online agenda zelf instellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 18:57

ik ben dus op zoek naar een online agenda, waar ik zelf mijn wisselende beschikbare tijden in kan zetten. (gratis trouwens, het is allemaal nog op proef of het lukt en werkt)

of ik moet de hele dag 'open' zijn, en zelf handmatig alles per dag uitboeken voor de momenten dat ik zelf werk
of ik ben alle weken op dezelfde momenten beschikbaar (bv avonds) maar is niet logisch met mn werkrooster, die wisselt wekelijks, onregelmatige dagen

ik wil gewoon een site hebben waar ik zelf mijn beschikbare momenten ik kan zetten per dag, dat mensen die momenten kunnen reserveren.

het is voor mn fotografie buiten mn gewone werk om. anders moet ik een hele rits natypen met mijn momenten en weer terugkijken met mn werkrooster.

hopelijk kunnen jullie me volgen :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:12

Kun je niet gewoon een Doodle maken waarbij mensen alleen de data en tijden zien waarop jij kan? En dat je dan uitschakelt dat anderen kunnen zien wat er is ingevuld, buiten het feit dat iemand zich op die tijd heeft aangemeld.

En anders misschien Outlook agenda? Hoewel dat misschien niet het meest praktische is.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 19:15

Destination schreef:
Kun je niet gewoon een Doodle maken waarbij mensen alleen de data en tijden zien waarop jij kan? En dat je dan uitschakelt dat anderen kunnen zien wat er is ingevuld, buiten het feit dat iemand zich op die tijd heeft aangemeld.

En anders misschien Outlook agenda? Hoewel dat misschien niet het meest praktische is.


Oké... Misschien heb ik onder een steen geleefd... Maar wat is een doodle? :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:21

Doodle is een gratis website en app waarmee je afspraken kan inplannen. Het wordt vaak gebruikt bij groepen om een datum te prikken, maar je kunt het ook zo instellen dat de datum/tijd maar voor 1 iemand beschikbaar is. Er zijn ook betaalde mogelijkheden, maar ik denk dat de gratis versie voor jou al voldoende is.

https://doodle.com/nl/

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 19:22

Ooh ga ik eens kijken, dankje!

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:24

En gewoon Google agenda? Zowel te gebruiken op desktop als op je telefoon?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 19:52

Tot nu toe doet Doodle wat ik graag wilde. Momenteel even wat momenten erin zetten en een testrondje doen :)

Had ook even bij Google gekeken maar daar kreeg ik het niet direct voor elkaar.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:29

Ik zou dan wel goed uitleggen naar je klanten toe hoe jij Doodle gebruikt, want dit systeem is eigenlijk voor de deelnemers om al hun beschikbare momenten door te kunnen geven waarbij dan de organisator (jij dus) het vaste moment prikt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet met Doodle kan wat jij zou willen, maar een extra uitleg richting je klanten kan geen kwaad wanneer je een systeem net iets anders gebruikt dan "algemeen de gewoonte is". :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 21:46

Ik heb het intussen uit kunnen vogelen wat tot nu het meest praktische is :D

Heb mijn privé agenda volledig gesynct met m'n werkagenda via Google account, en vervolgens via Facebook zelf een boekings agenda aangemaakt. Facebook filtert dus automatisch mijn bezette momenten eruit (als ik moet werken bijvoorbeeld, of een avondje weg ga, maar dan moet ik dat wel allemaal in mijn agenda zetten zodat facebook ze eruit kan filteren)

Heb de boekingsmomenten per dagdeel staan (ochtend/middag/avond), dus kunnen de klanten na boeken persoonlijk met mij de exacte tijd bespreken.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:17

Je zou ook naar YouCanBookMe kunnen kijken, dat is precies gemaakt voor wat jij wil volgens mij.

Maar als het werkt met Facebook is dat mooi natuurlijk!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: online agenda zelf instellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:42

Ik gebruik nu calendly sinds kort! Erg tevreden over :D Hij synchroniseert met mijn gewone agenda alles ook, dus wanneer ik een andere afspraak erin zet, dan verdwijnt die mogelijkheid bij online boeken automatisch.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 17:16

Gianti schreef:
Ik gebruik nu calendly sinds kort! Erg tevreden over :D Hij synchroniseert met mijn gewone agenda alles ook, dus wanneer ik een andere afspraak erin zet, dan verdwijnt die mogelijkheid bij online boeken automatisch.


Oké! Ja facebook werkt nu ook precies zo :D