Werkverhalen, let's go

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 14:28

Ik ben zelf klantenservice medewerker en mahn wat maak ik mee. Ik wil graag mn verhalen frustraties en emoties delen en zou het leuk vinden als jullie dat ook doen. Ivm privicy mag ik geen persoongegevens delen maar verhalen mogen natuurlijk wel.

Gister heb ik zo'n gesprek gehad die ik niet meer vergeet. Mevrouw werd langzaam blind en werd verdrietig van aanbiedingen per sms. Mevrouw vertelde hoe dingen misgingen en ging in op de ziekte. Heel verdrietig gesprek, maar heel mooi om te horen hoe ze mij vertrouwde en zich openden.

Ik hoop zo soms mn ei kwijt te kunnen en misschien jullie te laten lachen

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:42

ik werk in de Zomer op een waterpark, en daar gebeuren toch soms dingen....

afgelopen zomer kwam er een vrouw naar mij toe, met de boodschap dat de toiletten erg vies waren. ik heb vervolgens de vrouw bedankt dat ze dit kwam melden, en dat ik door zou geven aan het team dat we hier beter op gaan letten, en dat we dit meteen gaan oplossen. de toiletten staan naast het buitenzwembad, en de mensen lopen over het gras hierheen. natte voeten + gras = jawel, modderige vloeren in de toiletten.

ik ben dus meteen de toiletten schoon gaan maken, en heb vervolgens goed in de gaten gehouden dat we deze netjes hebben gehouden de hele dag. prima, dagje lekker afgemaakt

volgende dag krijgen we als team een mail van de leidinggevende, met bijgevoegd een facebook review...

in de review beschreef de persoon de bovenstaande situatie, alleen zou ik als respons haar uitgescholde hebben " je bent zelf zwart, dus ga jij maar lekker schoonmaken", nou 1. dat zou ik nooit zeggen en 2. ze voegde er aan toe dat vervolgens niemand de toiletten had schoongemaakt !

ik stond echt even met mn bek vol tanden... ehhhh oliebol hoe kan dit nou ?!
ik woon vlakbij, en ben meteen naar het kantoor ge raced en uitgelegt dat ik de vrouw heb gesproken maar dat ik dit nooit zou zeggen en ook meteen ben gaan schoonmaken ! gelukkig had mijn leidinggevende van die dag al gepraat en verteld dat ik meteen goed had gehandeld, dus er was gelukkig niks aan de hand ! maar jeeeetje , daar schrik je echt van !

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:44

een collega had een mooi verhaal vandaag toevallig....

een klant kwam vanalles regelen. toen begon hij over het onderwerp seks... mijn collega probeerde natuurlijk zakelijk te blijven en probeerde van onderwerp te veranderen. totdat de klant ineens zei: mn vrouw zuigt zo hard dat mn onderbroek daardoor in mn reet skiet. heeeeel de afdeling schoot in de lach. en mijn collega wist natuurlijk niet hoe te reageren _O-

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:46

Een aantal jaren geleden werkte ik op de debiteurenadministratie. Terwijl ik met een klant aan de telefoon was kwam stom toevallig de vertegenwoordiger van die regio binnen en kwam bij mijn bureau staan. Klant had bar weinig zin om te betalen maar uiteraard bleef ik netjes. Na het beëindigen van het gesprek ging de mobiel van de vertegenwoordiger.....desbetreffende klant belde en was boos over een gesprek wat hij net had gevoerd met een 'kwaad wijf' van de administratie. Was blij dat de vertegenwoordiger het hele gesprek had gehoord en dus direct wist dat het complete onzin was. Als je debiteurenbeheer doet dan krijg je veel rare gesprekken, je wordt uitgescholden, heb wel eens een dronken klant aan de telefoon gehad....never a dull moment ;)

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 14:49

Klanten die liggen of je met een bek vol tanden zet is heel erg herkenbaar :') Kinke wat is jullie procedure met dat soort mensen, lijkt me inderdaad vaker als een keer voor te komen dat je de huid word volgescholden. En vooral dat met seks, ik werk voor mobiel en dan mag je hoge rekeningen gaan uitleggen aan de moeder op wiens naam het staat.. ja dat is ook altijd ff zoeken

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:52

Faunty, hoe halen sommige mensen het in hun hoofd he... Echt heel erg...

Op een vervelende baas na heb ik nog nooit iets geks/aparts meegemaakt op mijn werk. Ik werk nu bij een bedrijf waar mensen aan het werk kunnen die moeilijk bij een 'regulier' bedrijf aan de slag komen (wegens bijv ASS, handicap, afkomst, IQ). Hier worden Designlampen voor de merken Moooi en Graypants gemaakt. Ik werk nu op de Moooi-afdeling en heb het echt enorm naar mijn zin tot nu toe. Ik wist eerst niet zo goed wat ik er van moest vinden. Buitenlandse mensen, erg autistische of gehandicapte mensen is nou niet bepaald een doelgroep waar ik tussen pas :+ Maar het valt reuze mee, iedereen is erg aardig en het is erg gezellig :j

Onwijs blij dat ik hier terecht gekomen ben!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:52

Was niet echt een procedure voor, maar wij zaten met de hele administratie in een kantoortuin, dus er was altijd wel iemand bij die hoorde dat je het gesprek netjes deed. Uitschelden deed me niets, ene oor in/andere oor weer uit, we hadden ook een training gevolgd mbt telefonische incasso. Jouw gesprekken lijken me dan toch lastiger Anke :D

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 09:42

Wat ik leuk vind juist zijn ook onze finaciele vragen. Mensen die weer een betalingsregeling willen terwijl de vorige nog loopt bijvoorbeeld om daar samen uit te komen. Of een klant die teruggebeld zou worden en dit niet gebeurd is, vaak zien wij dan ook niks staan. Je bent alles tegelijk psycholoog, budgetbeheer alles!

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 14:09

Naast de hele leuke gesprekken die je hebt zijn er ook verhalen die mij laten huilen of bang maken en vandaag is zo'n dag.

Nadat mevrouw vroeg of ik ivm overlijden een abonnement wilde opzeggen opende mevrouw (mede door eenzaamheid) en vertelde hoe het allemaal liep. Hoe een ziekenhuis fouten had gemaakt en hoe meneer zijn overlijden waarschijnlijk voelde aankomen en afscheid nam.

Hoe snel het hier kan omslaan had ik nadat ik mezelf bij elkaar geraapt een volgend gesprek.

Meneer kon geen gebruik maken meer van zijn telefoon ivm niet betalen en begon mij aan het eind van het gesprek te bedreigen. Omdat zichtbaar was dat die dat vaker deed heb ik het gemeld bij mijn teamcoach, enorm aangeslagen omdat ik dit na het vorige gesprek lastig vond. Die heeft het geweldig opgepakt en meneer is doorgespeeld aan security

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:18

Ik zit ook op klantenservice

Ergste verhalen wat me zijn bijgebleven :
- Klant belde binnen om diensten stop te zetten. Hier dan ook mee in gesprek gegaan.. klant was altijd te vrede over ons maar op die dag van stopzetting zou hij euthanasie plegen. Die kwam toch even hard binnen.

- Deze heeft een grote impact op mezelf gehad ; moeder was overleden, vader bleef alleen achter maar deze zou de middelen niet hebben om te betalen. Wij hadden alle kosten al laten vallen wat er bij kwamen bij laattijdige betaling. En we konden niet blijven uitstellen.
Toen kreeg ik toch een lading over me heen, dat mijn moeder ook maar aan kanker moest sterven enz. Ben beginnen huilen en dat is een van de enigste gesprekken wat ik zelf heb opgehangen...

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 15:09

Jemig wat vreselijk dat zijn de gesprekken die je inderdaad bijblijven. Dat schelden kan ik nooit met mn hoofd bij ik snap het echt niet.

Mag ik vragen waar jij werkt?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:00

O ik kan echt boeken schrijven over wat ik doorheen de jaren heb meegemaakt. Leuke en echt niet leuke dingen. Ik werk momenteel in autoverhuur en daar maak je echt de gekste dingen mee: positief en negatief. Er zijn enkele zaken die me altijd zullen bij blijven.
Scheldende, huilende, criminele klanten maar ook veel super leuke gesprekken en verhalen gehoord.

Vervelend is het altijd als je auto's in criminele activiteiten betrokken raken, je bent ze ook zo maandenlang kwijt voor het politieonderzoek. Veel geregel en veel kosten.

Sommige auto's die echt supersmerig en compleet uitgewoond terugkomen, en dan discussie over de extra schoonmaakkosten, een beetje respect graag.

Auto's die verdwijnen en dan zelf eerst al je Sherlock Holmes skills bovenhalen, daar hield ik altijd wel van :D

Klanten die hun zin niet krijgen en de mafste verwijten naar je hoofd gooien. Eén keer mocht ik niet verhuren omdat de klant bij zijn origineel rijbewijs een internationaal rijbewijs nodig had. Had hij niet maar zijn vrouw wel maar die durfde niet zo goed rijden. De wet is gewoon de wet op dat vlak dus ik kon echt geen kant op, we moeten dan echt dat papiertje zien. Ging die man mij uitschelden dat ze straks allemaal zouden verongelukken en dat ze allemaal dood zouden zijn door mijn schuld.
Dat vond ik echt veel en veel te ver gaan en dat heb ik die man ook uitgelegd :j

Maar ook heel sneue dingen soms. Een man die naar de begrafenis van zijn overleden mama moest en zijn credit card deed het niet. Ik heb daar toen echt hemel en aarde verzet om die man in een auto te krijgen. Hij was eerst zo kwaad (heel begrijpelijk) en erg onaardig maar ja ook al kun je er zelf niets aan doen, je snapt het wel op zo'n moment.

Paar dagen later kwam hij langs met chocolaatjes en excuus, hij was zo blij dat ik hem toch geholpen had en schaamde zich voor zijn gedrag. Hebben we samen nog naar enkele foto's van zijn mama gekeken. Heel bijzonder moment was dat.

Of klant die zichzelf uit de auto sluit, terwijl auto in de vlakke zon staat en zijn 2 jarige peuter erin zit, bij 35 graden. Man wou de ruit niet inkloppen want wou niet voor de kosten opdraaien. Dus ik gezegd dat een medewerker dan NU dat raam ging inslaan, wou hij de locatie van de auto ook niet meer geven :roll: :oo We hebben toen als halve gare door die stad gereden, auto gevonden en raam ingetikt, kind zag al blauw maar was ok. Is nog hele discussie geweest over die rekening ook (na zijn gedrag wou ik de factuur ook niet meer laten vallen). Ik ben niet gelovig maar geloof dat ik toen wel gebeden heb.

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 14:35

Wauw wat een bijzondere verhalen, met die foto's ik denk ook dat ik dan een traantje gelaten had. Wat mensen doen voor geld nota bene over de rug van je eigen peuter.

Lijkt mij wel heel divers werk klinkt leuk als je het zo beschrijft! Ik ben ook een groot bericht aan het maken over de verhalen van vandaag want het is lekker rustig

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:44

Werkzaam op zorgboerderij, verstandelijk beperkten.
In de begintijd, escalatie met oudere cliënt. Midden in zijn tirade valt hij uit: 'ik weet meer, maar jij hebt meer geleerd!' Tja. Ontken dat maar eens als gup van begin 20 tegenover een 70+er :')
Dezelfde meneer stelde me regelmatig dezelfde vraag: 'Juut, hoe héét jij?' Hij bedoelde mijn achternaam, maar het bleef een geweldige vraag...

Om het paardgehalte hier weer wat op te krikken: ik moest met huifkar op pad, 2span ervoor. Collega ging mee om cliënten te begeleiden, maar paarden vind ze spannend. Arbeidsdraf ging al hard. Terug op het terrein kwam een taxibus naast me rijden. Chauffeur riep wat, maar kon het niet verstaan boven de paardenhoeven en de draaiende motor. Gezwaaid en rustig verder gestapt. Stukje verder komt een begeleider me voorbij gerend: een achterwiel lag er bijna af. Collega nog terwijl ik de paarden inhield: 'ik wil er nú uit!' Paarden ter plekke uitgespannen. Bleek er een cliënt op het terrein te wonen die het grappig vond de bouten van wielen te draaien... Zowel tractor als huifkar werden direct voorzien van bouten die niet zomaar los te draaien waren.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:52

ik heb erg lang gewerkt op een klantenservice en sommige dingen moest ik echt een break nemen en de klant even in de wacht zetten :+

Het engste was dat er een klant verschrikkelijk boos was. Hij belde de verkeerde service en vertelde dat die nu naar het kantoor ging en de deur ging in rammen met zijn auto, wij hebben toen gewaarschuwd en de politie gebeld die hem op stond te wachten, hij had ook echt de intentie om door te rijden maar goed afgelopen gelukkig!

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:00

poes schreef:
Of klant die zichzelf uit de auto sluit, terwijl auto in de vlakke zon staat en zijn 2 jarige peuter erin zit, bij 35 graden. Man wou de ruit niet inkloppen want wou niet voor de kosten opdraaien. Dus ik gezegd dat een medewerker dan NU dat raam ging inslaan, wou hij de locatie van de auto ook niet meer geven :roll: :oo We hebben toen als halve gare door die stad gereden, auto gevonden en raam ingetikt, kind zag al blauw maar was ok. Is nog hele discussie geweest over die rekening ook (na zijn gedrag wou ik de factuur ook niet meer laten vallen). Ik ben niet gelovig maar geloof dat ik toen wel gebeden heb.


Wat :oo

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:41

Sommige verhalen zijn echt bizar! Je kan er denk ik bijna een boek over schrijven wat je wel niet allemaal mee maakt! Ik zal één verhaal nooit vergeten.

Mijn eerste bijbaan was bij een biologische slager. Mijn collega en ik mochten gaan eten maar er stonden nog wat klanten in de winkel. Dus die zouden we eerst even helpen. Zegt ze: Goedemiddag, kan ik u eten? :'). Ik zakte bijna door mn benen van het lachen. Vooral omdat je dan ook in de slager staat. Gelukkig kon iedereen er hard om lachen.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:03

Ik maak dagelijks ellende van mensen mee die niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Huisbezoeken bij mensen zonder benen envingers waarbij je denkt 'hoe red die vrouw zich?!' en een gemeente die dan gewoon geen elektrische rolstoel verstrekt omdat ze ooit een aanvaring mwt deze vrouw hebben gehad. Om te janken.
Of echtparen/familie die slaande ruzie krijgen terwijl ik erbij zit. Ouderen die volledig gekleineerd worden door kinderen. Waar ik absoluut wat van zeg.
Vermoedens van geld stelen van vader of moeder, verbale agressie. Maar ook mensen die ziekte op ziekte op ziekte krijgen te voorduren. Vreselijk. Maar de meeste mensen zeggen altijd 'het kan altijd erger'. En dat vind ik dan weer positief haha

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:39

Ik heb op 2 plekken op de klantenservice/ contact centrum gezeten. Wil hier niet neerzetten waar precies, maar was wel wat “belangrijker” dan een webshop oid.

Welke me het meest bijgebleven is is het volgende.

Bij een afspraak maken om langs te gaan heeft ooit iemand gezegd diegene neer te schieten. Diegen uitgelegd dat dat een heftige bedreiging is en ik daar een melding van ga maken was de reactie in de trant van: “je doet maar!!” Dus ik bellen, melding gemaakt. Nog geen 5 minuten later dezelfde persoon doorverbonden gekregen van een collega met de boodschap “wil graag zijn excuses aan je aanbieden”. Redelijk in paniek, want hij had wel iets heel ergs gezegd, had veel spijt en hoopte dat het nog goedgemaakt kon worden.

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 19:07

Vandaag gewoon is een stap voor stap met mijn moeilijkheden en ervaringen, het is erg rustig dus zo vul ik mn dag een beetje :')

Moet je je eens voorstellen dat je uit een verhaal van een klant die zelf ook niet snapt wat ie bedoeld moet kijken wat zijn vraag eigenlijk is zo nu: Hij ziet een naam en bovenin staan cijfers en iets met KB. Zet je enorm aan het denken en eigenlijk moet je terug naar de basics en je verplaatsen. Dit viel best mee want na 5 minuten sparren bleek dat hij zag staan hoeveel geheugen een plaatje in beslag nam.

