Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 10:54

Beste Bokt,

Door een afzegging van een respondent, ben ik dringend op zoek naar een Amsterdammer met een (negatieve) mening over Femke Halsema. Het gaat om een wetenschappelijk interview voor mijn scriptie, wat geheel anoniem zal verlopen.

Ik doe vanuit de Erasmus Universiteit Rotterdam onderzoek naar de factoren die van invloed zijn op de (non-)acceptatie van vrouwelijke burgemeesters in Nederland, en heb daarbij dus hulp nodig in de vorm van een interview van 30 tot 60 minuten. Het liefst is dit face-to-face, maar bij hoge nood kan Skype bijvoorbeeld ook. Belangrijk is dat dit zo snel mogelijk moet plaatsvinden, uiterlijk dit weekend.

In het kort ben ik dus op zoek naar:
- Amsterdammers van 18 jaar en ouder
- Wonende in Amsterdam, in ieder geval vanaf 2017
- Met een negatieve opinie over de burgemeester
- Iemand die met mij tussen de 30 en 60 minuten hierover wil praten!

Redelijk simpel dus! Jouw antwoorden zullen anoniem worden gemaakt; alleen ik weet dan wie jij bent en wat je hebt geantwoord. Verder zijn er absoluut geen goede of slechte antwoorden, alle meningen tellen! Daarnaast ben ik op geen enkele manier verbonden aan de Gemeente Amsterdam of de burgemeester, dit is een op zichzelf staand onderzoek wat ik doe voor mijn bachelorscriptie.

Als je denkt dat je wel mee zou willen doen, stuur mij dan graag even een PB of laat een reactie achter met dat je interesse hebt, dan PB ik jou! Mocht je mensen uit je omgeving kennen die wellicht mee zouden willen doen dan kan je dit bericht, of het FB bericht, uiteraard ook delen https://www.facebook.com/maartje.steur/ ... 2929330323

Alvast bedankt en veel liefs,
Maartje

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:29

Ben je specifiek op zoek naar mensen met een negatieve mening over Femke Halsema?

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 16:31

In eerste instantie zoek ik wel echt naar negatieve meningen. Het liefst heb ik namelijk 5/5 een verdeling van positief/negatief, en de 5 positief heb ik al.

Als ik echt niets vind echter dan kan een 6/4 verdeling ook nog, en zou ik dus een positieve mening erbij kunnen pakken in een interview.

Anoniem

Re: Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:07

Word even lid van Amsterdam Durft Te Vragen en post hem daar. Zitten genoeg mensen die heel negatief tegenover Halsema staan.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:21

Nou die zullen niet zo moeilijk te vinden zijn. Heel veel mensen waren tegen haar aanstelling. Alleen toen de kogel door de kerk was kwamen er alleen maar positieve berichten over haar.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 19:35

@Emmaa_, goede tip! Heb mij aangemeld.

@Jennyj01, dat dacht ik dus ook, maar dat is me vies tegengevallen. Heb een aantal mensen via FB aangesproken, zowel positief als negatieve reacties over haar, en de positieve mensen reageerden sneller en vaker, en spraken ook eerder af voor een interview.

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Met spoed gezocht: Amsterdammers met een mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:37

Ik vermoed dat er meer mannen dan vrouwen tegen Femke zijn. Mannen vind je hier op bokt niet zo snel, laat staan Amsterdamse, en daarnaast zijn mannen ook nog eens minder geneigd om dit soort interviews te doen. Ik denk dat het een aardige zoektocht zal worden.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:52

Ik hoor juist heel veel vrouwen die FH niet waarderen. Ook mannen, maar net zoveel vrouwen. :j