Werkverhalen, let's go

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:22

Ik werkte altijd bij een supermarkt en mensen kwamen met de meest bizarre dingen aanzetten.
Top punt was dat iemand een pak zalm terug bracht, want er zat vis in :+ Nee joh echt?!?!? Dacht eerst dat het een grap was :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:24

Nouja, onlangs bestelde iemand zijn hamburger medium gebakken en klaagde vervolgens dat het nog rood zag vanbinnen en dat een hamburger altijd doorbakken hoort te zijn...

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:40

Misschien nog een recenter verhaal teruggevonden:
Ik fotografeer in de sport. Bijvoorbeeld het WK Shorttrack in Nederland samen met mijn vriend voor de organisator. Op zulke plekken kom je regelmatig verschillende stereotype pers tegen en moet je (zéker als vrouw) goed je mannetje kunnen staan. Zo waren er die dagen twee perscentra: één voor de gemiddelde pers, en eentje voor de pers van de officiële organisator (onze opdrachtgever). Superchill, want dan kan ik gezellig bij bekenden zitten tijdens het werk en heb ik geen last van starende mannen..

De halve dag mooie beelden staan schieten en na te genieten van de beelden en verhalen tot een van die pers-mannen naar binnen komt en onze opdrachtgeefster aanspreekt. In een beweging ziet hij mij zitten en zwaait een fullframe camera met 500mm lens naast mij met een klap op tafel. (Ik zo kalm mogelijk mijn camera en veel kleinere objectief in veiligheid brengend, dat lag er op drie centimeter naast..) waarna hij er met vol rood hoofd en luid roepend staat dat hij namens het ANP werkzaam is die dag en dat hij de verlichting van het hele stadion maar zéér bedroevend vond en hij geen enkel mooi beeld kon maken. Een stennis dat die man kon schoppen..! Hij ging helemaal los.. :oo

Mijn opdrachtgeefster beduusd antwoord gegeven dat ze ernaar zou kijken, terwijl die man zijn set-up weer van tafel trekt.. Haar waarschuwend dat als hij geen verandering zag, het ANP nooit meer zaken met hen zou doen.. (Sowieso al een geinige uitspraak achteraf waarin je ongeveer de arrogantie van sommige pers voelt.. Alsof hij dat eventjes kon bepalen.. :=) Later komt ze naast mij zitten en vraagt aan mij "Is de belichting écht zo slecht daar??" en samen kijken we mijn beelden na.. Het bleek dus dat er tl-verlichting hing, en die geven op bepaalde frequenties van die groene en paarse zwemen of balken op de foto, zeker bij hogere sluitertijden wordt dat erger. Wat je nu nét nodig hebt bij Shorttrack wil je een beetje leuk scherp hoofd in beeld hebben.. Maar dit is zowel op te lossen door de sluitertijd op de juiste frequentie in te stellen gelijkliggend met de lampen, of simpelweg door een filter op je objectief te schroeven die dat tegengaat.. Die zag ik al niet op die van hem toen hij hem zo op tafel smeet, terwijl mijn set-up die wel had..

We maken nu nog steeds grappen over. Dat je zonder enige echte kennis van basis-fotografie bij het ANP kunt werken. :') We doen soms nog steeds zijn stem na als iemand iets heel doms doet.. Het ANP heb ik hierna nooit meer serieus genomen. :=

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:38

Maddy_Paola schreef:
Ik werk bij een mc donalds, sowieso bij ons al bizar hoe vaak mensen dienbladen ed laten staan, als je om een momentje vraagt in de drive omdat je staat af te rekenen of een bestelling meegeeft dat je uitgescholden wordt en nog wel meer van dat soort dingen.
Laatst waren we net dicht binnen en liepen mensen die nog wat lieten staan naar de deur, dus ja dan vraag ik netjes of ze t willen opruimen, maar nee dan is t niet van hun (uhm zie je weglopen ervandaan 8)7 ) en dan verandert t weer dat zij t wel hebben opgeruimd maar een ander niet, en dat ging dus zo ver dat ze zelf op de knop van de deur wilden klikken, en omdat ik ze blokkeerde wilden ze gaan vechten, bijna op mn bek geslagen maar waren gelukkig andere gasten die wel normaal waren die ertussen kwamen ~~}>

Maar was vanavond aan t werk in ander filiaal omdat ze daar personeelsfeest hadden, ook personeel van andere vestigingen, vertelde er 1 dat ze bij hen de sausjes als eerste mee moeten geven in zicht van de camera omdat gasten dus zo vaak claimen hun sausjes niet gehad te hebben terwijl ze die wel hebben gekregen, dan valt mn mond toch wel open van verbazing.

Ook hoe vaak mensen niet terug komen, kwarier geleden eten gehad, en dan terug komen ja is koud, goh hoe zou dat nou komen _O-


Moet wel eerlijk zeggen dat als ik iets haal bij de MC Drive het 9 van de 10 keer ook niet klopt hoor. Of de sausjes zitten er niet bij en de laatste keer zaten de kipnuggets er ook niet bij. Scheelt wel per vestging waarschijnlijk, maar die bij vlakbij ons zit is niet zo goed helaas. :=

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:50

elinedeau95 schreef:
Ik werkte altijd bij een supermarkt en mensen kwamen met de meest bizarre dingen aanzetten.
Top punt was dat iemand een pak zalm terug bracht, want er zat vis in :+ Nee joh echt?!?!? Dacht eerst dat het een grap was :P


Haha! :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:11

Blackberry28 schreef:
Maddy_Paola schreef:
Ik werk bij een mc donalds, sowieso bij ons al bizar hoe vaak mensen dienbladen ed laten staan, als je om een momentje vraagt in de drive omdat je staat af te rekenen of een bestelling meegeeft dat je uitgescholden wordt en nog wel meer van dat soort dingen.
Laatst waren we net dicht binnen en liepen mensen die nog wat lieten staan naar de deur, dus ja dan vraag ik netjes of ze t willen opruimen, maar nee dan is t niet van hun (uhm zie je weglopen ervandaan 8)7 ) en dan verandert t weer dat zij t wel hebben opgeruimd maar een ander niet, en dat ging dus zo ver dat ze zelf op de knop van de deur wilden klikken, en omdat ik ze blokkeerde wilden ze gaan vechten, bijna op mn bek geslagen maar waren gelukkig andere gasten die wel normaal waren die ertussen kwamen ~~}>

Maar was vanavond aan t werk in ander filiaal omdat ze daar personeelsfeest hadden, ook personeel van andere vestigingen, vertelde er 1 dat ze bij hen de sausjes als eerste mee moeten geven in zicht van de camera omdat gasten dus zo vaak claimen hun sausjes niet gehad te hebben terwijl ze die wel hebben gekregen, dan valt mn mond toch wel open van verbazing.

Ook hoe vaak mensen niet terug komen, kwarier geleden eten gehad, en dan terug komen ja is koud, goh hoe zou dat nou komen _O-


Moet wel eerlijk zeggen dat als ik iets haal bij de MC Drive het 9 van de 10 keer ook niet klopt hoor. Of de sausjes zitten er niet bij en de laatste keer zaten de kipnuggets er ook niet bij. Scheelt wel per vestging waarschijnlijk, maar die bij vlakbij ons zit is niet zo goed helaas. :=


Mijn man heeft ook altijd dat er wat mist bij de mac als we langs de drive gaan :=
Echt zeker 9 van de 10x mist er een drink yoghurt, of saus of kipnuggets etc....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:43

Ik heb hier op bokt komt wel eens gelezen dat juist omdat de Mac daarom bekend staat ze altijd teruggingen om te zeggen dat ze iets niet gehad hadden terwijl het niet waar was. Vind ik ook echt erg.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:05

Wij hadden pas een mcChicken met alleen de onderkant van een broodje en sla erop :')
Ook teruggegaan voor een hele :D

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:11

Naja bij ons gebeuren dat soort dingen dus vrij weinig, zeer weinig klachten van incomplete bestellingen bij ons *\%/*

Van de week wel een vechtpartij in t restaurant, grote familie begon tegen 3 dames omdat 1 van hun 'had zitten staren'. Oorbellen en haar uitgetrokken, manager geslagen en ook nog agressief tegen ons gekeerd, manager zit nu thuis met hersenschudding. Ik vraag me dan echt af waarom is t nodig? Gewoon mensen die wilden helpen sussen waren de banketstaaf, bizar...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:16

Jezus wat erg.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:37

verootjoo schreef:
Wij hadden pas een mcChicken met alleen de onderkant van een broodje en sla erop :')
Ook teruggegaan voor een hele :D

Ik had ooit 1 kipnugget te weinig.
Ik was echt verbaast := en ze wouden me niet geloven.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:13

Wat een verhalen komen hier voorbij! Tof om te lezen en soms echt te erg voor woorden. Ik heb tijdje in een call centre gewerkt als agent en daarna als coach. Genoeg meegemaakt. Als agent kan ik vooral mijn eerste en laatste call goed heugen.

