Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 21:07

Vandaag heb ik mijn middenvoetsbeentje gebroken. Buiten de uitdaging die dat met zich mee brengt met een 8mnd oude baby heb ik ook nog mijn baan.
Ik rijd op een dag naar diverse klanten, of naar kantoor. Beide is natuurlijk geen optie de aankomende weken. Maar ik kan wel prima werken. Een deel kan ik thuis doen, maar niet alles.

Hoe werkt dit? Moet ik zelf een taxi regelen en betalen? Dat wordt een dure grap... heeft iemand hier verstand van?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


wendy1987
Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:08

Ziektewet is er niet voor niets. Doen wat je kan vanuit huis en verder kan je gewoon niet zoveel. Je mag niet rijden want dan ben je niet eens verzekerd. Als jou baas vervoer regelt en jij kan dat aan met je voet, dan gewoon werken, maar anders gewoon thuis werken of ziek thuis gaan zitten tot je weer mag rijden

MamaMiesje
Fotograaf
Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:09

Heb je al overlegd met je baas dan? Of ben je ZZP'er?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:10

Carpoolen met een collega? En dan zelf alleen binnendienst doen en geen buitendienst indien mogelijk.
Of taxi idd, maar geen idee wie dat moet betalen. Of OV een optie?

En ja, er is ziektewet, maar met een gebroken middenvoetsbeentje verveel je je dood thuis, snap dat je wil werken :+

[o]

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:10

Oh dat is vervelend zeg! Ik zou als ik jou was in gesprek gaan met je werkgever. Mogelijk dat hij iets kan betekenen rondom het vervoer van en naar je werk.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

wendy1987
Berichten: 6908
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:14

Ja wel. Maar als je niet auto kan rijden en je kan niet meer thuis werken om al je uren vol te krijgen is het niet anders, of je baas moet vervoer kunnen en willen regelen.

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 21:20

MamaMiesje schreef:
Heb je al overlegd met je baas dan? Of ben je ZZP'er?


Nee, ga morgen even bellen. Maar wil iig weten hoe het zit met ervaringen uit het verleden in mijn achterhoofd. Mijn werkgever is niet zo goed met kennis over HRM :+

W.b. De rest: wat ik op kantoor kan doen kan eigenlijk ook wel thuis. Gaat dus vooral om het werk maar klanten toe waar een oplossing voor moet komen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:50

Mijn werkgever regelde voor geblesseerde seniors dat een junior hem of haar reed. Wel in de auto vd senior, wat dus best oké was als je toch even geen opdracht had.
En bij een opdrachtgever regelden ze taxibonnen voor een medewerker die niet met fiets of OV kon komen wegens een breuk.
Jouw werkgever zou dus ook kunnen vragen of OV geen optie is (ik weet niet wat voor werk je doet, als je een auto vol samples hebt is OV geen logische vraag).

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 21:52

Vanuit huis is OV geen optie(rijdt hier niet), naar sommige klanten wel denk ik inderdaad, hoewel ik me afvraag of het zin heeft zolang ik geen loopgips heb (maar goed, hopelijk ben ik met 2wkn iig over op loopgips...).

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:00

Maasbommel en OV gaat niet in een zin samen nee :D Maar oeps, wat is er misgegaan dat je je voet hebt gebroken? Niet toevallig je linkervoet en een automaat? :P

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 05:34

Ghostattack schreef:
Maasbommel en OV gaat niet in een zin samen nee :D Maar oeps, wat is er misgegaan dat je je voet hebt gebroken? Niet toevallig je linkervoet en een automaat? :P


Vrees niet eens een stoer verhaal -O- Ben gewoon gestruikeld ofzo, ineens lag ik. En helaas rechts en een schakelauto.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

ashley1
Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 05:49

Ten eerste beterschap!
En daarna: mág je eigenlijk wel autorijden met een gebroken voet?
Ik weet niet of je überhaupt wel mag autorijden en verzekerd bent als er wat gebeurt...

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 06:00

Ik heb geeb idee hoe dat zit met een automaat verder. Voor mij is het iig geen optie :+

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 06:16

Autorijden mag volgens mij niet.

Ts eerst goed je rust nemen tot je zover bent in het genezingsproces dat je groen licht krijgt van de arts fysio.

Wat vervoer betreft moet de werkgever dat volgens mij regelen (via taxivervoer of collega).
https://aanhetwerk.wordpress.com/2010/0 ... rtwachter/

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

lauwie
Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 06:23

Als het je linkervoet zou zijn mag je inderdaad wel autorijden in een automaat. Heeft m'n broertje ook gehad hij heeft toen contact gehad met z'n verzekering. Voor nu zou ik overleggen met je werk wat ze voor je kunnen doen.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:48

Ik zit in een vergelijkbare situatie nu, gebroken enkel.

Ik werk nu thuis en 1 a 2 dagen in de week ga ik naar kantoor, collega's halen me thuis op.

Taxivervoer wordt bij mijn verzekering tot 350,- euro vergoed, maar daar ben je dus heel snel door.

Ik ben ivm ziekenhuisbezoeken en 'het wat rustiger aan kunnen doen' wel deels 'ziek'.

Ik heb eerder met mijn linker enkel met gescheurde enkelbanden wel in mijn automaat gereden, zou ik met gips echt niet aanraden. Voet moet sowieso omhoog om goed te genezen.

Ik zit op mijn werk dus ook met mijn voet hoog.

Life begins at the end of your comfortzone.

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:00

Is het een optie om klantafspraken online te doen? Weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar toen ik met een gebroken rug thuis zat/lag kwam er vanuit de klanten veel begrip en deden we een deel van de meetings gewoon online via Skype/Zoom/WebEx ipv bij hen op het bedrijf.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:07

Ik doe nu inderdaad heel veel via webex / videocall / teams, maar dat deed ik in mijn geval sowieso al veel (internationale collega's / externen)

Life begins at the end of your comfortzone.

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:11

Ik werk met verpleeghuisbewoners (voornamelijk met dementie) dus via Skype is daarvoor geen optie haha.
Rijd normaal naar ongeveer 10locaties per week (in gemiddeld 2-3dgn) dus vervoer is wel echt nodig. Heb straks iig een belafspraak staan.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Lieke
Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:17

Je werkgever is niet zomaar verplicht om woon-werk verkeer voor je te regelen, maar in dit geval is rijden onderdeel van je werk (rijden naar klanten). Dat kan je niet doen, dus ben je arbeidsongeschikt. Je werkgever moet dan ander vervoer regelen of evt aangepast werk, waardoor je niet naar klanten hoeft. Is beide geen optie, dan blijf je (gedeeltelijk) thuis en wordt je doorbetaald (70-100%, afhankelijk van je contract/cao).

mirim
Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:18

Ik heb ook mijn voet gebroken .
Van de arts moet ik zoveel mogelijk met mijn been omhoog liggen/zitten, zeker de eerste twee weken.
Werken lijkt me dan sowieso geen optie ?

Daihyo
Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:20

Lieke schreef:
Je werkgever is niet zomaar verplicht om woon-werk verkeer voor je te regelen, maar in dit geval is rijden onderdeel van je werk (rijden naar klanten). Dat kan je niet doen, dus ben je arbeidsongeschikt. Je werkgever moet dan ander vervoer regelen of evt aangepast werk, waardoor je niet naar klanten hoeft. Is beide geen optie, dan blijf je (gedeeltelijk) thuis en wordt je doorbetaald (70-100%, afhankelijk van je contract/cao).

Ik wilde net hetzelfde typen. Lijkt me ook dat je hiervoor contact met de arbo op kan nemen en daarmee kunt overleggen, samen met je leidinggevende.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:22

Ik denk ook dat dit een andere situatie is dan dat je enkel s morgens en s avonds vervoer nodig hebt om naar en van het werk te komen.

Ik heb vorig jaar mijn enkel gebroken, wegens complicatie's 3 weken geleden geopereerd en mag al zowizo niet tot eind juli gaan werken.
Vorig jaar werkte ik niet maar zat ik toch dikke 2 maanden in ziektewet in plaats van werkloosheid.

Heeft jou dokter je niet thuis geschreven?

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 08:29

dromertje2 schreef:
Ik denk ook dat dit een andere situatie is dan dat je enkel s morgens en s avonds vervoer nodig hebt om naar en van het werk te komen.

Ik heb vorig jaar mijn enkel gebroken, wegens complicatie's 3 weken geleden geopereerd en mag al zowizo niet tot eind juli gaan werken.
Vorig jaar werkte ik niet maar zat ik toch dikke 2 maanden in ziektewet in plaats van werkloosheid.

Heeft jou dokter je niet thuis geschreven?


Denk dat jij uit België komt? In NL werkt dat anders namelijk.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vervoer met een gebroken been, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:31

Ja, ik weet het. Jullie moeten naar arboarts, wat zei die?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers