Pony’s inrijden / verbeteren en verkopen zit daar brood in?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:01

Gini schreef:
Vragen die ik mij zou stellen:
- Voor hoeveel geld rijdt ze de pony's nu en hoeveel zou je er voor willen vragen wanneer je het iets "professioneler" aan zou pakken? Het is natuurlijk gemakkelijker om als pony-eigenaar lyrisch te zijn wanneer je je pony voor een superklein prijsje door een meid om de hoek kan laten rijden die ook nog eens zelf tot op de plek van de pony komt. Maar wat zou er gebeuren als dat meisje om de hoek het ineens iets serieuzer aanpakt, de trainingen bij haar thuis wilt doen en dus ook een eerlijkere financiële vergoeding begint te vragen. Weten ze dat meisje dan nog altijd te vinden of gaan "de klanten" dan lyrisch doen over het andere meisje om de hoek dat wel nog voor dat superkleine prijsje werkt?

- In hoeverre wil je je dochter "blootstellen" aan de toch wel minder leuke kant van de paardenwereld. Nu is het allemaal hobby en vrijblijvend en fijn. Het is voor kennissen en goede vrienden, dus die zijn al snel blij met oprechte hulp. Als je het echt als dienst gaat aanbieden, komt er meer verplichting bij kijken. Er gaan ook klanten tussen zitten die minder aangenaam zijn of die een andere mindset hebben. Voor een betalende klant zal je dan toch gedeeltelijk die mindset moeten overnemen of de klant niet aannemen. Wil je die minder leuke kant er wel bij hebben?


Ik begrijp je. Kijk op dit moment verdient ze zo een zakcentje. Krijgt ze gewoon netjes centjes voor. Laten we zeggen dat ze met haar leeftijd in een supermarkt daar toch minstens een halve dag voor moet werken.

Zelf zit ze te denken aan inderdaad zoiets als de insta die hier eerder genoemd is.
Kijk ik zie hier prijzen voorbij komen voor kleine pony’s dat ik denk.... serieus??? Betaal je dat voor zo’n klein ding? Omdat hij inderdaad zo’n leuk hoofdje/kleurtje heeft? Kunnen wij pony’s zien als accessoire. ?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Pony’s inrijden / verbeteren en verkopen zit daar brood in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:25

Kwalitatief goed gereden brave pony's die ook nog eens knap zijn, zijn gewoon geld waard. Dat heet marktwerking, heeft weinig met het zien als acc. maar meer als investering voor het kind en je eigen oog wilt ook wat (als je de keuze hebt tussen 2 gelijkwaardige brave pony's waarvan de 1 super knap en talentvol is en andere niet, dan wil mijn oog ook de knappe wel dagelijks zien).

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:34

cobiie schreef:
Kwalitatief goed gereden brave pony's die ook nog eens knap zijn, zijn gewoon geld waard. Dat heet marktwerking, heeft weinig met het zien als acc. maar meer als investering voor het kind en je eigen oog wilt ook wat (als je de keuze hebt tussen 2 gelijkwaardige brave pony's waarvan de 1 super knap en talentvol is en andere niet, dan wil mijn oog ook de knappe wel dagelijks zien).


Talentvol en leuk natuurlijk.. maar smaak is voor iedereen anders