Vrouwelijke leidinggevende

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:09

Ik heb overigens ook het omgekeerde mogen meemaken waar een regionale directeur zich sexistisch en kleinerend uitliet over vrouwen.

Tevens meegemaakt dat een mannelijke student tegen mij kleinerend sprak over vrouwelijke post-docs en hoogleraren. Hij vond het leuk voor die vrouwtjes dat ze ook een betaalde hobby hadden, mij hij als man ging de farma in want hij moest immers een gezin onderhouden :')
Ik heb maar gewoon mijn mond gehouden.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 30-05-19 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:12

Tot nu toe is mijn ervaring met 'leidinggevende vrouwen' dat ze zichzelf veel te serieus nemen en dat er geen ruimte is voor een beetje humor. Dat vind ik zelf met mannen veel makkelijker.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:16

Century schreef:
En toch vind ik dat maar raar. Ik zou iemand toch willen beoordelen op zijn kennis/kunde/vaardigheden en niet op zijn leeftijd, geslacht of afkomst. Maar ik heb niet zo'n geldingsdrang op dat gebied, ik vind het prima als een ander betere ideeën heeft dan ik. Zolang we maar met z'n allen de beste oplossing proberen te vinden maakt het me niet uit wie die oplossing aan draagt.


Ik heb al veel mensen na mij zien binnen komen die hoger zijn geëindigd. Ik heb het daar ontzettend moeilijk mee. Sommigen verdienen het, maar anderen zijn er enkel geraakt door de kont van de baas te kussen. Echt het: Wil je nog een koffietje? Melk? Suiker? Oh wacht, ik zal die map die je hebt laten vallen wel even oprapen.

Als je daar dan staat met een evaluatie van 92%, lovende commentaren en dat ik echt geschikt ben om hogerop te komen, maar je die positie weer ziet voorbij gaan aan een kontkusser. Sorry :r Dus nu is het simpel, bij mij is het ook hakken in het zand. Extra komen werken? Moeilijk. Langer blijven/vroeger beginnen? Tja... Weet ik nog zo niet.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:24

Resistance schreef:
Dat soort mannen hebben denk ik vooral een heel klein piemeltje en daar net iets teveel last van. Treurig. Ik zou maar medelijden hebben. :j


Want bodyshaming richting mannen is helemaal oké natuurlijk. :j

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Vrouwelijke leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:38

Ik heb in een eerdere baan ook wat bijzondere situaties gehad omdat ik formeel een hogere positie had dan mannen. Zelfs een man die zei ‘maar ik heb een universitaire graad dus ik hoef niet naar jou te luisteren!’. Tsja ik heb ook een master, so what? Of mannen die mij steevast vroegen koffie te brengen tijdens vergaderingen, en te notuleren... helaas was ik zo bleu dat een poos nog te doen ook, daar kom je dan moeilijk vanaf.

Inmiddels heb ik een baan waar hiërarchie er minder toe doet en werk ik superfijn samen met collega’s, man/vrouw. Weggaan voor mij dus echt de beste optie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:08

Heeft hij het zelf aangegeven of denk je dat dat echt de reden is? Ik kan me haast niet voorstellen dat mannen niet onder een vrouwelijke leidinggevende willen werken. Ik zou denk ik een gesprek aangaan met hem en iemand van HR erbij.

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:28

DeMolenhoek ik heb er ook zo een meegemaakt, vreselijk!
Overal tussendoor glijden, eng vriendelijk tegen de hogere heren en anderen het werk laten doen en zij pronken met onze veren :n
Kan zo nog wel even doorgaan, was mijn tweede vrouwelijke leidinggevende en met de eerste nooit problemen maar zij sloeg alles.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:08

Danique_G schreef:
Prrrr schreef:
Dat is in mijn ervaring vaak een groter probleem dan mannetje of vrouwtje: iemand uit het eigen team, die je binnen hebt zien komen, die dan kennelijk ineens zodanig boven je uit is gegroeid dat het ineens je baas wordt. Dan heb je veel hakken in het zand...


Teveel big d*ck energie


Niet echt, dat zie je bij vrouwen net zo gemakkelijk als bij mannen.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

eline_di
Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Vrouwelijke leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:22

Ik ben nu leidinggevende over zo'n 20 personen waarvan minimaal de helft man. Moet ik er wel bij zeggen dat ze hoofdzakelijk tussen de 20-30 zijn.
Eerder heb ik ook mannen in mijn team gehad van 50+. Geen problemen mee gehad maar je merkt wel dat ze minder open en eerlijk zijn. Ik probeer ze in ieder geval exact hetzelfde het benaderen en aan te spreken etc. als ieder ander.

Wil je een lekkere en mooie taart/cupcakes/cakepops bestellen?
Eline's baksels
http://www.facebook.com/elinesbaksels

ThioroJarig
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:48

Bij de leidinggevenden die ik al versleten heb ( :+ ) kwam ik persoonlijk beter overeen met de mannen dan met de vrouwen.
Mannen kunnen grappen en grollen, serieus zijn of zich verdomd kwaad maken maar ze blijven er nooit in hangen. Vrouwen moeten altijd paar dagen mokken als ze boos zijn geweest (ikzelf ook :') ). Maar goed lag mss meer aan de persoon zelf dan aan het man/vrouw zijn.

Met veel jongere leidinggevenden of na mij binnengekomen en hoger opgewerkt zou ik ook issues kunnen hebben eigenlijk.
Heb zo wel eens een job afgewezen oa omdat 1 van de leidinggevenden een studiegenote van me was, klopte niet voor mijn gevoel (was niet de enige reden voor afwijzing trouwens).

Ergst botsende karakters was met een collega die zichzelf als second leidinggevende wilde prolifereren.
Schattie, het is niet omdat je de lakens deelt met de baas (ze waren een koppel maar zij was en bleef gewoon werknemer) dat je iedereen mag rond commanderen. Die kreeg van meerdere collega's wel de wind van voren.

Met klanten in de beginjaren wel meermaals meegemaakt dat ze het geen beroep voor vrouwen vonden en of ik wel zeker was dat het goed ging gaan. Dat is afgezwakt met de jaren en simpelweg tonen dat het werk net zo goed gedaan werd.

pjotrg
Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:58

DeMolenhoek schreef:
Ik heb al veel mensen na mij zien binnen komen die hoger zijn geëindigd. Ik heb het daar ontzettend moeilijk mee. Sommigen verdienen het, maar anderen zijn er enkel geraakt door de kont van de baas te kussen. Echt het: Wil je nog een koffietje? Melk? Suiker? Oh wacht, ik zal die map die je hebt laten vallen wel even oprapen.

Als je daar dan staat met een evaluatie van 92%, lovende commentaren en dat ik echt geschikt ben om hogerop te komen, maar je die positie weer ziet voorbij gaan aan een kontkusser. Sorry :r Dus nu is het simpel, bij mij is het ook hakken in het zand. Extra komen werken? Moeilijk. Langer blijven/vroeger beginnen? Tja... Weet ik nog zo niet.


Tsja in sommige bedrijven "vallen" mensen omhoog bij gebrek aan gewicht. Dat is frustrerend voor iedereen behalve voor de persoon in kwestie....tot deze zich realiseert dat op het moment dat je je kop tegen het plafond stoot, je hard valt.

Iets anders. Toen een collega (waarmee ik ook privé bevriend was) mijn baas werd heb ik na een paar weken gezegd : ik ga naar een andere afdeling, ik heb geen zin om hiërarchisch conflicten met jou te krijgen en daarmee onze vriendschap om zeep te helpen.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

mala26
Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:48

Oké mijn ervaring hier mee is niet in het bedrijfsleven maar op stal.

Jaren geleden werkte ik op een stal in het buitenland, eerst als groom maar toen mijn collega er mee stopte werd ik hoofd groom/stal manager. Ik was toen 20 jaar.

Ik kreeg 2 nieuwe collega's, allebei mannen. 1 van 24 en 1 van 46.
Met de van 24 geen enkel probleem gehad, konden onwijs fijn samen werken en hielpen elkaar waar nodig.
Die van 46 was een groot probleem. Hij had moeite om voor een vrouw te werken en nog meer problemen met het feit dat ik zo veel jonger was.
Hij vond omdat ik zo jong/vrouw was niet geschikt was om leiding te geven en vond dat hij daar beter voor geschikt was. Hij is het ook echt gaan bespreken met onze werk gever. Gelukkig stond werkgever aan " mijn kant".
Het is 1 x echt tot een ontploffing gekomen en hij is toen weg gelopen. Ik was er al helemaal klaar mee Maar ik zou zelf toen binnen 2 weken weg gaan. Dus heb het toen die 2 weken alles via mijn andere collega door gegeven aangezien meneer het niet nodig vond om op mij te reageren.
Heb hem toen wel even verteld dat ik dit ontzettend onprofessioneel vond en dat hij toch met al zijn ervaring beter zou moeten weten...

Ik wens jou succes met jou situatie.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

daantjuhhh
Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Vrouwelijke leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 21:53

Ik vind het heel fijn om de reacties te lezen. Helaas kan niet specifiek over de situatie uitwijken. Maar ik heb erg veel aan deze reacties.
Ik trek het mij ook te persoonlijk aan. Dat moet ik niet doen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:59

Thioro schreef:
Mannen kunnen grappen en grollen, serieus zijn of zich verdomd kwaad maken maar ze blijven er nooit in hangen. Vrouwen moeten altijd paar dagen mokken als ze boos zijn geweest

Herkenbaar. Ik vind mannen prettiger om mee/voor te werken dan vrouwen.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vrouwelijke leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:18

Mannen slaan een keer met de vuist op tafel, roepen een lelijk woord en gaan samen een biertje drinken. Zoveel gezonder dan dat gemuts van vrouwen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:33

__Sannne schreef:
Resistance schreef:
Dat soort mannen hebben denk ik vooral een heel klein piemeltje en daar net iets teveel last van. Treurig. Ik zou maar medelijden hebben. :j


Want bodyshaming richting mannen is helemaal oké natuurlijk. :j



Niets mis met een kleine piemel hoor, liever zelfs dan te groot. Maar als je daar als man dermate veel last van hebt dat je geen vrouw als leidinggevende "kan" hebben, dan moet je wellicht met iemand gaan praten.

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Vrouwelijke leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:45

Ik denk dat resistance een klein piemelsyndroom/haantjes gedrag/ big d*ck energie bedoelt en niet zozeer de grootte van het mannelijke geslachtsorgaan. Het staat alleen beetje knullig. Alle geslachtsorganen zijn mooi, no hate <3

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:25

Maflinger_S schreef:
Mannen slaan een keer met de vuist op tafel, roepen een lelijk woord en gaan samen een biertje drinken. Zoveel gezonder dan dat gemuts van vrouwen.


Dat kan ook andersom hoor.
Mijn laatste leidingevende kon echt eindeloos mutsen en doorzagen over persoonlijke voorkeuren, had ook echt zijn onterechte lievelingetjes en zwarte schapen. Kuste ook behoorlijk de kont van het management. Was toch heus een man.

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:58

Klopt Sizzle die heb je er ook bij maar over het algemeen heb ik toch liever met mannen gewerkt, tenminste in het werk dat ik heb gedaan.
Minder gekissebis en je kan meestal gewoon zeggen wat je ervan vindt zonder eerst in te pakken.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:01

Ik heb het zo niet perso zo ervaren, ik vind het vooral erg cultuur afhankelijk.
Maar als NL in het buitenland ben je sowieso al snel degene die het eerst met de vuist op tafel slaat :')

Sinds ik met italiaanse mannen gewerkt heb wijs ik achterbaks, sneaky en roddel niet meer enkel aan vrouwen toe -O-
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 31-05-19 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB
Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:04


Life is a balance of holding on, and letting things go…

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:14

Danique_G schreef:
Prrrr schreef:
Dat is in mijn ervaring vaak een groter probleem dan mannetje of vrouwtje: iemand uit het eigen team, die je binnen hebt zien komen, die dan kennelijk ineens zodanig boven je uit is gegroeid dat het ineens je baas wordt. Dan heb je veel hakken in het zand...


Teveel big d*ck energie


Geloof me.. Dat is in een team van vrouwen net zo.

Oh wat kunnen vrouwen elkaar haten en elkaar niets gunnen zeg!!
Gatverdamme..ik word daar elke dag mee geconfronteerd op mijn werk.

Het niet gunnen als iemand hogerop klimt want "zij werkt hier pas 7 maanden"

Ja dus? Als iemand de juiste scholing heeft gehad en zich ontzettend inzet voor de zaak dan verdien je dat.

En ik doe geen hogeropgeleid beroep ofzo... Kun je nagaan...

Viennanova
Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:32

Ik ben teamleider van een klein team en hanteer de stelregel: open en directe communicatie. Alles is bespreekbaar, mits goed gefundeerd. Mannen met een complex richting vrouwen zet ik subtiel en gericht op hun plek of vraag ze openbaar hun problemen aan te geven. Dat is soms lastig, maar doordat ik geen wrok koester en daarna direct weer open ben wordt dit door de collega's goed geaccepteerd waardoor de betreffende man zich niet kan beroepen op een persoonlijke aanval door mij. Hierdoor corrigeren de collega's zo'n man vaak ook al, omdat ze weten dat het een instellingsprobleem van die man is en niet van mij.

Vrouwen heb ik streng geselecteerd op "mutsengedrag", dit accepteer ik niet en dat type vrouw komt niet in mijn team. Roddelen is niet toegestaan, als je over iemand praat binnen of buiten het team gaat dit over zaken die je ook rechtstreeks tegen een collega zou durven zeggen.

Ik ben intens loyaal naar mijn team en trots op ze. Ik doe er alles aan ze te faciliteren het beste te kunnen geven en verwacht daarvoor maximale inzet. Die wisselwerking is wat mij betreft heel belangrijk.

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vrouwelijke leidinggevende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:14

In een gezonde organisatie kom je er sowieso met elkaar wel uit.
Als je hoofd van de vestiging alleen maar bezig is met zijn eigen aandelen en zijn onbekwame vriendjes omhoog promoveerd dan krijg je van die toxische situaties waar Molenhoek over schrijft.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:17

Viennanova schreef:
Vrouwen heb ik streng geselecteerd op "mutsengedrag", dit accepteer ik niet en dat type vrouw komt niet in mijn team. Roddelen is niet toegestaan, als je over iemand praat binnen of buiten het team gaat dit over zaken die je ook rechtstreeks tegen een collega zou durven zeggen.


Ik bedoel dit niet banketstaaf want je komt verder als een prima teamleider over, maar denk je echt dat er niet geroddeld wordt binnen jou team of collega's?
Want volgens mij gebeurt dat op iedere werkplek, al zou je dat niet snel zeggen.

JM :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paardjes83 en 14 bezoekers