Wo 2019/2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:24

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Ik heb inmiddels de tweede week erop zitten. Tot nu toe vind ik de studie erg leuk. Ik vind vrijwel alle vakken erg interessant wat het studeren ook weer leuker maakt. Ook de overstap van HBO/tussenjaar naar WO gaat goed, het tempo ligt wel wat hoger maar is prima bij te houden. Ik vind ook de stad (Brussel), van wat ik tot nu toe gezien heb, erg leuk.

Heb wel een beetje moeite met het maken van contacten. Ik heb wel een paar meiden leren kennen op de internationale meeting, maar deze doen allemaal Erasmus en gaan na het eerste semester weer weg. Helaas nog niet veel contacten met mensen van mijn opleiding. Ik ben verlegen en vind het erg moeilijk om contact te maken. Ook zitten er volgensmij heel weinig mensen van de opleiding op kamers waardoor iedereen naar de lessen snel weer naar het station gaat, best jammer. Maar hopelijk vind ik snel mensen waar het mee klikt :)


Ben je lid van de studievereniging / faculteit? Mijn ervaring is dat je via de borrels en lezingen en activiteiten die zij geven heel makkelijk nieuwe mensen kunt ontmoeten. Het is even een (best wel) grote drempel om binnen te stappen, maar dat gaat best makkelijk. Vooral de huidige bestuursleden van dit soort verenigingen proberen echt mensen erbij te trekken en staan (uitzonderingen daar gelaten) altijd open om nieuwe mensen te verwelkomen en in de groep te krijgen.

Dit soort verenigingen moet je niet verwarren met studentenverenigingen hoor, alles is geheel vrijblijvend :j

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony


Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:23

Wyb_ster schreef:
Ben je lid van de studievereniging / faculteit? Mijn ervaring is dat je via de borrels en lezingen en activiteiten die zij geven heel makkelijk nieuwe mensen kunt ontmoeten. Het is even een (best wel) grote drempel om binnen te stappen, maar dat gaat best makkelijk. Vooral de huidige bestuursleden van dit soort verenigingen proberen echt mensen erbij te trekken en staan (uitzonderingen daar gelaten) altijd open om nieuwe mensen te verwelkomen en in de groep te krijgen.

Dit soort verenigingen moet je niet verwarren met studentenverenigingen hoor, alles is geheel vrijblijvend :j


Voor zover ik weet hebben ze geen echte studieverenigingen. Ze hebben wel verenigingen per studie maar dit zijn toch echt studentenverenigingen, voornamelijk feestjes e.d. En ook de doping en dat soort dingen. Dat is echt niets voor mij :')

Ik ga van de week wel kijken bij een vereniging voor internationale studenten.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Roos_Duke
Berichten: 61
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:18

Joy_Mennings schreef:
Wyb_ster schreef:
Ben je lid van de studievereniging / faculteit? Mijn ervaring is dat je via de borrels en lezingen en activiteiten die zij geven heel makkelijk nieuwe mensen kunt ontmoeten. Het is even een (best wel) grote drempel om binnen te stappen, maar dat gaat best makkelijk. Vooral de huidige bestuursleden van dit soort verenigingen proberen echt mensen erbij te trekken en staan (uitzonderingen daar gelaten) altijd open om nieuwe mensen te verwelkomen en in de groep te krijgen.

Dit soort verenigingen moet je niet verwarren met studentenverenigingen hoor, alles is geheel vrijblijvend :j


Voor zover ik weet hebben ze geen echte studieverenigingen. Ze hebben wel verenigingen per studie maar dit zijn toch echt studentenverenigingen, voornamelijk feestjes e.d. En ook de doping en dat soort dingen. Dat is echt niets voor mij :')

Ik ga van de week wel kijken bij een vereniging voor internationale studenten.


Ojaa, dat is lastig.. Heb je inmiddels wat meer je draai gevonden? Was de internationale vereniging iets? Ik hoop dat het al wat beter gaat :)

Fira
Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:17

Eerste tentamens een paar weken geleden al gehad, allebei dik gehaald met een 8,5. *\o/*
Over 4 weken zijn de volgende al! Gaat snel.
Tot nu toe vind ik alles echt helemaal tof, ben er zo blij mee dat ik er toch voor heb gekozen om weer de schoolbanken in te gaan. En ik ben niet eens de oudste!

Hoe gaat het bij iedereen hier?


san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:33

Fira, ik heb even je berichten terug gezocht. Ik doe ook psychologie, nu de premaster. Na een paar jaar werken. Alleen dan in Groningen. Eerste 2 tentamencijfers heb ik terug, beide gehaald. *\%/* Voor statistiek hadden we een deeltentamen en krijgen we alleen het aantal goede/foute antwoorden terug. Ben heel benieuwd, die was pittig en had veel te weinig tijd.
Wat zijn die tentamens snel achter elkaar bij jou. Ik heb vrijdag de 2 laatste gehad en half/ eind januari de volgende.

Ik vind het wel pittig, voltijd en daarnaast nog werken. Maar nu ik 2 voldoendes terug heb, geeft dat wel weer energie.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:39

Hoi allemaal! Hoe gaat het hierzo? Iedereen alle punten behaald voor het eerste semester? :)

Ik heb 25 van de 30 ECTS voor het eerste semester gehaald en heb gelukkig maar 1 vak niet gehaald. Die moet ik volgend jaar opnieuw doen, maar daar heb ik vrede mee.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:02

Goed bezig mjwb!

