Welke planner/agenda?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:58

Okee. :')

Ieder jaar probeer ik het weer; plannen. Vorig jaar heb ik het geprobeerd met een bullet journal, maar ik vergeet dan vervolgens in te plannen wanneer ik de volgende maand ga maken en daar gaat het al mis. :') Bullet journal afgeschreven.


Wat wil ik graag:
-ik wil van een hele week alle dagen in 24 uur naast elkaar zien. Dat ik per uur kan invullen wat ik dan en dan doe, en dat dan zie van een hele week naast elkaar.
-er mogen best wat bullet journal dingen inzitten zoals meal planning of waterdrinken ofzo; vind ik leuk.

Dus eigenlijk: het bullet journal idee met allemaal lijstjes en dingetjes enzo, maar dan zonder dat ik dat zelf hoef te tekenen. :')

Iemand tips? Weet niet waar ik moet beginnen en moet echt plannen.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:06

Ik vind de Mascha planner fijn. Daar staan alleen geen uren/tijden bij, kan je er eventueel zelf bij zetten

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:12

De structuur junkie planner van Cynthia? Volgens mij gaat die per uur en heeft ook nog wat extra's (langetermijndoelen enzo geloof ik). Heb m zelf niet, maar volgens mij voldoet die wel aan je eisen.

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:18

Foaly schreef:
De structuur junkie planner van Cynthia? Volgens mij gaat die per uur en heeft ook nog wat extra's (langetermijndoelen enzo geloof ik). Heb m zelf niet, maar volgens mij voldoet die wel aan je eisen.


Ik heb de structuurjunkie planner vorig jaar gekocht, ik persoonlijk vond hem niet heel fijn omdat eerst alle maandoverzichten kwamen, en daarna pas inderdaad dingen zoals langetermijn doelen ect, en daarachter weekoverzichten

Anoniem

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:27


MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:31


Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:38

Hij voldoet niet aan alle eisen, maar ik heb zelf deze:
https://www.plan-point.nl/product/de-or ... ulling-a5/
Hij is er ook in spiraalvorm, zelf vind ik deze met de gaatjes juist fijner omdat ik zo zelf kan bepalen wat, en waar ik dingen wil hebben in mijn ringband, maar dan moet je wel al een ringband hebben of er een voor kopen. De rest van mijn ringband is gevuld met dotted papier en gebruik ik als bullet journal, ik heb beide dus in dezelfde ringband zitten. Heb altijd alles bij mij zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:35

MissBambi schreef:
https://essentialiving.info/essentialiving-planner/

Voor ik naar digitaal overging had ik deze. Loopt van 7.00 tot 23.00 geloof ik. Vond het een hele fijne agenda. Wel groot.




Ik vind deze erg mooi! :) Ook rustig vormgegeven.

Greenbook lijkt me ook wel grappig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:34

Ik heb een volledig zelf ingedeelde en gepersonaliseerde planner besteld op www.personalplanner.com. Voor 28,90 heb be dan echt een mooie planner!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:42

MissBambi schreef:
https://essentialiving.info/essentialiving-planner/

Voor ik naar digitaal overging had ik deze. Loopt van 7.00 tot 23.00 geloof ik. Vond het een hele fijne agenda. Wel groot.

Oeh deze lijkt me heel erg prettig werken. Helaas geen 2019 meer verkrijgbaar. Moet dus even wachten tot 2020 -O-

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:12

Ik gebruik de Mascha planner, ik wilde ook graag een 24 uur planner deze kan je zelf invullen, ik kan straks even foto bijvoegen van hoe ik het gedaan heb!

rocky_1995

Berichten: 655
Geregistreerd: 22-12-11

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:25

Ik gebruik zelf deze agenda. Is wellicht wat saai, maar is super fijn in gebruik. Achter iedere week zit ook een notitiepagina met lijntjes die leeg is en een pagina met de ene helft wekelijkse projecten en de andere helft taken, die je kan afvinken. De agenda is qua formaat ook nog prima om mee te nemen. https://www.moleskine.nl/product/molesk ... er/374255/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:25

Ik heb er inmiddels twee op het oog: de CGD London planner of een RYAM planner... iemand met die twee ervaring?

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:40

Ik heb me vorige week ook een Mascha planner aangeschaft en vindt deze heel fijn werken! Stukken beter dan de Passion Planner.

Hij ligt altijd ooen op mijn bureau of eettafel thuis en is lekker overzichtelijk.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:52

Resistance schreef:
Ik heb er inmiddels twee op het oog: de CGD London planner of een RYAM planner... iemand met die twee ervaring?

Ik heb de CGD London planner gehad. Vond die erg fijn! Fijnste vooraf ingevulde standaard planner die ik heb gehad. Al is een dag per 2 pagina`s me teveel ruimte, tijdens werkuren plan ik werkzaamheden in outlook ivm gedeelde agenda.

Heb nu zelf een zelf samengestelde besteld nav de link hierboven! Ben benieuwd. Links weekoverzicht, rechts voor notities. Plus ringband! Hopelijk gaat dit zijn waar ik naar op zoek ben. Tot nu toe is alles het net niet en ben ik nu aan het zelf maken in een bujo, maar ben liever de tijd niet kwijt aan het intekenen van de paginaindeling.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:16

Ik heb vorig jaar de Mascha planner gehad, te koop via Bol. Hij is erg fijn in gebruik, genoeg ruimte en heel flexibel om er van te maken wat jij wil. ;)

Een nadeel vond/vindt ik nog steeds dat hij best duur is in aanschaf. -O-

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:27

20 euro valt echt wel mee hoor. Ik vind het fijn dat je hem open kan leggen en dan de hele week ziet ipv 1 of 2 dagen.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:00

Ik heb al van alles geprobeerd, o.a. de Passion Planner en de Mascha Planner. Maar ik heb nu een Happy Planner en ben echt om :D

Je hebt ze met verschillende layouts, ook een die bij jouw eisen past. Het ideale is dat je dankzij de speciale ringband van alles toe kan voegen. Ik doe zelf bijvoorbeeld een halve pagina inlay met een to do lijst, voor mij super handig.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:04

Ik volg even. De structuur junkie planner vond ik niet helemaal fijn werken, dus ik denk dat ik voor aankomend academiejaar een andere soort planner aanschaf. Mijn probleem is alleen dat ik vaak vergeet mijn planner te gebruiken :+ Die Personal Planners zien er erg mooi uit, maar wel vrij prijzig.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:26

StableDoor schreef:
Ik volg even. De structuur junkie planner vond ik niet helemaal fijn werken, dus ik denk dat ik voor aankomend academiejaar een andere soort planner aanschaf. Mijn probleem is alleen dat ik vaak vergeet mijn planner te gebruiken :+ Die Personal Planners zien er erg mooi uit, maar wel vrij prijzig.

Vind het wel meevallen! Stel je gebruikt hem een jaar, is het omgerekend nog geen 8 cent per dag. En omdat je zelf samenstelt is kans dat je effectief gebruikt groter dan bij een ‘standaard’ planner.

Probleem voor mij is dat veel planners er van uit gaan dat je overdag op werkdagen veel moet plannen en buiten de kantooruren weinig. Ik heb het andersom en wil lijstjes kwijt kunnen bij mijn week.
Zoals de planners van Masha en Structuurjunkie zijn duidelijk gemaakt vanuit oogpunt van een zzp-er met veel afspraken gedurende de week voor werk. Dat past niet bij mijn behoefte.

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:28

@linoleum, dat heb ik ook.
Mijn werkafspraken gaan in mijn digitale agenda, zodat collega's dat kunnen zien en plannen. Alleen privé afspraken en alle dingen die ik zelf moet doen gaan in mijn papieren agenda.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:06

Ik heb dit jaar de Purpez, ook wel heel een mooi ding. Wel erg groot om mee te nemen en misschien duurder dan je gewend bent. Hij ligt bij mij standaard op mijn bureau (bedrijf aan huis).
Je kan gericht doelen stellen en ook per week to do lijstjes werk en privé maken. Hij is ruim en overzichtelijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:13

Laat weten hoe de jouwe bevalt linoleum. Ik had hem via een collega ontdekt dus heb al een versie gezien.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:22

poes schreef:
Laat weten hoe de jouwe bevalt linoleum. Ik had hem via een collega ontdekt dus heb al een versie gezien.

Wachten duurt lang :') hoe lang duurde het bij jou voor hij kwam?

Denk dat wel gaat bevallen, na aantal jaar verscheidene planners proberen weet ik redelijk wat ik wil O:)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke planner/agenda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:35

Ik heb hem gisteren besteld :’)