[ENQ] voedingsvoorlichting op de basisschool

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 6964
Geregistreerd: 10-05-13

[ENQ] voedingsvoorlichting op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:02

Voor mijn opleiding food&lifestyle ga ik onderzoek doen naar voedingsvoorlichting voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud. De hoofdvraag van mijn onderzoek is:
Hoe kunnen de basisschool kinderen op een aantrekkelijke en actieve manier, vanuit huis kennis overgedragen krijgen over gezonde voeding?
Om antwoord te krijgen op bovenstaande vraag heb ik deze enquête opgezet.
De enquête bestaat uit 4 vragen en zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen.
Dus bent u of kent u een leerkracht van de basisschool? Dan zou u mij hartstikke kunnen helpen door deze enquete in te vullen.
Dus bent u of kent u een leerkracht van de basisschool? Dan zou u mij hartstikke kunnen helpen door deze enquête in te vullen.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... =0&c=0&w=1

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: [ENQ] voedingsvoorlichting op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:19

Ik vind dit een taak en keuze van de ouders.
Natuurlijk is er op school ook aandacht voor. Maar voeding is de verantwoordelijkheid van de ouders. Het kind doet geen boodschappen. Kun je je niet beter daar op richten?

LiannePuthzy

Berichten: 6964
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:21

Yvette81 schreef:
Ik vind dit een taak en keuze van de ouders.
Natuurlijk is er op school ook aandacht voor. Maar voeding is de verantwoordelijkheid van de ouders. Het kind doet geen boodschappen. Kun je je niet beter daar op richten?


Helaas is de opdracht die we van school hebben gekregen dat we lesmateriaal moeten ontwikkelen voor op de basisschool zelf.
Ik deel jou mening over dat voedingsvoorlichting inderdaad de verantwoordelijkheid is van de ouders

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:34

*jouw mening.


Ik ben leerkracht van groep 3 en heb hem ingevuld.

Geef zelf les in een wat mindere buurt en wij doen zelf al veel aan voorlichting over gezonde voeding.
We hebben bijvoorbeeld buiten een waterpunt op het plein. We promoten het water drinken.
We hebben een project gehad over voeding, we hebben de regelmatig een tandartsassistente op school gehad die voorlichting geeft over suikers.
We hebben schoolfruit, drie keer per week.

Er ligt zeker een taak voor de leerkracht, bij ons op school weten ouders ook vaak niet wat gezonde voeding is of kunnen het niet betalen.

Er is wel al heel veel lesmateriaal beschikbaar hoor. Zoek dat ook op en kijk of je het kunt verbeteren.

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:31

Ik ben leerkracht van groep 5, de gemeente waar mijn school staat vindt het belangrijk dat alle basisscholen werken aan gezond eten en drinken.
Zo hebben wij 2 water en fruit dagen en krijgen we jaarlijks enkele gastlessen. Die gastlessen stellen altijd heel weinig voor, bijna slecht te noemen. Een diëtist is geen docent en andersom.
Ik ga nu je enquete invullen.

LiannePuthzy

Berichten: 6964
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [ENQ] voedingsvoorlichting op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 22:26

Dankjulliewel voor het invullen!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [ENQ] voedingsvoorlichting op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:30

De Leukste lunch organiseert ook leuke workshops voor basisscholen over gezonde en leuke lunches. Misschien leuk om mee te nemen in je onderzoek.
Ben zelf alleen ouder en geen leerkracht, dus kan je verder niet helpen met je enquete

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:33

Ik geef geen les, wel een dochter in de doelgroep (groep 6) die lang niet alles lust. Maar daar heb je niks aam denk ik voor je onderzoek.

LiannePuthzy

Berichten: 6964
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [ENQ] voedingsvoorlichting op de basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 08:59

Dankjulliewel
Zouden ouders van kinderen op de basisschool mischien deze willen invullen? Deze enquête behoort tot een onderzoek van een klasgenoot, ze heeft nog maar 1 antwoord en de deadline voor het verwerken van enquête uitkomsten is morgen
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... fb_send_fb