Uniek relatiegeschenk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 09:39

Hi Bokkers,

Met jullie kom ik op alle gebieden verder, dus zou graag een beroep op jullie doen! *\o/*
Voor mijn werk ben ik opzoek naar een uniek (niet te duur, uiteraard) relatie geschenk.
Ik werk op een evenementen locatie waar veel beurzen plaatsvinden en waar opdrachtgevers een zaal kunnen huren voor een vergadering/feest/netwerkborrel etc.

Ik vind het belangrijk dat we aan het einde van een partij de opdrachtgever iets kleins mee kunnen geven als bedankje maar vooral dat men ons niet vergeet. Daarom moet het iets praktisch zijn of iet waarvan je denkt '' oh wat grappig/leuk''. Niet alleen de standaard pen met schrijfblokje zeg maar.

Uiteraard heb ik al wat dingen gedacht.
* Een kleine powerbank met ons logo erop (praktisch en gaat men hoogstwaarschijnlijk echt gebruiken)
* Stressbal (passend voor deze tijd)
* Bloempot klok (is leuk om neer te zetten om kantoren)

Echter lijkt het me wel leuk er dan ook een zin of kleine slogan aan toe te voegen wat verwijst naar de reden waarvoor we gekozen hebben voor dat product. Zoals wanneer je een bloemen bol geeft je verwijst naar ''groeien''.

Hebben jullie creatieve ideeën? :D

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:45

Persoonlijk vind ik een relatiegeschenk echt zo’n ding wat 9 van de 10x in de prullenbak beland. Zeker een stressbal of een bloempot? Ik zou vooral iets nemen wat in verband staat met het door jullie aangeboden product of dienst.

Toen ik naar bruiloft locaties ging kijken kreeg ik ook de meest idiote dingen. Wat ik wel leuk en toepasselijk vond was een flesje (mousserende) wijn met etiket van de locatie en bij 1 locatie kregen we een tegoedbon voor 2x koffie en appelgebak verpakt in een toepasselijke verpakking die refereerde naar de locatie.

Dat zijn ook dingen die niet per er in de prullenbak belanden.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:45

Ik zeg eerlijk een stressbal zou bij mij zo weggaan, maar ik heb wel pennen liggen die al jaren meegaan van bedrijven. Telkens als je zo'n pen pakt zie je toch even het logo.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 09:48

_Nelleke_ schreef:
Persoonlijk vind ik een relatiegeschenk echt zo’n ding wat 9 van de 10x in de prullenbak beland. Zeker een stressbal of een bloempot? Ik zou vooral iets nemen wat in verband staat met het door jullie aangeboden product of dienst.

Toen ik naar bruiloft locaties ging kijken kreeg ik ook de meest idiote dingen. Wat ik wel leuk en toepasselijk vond was een flesje (mousserende) wijn met etiket van de locatie en bij 1 locatie kregen we een tegoedbon voor 2x koffie en appelgebak verpakt in een toepasselijke verpakking die refereerde naar de locatie.

Dat zijn ook dingen die niet per er in de prullenbak belanden.


Ja goed punt. Dat heb ik dus ook..
Echter vind ik niets geven ook zo karig.
Dat flesje wijn is inderdaad wel leuk!
Lastig hoor...

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 09:48

moonsparkle schreef:
Ik zeg eerlijk een stressbal zou bij mij zo weggaan, maar ik heb wel pennen liggen die al jaren meegaan van bedrijven. Telkens als je zo'n pen pakt zie je toch even het logo.


Ja inderdaad,dus dat zou dan eigenlijk zonde zijn van de aanschaf.
Een pen gaat er natuurlijk altijd bij , echter alleen een pen is weer te karig..

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:50

Een pen en notebloc met jullie logo op? Denk dat dat ook wel gebruikt zou worden en dan zien ze nog vaker het logo terug :)

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 09:51

Iolanthe schreef:
Een pen en notebloc met jullie logo op? Denk dat dat ook wel gebruikt zou worden en dan zien ze nog vaker het logo terug :)


Ja inderdaad :)
Die hebben we normaal ook altijd liggen op de tagels bij een vergadering of presentatie.
Dat hebben we dus ook al in huis en kan er makkelijk in.
Echter zoek ik er dan nog wel iets bij.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:54

Ik zou in elk geval gaan voor een eetbaar of drinkbaar geschenk gezien daar de kans dat het in de prullenbak beland kleiner is en dan iets wat past bij jullie locatie.

xMyrnavG

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:58

Oeh lastig ja, het eerste dat in mij op kwam is een pennenhouder maar of dat gebruikt wordt blijft natuurlijk een tweede.

Toen dacht ik misschien een pingpong setje omdat veel bedrijven een pingpong tafel hebben, Maarja dan zit je weer met iets dat gebruikt moet worden en als ze de tafel niet hebben gaat het waarschijnlijk ook snel weg.

Eten of drinken zal wel gebruikt worden maar zorgt dan weet niet voor een reminder van jullie bestaan op de lange termijn...

