Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:54

Kimmie25501 schreef:
Relaxed schreef:

En nu kun je een goede referentie van je leidinggevende vergeten omdat je haar zo op de huid zit voor een papiertje.. En die referentie is heel wat waardevoller dan een getuigschrift die totaal niet persoonlijk is. Dus ja, recht hebben en recht krijgen, ik weet eigenlijk niet eens welk recht je precies bedoelt :+ Maar goed, neem vooral niets aan van mensen die al iets langer werken (zelfs een recruiter) dan jij ;)


Ik vind iemand een aantal keer aan iets herinneren niet op de huid zitten hoor. Maar dat kan missvfien aan mij liggen


Als zij boos op je wordt en vindt dat je stalkt, dan komt het misschien wel zo over ;)

Cowboy55
Berichten: 8489
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:54

Chiave schreef:
Het zou mij ook om het principe gaan. Leidinggevende verzuimt enkele keren om haar afspraak na te komen en bekt TS ook nog af. Het is haar probleem dat ze gestresst is, maar nu wordt het het probleem van TS. TS heeft zich ingezet voor het bedrijf en vraagt nu alleen om de papierwinkel af te kunnen ronden. Gewoon niet chique van werkgever.

TS, ik zou een balletje opgooien bij het hoofdkantoor. Succes!


Welk principe komt hier in de knel dan? Principiele discussies hebben nog wel eens de neiging om uiteindelijk alleen maar verliezers op te leveren. Dus is het zaak niet te snel principieel te worden.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 11:56

Tja, toen ik uit dienst zou gaan, vroeg mijn teamleider of ik een getuigschrift wilde hebben. Daar heb ik ja op geantwoord. Als ze het me niet wilde geven, had ze het niet moeten vragen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:57

daantjuhhh schreef:
Ben je ook van plan om WW aan te vragen?


Daar heeft ze volgens mij geen recht op omdat ze zelf opgezegd heeft.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:59

Polly schreef:
daantjuhhh schreef:
Ben je ook van plan om WW aan te vragen?


Daar heeft ze volgens mij geen recht op omdat ze zelf opgezegd heeft.

Daarom teken ik ook niks.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:00

Cowboy55 schreef:
Chiave schreef:
Het zou mij ook om het principe gaan. Leidinggevende verzuimt enkele keren om haar afspraak na te komen en bekt TS ook nog af. Het is haar probleem dat ze gestresst is, maar nu wordt het het probleem van TS. TS heeft zich ingezet voor het bedrijf en vraagt nu alleen om de papierwinkel af te kunnen ronden. Gewoon niet chique van werkgever.

TS, ik zou een balletje opgooien bij het hoofdkantoor. Succes!


Welk principe komt hier in de knel dan? Principiele discussies hebben nog wel eens de neiging om uiteindelijk alleen maar verliezers op te leveren. Dus is het zaak niet te snel principieel te worden.


Dat je vraagt om een stukje administratie, dat je werkgever/leidinggevende dat belooft, vervolgens niet nakomt, je haar er nog een keer aan herinnert en zij dan uit haar slof schiet, omdat ze zelf niet nagekomen is en TS haar hier op wijst? Om dat dan meteen op de huid zitten en stalken te noemen, is gewoon niet professioneel. Je bent leidinggevende en onder leidinggevende zijn, valt ook papierwerk uitdelen wanneer iemand ontslag neemt. TS wil nou eenmaal dat stukje administratie compleet hebben. Nu kunnen we allemaal roepen hoe waardeloos dat is, maar voor TS heeft het waarde en ik snap dat zij alles netjes afgerond wil hebben. Het gaat erom dat dit tot het takenpakket van de leidinggevende behoort en zij dit naar behoren af dient te ronden.

TS, ik zou idd gewoon maar even de klantenservice proberen. Zij weten vast wel waar je intern naar toe moet. :j

Anoniem

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:07

Ach je weet iig dat je een goed leven hebt als je je om dit soort dingen druk kunt maken :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:33

Relaxed schreef:
Ach je weet iig dat je een goed leven hebt als je je om dit soort dingen druk kunt maken :')


Mooie toevoeging aan het topic dit. Not.

Kimmie wil gewoon graag een document wat haar is toegezegd, nu doen ze moeilijk. Dan is het toch helemaal niet zo raar dat ze vraagt wat ze nu het beste kan doen? Boeiend wat er op dat document staat, het is haar toegezegd en ze wil het graag hebben. Al was het een kleurplaat. Maakt niet uit.

Brainless

Berichten: 29725
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:42

@Sanne
Je hebt gelijk...
Maar TS kan beter een goede recensie hebben dan een getuigschrift.
Als ze dit hoger gaat opspelen (wat haar recht is hoor), dan hoeft ze diegene niet meer als referentie op te geven.
En dat laatste is heeft wel veel meer waarde.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 12:45

Bedankt degenen die begrijpen wat ik bedoel!
Klantenservice ga ik volgende week proberen als ik nog niks heb gehoord!
Ik weet niet of ze me überhaupt ooit een goede recensie gaan geven. Ik vraag me eigenlijk dus af of ze bij zo’n grote plek hun medewerkers wel herinneren.
Maar fijn dat je begrijpt dat ik graag de documenten zou hebben.

Cowboy55
Berichten: 8489
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:46

Brainless schreef:
@Sanne
Je hebt gelijk...
Maar TS kan beter een goede recensie hebben dan een getuigschrift.
Als ze dit hoger gaat opspelen (wat haar recht is hoor), dan hoeft ze diegene niet meer als referentie op te geven.
En dat laatste is heeft wel veel meer waarde.


Dan krijg je iets als dit als getuigschrift:

Door middel van dit schrijven bevestigen wij dat mevrouw XYZ van <DATUM> tot <DATUM> voor ons heeft gewerkt in de funktie van <FUNKTIE>. Zij heeft haar werk naar behoren verricht.

<HANDTEKENING>

En klaar. Nuttig getuigschrift ook.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:52

Tja ik hecht wel waarde aan een getuigschrift. Ik heb er ook een paar. Als ik ga solliciteren neer ik ze ook mee. Er staat in het getuigschrift ook een referentie die ze kunnen benaderen.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:57

Bij de ah ben je gewoon een nummer. Heb het zelf meegemaakt dat ik een jaar na dienst nog de troep op moest ruimen die zij hebben achtergelaten.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:03

Ik heb een stukje al gelezen toen ik het tekende en er stond wel iets meer in dan dat. Vandaar dat ik het toch graag wil hebben

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:35

purny schreef:
Polly schreef:


Daar heeft ze volgens mij geen recht op omdat ze zelf opgezegd heeft.

Daarom teken ik ook niks.


Dat is toch helemaal niet relevant voor TS? Die heeft gewoon haar baan opgezegd.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 20:00

Ik wist eigenlijk niet Eens dat ik ook de keuze had om niet te tekenen :=

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:11

Kimmie25501 schreef:
Ik heb een stukje al gelezen toen ik het tekende en er stond wel iets meer in dan dat. Vandaar dat ik het toch graag wil hebben


Gelijk heb je. Als je iets tekent, hoor je een kopie te krijgen. Al is het niet slim om een document te tekenen zonder te lezen waar je voorntekent. Mooie les voor toekomst: neem document mee naar huis, lees het, begrijp het en stuur het ondertekend terug als je akkoord bent.
En een getuigschrift hecht ik wel waarde aan.

Heb je wel al de eindafrekening ontvangen?

Je kan HR afdeling bellen: ze kunnen je vast verder helpen

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:21

Ik zou de teamleider even 'overslaan' en contact opnemen met de directie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:40

pateeke schreef:
Ik zou de teamleider even 'overslaan' en contact opnemen met de directie.


Serieus, die ziet je aankomen :')

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:47

Relaxed schreef:
pateeke schreef:
Ik zou de teamleider even 'overslaan' en contact opnemen met de directie.


Serieus, die ziet je aankomen :')


Je bent lekker bezig he? Je voegt totaal niets toe aan dit topic en reageert alleen maar steeds met een sneer. Waar is dat voor nodig?

Ik snap uberhaupt niet waarom iedereen er zo op tegen is / commentaar heeft op dat TS een getuigschrift wilt hebben. Dat is toch haar keuze, en ondanks dat je daarin inderdaad niet de oud werknemer negatief mag beoordelen is het een fijn papier om te hebben. Kan je contact opnemen met het hoofdkantoor? Dan zou ik dat zeker doen.

Anoniem

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:53

Lees even goed terug dan.. Ik heb aangegeven wat een getuigschrift voorstelt vanuit mijn eigen ervaring. En ja, de reactie van ts roept dit een beetje op. En dan opperen om naar de directie te stappen is gewoon idioot.

Cowboy55
Berichten: 8489
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:54

Relaxed schreef:
pateeke schreef:
Ik zou de teamleider even 'overslaan' en contact opnemen met de directie.


Serieus, die ziet je aankomen :')


En die verwijzen weer terug naar de teamleider, die tegen die tijd pissig is. Komt helemaal goed daarna....not.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:55

Cowboy55 schreef:
Relaxed schreef:

Serieus, die ziet je aankomen :')


En die verwijzen weer terug naar de teamleider, die tegen die tijd pissig is. Komt helemaal goed daarna....not.


Pcies dat, je kweekt er geen enkele goodwill mee :n

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 20:56

Janouk, ben ik met je eens. Contracten ed lees ik wel altijd, alleen bij dit had ik niet nagedacht dat dat ook belangrijk is natuurlijk.
Wat is een eindafrekening precies?
En ik denk eigenlijk dat de AH waar ik werkte geen HR afdeling had, ik heb er tenminste nooit iets over gehoord.
Pateeke, daar zat ik ook al over te denken. Punt is dat ik van haar geen contactgegevens heb. Als ik naar de AH bel, krijg ik wss mijn teamleider bij de servicebalie aan de telefoon. En ik durf eigenlijk niet meer aan haar te vragen om me door te verbinden -O-
Die directie moest volgens mijn teamleider de dingen tekenen, waarom zou ik hun er niet naar kunnen vragen? Oprechte vraag dit

Maar jullie zeggen dus eigenlijk dat ik alles moet negeren en niet meer hoef te verwachten dat ik ooit nog iets ontvang?

Anoniem

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:00

Eindafrekening rekent je eventuele saldo aan vakantieuren en -geld af. Volgt meestal de maand nadat je uit dienst bent. En ah heeft zeker een hr, maar wat ik van een vriendin weet is dat je gewoon bij je filiaalmanager moet zijn. De directie van ah gaat echt niet voor je kijken of ze je brief hebben getekend. Sorry, maar de ah is een gigantisch concern, op hoofdkantoor niveau houden ze zich niet met dat soort zaken bezig.