Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rensjee
Berichten: 394
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:52

Ik werk in een zelfstandig revalidatiecentrum voor chronische pijn en doe hierbij ook een stukje in de eerstelijn. Momenteel zie ik mensen alleen nog via beeldbellen zodat de afspraken wel door kunnen lopen. Het is even aanpassen maar opzich werkt het prima.


WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:28

WybeUrsula schreef:
Gefeliciteerd!!

Ik ben inmiddels druk bezig met mijn scriptie en ik moet zeggen *klopt af* dat dat tot nu toe echt een lachertje is. Ik snap de stress van afstuderen echt niet. :x

6 april moet ik mn schriftelijke herkansing indienen en hoop ik die te halen zodat ik in augustus gewoon mn diploma kan ophalen! -:)


JAAAAAAAAA, schriftelijk deel van de herkansing gehaald met een 8! *\o/*
Volgende week het mondelinge deel, maar onofficieel heeft die weinig invloed op je cijfer. Dus gehaald en geen studievertraging!!

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-20 23:06

Gefeliciteerd! *\o/*

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 16:45

Hoe is het met iedereen?

Voor de ergo's onder ons die meer informatie willen over slechtzienden en blinden personen, op de site van de Koninklijke Viso kan je een gratis e-learning maken. De Zie wijzer heet. Het duurt ongeveer twee uur en ik vond het echt heel erg leerzaam! Op mijn opleiding heb ik daar dus niets over gehad terwijl het wel een veelvoorkomend probleem is als mensen ouder worden.

_Lois_
Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:58

Leuke tip!

Met mij gaat het goed, werk met kids dus is nog erg rustig...
Mag nog niet op alle scholen komen maar langzaamaan komen er weer meer mensen naar de praktijk.
Om de tijd te vullen pak ik ook wat volwassen/oudere cliënten op, dat is wel even heel wat anders :+

En ik moet zeggen dat ik twijfel of ergotherapeut wel datgene is wat ik wil zijn :o Heb wat twijfels bij m'n baan.
Als ik iemand daarover mag pb'en zou dat fijn zijn :)

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 17:15

_Lois_ schreef:
Leuke tip!

Met mij gaat het goed, werk met kids dus is nog erg rustig...
Mag nog niet op alle scholen komen maar langzaamaan komen er weer meer mensen naar de praktijk.
Om de tijd te vullen pak ik ook wat volwassen/oudere cliënten op, dat is wel even heel wat anders :+

En ik moet zeggen dat ik twijfel of ergotherapeut wel datgene is wat ik wil zijn :o Heb wat twijfels bij m'n baan.
Als ik iemand daarover mag pb'en zou dat fijn zijn :)


Dat mag! Ikzelf ben ook door corona een andere richting ingeslagen.

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:03

Zertab schreef:
Dat mag! Ikzelf ben ook door corona een andere richting ingeslagen.

Door corona? Mag ik vragen waarom je die keuze hebt gemaakt?


Zelf heb ik ontzettend mazzel gehad met mijn afstudeerscriptie en kunnen we gewoon door! We mogen alleen niet meer op de locatie van het revalidatiecentrum komen, maar via beeldbellen hebben we gelukkig alles kunnen regelen. Hopelijk kan ik aan het einde van dit schooljaar gewoon afstuderen! -:)

Ik heb ook al een aantal sollicitaties de deur uit gedaan. Mochten jullie vacatures in Gelderland tegenkomen dan hoor ik het graag! Mijn voorkeur gaat uit naar revalidatie of ziekenhuis met poli. ;)

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 20:02

WybeUrsula schreef:
Zertab schreef:
Dat mag! Ikzelf ben ook door corona een andere richting ingeslagen.

Door corona? Mag ik vragen waarom je die keuze hebt gemaakt?


