Motivatiebrief master

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Motivatiebrief master

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 17:50

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het schrijven van de motivatiebrief voor de master die ik volgend jaar graag wil gaan volgen. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en heb mijn hbo diploma, nu toch besloten dat ik graag nog verder wil studeren.
Alleen nu vraag ik me af, ik heb over mijn hbo studie 5 jaar gedaan i.v.m persoonlijke omstandigheden, moet ik dit toelichten in mijn motivatiebrief? Ik lees namelijk verschillende dingen op internet.

Bedankt alvast. :)

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Motivatiebrief master

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:52

Nee dat hoef je zeker niet te doen. Mijn ervaring is dat daar weinig vragen over komen. Hooguit in een gesprek. En dan nog is dat het moment.

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Motivatiebrief master

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:53

Mocht je heel erg twijfelen, kun je ook opschrijven dat je graag de reden waarom je langer dan nominaal over je opleiding hebt gedaan, mondeling wil toelichten.

Noraly_

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Re: Motivatiebrief master

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:03

In je profiel zie ik dat je dezelfde achtergrond hebt als ik, wil je ook naar Wageningen? Ik heb in mijn brief met name aangegeven waarom ik nog een master wil doen en wat dit voor mij op persoonlijk ken professioneel vlak zou betekenen. Geef aan wat jouw drijfveer is om deze studie te willen volgen en eventueel wat je er mee gaat doen. Ik heb ook 5 jaar over mijn HBO gedaan en ik ben ook gewoon toegelaten, de overgang is overigens wel pittig!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Motivatiebrief master

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:11

Ik zou het niet benoemen, een jaar langer er over doen lijkt me niet heel raar, ik zou me in de brief meer richten op de master zelf en wat je geleerd hebt.
Tenzij de persoonlijke omstandigheden direct gerelateerd zijn aan je motivatie, dan zou je het wel kunnen benoemen.

Anoniem

Re: Motivatiebrief master

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:18

Ik zou het niet benoemen. Zeker op universitair niveau is het echt niet ongebruikelijk dat studenten een of meerdere jaren uitloop hebben. Zelfs voor mijn MA in een buitenland waar dat minder gebruikelijk is, heb ik mijn uitloop niet benoemd en er is ook niet naar gevraagd o.i.d. Motivatie, resultaten en eventuele relevante nevenactiviteiten zijn veel belangrijker.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 20:53

Bedankt voor het advies allemaal! :)

Noraly_ schreef:
In je profiel zie ik dat je dezelfde achtergrond hebt als ik, wil je ook naar Wageningen? Ik heb in mijn brief met name aangegeven waarom ik nog een master wil doen en wat dit voor mij op persoonlijk ken professioneel vlak zou betekenen. Geef aan wat jouw drijfveer is om deze studie te willen volgen en eventueel wat je er mee gaat doen. Ik heb ook 5 jaar over mijn HBO gedaan en ik ben ook gewoon toegelaten, de overgang is overigens wel pittig!

Ja klopt! :) Heb inderdaad wel meer gehoord dat het vrij pittig is maar ook niet zo heel gek natuurlijk. Hoe bevalt het je tot nu toe?
Dus je motivatiebrief is echt nog wel van groot belang of je toegelaten wordt of niet? Hoopte dat het wel een klein beetje meeviel omdat het geen lotingsstudie is. Ben nu toch behoorlijk zenuwachtig dat ik daarop afgewezen wordt straks :=