Mbo 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:51

Wat goed om te horen Saab! Op de vlammen na dan :')
Ik verwacht nog 1 boek, de rest had ik al begin augustus besteld :D

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:12

Oh, ik mag me nu eindelijk ook komen melden!

Ik start vanaf maandag op de opleiding biologisch medisch analist BOL niveau 4 in het 2e jaar. Het jaar is al 2 weken bezig dus ik stroom iets later in dan al mijn andere medestudenten, maar dat nemen we maar even voor lief!

Mijn aanmelding voor de opleiding is "zoek geraakt" in het systeem waardoor ik nooit een duidelijke reactie terug heb gehad op mijn aanmelding, alleen het standaard geautomatiseerde bericht. Ik heb zelf een aantal keren naar school gebeld, steeds met de mededeling dat ik geduldig af moest wachten, tot maandag. Toen werd mij verteld dat ik, wanneer ik toegelaten zou zijn, al veel eerder bericht gehad zou hebben. Tot ik gisteren tot mijn grote verbazing werd gebeld of ik vandaag een afspraak kon maken op school om de opties voor de opleiding te bespreken. En vandaag dan eindelijk de bevestiging dat ik echt mag beginnen!
Enige nadeel nu wel is, omdat het jaar al begonnen is en ik nu pas officieel word ingeschreven op de opleiding, ik ook nu pas alles kan gaan regelen bij duo. Hoop echt dat ik nog direct studenten reisproduct kan krijgen, wordt anders echt een heel duur grapje als ik tot oktober moet wachten gezien ik wel 5 dagen in de week naar school moet en een enkeltje zonder korting 9 euro is :+

Even kort wat over mezelf :)
Ik ben Tara, inmiddels 23 jaar, al een hele voorgeschiedenis aan scholen en opleidingen en nog steeds geen diploma naast m'n havo papiertje :+

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:52

Ik heb mijn eerst les week erop zitten, het bevalt mij aardig goed, leuke klas wel echt een meiden klas 19 meiden in 1 klas...oh oh als dat maar goed gaat zal mij benieuwen, de jongens is 15 en ik ben de oudste in de klas en ben 20..is dus wel een verschillende leeftijd!

Sabahartje

Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:00

xkuslaurie schreef:
afgelopen jaar begonnen met paraveterinair niveau 4 en volgend jaar opleiding paardenkliniek erbij


waar doe je de opleiding paardenkliniek?

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:01

taartjee schreef:
Oh, ik mag me nu eindelijk ook komen melden!

Ik start vanaf maandag op de opleiding biologisch medisch analist BOL niveau 4 in het 2e jaar. Het jaar is al 2 weken bezig dus ik stroom iets later in dan al mijn andere medestudenten, maar dat nemen we maar even voor lief!

Mijn aanmelding voor de opleiding is "zoek geraakt" in het systeem waardoor ik nooit een duidelijke reactie terug heb gehad op mijn aanmelding, alleen het standaard geautomatiseerde bericht. Ik heb zelf een aantal keren naar school gebeld, steeds met de mededeling dat ik geduldig af moest wachten, tot maandag. Toen werd mij verteld dat ik, wanneer ik toegelaten zou zijn, al veel eerder bericht gehad zou hebben. Tot ik gisteren tot mijn grote verbazing werd gebeld of ik vandaag een afspraak kon maken op school om de opties voor de opleiding te bespreken. En vandaag dan eindelijk de bevestiging dat ik echt mag beginnen!
Enige nadeel nu wel is, omdat het jaar al begonnen is en ik nu pas officieel word ingeschreven op de opleiding, ik ook nu pas alles kan gaan regelen bij duo. Hoop echt dat ik nog direct studenten reisproduct kan krijgen, wordt anders echt een heel duur grapje als ik tot oktober moet wachten gezien ik wel 5 dagen in de week naar school moet en een enkeltje zonder korting 9 euro is :+

Even kort wat over mezelf :)
Ik ben Tara, inmiddels 23 jaar, al een hele voorgeschiedenis aan scholen en opleidingen en nog steeds geen diploma naast m'n havo papiertje :+

Ik kom even inbreken in dit topic, maar jij volgt precies dezelfde opleiding als ik, ook amsterdam toevallig (vanuit je woonplaats gezien misschien wat onlogisch maargoed)? Want dan worden we klasgenootjes *\o/*

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:00

Vandaag eerste dag gehad, heb m'n rooster en ben daar zacht gezegd niet echt over te spreken... donderdag en vrijdag super lange dagen... donderdag van 9.15 tot 17.30 en vrijdag van 8.30 tot 17.30.

Ik ben dus totaal niet meer gewend om zo veel en zo lang naar school te gaan, mijn opleiding vorig jaar had per week 20 contacturen staan. Nu heb ik volgens mij echt het dubbele :+

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:31

Ja dat zal flink wennen zijn taartjee :D

Morgen eerste schooldag en vandaag met de 2e week stage begonnen. Begin steeds meer te wennen aan de plek. Alleen heb ik er moeite mee dat ik het minder druk heb dan mijn vorige stage. Maar ook wel goed, aangezien ik anders als een wervelwind door blijf gaan :o

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:15

Hoe gaat het bij jullie? Wij gaan morgen (alweer! :D) op pad met de klas, echt leuk dat we veel lessen echt in de praktijk volgen!
Ik had het wel iets 'makkelijker' ingeschat allemaal, er komen termen voorbij waar ik echt het bestaan niet van wist haha :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:49

Hier vandaag mijn 1e theorie toets gehad over alles wat we deze periode hadden behandeld. Ik dacht echt dat ik ‘m compleet had verpest, ik dacht dat ik een 3 ofzo had, heb ik gewoon een 6,2 _O-
Nu morgen praktijk EHBO bij honden en dan donderdag de deadline voor mijn project en dan heb ik deze periode afgesloten *\o/*

Kim_RC
Berichten: 851
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:17

E_J schreef:
Hier vandaag mijn 1e theorie toets gehad over alles wat we deze periode hadden behandeld. Ik dacht echt dat ik ‘m compleet had verpest, ik dacht dat ik een 3 ofzo had, heb ik gewoon een 6,2 _O-
Nu morgen praktijk EHBO bij honden en dan donderdag de deadline voor mijn project en dan heb ik deze periode afgesloten *\o/*


oh een 6,2 is best netjes toch? Vooral als je het veeel slechter had verwacht! Wat voor opleiding volg je?

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:09

Yes! Meevallertje dus :D. Zeker als je een onvoldoende verwacht haha, andersom is het altijd wat minder :))

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:59

Jaa precies! Was echt super blij toen ik dat zag. Hoef ik hem toch niet te herkansen <3
@Kim_RC: ik doe de opleiding Dier en Ondernemen. Ik had vandaag theorie toets over de periode asiel— dus zeg maar alles hond en kat gerelateerd (rassen, gedrag, afstamming, verzorging, gezondheid, etcetcetc) :j

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:14

Ik ga in januari instromen in een thuisstudie doktersassistente, heb de basisopleiding reeds afgerond en werk in de sector en nu verder voor de rest.

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:40

Polly schreef:
Ik ga in januari instromen in een thuisstudie doktersassistente, heb de basisopleiding reeds afgerond en werk in de sector en nu verder voor de rest.


Spannend! Fijn dat je de studie naast je baan kan doen (dat maak ik hier even uit op haha).

Wij zijn nu begonnen op stage, echt onwijs leuk! Vandaag een beetje een pechdag, ben in m’n oor gebeten door een aap :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:14

Oeps!!

Eea is wat versneld, ben inmiddels ingeschreven en morgen komen als het goed is de boeken.
Ik heb nog wat andere examens gepland staan dus bedoeling is om vanaf januari serieus op te pakken maar kan dus wel al wat doen.

Ik heb via de nti eerder de basisopleiding gedaan en ben dus idd al aan het werk in de praktijk, daarnaast werk ik ook in de spoedzorg dus heb wel al wat ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:41

hoi allemaal,
ik heb op dit topic geklikt omdat ik me aan het oriënteren ben op een andere opleiding. ik zit nu in het derde jaar van het HBO maar het is echt niet m'n ding. misschien ga ik weer naar het hbo, maar het mbo wil ik ook niet uitsluiten.
nu loop ik er tegenaan dat ik niks snap van hoe het in het mbo geregeld is :') verschil bol/BBL snap ik, maar wanneer kies je voor het een en niet voor het ander? moet je eerst een werkplek regelen en dan aanmelden bij de BBL?
wat is een ROC,AOC,mbo? (verschil?)
hoop dat iemand mijn vragen wilt beantwoorden!

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:40

brokjes schreef:
hoi allemaal,
ik heb op dit topic geklikt omdat ik me aan het oriënteren ben op een andere opleiding. ik zit nu in het derde jaar van het HBO maar het is echt niet m'n ding. misschien ga ik weer naar het hbo, maar het mbo wil ik ook niet uitsluiten.
nu loop ik er tegenaan dat ik niks snap van hoe het in het mbo geregeld is :') verschil bol/BBL snap ik, maar wanneer kies je voor het een en niet voor het ander? moet je eerst een werkplek regelen en dan aanmelden bij de BBL?
wat is een ROC,AOC,mbo? (verschil?)
hoop dat iemand mijn vragen wilt beantwoorden!


Aoc zijn “groene” opleidingen zoals veehouderij, plantenteelt ect, roc alle andere opleidingen

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:13

Regionaal Opleidings Centrum = ROC (zo heten bijna alle mbo vestigingen plus eigen naam erachter)
Agrarisch Onderwijs Centrum = AOC (inclusief groen, dier, plant etc.)
mbo = middelbaar beroepsonderwijs.

Voor bbl verwachten ze inderdaad dat je al een werkplek hebt voor 4 dagen per week, 1 dag ga je dan naar het mbo.

Persoonlijk zou ik wel switchen van hbo, beetje zonde om van 3 hbo naar mbo te gaan, vrees dat je je gaat vervelen.
Heb je gekeken naar Associate Degree? Dat is een opleiding tussen mbo en hbo in, vaak tweejarig. (mbo = niveau 4, associate degree is niveau 5 en hbo is niveau 6. Ze worden aangeboden door de meeste hogescholen.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:53

Oeps, hier iets te lang niet gereageerd.

Hoe gaat het allemaal? En met jullie opleiding?

Bij mij gaat het erg goed! In september gestart met logistiek supervisor (niv 4) en ben nu al deels bezig met leerjaar 2 (vd 3), daarom zal ik waarschijnlijk dit jaar al klaar zijn en mijn diploma gaan halen.

Ook stage is erg leuk, leuk bedrijf en hele fijne collega's. :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:39

Ik volg een thuisstudie en had net mijn eerste examen gepland maar die is gecanceld wegens de corona crisis.
Ik had vandaag een rustige dienst op mijn werk dus ik heb vanmorgen even het onderwerp van mn opstel laten borrelen en ik heb hem net even snel uitgetikt.
Jammer alleen dat het 280 woorden teveel waren dus flink geknipt, beetje geknutseld aan de zinnen en nu ter check even naar mn praktijkbegeleider gemaild, zou wel leuk zijn als ik dat ff vast kan inleveren.
Hopelijk morgen ook rustig op mn werk dan kan ik meteen door met de andere opdrachten van Loopbaan en Burgerschap, je kan het maar beter achter de rug hebben nietwaar.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:17

hmm word wel een solo gesprek maar mn opstel had ik binnen een uur al terug met een voldoende en zojuist digitaal de toets kunnen maken en dat was een 8,5 dus dat is maar afgerond

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:18

Hi! ik doe de Herman Brood academie in Utrecht.
Mag ik meepraten?

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:14

Knap gedaan Polly!

Arabier, vast wel. Ik ben niet zo bekend met het Herman Brood academie. Muziek toch?

Hier 4 dagen in de week online school, maar dat zijn maar enkele uurtjes. Stage (zorg) had ik net afgerond (gelukkig) en daar kan ik nu blijven werken voor het weekend. Verder nog wat verslageb af te ronde. Maar ik hoop toch snel weer naar school te kunnen, mis de klas best wel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Mbo 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:26

ik ben ook aan het werk op mijn toekomstige stage plek, stage kan ik helaas niet starten nu omdat er niemand mag komen van de opleiding, dan maar even verdiepen in de algemene vakken...

@Arabier, wat studeer je?

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:12

Hee nieuwe berichten hier! Ik had het, jawel :Y), erg druk met school en stage. Mijn stage is helaas eerder beëindigd door het virus, gelukkig had ik de benodigde uren al wel!
Wij krijgen straks onze lessen digitaal en maken de opdrachten zelf. Wanneer je vragen hebt kan je nog met de docent videobellen, dus dat is wel fijn! :D

Hoe staat iedereen er voor? Het schooljaar gaat best hard en voor je het weet is het alweer vakantie!