Afstuderen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:30

Ja de presentatie en de verdediging is apart ja :j en alleen die eerste mag je publiek bij hebben.
Nou ik heb mijn keuze wel gemaakt denk ik, ik ga het wat toegankelijker maken. Ik ben niet zo'n fan van het heel moeilijk laten klinken zodat je intelligent lijkt terwijl dat niet hoeft :+

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:06

Lijkt mij ook leuker om te doen :j zeker als er familie meekijkt. En, als je in jip&janneke taal alles piekfijn uit kunt leggen, bewijst dat ook veel meer dat je je onderwerp écht goed begrijpt!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:10

Mogen jullie mensen uitnodigen voor de (online) zitting?

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:58

Nou, bij onze afdeling hebben ze gewoon besloten dat de eindpresentaties niet meer meetellen ofzo :') Het is allemaal supervaag, en niemand weet precies hoe het zit.. Maar ik studeer voorlopig toch niet af, dus niet mijn probleem :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:01

Heh :') ?

Wij mogen niemand meenemen, afgezien je bedrijfsbegeleider. Die moet voor je opkomen als je een half uur het lokaal uit moet :')

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:21

Dan telt dus alleen je sciptie/eindverslag. Laten we het er maar op houden dat ik heel hard hoop dat we in december/januari met zijn allen weer een beetje normaal mogen doen :')

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:52

Wat een gedoe allemaal hè.. ik voel me er ook niet oké bij. Geeft veel meer stress, persoonlijk dan. Ik ben een klein beetje autistisch wat dat betreft := Heb twee semesters achter elkaar de afstudeerexpositie bijgewoond zodat ik wist wat er van me verwacht zou worden, en nu is alles anders... -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:07

ik heb net een gesprekje gehad met het externe lid van mijn commissie en dat ging echt beter dan verwacht! als mijn verdediging net zo gaat zijn is het een walk in the park maar dat zal wel niet :=

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:57

Magrathea schreef:
ik heb net een gesprekje gehad met het externe lid van mijn commissie en dat ging echt beter dan verwacht! als mijn verdediging net zo gaat zijn is het een walk in the park maar dat zal wel niet :=


Zal wel fijn zijn in ieder geval! Wanneer is je verdediging? Of heb ik daar overheen gelezen...

Ik heb zojuist mijn tweede conceptversie ingeleverd. Ben echt bang :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:01

Vrijdag :j
Ik weet niet of jullie dit herkennen maar mijn stress is echt nagenoeg volledig verdwenen :=
Ik heb echt zoiets van, ik kan er vrijwel niks meer aan doen nu, het gaat zoals het gaat en hopelijk lukt het vrijdag allemaal. :o

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:23

Ik heb zojuist mijn laatste keer feedback ontvangen. Fijne tips waar ik echt nog wat mee kan. Hierna is het definitief inleveren := Heb nog twee weken maar wil denk ik na het weekend inleveren. Best trots dat ik een keer niet last minute oliebol doe :Y)

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:37

Ik ben gister geslaagd met een 10 voor mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/*
Voelt zo gek nu om helemaal klaar te zijn...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:47

Woah zo hoog!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:56

Roquen schreef:
Ik ben gister geslaagd met een 10 voor mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/*
Voelt zo gek nu om helemaal klaar te zijn...

Hoe dan :wow: Dat cijfer mag mooi op je cv! Gefeliciteerd!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:32

Wauw, een 10 *\o/* !

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:16

Een 10, niks op aan te merken? Beoordelaren vinden altijd wat, maar ja ik was misschien niet goed genoeg.
Ga je master doen?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:18

Roquen schreef:
Ik ben gister geslaagd met een 10 voor mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/*
Voelt zo gek nu om helemaal klaar te zijn...


Zo, hoe dan :')
Super gefeliciteerd!!

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:00

Dankjewel allemaal! Tja, ik weet ook niet hoe... :Y) Ik had wel een goede match met mijn scriptiebegeleidster, zij kan heel goed opbouwende kritiek geven waar ik echt iets mee kon. Hetzelfde als voor het bedrijf waar ik bij afstudeerde. Dus die hebben zeker een aandeel gehad. En daarnaast goed kunnen vertellen waarom je de dingen zo gedaan als je ze gedaan hebt, werkte ook goed.

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:23

Wow gefeliciteerd! :):) En nu? :D

.....nog tips&tricks voor ons niet-10-waardige-pleps? :')

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:57

Haha, moeilijk te zeggen, want ik heb gestudeerd in Denemarken. En daar werkt het wellicht toch wat anders... Maar wat ik merkte dat heel erg belangrijk was, is dat je eigenlijk elke keuze die je hebt gemaakt kan verantwoorden. Want natuurlijk werden er wel kritische vragen gesteld, maar omdat ik voor 100% achter mijn scriptie stond kon ik daar ook op antwoorden. Daarnaast is het in Denemarken ook belangrijk dat je zelf kan reflecteren over je proces, dus aangeven dat je het op een andere manier had kunnen aanpakken en wat de mogelijke gevolgen daarvan waren geweest.

Nu ben ik op zoek naar een baan, maar dat valt nog niet mee...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:03

Ik moet morgen presenteren. :o ik wil niet.

Een vriend van me heeft dus niet eens hoeven verdedigen he :oo gewoon een boekwerk inleveren en klaar.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:58

Roquen schreef:
Ik ben gister geslaagd met een 10 voor mijn scriptie! *\%/* *\%/* *\%/*
Voelt zo gek nu om helemaal klaar te zijn...

Wow, wat bizar goed joh!!


Magrathea schreef:
Ik moet morgen presenteren. :o ik wil niet.

Een vriend van me heeft dus niet eens hoeven verdedigen he :oo gewoon een boekwerk inleveren en klaar.

En, hoe is je presentatie gegaan? :D



Bij mij duurt scriptie helaas nog even, heb gelukkig wel mijn onderzoekscompetenties behaald, dus ik hoop/neem aan dat mijn scriptie dan ook wel voldoende is..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:59

Spannend Arnon!

Hier gaat het zoeken gestaag.
Mag heeeeeel misschien terug naar mijn oude stage, dat hoop ik wel althans.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:39

Oja, mijn presentatie. Nou, goed verhaal _O-

Ik was echt MEGA gespannen en doordat er tussen mijn vriend en mij nog een miscommunicatie was ging dat ook nog even helemaal slecht. Nou ja ik uiteindelijk de faculteit in, moest opgehaald worden omdat ik geen toegang heb. Ik word in een ruimte gezet: ja maak je opstelling maar zus en zo, en ze loopt weg terwijl ik bezig ga. Allemaal prima, komt beoordelaar 2 binnen: wat doe jij nou? :wow: het moet zo en zus, ga maar anders doen (met als praktisch verschil welke computer ik mijn presentatie op ging geven). Nou ergens in dat proces is mijn presentatie in een digitaal poefje verdwenen in de lucht.... dus je kan je voorstellen dat ik echt dacht dat ik doodging daar :'). Of nou ja eigenlijk dacht ik vrij weinig. Gewoon: ja joh, dit kan er ook nog wel bij. :') Ik heb uiteindelijk een oude versie gebruikt, kon een groot deel toch nog gewoon erbij vertellen dus het was wel oké.
Toen de verdediging. Eén van de commissieleden was niet aanwezig maar deed op afstand mee. Van het uur dat ik ondervraagd ging worden waren we zeker 20 minuten bezig met technische problemen op te lossen := . De vragen waren wel behoorlijk vervelend, als in: mijn master is basically "technische geneeskunde" en ik kreeg alleen maar vragen die eigenlijk gewoon microelectronica / vloeistofmechanica / signaaltheorie waren. Compleet ongerelateerd aan mijn eigen achtergrond dus, en dat heb ik ook een paar keer aangegeven. En één keer was er ook een vraag waar een van de leden heel erg op doorging en uiteindelijk zei "ik zocht naar dit en dit antwoord" en ik dacht echt "maar... dat KLOPT gewoon niet eens" :')
Dus ja veel gedoe en na een uur gingen ze in conclaaf en ze waren er eigenlijk vrij snel uit. 6.5! :') Wel gehaald dus, maar niet van harte. Vragen niet professioneel genoeg beantwoord, teveel dingen onduidelijk (goh, met een thesis die echt alle kanten op gaat), niveau eigenlijk te laag maar dit is gezien de omstandigheden (covid crisis) wel het hoogst haalbare dus ze accepteren het! Hoera. :') Fijn dat ze de slechte begeleiding enzo maar even op mij afschuiven. Oké, ik vind het goed, ik heb 't gehaald.

Daarna ben ik naar het park gegaan (de campus hier heeft 2 hoofd-rijen met gebouwen met ertussen gras, bomen, bankjes enzo) waar mijn vrienden mij op aan het wachten waren met kratjes koud bier *\o/* super lief want gezien de situatie zit een afstubo er niet echt in maar nu konden we het toch even vieren.

En nu heb ik het papiertje! Woeoe. En ik mag vanaf nu zelfs een titel voeren (ingenieur), dat is wel echt nice :)
Heel verhaal geworden, hopelijk was mijn lijdensweg een beetje vermakelijk haha


Wat wel heel gek is is dat ik helemaal niet het gevoel heb dat er iets is veranderd :o ik voel me wel relaxter enzo maar ik loop nog steeds in mijn pyjama naar de supermarkt als ik trek heb in broodjes voor het ontbijt haha. Heel gek. En ik werd zaterdag ook wakker met de gedachte dat ik vrijdag nóg een presentatie moest geven maar dat was helemaal niet zo natuurlijk. Het moet nog even doordringen denk ik.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:58

Wat een verhaal, maar... geslaagd is geslaagd *\o/*