Dan vraagt een engelse klant hoe ze haar abonnement kan omzetten van particulier naar zakelijk.. zie het woord contractsovername formulier maar eens zo te vertalen. Is gelukkig helemaal goed gekomen en na 2 minuten kon mevrouw ermee aan de slag.

En dan de mensen.. die vragen of je nummers van de factuur kan laten weghalen. Wij hebben altijd een overzicht met gebelde nummers mocht de politie dat nodig hebben of er kosten zijn en je blijft toch die vragen houden of we 1 specifiek nummer weg kunnen halen :')

Erna was een andere mevrouw erg boos, zo boos dat ik aan het begin na het voorstellen al uitgemaakt werd voor vanalles want internet werkte niet.. moet mevrouw wel haar mobiele data aanzetten kon helaas ook geen sorry vanaf.

Wat een verhalen zie ik ook van anderen langskomen.. ik wist niet dat je in zoveel beroepen nog klantcontact had ging er eigenlijk vanuit dat het meeste online zou gebeuren :o Die bedreiging ook ik kan er met mijn hoofd echt niet bij. Die man van gister die zo naar mij deed heeft ook een staartje gekregen. Mail op moeten stellen met het hele verhaal en word intern heel goed opgepakt

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:35

Leuk topic!
Ik heb zelf bij mijn 2 baantjes veel contact met klanten en of bezoekers. Een baan in de toerisme sector en een baan als beveiliging.
Bij de toeristen zit er zo veel verschil tussen. De ene persoon dankt je enorm omdat ze met de lift mogen in plaats van de trap. Voor mij is het gebruikelijk dan even mee naar boven te gaan in de lift, om zo de mensen te begeleiden. De andere kijkt je nors aan in de lift, de volgende dankt je tot 4 x toe en wenst je een fijne dag. Maar dat heb je overal!

En in de beveiliging.. Tja. Vaak ondankbaar werk. Ik spreek mensen aan op onbehoorlijk gedrag, en krijg de huid volgescholden. Helaas, maar aan het eind van de dag slaap ik net zo goed!

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:50

Oh geweldig topic

Hier hele mooie maar ook verdrietige verhalen gehoord.
1 keer meneer die belde voor zijn vrouw. Toen ik vroeg hoe het met haar ging, antwoordde hij dat ze het einde van de week niet meer haalde dat was echt even slikken

En bij andere klantenservice van een telecom bedrijf
Man belt op hij kan niet inloggen in zijn gegevens bij dat bedrijf. Hij had gisteren ook gebeld toen had een collega al geholpen. Nu lukte het weer niet. Denk wel 3 kwartier bezig geweest toen ik er achterkwam dat hij gewoon helemaal niet in zijn laptop kwam _O-

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:29

Ik ben een tijdje ventilatie monteur geweest.
In mijn regio hadden we een keer onderhoud bij appartementen en iedereen had zijn eigen werklijst.

Ik kwam bij een wat oudere (Surinaamse?) man met allemaal oude foto's etc. van voetbal op de muur.
Dus ik zeg nog heel droog, goh wat leuk al die oude foto's. U bent zeker een echte voetbalfan?
De man begon wat te lachen en heeft dus verteld wie hij was.
Ik was dus bij een bekende voetballer over de vloer :')
Echt een superleuk gesprek mee gehad, hele aardige man :)
Zie helaas net dat hij in Juli overleden is :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-19 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:02

@Lieszje, obv jouw info is het heel simpel te achterhalen om wie het gaat. Ik zou je bericht iets anoniemer maken (plaatsnaam, afkomst, overlijden).

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Werkverhalen, let's go

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:04

Een klant nabellen voor een offerte. Zijn vrouw aan de telefoon krijgen, die zegt ja ik loop wel ff naar hem toe...
Ik hoor water en gedrup en een echo, ja jan die mevrouw van de bank belt over de offerte. Oh hoor ik, ik zet de douche wel even uit.

En daar zit je dan met je goede gedrag met een klant aan de telefoon waarvan je gewoon weet dat ie naakt in de douche staat _O-

Ook een keer iemand gehad die met zelfmoord dreigde omdat ik aangaf dat hij geen financiering kreeg. Hij zei je weet hoe m’n broer aan z’n einde is gekomen.. tja en wat moet je dan.