Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 16:35

Hoihoi!
Ik vroeg me af of er nog meer bokkers waren die dit jaar mee willen doen aan de selectie voor diergeneeskunde in Utrecht?
Wat vinden jullie van de aangepaste regels voor de selectie?
Misschien zijn er ook mensen die vorig jaar aangenomen zijn die tips hebben :o
Ik ben benieuwd!

Groetjes Pleun

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!


AnimalFriend
Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:38

Ik sprong bijna letterlijk een gat in de lucht toen ik de aangepaste regels zag, voor mij is het een super groot voordeel! Maar kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er bepaald niet blij mee zijn... Ik doe dit jaar trouwens voor de tweede keer mee. Dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust :)

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:42

Wat zijn de aangepaste regels? Ben benieuwd haha.

AnimalFriend
Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:43

De selectieprocedure is in principe hetzelfde alleen tellen je VWO cijfers niet mee, vanwege corona. Het staat uitgebreider uitgelegd op de site van de uu.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:52

Oh damn, ik had echt slecht gescoord op vwo maar heel goed in de selectie :') Ben toen niet toegelaten, vooral doordat mijn gemiddelde van vwo gewoon laag was (6,2 geloof ik). Succes met de selectie, ik was gewoon even nieuwsgierig haha. Mag niet meer meedoen nu haha

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 16:54

AnimalFriend schreef:
Ik sprong bijna letterlijk een gat in de lucht toen ik de aangepaste regels zag, voor mij is het een super groot voordeel! Maar kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er bepaald niet blij mee zijn... Ik doe dit jaar trouwens voor de tweede keer mee. Dus mocht je vragen hebben, stel ze gerust :)


jaa dat was voor mij ook een super groot voordeel! 5V ging voor mij even niet zo goed dus mooi dat dat niet meetelt
Succes met je tweede keer!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 16:54

theadora99 schreef:
Oh damn, ik had echt slecht gescoord op vwo maar heel goed in de selectie :') Ben toen niet toegelaten, vooral doordat mijn gemiddelde van vwo gewoon laag was (6,2 geloof ik). Succes met de selectie, ik was gewoon even nieuwsgierig haha. Mag niet meer meedoen nu haha

oehh da's echt balen inderdaad :/

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:55

Aangepaste regels vind ik wel een beetje dubbel. Ken veel mensen die niet zijn toegelaten door voornamelijk de cijfers, dus dat is voor hun nu flauw, maar tja ze moeten toch iets ivm corona

Zelf ben ik nu tweedejaarsstudent, mijn pb staat open voor vragen (ook over de studiestof) :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 16:58

Lightmare schreef:
Aangepaste regels vind ik wel een beetje dubbel. Ken veel mensen die niet zijn toegelaten door voornamelijk de cijfers, dus dat is voor hun nu flauw, maar tja ze moeten toch iets ivm corona

Zelf ben ik nu tweedejaarsstudent, mijn pb staat open voor vragen (ook over de studiestof) :)

Ja snap ik ergens ook wel!
Heb het even nageteld en heb vorig jaar op 5V ongeveer 3 maanden aan lesweken gehad, exclusief toetsweken en vakanties.
Is niet helemaal fair om dat mee te tellen als je meeneemt dat het jaar ervoor ze veel meer les en toetsen hebben gehad.
Het is ook zeker dubbel maar de mensen die niet toegelaten zijn hebben wel meer kansen gehad op goede punten.

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:03

Ik doe dit jaar ook mee! Voor mij is het iets minder gunstig dat de cijfers niet meer meetellen, maar ach, we gaan gewoon een poging wagen :))

xmarritw
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:06

Ik doe ook mee aan de selectie dit jaar. Ik las het op bokt dat de cijfers niet meetellen en daar ben ik echt heel blij mee. Door de corona heb ik op mijn laatste toetsweek veel lage cijfers gehaald. Hebben jullie je ook al ingeschreven?

Jara van de Edelweiss B+11 L1+1

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 18:34

xmarritw schreef:
Ik doe ook mee aan de selectie dit jaar. Ik las het op bokt dat de cijfers niet meetellen en daar ben ik echt heel blij mee. Door de corona heb ik op mijn laatste toetsweek veel lage cijfers gehaald. Hebben jullie je ook al ingeschreven?

Ik heb me zo snel mogelijk ingeschreven haha!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 18:35

Ik ga zodadelijk een whatsapp groepsapp maken voor mensen die dit jaar aan de selectie mee willen doen zodat, als je dat leuk lijkt en erbij wilt stuur me maar een berichtje met je nummer!

Ejelaleen v. King Kolibrie x Voltaire
Schilderijen in opdracht!

MusicELINE
Berichten: 352
Geregistreerd: 29-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:30

Pleun02 schreef:
Ik ga zodadelijk een whatsapp groepsapp maken voor mensen die dit jaar aan de selectie mee willen doen zodat, als je dat leuk lijkt en erbij wilt stuur me maar een berichtje met je nummer!


Ik heb je een PBtje gestuurd!

Ik ben bijna klaar met mijn masteropleiding maar ben al jaren aan het twijfelen of ik niet toch voor diergeneeskunde had moeten gaan, dus ga het nu alsnog proberen. Dit is mijn eerste poging en ik weet niet of het een goede keuze is om nu nog een carriereswitch te doen, maar ik denk dat ik voor altijd spijt zal hebben als ik het niet probeer.

_Cathalijne
Berichten: 855
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:13

Musice: mocht je het eens fijn vinden, ik had ook al een bachelor en master afgerond toen ik met diergeneeskunde begon. Mocht je eens willen "sparren" over hoe dat is, dan mag je me altijd een pb sturen ;-)

TLove because He first loved Us
I John 4:19

xKim97
Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:19

Hee Pleun! Ik ben momenteel student diergeneeskunde in Gent, maar ik heb in 2017 ook meegedaan aan de eerste 'selectie' in Utrecht, en ik ben toen toegelaten. Het is sinds die tijd wat verandert maar wat ik kan meegeven van toen per onderdeel:

- Kennis deel: Tja gewoon goed studeren, zorgen dat je de inhoud van de online hoorcolleges zeker goed kent en daarbij de opgegeven blz. Zorg dat het een logisch geheel vormt en dat je het ook echt snapt.
- Inzicht: Dit deel is lastig om je op voor te bereiden; er was in mijn herinnering wel een hoorcollege net voordat je het examendeel hiervan ging maken, verder geen tijd meer om het daarna nog door te nemen. Maar hierbij kan ik meegeven om niet te veel te stressen over dat je denkt dat het niet goed genoeg is. Ik weet nog dat de scores bij het kennis deel in mijn jaar heel hoog lagen. Maar bij dit deel waren de scores niet zo hoog algemeen.
-Persoonlijkheidstest: Ik heb deze eerlijk ingevuld, maar ik vroeg me wel af of er niet genoeg ruimte was voor iemand om het ideale antwoord in te vullen. Er zaten soms best random vragen tussen; over wat je van kunst vond bijvoorbeeld, en dan (voor de betrouwbaarheid van je antwoorden?) steeds net anders geformuleerd.
-Cijfers: Tja die tellen nu dus niet mee dus irrelevant.

Ik heb dus meegedaan in Utrecht maar ik studeerde toen al in Gent en wist tijdens de uitslag van Utrecht al dat ik tegen verwachting mn examens in Gent had gehaald. Ik heb toen gekozen voor Gent, dus als je Gent als backup hebt mag je ook altijd vragen stellen daarover :)

LGhorses
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:26

Hi, ik heb een groepsapp met al veel mensen die meedoen aan de selectie. Als jij ook meedoet aan de selectie en je wil erbij moet je even een berichtje sturen met je nummer :)

LGhorses
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:34

LGhorses schreef:
Hi, ik heb een groepsapp met al veel mensen die meedoen aan de selectie. Als jij ook meedoet aan de selectie en je wil erbij moet je even een berichtje sturen met je nummer :)


Oja: Als je nog graag 10% korting wilt op de tentamentraining (waar ze je een hele dag uitleggen over de stof, oefenopdrachten gaat maken en vragen kunt stellen, echt heel erg fijn) kan dat via deze link:
https://www.tentamentrainingen.nl/?y=69596

Dit heeft mij vorig jaar echt heel erg geholpen. En je krijgt ook nog een gehele uitgebreide samenvatting van de stof gemaakt door de diergeneeskunde studenten die de training geven!
Ik zou wel op tijd aanmelden want het zit vrij snel vol straks als de stof online staat.

Frederik1517
Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:01

Als er nog mensen zijn die niet zeker weten wat voor soort vragen ze kunnen verwachten tijdens de toets is deze oefentoets heel handig
https://www.stuvia.nl/bundle/70951/tota ... -2021-2022
Ik heb net het vak circulatie en respiratie afgerond en dat wordt gegeven door dezelfde professor die de kennistoets maakt, weet dus goed wat voor soort vragen hij stelt :)

Axivoca123
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Diergeneeskunde Utrecht 2021/2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:43

Wauw. Mensen die lekker geld willen verdienen via stuvia :') Wel slim uiteraard :Y) . Ik ben nu 3e jaars student, mochten jullie vragen hebben over de stof, stel gerust! :) (gratis dan hahah).

Spoiler:
Patience is key

eefjexx
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:53

Ook ik heb me gisteravond aangemeld voor de selectie Diergeneeskunde. :)
Ik zit nu in mijn eerste jaar Gezondheidswetenschappen in Maastricht, maar merk dat dit toch echt niet is wat ik leuk vind. Tot nu toe wel al mijn tentamens en opdrachten gehaald, dus ik ben van plan mijn jaar wel af te maken.
Wil vanaf mijn 8e al dierenarts worden, maar heb me tegen laten houden door de reistijd (1,5 uur enkele reis) en het niet op kamers willen wonen. :o
Op kamers wil ik nog steeds niet, dus mocht ik erin komen, hoop ik dat het te doen is om op en neer te blijven reizen..

Zijn jullie al begonnen met leren?

SamElisa
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-17
Woonplaats: omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:15

Hoi, ik heb gister ook de toets gehad. Wat vonden jullie ervan?

_xManadisx_
Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:51

Hoi, ik zag dat vandaag de rangnummers bekend zijn, iemand nog geplaatst?

schoentje ?

LGhorses
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:12

Hoi, mocht je ingeloot zijn dit jaar (gefeliciteerd!) stuur dan even een berichtje naar mij, dan voeg ik je toe aan onze gezellige groepsapp :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, Googlebot, YandexBot en 6 bezoekers