Ik heb statistiek niet gehaald. Dacht echt dat het tweede deeltentamen goed ging, maar ging echt slechter dan de eerste. Zat flink te balen toen ik het zag. In april mag ik nog herkansen. Wacht nog op cijfers van 1 tentamen en 1 verslag.

Aangezien ik de premaster doe, wil ik wel heel graag alles in 1 jaar halen. Maar pittig, want werk er dus ook bij.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:27

Ik heb alles wat ik terug heb gehaald. Moet nog 1 onderzoek terugkrijgen en dan weet ik het. Maar tot zoverre 22,5 EC van de 30. Een vak is bij mij namelijk 7,5EC. :=

Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:35

Wat hebben jullie je cijfers snel terug. Ik heb nog geen cijfers terug. Heb inmiddels 4 van de 6 examens gehad, en 1 groepswerk ingeleverd. Vandaag en woensdag nog even een examen knallen.

Ik denk dat ik 1 van de examens sowieso gehaald heb (statistiek, computer) maar van de andere ben ik niet zo zeker. Zal net aan zijn.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:00

Ik zie dit topic nu pas :) Ik ben dit jaar begonnen in Venlo aan University College Venlo (hoort bij Maastricht). Ik ben hiervoor ook al aan 2 andere studies begonnen, maar die niet afgemaakt. Dus nu weer 1e jaars haha! Wel heb ik 30 EC laten overzetten dus ik ben dan een half jaartje eerder klaar met mijn bachelor.
Onze semesters zijn opgedeeld in 3 periodes waarvan de laatste periode nu nog bezig is. Tot nu toe gelukkig alles gehaald :) Deze week nog tentamen en presentatie voor dit vak en daarna gaat semester 2 beginnen!

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:43

San4nie - Succes met je herkansing, het komt vast goed!! +:)+

MarlindeRooz - Spannend! Ik duim voor je!! +:)+

Joy_Mennings - Ik had de tentamens een week voor de kerstvakantie en een week erna. Heel veel succes deze week! +:)+

mingming - Lekker van die 30 EC, heb je toch nog iets aan de opleiding van hiervoor. Ik mocht jammer genoeg niks meenemen, maar opnieuw beginnen vind ik niet erg. Succes met je laatste toetsen!! +:)+

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:45

Oh wat jammer dat je niks mocht meenemen! Zelfs niet om je minor in te vullen oid?

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:54

Ik heb ook alles gehaald! Hier elk semester 2 vakken van elk 7.5 ECs, ik heb er nu dus 15 op zak en zit nu te wachten op alweer het eerste tentamen van het tweede semester! Hopen dat ik deze ook haal

[o]

liliekska
Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:45

Ook hier tot nu toe alles gehaald en dus 16 ects in the pocket! (10 van mn eerste blok en 6 van stage)
Vrijdag heb ik weer tentamen van mn huidige blok.

Faith can move mountains

Kashmino
BFB 2023 winnaar
Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:54

Ik hoop dat ik de tentamens van de afgelopen 2 weken heb gehaald.. Mijn jaar is tot nu toe helaas iets anders verlopen dan gehoopt door ongeval en ziekte, waardoor ik heel kwartaal 2 eigenlijk heb gemist. En laat dat nu net de stof zijn die nodig is voor deze tentamens. Gelukkig heb ik morgen wel een gesprek met mijn studieadviseur over eventuele BSA compensatie. Alles van Q1 had ik gelukkig wel gehaald!

Fine Art, portret of actie? Alles is mogelijk!
http://www.marliesmfotografie.nl/

Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:42

Heb mijn eerste cijfer terug of nouja niet het echte cijfer maar wel de punten op 100. Was het examen die mij erg goed leek te gaan maar uiteindelijk maar 57/100 punten. Dit is 60% van het cijfer. Ik zal in totaal rond de 12/20 uitkomen denk ik, dus wel gehaald gelukkig. Ben toch een beetje teleurgesteld.

Wil het examen wel inkijken eigenlijk maar dit is aankomende woensdag. En nu ik eindelijk vakantie heb is dat dus best vervelend. Met de trein is het 4 uur enkele reis, vind dat echt heel erg veel voor max een half uurtje...

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Wo 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:37

Inmiddels al mijn cijfers terug, en gelukkig alles gehaald.
Communicatiewetenschappen 14/20
Marketingcommunicatie 15/20
Visuele cultuur 12/20
Statistiek 17/20
Sociologie 14/20

Ben dus beetje teleurgesteld met visuele cultuur. Heb de proffesor vrijdag ochtend gemaild, maar nog geen antwoord gekregen. Ik heb besloten om woensdag niet te gaan, heb eigenlijk geen zin om m'n hele dag op en neer naar Brussel te reizen. Mocht het toch mogelijk zijn om het op een andere dag in te zien, dan ga ik wel

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:18

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoe het met jullie allemaal gaat in deze rare tijd.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, GrapeshotBot, Mitch_Beauty en 75 bezoekers