Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:03

Gefeliciteerd Blacky!! Nu even lekker genieten van vakantie? *\o/* :D

Ik heb gister feedback gekregen op mijn discussie, die was al behoorlijk compleet. Zo nog een meeting & dan mijn conclusie + abstract afschrijven. Doel is om deze week versie 1 in te leveren ipv 10 juni!

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5


Blacky94
Berichten: 3467
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:20

Oh wat fijn van je feedback! Je planning klinkt iig wel als goed haalbaar :) en dan vlak daarna al wel je presentaties toch?

Haha nee, geen vakantie. Integendeel :')
Ik heb de laatste 2 jaar van mijn opleiding in de deeltijd afgemaakt dus ik werk al bijna 3 jaar bij mijn huidige werkgever (tussendoor een tijd ziek geweest en door covid kwamen wat projecten stil te liggen). Heb afgelopen maand wel heel veel vrij gehad ivm vakantie en extra opgenomen vrije dagen dus heb toen al wel rustig aan kunnen doen want had begin mei mijn laatste opdracht al ingeleverd. Dus heb al zo'n 3 weken weinig verplichtingen gehad. Deze week werk ik geloof ik nog gewoon 24u maar vanaf volgende week gaat dat naar 32u haha. Maar is prima zo :)

Earth
Berichten: 7886
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:23

Gefeliciteerd Blacky!!! Ik heb nu constant zoveel stress, pfff is lastig te handelen.

Earth het reisbureau.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:55

Zoals wel een beetje in de lijn der verwachting is het helaas afgewezen. We hadden ook gesubmit bij een heel hoog blad (NEJM, impact factor 72),dus geen grote verrassing, maar stiekem best jammer.

Nu wat commentaar verwerken en richting het volgende blad en dan begint het wachten weer van voor af aan...

Nog bikkels die het weekend door moeten werken?

LienC
Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:05

Gisteravond tot half 12 doorgegaan, laatste opdracht is ingeleverd :)) nu in spanning afwachten op de cijfers (nog 3)

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:35

WannabeAnky schreef:
Zoals wel een beetje in de lijn der verwachting is het helaas afgewezen. We hadden ook gesubmit bij een heel hoog blad (NEJM, impact factor 72),dus geen grote verrassing, maar stiekem best jammer.

Nu wat commentaar verwerken en richting het volgende blad en dan begint het wachten weer van voor af aan...

Nog bikkels die het weekend door moeten werken?


Wel heel jammer, soms heb je een gelukje. Hopelijk heb je iets aan het commentaar en wordt je stuk er alleen maar beter van! Ik duim weer met je mee.

Ik ben een van die weekendbikkels... Ik hoop dat ik vandaag de laatste hand kan leggen aan de inhoudelijke stukken zodat ik morgen het geheel kan "fixen" want het is nu soms nog een verzameling van allemaal losse informatie :')

Spannend LienC!!!

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:17

Ik wil proberen dit weekend 2 van de 4 deadlines af te hebben. Dat wordt nog hard werken, maar het zou moeten kunnen! Eentje hoeft pas 18 juni, dat geeft mij heel veel ruimte.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:26

Ik ben dit weekend ook een van die bikkels! Wil nu het liefst m'n thesis zo snel mogelijk af hebben, zodat ik geen druk hoef te ervaren van mijn deadline :')

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5

Earth
Berichten: 7886
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:49

Pfff, ik zit er nu een beetje doorheen. Ik ben er aardig doorheen gefietst, maar ik ben nu bezig met de analyse en nu baal ik zo dat ik echt gewoon zo weinig hulp heb vanuit school. Normaal heb je in een afstudeerperiode heel veel de beschikking over een plek op school met begeleiders, maar je zit er ook met medestudenten dus je kunt elkaar er doorheen helpen. Maar nu moet ik alles alleen doen. Ik gebruik maar twee scripties van oud-studenten om te weten wat ik moet doen, maar nog fiets ik er maar doorheen op goed geluk. Ik heb wel een afstudeerbegeleider maar die heb ik nu zo'n 4 of 5 keer gesproken, meestal nog geen eens een half uur := Maar nu is het ineens sinds afgelopen woensdag radiostilte terwijl hij normaal altijd supersnel reageert. Dus ik schiet een beetje in de paniek, aangezien ik nog veel moet doen en nog maar 10 dagen heb...
Naast die hulp op school mis ik ook nog vijf bijeenkomsten over elk hoofdstuk en nog andere afstudeersessies. Dan ben ik nog trots op wat ik tot nu toe er doorheen heb geperst maar ik hoop echt dat ik mijn deadline ga halen... Gelukkig heb ik een deadline die niet helemaal vast is, maar toch.

Wat zou ik nu graag de hele dag op school willen werken en gewoon hulp kunnen krijgen wanneer ik dat nodig heb... poedersuiker.

Earth het reisbureau.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:47

Wauw, veel bikkels hier dus dit weekend! Goed bezig, en iedereen die binnenkort een deadline heeft, veel succes, nog even knallen!!