Er komt nog niet iets ideaals in me op :')

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:59

Wat wil je uitdragen? Duurzaamheid is belangrijk en verspilling van grondstoffen moet je niet willen. Hebbedingetjes die in de prullenbak verdwijnen omdat niemand er op zit te wachten. Een bon voor een gratis gesprek(je) over de mogelijkheid van jullie bedrijf voor hun vraagstuk/cursus of wat jullie maar doen? Dan bereik je alleen mensen die ook wat aan je kunnen hebben.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:00

Een mondkapje met leuk printje, met logo aan de binnenkant, of een klein logo

Ibbel

Berichten: 49118
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:03

Relatiegeschenkje wat wij ooit gekregen hebben: oplaadbaar (USB) ledlampje/zaklantaarntje. Geweldig ding, je hangt 'm 1x in de 3 maanden of zo aan je PC om 'm op te laden en je zit nooit zonder licht.
En een lampje staat gelijk aan :)* ideetje! dus de link met je bedrijf is zo gelegd.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:04

Afbeelding

Met kerst geven we vaak iets kleins weg. Zo iets met het logo op het doosje.

Afbeelding

Deze is van een paar jaar terug met kleine schroevendraaiertjes er in krijgen we nog steeds vraag naar

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:04

Stressbal is iets wat snel in de prullenbak beland. Powerbanks heb ik ook al heel vaak gehad maar ook die gaan vaak weg, om het betaalbaar te houden is eigenlijk elk relatiegeschenk powerbankje gewoon troep qua gebruik :o

Fles wijn of andere drank met bedankje/logo van jullie erop vind ik dan wel een leuke, dat wordt vaak wel goed ontvangen. Kun je ook wel een leuke slogan op vinden als je zou willen, iets met proosten op de fijne samenwerking oid. Uberhaupt iets in de categorie eten/drinken, is alleen minder herinnering op de lange termijn als je daar echt voor wil gaan.
Verder vind ik iets in de categorie bloemen, plantjes, zaadjes etc. ook nooit verkeerd, dat vind vaak ook wel een bestemming.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:05

Een dual USB stick. Beste relatiegeschenk wat we ooit hebben ontvangen. Wel een heel stuk duurder dan een pen en schrijfblokje helaas.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:07

Drinkbeker voor drank in te doek wat je kan afsluiten ?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:10

Kmbrly schreef:
Drinkbeker voor drank in te doek wat je kan afsluiten ?


Die zijn ook heel fijn mijn man heeft er pas een gehad en hij gebruikt hem dagelijks

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:11

Op internet komen nu advertenties langs voor een ding wat je aan je sleutel bos kunt hangen waarmee je deurklinken kunt aanhaken en bijv. Pinautomaten kunt bedienen waardoor je die niet meer met je hand hoeft aan te raken. Ook bedoelt als relatiegeschenk.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:14

Bloemzaadjes in een vel papier verwerkt, op het papier kan je dan een slogan/boodschap/kortingscode drukken.
Misschien kan je de bloemzaadjes in de vorm van het logo in het papier laten verwerken.
Komt het logo nog eens in beeld als de bloemen bloeien.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:17

Ik heb verschillende Doppers van bedrijven, deze blijf ik echt gebruiken. Wel iets duurder natuurlijk.
En ook bekers om koffie en thee mee te kunnen nemen zijn ook leuk.

Jaren terug heb ik ook eens een usb stick gekregen in de vorm van een poppetje, met armpjes, benen en de dop was z'n hoofd. Op z'n buik stond het logo van het bedrijf. Deze stick gebruik ik ook nog regelmatig. :)

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:35

Wij grijpen vaak mis naar (grote) mokken op het werk. Misschien een doos mokken met logo?

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:41

Je hebt natuurlijk pennen en pennen. Als ik terugkijk naar de relatiegeschenken die ik krijg zijn kwalitatief goede pennen (dus echt de zwaardere kwaliteit) wel dingen die ik het langste gebruik en dus ook regelmatig terug zie.

Eten en drinken is ook leuk om te krijgen. Een Chocoladetablet met een opdruk bijvoorbeeld of een flesje drank met logo. Nadeel is wel dat deze dingen ook snel weer 'op' zijn en dus niet langdurig gebruikt worden.

Drinkflesjes en doppers heb ik al genoeg. Die zou ik weggeven of in de kast verdwijnen. Evenals plantenzaadjes. Ik heb best veel planten in huis, maar zou ze niet zomaar planten. En dan heb je daarbij ook nog de mannelijke medemens die over het algemeen minder groene vingers heeft.

Een goede USB stick is ook een handig cadeau, maar bovenal denk ik dat een pen toch het vaakst wordt gebruikt.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:43

Volgens mij zijn USB sticks ook al weer een beetje achterhaald. We werken tegenwoordig zoveel op Clouds etc...

Een bureau organizer, voor je pennen etc?
Sowieso zijn er websites waar je talloze relatiegeschenken kan vinden. Misschien kan je daar wat inspiratie op doen :)

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:43

In welke branche zit je? Ik zit bijvoorbeeld in de techniek en bij ons gaan de rolmaten als warme broodjes over de toonbank :D ook dit is wat duurder maar wel iets wat écht gebruikt wordt!

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Uniek relatiegeschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:45

Een Dopper bedrukt met jullie logo?