Werken of niet? Stafylokokken besmetting.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Werken of niet? Stafylokokken besmetting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 22:12

Ten eerste hoop ik dat het goed staat!

Het dilemma: zaterdagavond door onze zieke kat gebeten in mijn vinger —> gevolg een ontstoken wond en een dikke rode vinger, de zwelling zakt nu uit naar mijn pols.

Huisartsenpost bezocht en antibiotica meegekregen. Werk afgebeld maar ik moest komen werken want ze hadden niet genoeg personeel. Betreffende arts heeft gezegd dat ik met zo’n besmetting niet eens mag werken (smeer belegde broodjes/lunchroom). De manager was het er niet mee eens en dwong me om te komen werken (mijn moeder is er tussen gesprongen en ben dus thuis gebleven gister). Nu heeft mijn moeder geadviseerd contact op te nemen met de bedrijfsarts omdat betreffend arts had gezegd dat ik niet mocht/kon werken.

Nu sta ik morgen wel op de planning maar ben dus officieel nog ‘ziek’. Is het verstandig om met zo’n infectie toch te gaan werken? (We werken immers wel met handschoentjes aan, maar is dit 100% veilig?)

Foto zondag:
Afbeelding

Foto maandag:

Afbeelding

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:14

Thuisblijven. Dan schakelen ze de arbo maar in.. zeker met etenswaren.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:14

nee man ben je gek?
Niet gaan werken hoor.
Jij kan er niks aan doen dat het gebeurd en van jou mag niet verwacht worden dat je zorgt dat er genoeg mensen aan het werk zijn

En dan werk je wel met handschoenen, maar hoe doe je die handschoenen aan?
Juist ja, met je besmette handen.
Hoe heb je je aangekleed? Met je besmette handen.
Hoe heb je je haar gedaan? Met je besmette handen.

Echt niet gaan werken hoor. De arts zei niet voor niks dat je niet mocht werken.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 10-06-19 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:14

Je manager is geen arts. Je arts wel. Dus lijkt mij verstandig naar zijn advies te luisteren. Dus ziek = ziek. Als manager het er niet mee eens is, kan die de arbo arts inschakelen. Maar hij mag je niet dwingen te komen werken.

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:16

Nee thuisblijven
Je handschoen kan stuk gaan
Wil je t op je geweten hebben dat andere mensen zoek worden door jouw besmetting

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:16

Heeft jouw manager dan meer trek in een rechtszaak als er iemand ziek wordt door het eten van een door jou gesmeerd broodje? Laat hem zelf maar invallen dan als het echt zo druk is. En buiten dat, het lijkt me ook behoorlijk pijnlijk voor jou om met zo’n vinger de hele dag broodjes te smeren.

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:17

Als de dokter jou thuisschrijft, heeft de werkgever daar niks over te zeggen, als hij twijfelt dan moet ie maar de controlearts sturen

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:18

idinn schreef:
Je manager is geen arts. Je arts wel. Dus lijkt mij verstandig naar zijn advies te luisteren. Dus ziek = ziek. Als manager het er niet mee eens is, kan die de arbo arts inschakelen. Maar hij mag je niet dwingen te komen werken.

Dit.

Wat een idioot gedoe van die manager zeg.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:18

Ligt het aan mij of zijn er steeds meer mensen die onzeker zijn over wanneer ziek ziek is?
Zich laten dwingen door managers of leidinggevenden?
Dit mogen ze gewoon echt niet!
Hebben ze een vermoeden dat iemand faked?
Dan moet dat via de bedrijfsarts gaan!
Ze hebben daar simpelweg niks over te zeggen.

Petpa

Berichten: 1677
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:18

Heel simpel: thuisblijven!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:36

Als jij je ziek hebt gemeld kan en mag een werkgever je sowieso niet verplichten te komen.
Als ze twijfelen moeten ze de arbo-arts inschakelen die dan kan bepalen wat wel of niet mogelijk is.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 22:39

Manager vind dat ik meer verzuim heb dan andere werknemers. Dit komt mede doordat ik 2 keer langer ziek ben geweest (longontsteking en gebroken ribben).

Het is dat mijn moeder er tussen sprong want anders was ik gewoon gaan werken. Eigenlijk belachelijk dat ik mezelf nog vreselijk schuldig en vervelend voel...

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Werken of niet? Stafylokokken besmetting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:41

Niet gaan werken, thuisblijven.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:45

Veraaaaah schreef:
Manager vind dat ik meer verzuim heb dan andere werknemers. Dit komt mede doordat ik 2 keer langer ziek ben geweest (longontsteking en gebroken ribben).

Het is dat mijn moeder er tussen sprong want anders was ik gewoon gaan werken. Eigenlijk belachelijk dat ik mezelf nog vreselijk schuldig en vervelend voel...


Dat kan hij wel vinden maar dan nog is het niet aan hem om jouw medische situatie te beoordelen. Daar zijn arbo-artsen voor!

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:46

De arts van de huisartsenpost mag je alleen adviseren om niet te gaan werken, de arbo arts is degene die hierover beslist.
Zolang je geen open wond hebt lijkt het mij geen probleem qua besmetting als je ook handschoenen draagt, voel je je ziek zou ik niet gaan en vragen om een bezoek van de arbo arts.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Werken of niet? Stafylokokken besmetting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:14

Voor andere is nog niet eens het grootste probleem. Heel veel mensen hebben de sa bacterie op de huid zitten zolang ze geen wondjes of groot infectie risico niet zo erg.
Maar voor jezelf voor de genezing niet bevorderlijk die handschoenen gaan altijd broeien /zweten en dat is perfectie milieu voor bacteriën om te groeien.
Dus laat manager maar contact opnemen met jullie arbo dienst en die zal zeggen wat wijsheid is.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:19

Ai ..... Heel eerlijk, ik zou niet willen dat jij zo mijn broodje smeerde, ook al is het met handschoenen aan :evaw: . Dus eum... thuisblijven uiteraard !!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:30

pfff wat een zeik bazen. Alsof je ook wat kan doen aan een longontsteking en gebroken ribben.

Heel vervelend voor je baas maar gewoon nog ff thuis blijven.
Ik ben zelf ook een aantal keer gebeten en als de antibiotica goed aanslaat ben je met een paar dagen weer in staat om te werken.

1x ben ik gebeten door een stervende kat. Daar ben ik 3 dagen goed ziek van geweest ondanks de AB. Hoefde nog net niet naar het ziekenhuis. Duurde ook iets langer dan de vorige beten.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:32

Ik zou ook echt geen broodje van je aannemen, ook niet met handschoenen aan.

Heb even gegoogled en je moet bij al een kleine infectie zoals een steenpuist, die ook veroorzaakt wordt door deze bacterie, al contact opnemen met een arbo arts om te beoordelen of er maatregelen zijn om verdere besmetting te voorkomen.

Zou je werkgever bijna eens melden bij voedsel en ware autoriteiten, zeker ook een manager die dan werknemers laat komen die gewoonweg ziek zijn. Fijn voor de kwestbare mensen in de samenleving die dus wel ernstig ziek kunnen worden van een griepje := :o