@earth, dat is echt heel vervelend! Ik herken het vanuit werk... Opdrachten krijgen die je moet doen in een korte periode en iedereen die maar verwacht dat je zelf wel weet hoe of wat, echt heel frustrerend... Je weet me te vinden als ik je toevallig ergens mee kan helpen, maar ik hoop dat je ook gauw wat van je begeleiders hoort! Veel stress wat overbodig was geweest als school wat beter had meegewerkt, echt heel jammer :(

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:03

Yesssss, ik kan vertellen dat mijn thesis af is *\o/*
Morgen nog een keer doorheen lezen & dan opsturen. Mooi 2 dagen voor de eerste versie deadline :D

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:47

@Earth, begrijpelijk hoor! Mocht ik je met iets kunnen helpen, laat het gerust weten! Ook als je een sparringpartner zoekt voor je analyses.

Vanochtend liep het bij mij even allemaal anders, dus in plaats van gelijk naar kantoor heb ik mijn first draft afgemaakt en opgestuurd. Jeee wat een opluchting. Ik ben het schrijven zeker nog niet zat, maar het idee dat het even uit handen is, is heel fijn. Ik ben heel benieuwd naar mijn feedback (en wanneer ik dat krijg). Mijn begeleider had hele strenge deadlines voorgesteld, waarbij hij zichzelf een week nakijktijd gaf, maar een kennis van mij wacht nu al 1,5 week... Eigenlijk is volgende week maandag de definitieve deadline, maar ik denk dat we dat niet gaat halen, dus ik hoop dat de feedback meevalt en de deadline 3 dagen verplaatst kan worden ouzo.

Goed bezig @Imke95!

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

LienC
Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:40

Thesis gehaald! Zoooo lekker. Nog geen cijfer, maar het is een voldoende. Nu nog wachten tot uiterlijk 21 juni op het laatste cijfer :))

Wat is iedereen goed bezig hier!

Felien_Kyra
Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:47

Earth schreef:
Pfff, ik zit er nu een beetje doorheen. Ik ben er aardig doorheen gefietst, maar ik ben nu bezig met de analyse en nu baal ik zo dat ik echt gewoon zo weinig hulp heb vanuit school. Normaal heb je in een afstudeerperiode heel veel de beschikking over een plek op school met begeleiders, maar je zit er ook met medestudenten dus je kunt elkaar er doorheen helpen. Maar nu moet ik alles alleen doen. Ik gebruik maar twee scripties van oud-studenten om te weten wat ik moet doen, maar nog fiets ik er maar doorheen op goed geluk. Ik heb wel een afstudeerbegeleider maar die heb ik nu zo'n 4 of 5 keer gesproken, meestal nog geen eens een half uur := Maar nu is het ineens sinds afgelopen woensdag radiostilte terwijl hij normaal altijd supersnel reageert. Dus ik schiet een beetje in de paniek, aangezien ik nog veel moet doen en nog maar 10 dagen heb...
Naast die hulp op school mis ik ook nog vijf bijeenkomsten over elk hoofdstuk en nog andere afstudeersessies. Dan ben ik nog trots op wat ik tot nu toe er doorheen heb geperst maar ik hoop echt dat ik mijn deadline ga halen... Gelukkig heb ik een deadline die niet helemaal vast is, maar toch.

Wat zou ik nu graag de hele dag op school willen werken en gewoon hulp kunnen krijgen wanneer ik dat nodig heb... poedersuiker.

pfff wat rot zeg dat je je er zo bij voelt :(:)
Als je hulp van mij wil dan mag je ook altijd een berichtje doen hoor!

@Imke95 wat goeeeeed! *\o/*

Ik logde zojuist in op bokt en kwam dit topic tegen. Ineens misselijk en lichte paniek over of ik het wel gehaald heb. Krijg nou eenmaal pas maandag de uitslag over mijn scriptieverslag maar voel me echt even heel naar. Wat nou als ik het niet gehaald heb... :( Echt ineens stom dat ik zo denk en hoop dat ik dit gevoel ook snel weer loslaat, is zonde van mijn weekje vakantie

Elaya

LienC
Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:50

Is het nog gelukt Earth? Om contact te krijgen?

Het komt vast goed Felien! Ik snap je gevoel helemaal, het voelt pas echt als goed als je het zeker weet. Maar je hebt het vast gehaald! :))

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Earth
Berichten: 7886
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:55

LienC schreef:
Is het nog gelukt Earth? Om contact te krijgen?

Het komt vast goed Felien! Ik snap je gevoel helemaal, het voelt pas echt als goed als je het zeker weet. Maar je hebt het vast gehaald! :))


Lief dat je het vraagt. Ja hij was 'gewoon' even druk. Krijg als het goed is vandaag feedback, maar ik hoop dat ik deze week nog een afspraak met hem kan krijgen. Heb daar al om gevraagd maar nog geen reactie. De deadline is op maandag 28 juni maar mijn begeleider wilde het komende woensdga uiterlijk hebben om feedback op te geven. Maar als hij lang wacht met een gesprek ga ik dat niet halen :') En dan wordt het allemaal nog krapper om feedback te geven en om dat weer te corrigeren. Great! :')
Ondertussen heb ik mijn zoveelste spanningshoofdpijn aanval, waardoor ik me hartstikke beroerd voel := Dus eraan werken vandaag is ook een uitdaging.
Ik heb ondertussen contact met WannabeAnky om te kijken of zij me nog kan helpen deze week. Ze heeft me laatst ook al geholpen om weer even wegwijs te worden in SPSS. Daar ws ik al zoooo blij mee!! *\o/*

@LienC gefeliciteerd!!!!
@Imke supergoed!!
@Wyb_ster ook goed bezig! :D

Earth het reisbureau.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:00

Gefeliciteerd LienC! Lekker bezig!

@Felien_Kyra, de kans is echt zooooo veel groter dat je het wél hebt gehaald dan niet hebt gehaald, dus echt niet "druk" over maken hoor! Tuurlijk, even spannend en zeker met wat voor cijfer, maar dat komt echt goed. Lekker genieten van je weekje vrij, zonde om het niet te doen!

@Earth, ik heb je vanochtend terug gemaild, hopelijk komt een van deze momenten voor je uit!

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:05

Ik heb mijn portfolio zo goed als af, nog een film montage doen en dan kan ik het inleveren voor check op compleetheid. Dan volgende week (14 juni) officiële deadline ervoor. Verder dan nog 3 andere grote dingen: één verslag ga ik vanavond even aan zitten, hoop dat ik het dan zo goed als af krijg, morgen feedback kan krijgen (heb ik nodig, vereiste) en donderdag inleveren. Dan mijn scriptie-product (werkt bij ons iets anders) afmaken, presentatie inplannen én mijn stageverslag nog inleveren. Stage zelf wel al afgerond met een 9, heel blij mee :D Maar het komt steeds dichterbij haha

Kit_for_ever
Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:19

Oh, wat voel ik met jullie mee :(:)
De spanning rondom naderende deadlines, de stress door niet reagerende begeleiders en de hoop dat het allemaal goed genoeg is.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Gisteren feedback gekregen op mijn concept scriptie (bedrijfskunde in deeltijd). Ik heb nog 3 dagen (naast werk) om dat te verwerken in de finale versie :+ Ook hier was in contact komen met de begeleider een terugkerende uitdaging :7

What doesn't kill you makes you stronger

Earth
Berichten: 7886
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 18:48

Lol, ik krijg net feedback op het hoofdstuk wat gaat over methode van onderzoek, en mijn begeleider heeft gewoon geen aantekeningen gemaakt op de inhoud van mijn construct onderbouwing. Eigenlijk een van de belangrijkste delen uit de hele scriptie. :P Dus ik ben best wel heel trots :D

Earth het reisbureau.

LienC
Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:03

Wauw! Fijn zeg Earth. Ook even ter bevestiging dat je goed op weg bent! :))

Begeleiders en afspraken, brrr. Ik wacht dus al 3.5 week (ipv de standaard 2 week) op mijn thesis. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en haar 06 nummer gebeld. Was er zo zat van.

Wat een cijfer op je stage, jeetje! Knap!

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:14

Wow zo spannend allemaal! En gefeliciteerd LienC!

Ik heb vandaag contact gehad met mijn begeleider, ik krijg voor as maandag mijn feedback en dan hebben we aan het einde van de middag een meeting. Een kennis van mij heeft hem ook begeleider en die heeft vandaag zijn feedback gekregen, maar dat was niet mals dus ik begin er wel een beetje zenuwachtig van te worden. We hebben al wel afgesproken de uiteindelijke deadline een week te verplaatsen, want als hij zo laat nog feedback geeft lukt het mij nooit meer om dat maandagvond voor 21:00u in te leveren :')

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:56

Ik heb gisteravond mijn allerlaatste feedback ontvangen; donderdag mijn thesis definitief inleveren. Vanmiddag moet ik intern mijn resultaten presenteren bij de organisatie & volgende week donderdag op de universiteit en gelijk aansluitend mijn verdediging.

Gaan dit weekend een weekendje weg, maar denk dat ik alleen maar kan slapen :') Iets met de laatste loodjes wegen het zwaarste?

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:22

Ik heb gisteren ook mijn allerlaatste feedback teruggekregen en ik was zo opgelucht. Heel veel feedback gekregen om er echt een super goed stuk van te maken, maar hij was al heel tevreden en als ik het zo zou inleveren zou ik ook al een goede voldoende hebben. Dus ik ga nog even knallen voor iets moois, maar man man man, er viel echt een last van mijn schouders!

@Imke95, ik begrijp je zo goed! Succes en zet hem op!

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:03

Ik heb morgen mijn scriptiepresentatie, is ineens heel hard gegaan. Vrijdag nog een deadline en moet nog 1 ander cijfer terugkrijgen, dan ben ik klaar. Zojuist het vierde cijfer wat ik kreeg teruggehad, 7,6. Nu dus echt bijna aan het einde!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 61 bezoekers