Mijn eerste was met een oudere vrouw op leeftijd. Ze belde op om een account te maken voor het bedrijf waar ik werkte. We hebben een uur aan de lijn gehangen en waren nog niet op de site van het bedrijf. Mevrouw ging steeds als ik zei waar ze moest klikken terug naar d'n gooooogle. Zucht :') . Na een uur zegt ze, zal ik u anders mijn dochter even geven die zit in de kamer hiernaast 8)7 . Binnen 5 minuten zat ze op de site en was t account aangemaakt. _O-

Mijn laatste was een meneer die begon met: het bakske is klote, uw bedrijf is klote, uw collega's zijn klote, de regering is klote, alles is klote. Ik zeg oke meneer, maar hoe kan ik u helpen.. heel gescheld en getier maar heb hem geholpen. Aan het einde sloot hij af met alles is klote maar u mevrouw bent helemaal top! _O- _O-

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:33

Ik werk in een kantoor als manusje van alles. En ik haal de papierbakken op. Deze leeg ik dan in een grote bak.
Ik kom dus geregeld uitgeknipte rouwadvertenties tegen.
Kantoorpersoneel is soms raar

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:37

Ik werkte vroeger voor een bijbaan als schoonmaker bij het CBR. En die wc’s, echt ik weet niet wat ze er mee deden, maar regelmatig zat bij de heren de stront overal. En echt overal, op de pot, op de muren, op de vloer, echt te ranzig. Dat je dan niet even achterom kijkt en denkt: ‘zo wil ik het niet achter laten’ :=
Regelmatig de deur op slot gedraaid en niet schoongemaakt maar later teruggekomen met meerdere mensen en ons ingepakt met handschoenen en schorten om de boel weer op te kalefateren.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:12

verootjoo schreef:
Ik werkte vroeger voor een bijbaan als schoonmaker bij het CBR. En die wc’s, echt ik weet niet wat ze er mee deden, maar regelmatig zat bij de heren de stront overal. En echt overal, op de pot, op de muren, op de vloer, echt te ranzig. Dat je dan niet even achterom kijkt en denkt: ‘zo wil ik het niet achter laten’ :=
Regelmatig de deur op slot gedraaid en niet schoongemaakt maar later teruggekomen met meerdere mensen en ons ingepakt met handschoenen en schorten om de boel weer op te kalefateren.

O gatverdamme. Dat is ook zo goor. Bij mij nemen ze het servies mee naar de afdeling en kan ik het hele pand door. Soms vind ik gewoon vieze borden en bestek tussen het schone

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:12

Toen ik nog werkte in een sportwinkel.
Kwam er een meneer zijn zwembroek ruilen, waarvan het duidelijk was dat ie al gebruikt was.
"Meneer, u kunt alleen nieuwe spullen ruilen. Deze broek is al gebruikt"

Hele scheldpartij over me heen gekregen dat ie toch zeker de zwembroek moest uitproberen om te weten of die past.
Uitgelegd dat ivm de hygiëne we de broek echt niet retour konden nemen. Moest ook mijn manager aan te pas komen om deze man dit aan zijn verstand te brengen.

Ook een tijd zelf store manager geweest en een redelijke portie agressieve klanten gehad. We hadden voor de zekerheid altijd een hockeystick achter de kassa liggen. }>

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 18:22

Ik heb op een vermeerderingsbedrijf gewerkt (varkens). Man werd steeds bezocht door nvwa omdat er allerlei meldingen kwamen. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat zijn eigen personeel (2 collega's dus van mij en fam van hun) valse meldingen maakten. Was echt niet leuk, leek alsof ik in een slechte film terecht was gekomen.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:30

Ik werk in een winkel en heb ooit een mevrouw in de winkel gehad die een gedragen/ongewassen onderbroek terug wou brengen en dan vreemd vinden dat ik hem niet terugnam :roll: