Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:55

Kimmie25501 schreef:
Laten we dat maar gewoon even niet doen :')
Ik denk er idd nog even over na of ik nog ga antwoorden, dan zal het wss iets van 'goed' ofzo zijn. Bedankt allemaal voor jullie suggesties!


Dit is niet duidelijk...dan ga je er toch op in en ziet hij weer een opening en jij irriteertje maaaateloos 8-)


Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 10:56

Oh ja dat is waar idd. Ik denk dan dat niet antwoorden voor iedereen de beste optie is :j
Ik wist niet dat dit zoveel stress kon veroorzaken zeg, jeetje. Ik denk dat het beter is dat ik gewoon voor altijd single blijf, dan heb je deze problemen ook niet :')
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 14-06-19 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:57

Kimmie25501 schreef:
Laten we dat maar gewoon even niet doen :')
Ik denk er idd nog even over na of ik nog ga antwoorden, dan zal het wss iets van 'goed' ofzo zijn. Bedankt allemaal voor jullie suggesties!
Dat zou ik dan dus weer niet doen, als je de deur wil sluiten, zul je hem wel zelf dicht moeten doen, althans in dit geval :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:57

Kimmie25501 schreef:
Oh ja dat is waar idd. Ik denk dan dat niet antwoorden voor iedereen de beste optie is :j
Ik wist niet dat dit zoveel stress kon veroorzaken zeg, jeetje


Erg he hahaha, ja en dan denk je sh it ik ga mijn app niet openen enzzz

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:57

Geen reactie geeft ook geen duidelijkheid, misschien probeert hij het dan nog eens, want wellicht heb je het bericht niet gelezen ofzo. Ik zou een simpel bericht terug sturen dat je geen behoefte hebt aan verder contact. Al vraag ik me af of je zelf bij je gevoel blijft of dat je verstand spreekt dat het leeftijdsverschil te groot is? Ik zou me namelijk niks van een leeftijdsverschil aantrekken, zowel niet in een vriendschap als in een relatie.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 10:58

Het is niet alleen leeftijdsverschil hoor. Ik vind hem namelijk ook totaal niet aantrekkelijk, uiterlijk en innerlijk. Bericht gelezen kan hij zien bij whatsapp aan de blauwe vinkjes :)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:58

Ik neem aan dat TS hem niet interessant vindt.....anders zou het geen issue zijn en een man die al zijn liefdes perikelen bij je neer gaat leggen is ook niet aantrekken (als relatiemateriaal).

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:58

Danielleeee_ schreef:
Normaal vind ik het ook niet zo netjes om niet te reageren. Maar in dit geval heeft TS net aangegeven dat ze niet meer wil afspreken. Nu staat er natuurlijk niet letterlijk dat ze geen (whatsapp)contact meer wil hebben, maar ik zou zelf bang zijn dat als je nu weer een gesprek aangaat, dat hij weer constant blijft appen en dat je vervolgens weer terug bij af bent. Dan is het misschien beter om er nu een punt achter te zetten, toch? :)

Dan offer je jezelf nog één keer op en typ je "Sorry, misschien was mijn vorige bericht niet duidelijk. Ik wilde je niet kwetsen maar ik heb eigenlijk geen behoefte meer aan contact, ook niet via whatsapp."

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:59

Kimmie25501 schreef:
Het is niet alleen leeftijdsverschil hoor. Ik vind hem namelijk ook totaal niet aantrekkelijk, uiterlijk en innerlijk. Bericht gelezen kan hij zien bij whatsapp aan de blauwe vinkjes :)


Ik zou sturen: Gaat prima met me maar ik wil het graag hierbij laten.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:59

Hoe een afwijs-appje heel Bokt bezig kan houden :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:00

Ailill schreef:
Hoe een afwijs-appje heel Bokt bezig kan houden :')


Als je pauze hebt en niks beters te doen hebt....fantastisch toch!? Iedereen heeft dit wel eens :D

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:00

Ik zou gewoon zeggen. Lief dat je het vraagt, met mij gaat het goed! Ik hoop met jou ook. Ik wil niet gemeen overkomen maar contact via de app hoeft voor mij ook niet meer. Hopelijk begrijp je dat!

En dan gewoon niet meer antwoorden :+

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:00

_O- Waar zijn bokkers voor?
één voor allen, en allen voor één. Of het nu om een ongehoorzame knol gaat of om een ongehoorzame kerel. ~~}> ~~}> (of vrouw maar in dit geval dus kerel. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:02

Ik haat altijd zinnen als: Ik wil niet bot zijn, ik wil je niet kwetsen, ik wil niet gemeen overkomen. Dat geeft aan dat je weet dat je dat wel doet/bent...... of ben ik de enige? We willen ons zelf graag altijd verantwoorden in een app maar dat hoeft niet. Gewoon: ik wil het hierbij laten....volstaat toch en je zegt niks kwetsends, je houdt het dicht bij jezelf.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:02

Zonnetje81 schreef:
Ailill schreef:
Hoe een afwijs-appje heel Bokt bezig kan houden :')


Als je pauze hebt en niks beters te doen hebt....fantastisch toch!? Iedereen heeft dit wel eens :D
Ik kan er ook wel om lachen hoor, maar zit een beetje in mijn ik-relativeer-alles-fase O:)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:03

Zelfde als dat ik ooit kreeg: ja ik wil je niet kwetsen maar ik vind je niet aantrekkelijk (dag ervoor was ik nog zijn alles en perfecte date) .....neee je kwetst me niet {:}
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 14-06-19 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:03

Zonnetje81 schreef:
Ik haat altijd zinnen als: Ik wil niet bot zijn, ik wil je niet kwetsen, ik wil niet gemeen overkomen. Dat geeft aan dat je weet dat je dat wel doet/bent...... of ben ik de enige? We willen ons zelf graag altijd verantwoorden in een app maar dat hoeft niet. Gewoon: ik wil het hierbij laten....volstaat toch en je zegt niks kwetsends, je houdt het dicht bij jezelf.
Nooit geweten dat vrouwen zo nuchter kunnen denken _O-

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:04

Ailill schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik haat altijd zinnen als: Ik wil niet bot zijn, ik wil je niet kwetsen, ik wil niet gemeen overkomen. Dat geeft aan dat je weet dat je dat wel doet/bent...... of ben ik de enige? We willen ons zelf graag altijd verantwoorden in een app maar dat hoeft niet. Gewoon: ik wil het hierbij laten....volstaat toch en je zegt niks kwetsends, je houdt het dicht bij jezelf.
Nooit geweten dat vrouwen zo nuchter kunnen denken _O-



Bij deze whahahahaha, wijsheid is met de jaren gekomen.... :D

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:06

Zonnetje81 schreef:
Ik haat altijd zinnen als: Ik wil niet bot zijn, ik wil je niet kwetsen, ik wil niet gemeen overkomen. Dat geeft aan dat je weet dat je dat wel doet/bent...... of ben ik de enige? We willen ons zelf graag altijd verantwoorden in een app maar dat hoeft niet. Gewoon: ik wil het hierbij laten....volstaat toch en je zegt niks kwetsends, je houdt het dicht bij jezelf.

We moeten niks. Maar via geschreven communicatie kunnen dingen veel harder overkomen doordat je geen toon en uitdrukking hebt. Dan vind ik het juist fijn om duidelijk te maken dat het niet gemeen bedoelt is. Zeker bij mensen waarbij ik het ide heb dat ze het oprecht niet begrepen hebben. Als ze gewoon te ver gaan of pushen dan valt dat snel weg. _O-

Tis voor mij dus meer een soort ‘ik weet dat je het goed bedoelt maar ik heb er geen behoefte aan.’

Misschien heb ik te vaak gehoord dat ik te hard ben. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

fleurtjeuh
Berichten: 10269
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:07

'ik heb verder geen behoefte aan contact dus ik wil het graag hierbij laten. Ik zou het waarderen als je mij ook niks meer stuurt.
Fijne dag verder! '

Zoiets kan je ook nog sturen. Duidelijk en to the point, geen excuses maken of wat dan ook.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:08

Het kan toch zo simpel zijn :+

Gewoon terugsturen: Hoi, met mij gaat het goed. Ik hoop met jou ook. Zoals ik in mijn vorige appje al zei heb ik geen behoefte aan contact en wil ik het hier verder bij laten. Groetjes ...

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:08

Zonnetje81 schreef:
Zelfde als dat ik ooit kreeg: ja ik wil je niet kwetsen maar ik vind je niet aantrekkelijk (dag ervoor was ik nog zijn alles en perfecte date) .....neee je kwetst me niet {:}


Ja dat is echt tactloos, zoiets hóef je toch niet te zeggen :n

Nou dat Fleurtjeuh, die duidelijkheid heeft ie blijkbaar nodig :')

Amanda, alleen de laatste zin volstaat dan toch? Ik zou niet eens antwoord geven op de vraag zelf :n

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:19

Relaxed schreef:
Zonnetje81 schreef:
Zelfde als dat ik ooit kreeg: ja ik wil je niet kwetsen maar ik vind je niet aantrekkelijk (dag ervoor was ik nog zijn alles en perfecte date) .....neee je kwetst me niet {:}


Ja dat is echt tactloos, zoiets hóef je toch niet te zeggen :n

Nou dat Fleurtjeuh, die duidelijkheid heeft ie blijkbaar nodig :')

Amanda, alleen de laatste zin volstaat dan toch? Ik zou niet eens antwoord geven op de vraag zelf :n


Dat is het dus we zeggen teveel dingen die niet nodig zijn....

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:21

Niks mis met een beetje beleefdheid in de duidelijkheid.
Maar goed, dat is mijn manier van communiceren, hoeft TS verder niks mee te doen :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:26

Woorden die je in dit soort situaties in de ban moet doen:
eigenlijk, liever, wat mij betreft, ik wil het hierbij laten

Deze geven aan een doorzetter toch weer een opening: 'O eigenlijk niet, maar als ik heel lief doe misschien toch weer wel.' 'Ze wil iets niet, maar ik wel. Ik ga lekker door.'

Wees echt heel duidelijk ('ik laat het hierbij'). Dat is niet hetzelfde als bot. Hierboven zijn al enkele prima zinnen voorbij gekomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 10 bezoekers