Zelf heb ik ontzettend mazzel gehad met mijn afstudeerscriptie en kunnen we gewoon door! We mogen alleen niet meer op de locatie van het revalidatiecentrum komen, maar via beeldbellen hebben we gelukkig alles kunnen regelen. Hopelijk kan ik aan het einde van dit schooljaar gewoon afstuderen! -:)

Ik heb ook al een aantal sollicitaties de deur uit gedaan. Mochten jullie vacatures in Gelderland tegenkomen dan hoor ik het graag! Mijn voorkeur gaat uit naar revalidatie of ziekenhuis met poli. ;)


Geen andere baan aankomen en dit geeft meer zekerheid. Maar in de tussentijd houd ik vacatures in de gaten :)

_Lois_
Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:37

Zertab schreef:
_Lois_ schreef:
Leuke tip!

Met mij gaat het goed, werk met kids dus is nog erg rustig...
Mag nog niet op alle scholen komen maar langzaamaan komen er weer meer mensen naar de praktijk.
Om de tijd te vullen pak ik ook wat volwassen/oudere cliënten op, dat is wel even heel wat anders :+

En ik moet zeggen dat ik twijfel of ergotherapeut wel datgene is wat ik wil zijn :o Heb wat twijfels bij m'n baan.
Als ik iemand daarover mag pb'en zou dat fijn zijn :)


Dat mag! Ikzelf ben ook door corona een andere richting ingeslagen.


Dankjewel, PB gestuurd :)

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:39

_Lois_ schreef:
Dankjewel, PB gestuurd :)


Mocht je er nog behoefte aan hebben, je mag me altijd PB'en!

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:42

In welke regio zit je ongeveer, Zertab? Ik weet dat mijn vorige werkplek regelmatig plaatsen biedt voor een stage, ook als er niets op de website staat. Ik wil je evt wel PB-en om welke werkplek dat gaat.

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 21:45

Renee1991 schreef:
In welke regio zit je ongeveer, Zertab? Ik weet dat mijn vorige werkplek regelmatig plaatsen biedt voor een stage, ook als er niets op de website staat. Ik wil je evt wel PB-en om welke werkplek dat gaat.


Ik ben afgestudeerd ;)
Maar ik woon in Brabant!

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:55

Oh ik dacht dat je schreef na de zomer nog door te moeten ivm vertraging. Niet goed gelezen :')

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 21:56

Renee1991 schreef:
Oh ik dacht dat je schreef na de zomer nog door te moeten ivm vertraging. Niet goed gelezen :')


Nee gelukkig niet haha

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:53

Upje! *\o/*

Ik heb aanstaande vrijdag mijn mondeling voor mijn scriptie. Het mondeling gaat over je eigen ontwikkeling, zowel persoonlijk als professioneel.
Het moet in een dialoog, je mag dus niet zomaar 'presenteren' zonder dat je docenten iets zeggen. Het moet een gesprek zijn tussen collega's, zoals school dat zo mooi verwoord :+

Iemand ideeën hoe ik de dialoog kan openen? Ik heb eerst een kort inleidend stuk over mijn grootste leerdoel en grootste ontwikkeling.
Je mag weer geen vragen stellen, want dat komt onzeker over... Stellingen vind ik ook lastig omdat, gezien de aard van mijn scriptie, dat snel in een welles-nietes spelletje kan uitdraaien en daar heb ik weinig zin in.

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 18:08

Ik had van de criteria kaartjes gemaakt en de assessoren er eentje laten trekken per keer. En dan vertelde ik daar iets over en was er daarna kort de ruimte voor vragen.

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:37

Zertab schreef:
Ik had van de criteria kaartjes gemaakt en de assessoren er eentje laten trekken per keer. En dan vertelde ik daar iets over en was er daarna kort de ruimte voor vragen.


Ohh dat is zo'n leuk idee!! Alleen het mondeling is online, dan word het wel wat lastiger denk ik...

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 18:37

Houd je ze omhoog voor de camera en dan laat je ze kiezen?

