Starten met de opleiding doktersassistente. Hoe wat waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marlies94Jarig
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Ergens in Groningen!

Starten met de opleiding doktersassistente. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 17:19

Aangezien ik zag dat er al wat oude topics hier over waren die op dit moment niet echt meer actueel zijn waag ik een poging.

Na lang wikken en wegen met wat ik nou precies wil heb ik besloten dat ik graag de opleiding wil doen tot doktersassistente. Nu ben ik mij aan het oriënteren waar ik dat zou willen doen en kwam ik uit bij de ROC Friese poort. Ik woon zelf in Groningen en dit is qua afstand prima te doen voor mij. Het gaat om een volwassen opleiding van 2 jaar. Hierbij ga je 1 dag in de week naar school. Nu is het zo dat ik contact met hun heb gezocht naar wat er allemaal mogelijk is maar het blijkt dat je geen vergoeding/salaris krijgt bij de stages die je loopt. Ik heb eigenlijk wel echt een inkomen nodig en vind het bijzonder dat je dan geen salaris krijgt tenzij je zelf al een werk plek hebt. Maar kan je van te voren al een werkplek regelen voordat je start met de opleiding?

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips die jullie hebben. Of dat jullie nog mogelijkheden weten. Hier in het noorden zit niet zo veel en al helemaal niet op BBL niveau, wat ik toch wel graag zou willen.

Nekina!


xLeoniee
Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Starten met de opleiding doktersassistente. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:25

Ik ben naar t Noorderpoort gegaan maar dat is wel een voltijdstudie.. 2 periodes van een halfjaar stage en kreeg toen wel een stagevergoeding. Dit moet je werkplek zelf aanvragen en kost ze eigenlijk niets. Veel is het niet iig. Ik kreeg toen voor een half jaar stage ongeveer 850eu dus echt rondkomen kon ik er niet van.

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Marlies94Jarig
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Ergens in Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 17:28

xLeoniee schreef:
Ik ben naar t Noorderpoort gegaan maar dat is wel een voltijdstudie.. 2 periodes van een halfjaar stage en kreeg toen wel een stagevergoeding. Dit moet je werkplek zelf aanvragen en kost ze eigenlijk niets. Veel is het niet iig. Ik kreeg toen voor een half jaar stage ongeveer 850eu dus echt rondkomen kon ik er niet van.


Dat is wel weinig inderdaad. Duurde de opleiding daar gewoon 3 jaar? Werk je nu ook als doktersassistente?

Nekina!

xLeoniee
Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:30

Ik heb de verkorte opleiding van 2 jaar gedaan omdat ik al een vooropleiding had in de zorg. Ik kon vrijwel direct als doktersassistente aan de slag op mijn stageadres. Ik werk nu als doktersassistente/triagist bij de doktersdienst en als inval op mijn stageadres! Op t moment echt heel erg veel vraag naar doktersassistenten :j

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Starten met de opleiding doktersassistente. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:43

Ik doe de thuisstudie doktersassistente omdat ik ook een inkomen nodig heb en dus niet voltijd naar school kan. Daarnaast werk ik onregelmatig dus niet te doen.
Ik werk al in de spoedzorg en wat ik van anderen hoor is dat stage plaats lastig te vinden is bij thuisstudie maar met mijn werk heb ik nu de aanbiedingen al staan dus in mijn geval is dat geen probleem.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Milka
Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: Starten met de opleiding doktersassistente. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:01

Ik doe sinds januari ook de thuisstudie doktersassistent. Heel erg veel geluk gehad met het vinden van een stageplek. Is erg lastig. Loop nu sinds mei stage :j
Volgens mij kan ik aan het einde van mijn stage de stagevergoeding aanvragen via mijn stageplek

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:24

Ik heb 14 jaar geleden stage gelopen in een huisartsenpraktijk. Maar kreeg geen stagevergoeding. Ik werkte naast dat ik 1 dag in de week naar school ging, met een baby van een paar maand oud en een stage periode. Pittige tijden maar stukje investeren in je toekomst.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers