk een luxepositie, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze heeft.
Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit (zal overigens ook afhankelijk zijn van je leeftijd, een 20-jarige verdient doorgaans minder dan een 40-jarige).

Edit; ik ben kind-vrij, dus daar hoef ik niks op aan te passen. Ik had die optie even niet mee genomen in mijn bericht, maar kan me voorstellen dat als er kinderen in het spel zijn, je wellicht ook al minder werkt.
Laatst bijgewerkt door Goof op 20-10-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

s1993
Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:41

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Ik werk zelf 4 dagen, altijd al gedaan ook. Ik verdien behoorlijk en heb meer uren helemaal niet nodig (ik zou heel prima nog minder kunnen werken ook), dus ik kies lekker voor 3 vrije dagen.
Die keuze is natuurlijk een luxepositie, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze heeft.
Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit (zal overigens ook afhankelijk zijn van je leeftijd, een 20-jarige verdient doorgaans minder dan een 40-jarige).


Ik werk 32 uur, dat is een bewuste keuze maar hier ook eigenlijk de standaard. Ik heb liever meer vrije tijd dan meer/luxere spullen :) Ik ben de woensdag vrij en heb dan tijd voor het huishouden, voor mijn paard en hardlopen. Mocht ik ooit kinderen krijgen wil ik naar 24 uur. Vriendlief werkt 36 uur in 4 dagen en is de vrijdag vrij.

It does not do to dwell on dreams and forget to live

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:44

T is hier idd een bewuste keuze. Ik heb een prima salaris en mijn man verdient nog ruim meer dan ik en werkt wel fulltime. T is dus niet nodig om 2 fulltime salarissen te hebben. Bovendien vind ik het met kinderen not done om allebei fulltime te werken.
Sinds mei gaat onze zoon naar school en heb ik ineens 2 ochtenden voor mezelf, dat is wel heel apart hoor... maar ga dan iig altijd 1 ochtend lekker paardrijden. Als het mooi weer is ga ik dan lekker op buitenrit (op t Dwingelderveld, wat een straf :+ )

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:54

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Ik werk zelf 4 dagen, altijd al gedaan ook. Ik verdien behoorlijk en heb meer uren helemaal niet nodig (ik zou heel prima nog minder kunnen werken ook), dus ik kies lekker voor 3 vrije dagen.
Die keuze is natuurlijk een luxepositie, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze heeft.
Ben benieuwd hoe dat bij anderen zit (zal overigens ook afhankelijk zijn van je leeftijd, een 20-jarige verdient doorgaans minder dan een 40-jarige).

Edit; ik ben kind-vrij, dus daar hoef ik niks op aan te passen. Ik had die optie even niet mee genomen in mijn bericht, maar kan me voorstellen dat als er kinderen in het spel zijn, je wellicht ook al minder werkt.


Bij mijn vorige baan was 5 dagen me echt te veel. Ik zou nu weer fulltime kunnen gaan werken (want leuke baan), maar die ene extra vrije dag om de week is me ook wel veel waard. Financieel gezien zou ik nog wel wat minder kunnen werken, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Geen kinderen hier, maar als ik die wel zou hebben zou het denk ik alsnog minimaal 4 dagen worden (van mijn partner 'verwacht' ik dat dan ook). Ik vind het sowieso belangrijk om financieel zelfstandig te blijven.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:04

De vacature was voor 40 uur/week.. daar was weinig over te discussiëren op dat moment. Ik mag nu wel minder werken, maar de baas heeft het liever niet. We zouden eerder uren erbij moeten hebben qua werkaanbod. Het is dus allemaal al druk zat, als ik dan nog harder moet rennen in de overgebleven uren.. heb ik die uren minder nodig om bij te komen. Is dan ook gewoon zonde van mijn energie en salaris.

En heb vrije dagen genoeg (extra ADV dagen) om lange weekenden en vakanties te plannen wanneer ik daar zin in heb. Om die 40 uurs weken regelmatig te doorbreken. Anders zou ik het niet volhouden. Qua vaste lasten zou het prima minder kunnen. Maar ik vind €800 sparen en elk weekend uit eten kunnen en zonder echt op te letten gewoon doen waar we zin in hebben, ook wel heel prettig leven :')

Roadracer
Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:09

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?

Toen er kinderen kwamen waren mijn man en ik het er over eens dat we ze maximaal 3 dagen per week naar opvang wilden brengen. In overleg ervoor gekozen dat ik ging part-timen en hij bleef full-timen. Qua baaninhoud en financieel bezien was het voor mij mogelijk om 28 uur te werken, waarvan een halve dag vanuit huis. Alle speel/sport/etc afspraakjes van de kinderen regel ik grotendeels. Daarnaast doe ik het huishouden, maar mijn man kookt iedere dag. Op die manier een verdeling waar we beiden tevreden mee zijn :)

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:16

Bij mij is veel werken een bewuste keuze om verschillende redenen. Mijn vaste baan (Verantwoordelijke functie) kan gewoon niet in minder uren of dagen. En ik hou wel van een job op niveau en heb ambitie, helaas betekent dat in mijn werkveld nog steeds 40u op papier en minstens 45 in realiteit.
Mijn tweede job verdient erg mooi voor erbij en ik vind het leuk en ontspannend werk.

Verder geef ik erg veel uit aan reizen en uit eten/drankjes doen, dagjes weg etc. Ik heb misschien minder vrije tijd maar bij mij kan het wel én én én zeg maar. Ik breng weinig tijd thuis door. Verder spaar ik en willen we op termijn een mooier huis hier in de stad wat ontzettend duur is. En ja als het kan wil ik zeker vroeger stoppen met werken dan mijn pensioengerechtigde leeftijd of op zijn minst kunnen minderen zonder te moeten inboeten. Daar zal veel voor nodig zijn.

En als laatste: ik ben totaal niet opgegroeid met minder uren werken en heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan.

Mijn man werkt minder ( zeker sinds hij thuis werkt valt er ook 3,5u reistijd per dag weg bij hem) maar doet niet echt meer In het huishouden. Hij kookt vaker misschien maar ik doe de was en de strijk dat heft elkaar wel aardig op. De rest doet de poetsvrouw.
Laatst bijgewerkt door poes op 20-10-20 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:16

Wij werken parttime omdat we kinderen hebben. En toen ik nog geen kinderen had werkte ik ook parttime. Er zijn meer dingen die ik leuk vind en waar ik tijd aan wil besteden :j

[o]

Doubtless
Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:18

Goof schreef:
Is het aantal uren dat jullie werken een bewuste keuze? Moet je fulltime ivm vaste lasten? Wil je fulltime om te sparen en later te profiteren? Kan je juist minder omdat je genoeg verdient en meer vrije tijd wil?
Of kwam de functie gewoon zo en was er geen keuze in uren?


29 jaar, 40 uur p.w., geen kinderen. Fulltime hoeft niet vanwege vaste lasten, maar parttime wil ik nog niet vanwege ambities om door te groeien. Is dus geen directe financiële keuze. Wij hebben overigens wel de optie om in deze functie minder te werken.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nicje87, SemrushBot en 37 bezoekers