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 00:14

Zoiets ken ik. Ik heb een opvouwbaar pop-up boek gemaakt met 4 pagina's en zelfgetekende poppetjes die sloegen op docenten, mijzelf en medestudenten. Die kwamen echt als 3D het boek uit. Ik had bij alle 4 de 'paginas' een thema waar ik wat over vertelde. De plaatjes waren erg duidelijk en spraken voor zich en dus vroeg ik bij de laatste pagina 'wat zien jullie hier?' en toen begonnen ze exact te benoemen waar ik het over wilde hebben en kon ze middels de figuren sturen en to the point zijn zodat ika lels kon benoemen en het opvouwbare ding an sich maakte natuurlijk ook al wat los. Ze vonden het geweldig en draaien het rond (het was een soort carroussel) en bekeken alles goed en stelden vragen over onderwerpen die ze zagen. Ik studeerde af met een 9.

Zertab
Berichten: 12181
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 18:49

Ik vond scriptie echt heel saai, dus heb er niet veel moeite in gestopt in de presentatie :') Ons (wij deden in groepjes) onderwerp was ook onduidelijk en saai.

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:05

Wauw wat zijn jullie allemaal creatief!
Mijn scriptie was inderdaad ook heel vaag, dus ik vind het heel lastig om er enthousiast over te praten...

Btw, naar alle waarschijnlijkheid heb ik (mits ik vrijdag slaag) een (parttime) baan in the pocket! Het bizarre is dat ze mij benaderd hebben via Linkedin. Heel bizar hoe dat is gelopen.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:29

ik kom me ook maar even melden, ik ben in 2007 afgestudeerd aan de HVA en daarna eigenlijk gelijk de WMO ingerold.
Ik hoop dat het nu anders is, maar ik vind dat tijdens mijn opleiding er echt te weinig aandacht is besteed aan de WMO kant van het vak, terwijl ik inmiddels eigenlijk van mening ben dat elke ergo een periode als WMO consulent zou moeten werken, om een goed inzicht te krijgen in hoe en waarom bepaalde afwegingen worden gemaakt.
we zijn in de opleiding allemaal opgevoed met de wens van de client, maar dat is gewoon niet altijd reeel.....

Centered Riding instructrice level 1

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:42

ankep schreef:
ik kom me ook maar even melden, ik ben in 2007 afgestudeerd aan de HVA en daarna eigenlijk gelijk de WMO ingerold.
Ik hoop dat het nu anders is, maar ik vind dat tijdens mijn opleiding er echt te weinig aandacht is besteed aan de WMO kant van het vak, terwijl ik inmiddels eigenlijk van mening ben dat elke ergo een periode als WMO consulent zou moeten werken, om een goed inzicht te krijgen in hoe en waarom bepaalde afwegingen worden gemaakt.
we zijn in de opleiding allemaal opgevoed met de wens van de client, maar dat is gewoon niet altijd reeel.....


Nee helaas, er wordt nog steeds amper tijd besteed aan de WMO. Ik heb denk ik gedurende de opleiding 1x een WMO verslag moeten schrijven voor een fictieve cliënt voor een scootmobiel. Inderdaad erg jammer, ik weet eigenlijk heel weinig van de WMO af en zie het daarom ook niet echt voor me om er te gaan werken.
Maar het klopt wel wat je zegt! De wensen van de cliënt zijn soms gewoon niet reëel. Dit heb ik in de revalidatie ook al gemerkt.

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:47

mocht iemand nog een toffe baan zoeken als ergo met kinderen (en soms gewone ergo vragen) dan weet ik een toffe praktijk :)

singa
Berichten: 738
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Nog meer ergotherapeuten (studenten) op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:46

Hoi, ik kom me ook even melden :)

Ik ben in 2006 afgestudeerd als ergotherapeut. Na enkele jaren op het werkveld heb ik een masteropleiding gevolgd (gezondheidsvoorlichting en -bevordering). Daarna ben ik in de onderzoeks- en onderwijswereld terechtgekomen. Momenteel werk ik voornamelijk rond arbeid (ergonomie en re-integratie). In België weliswaar.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers