Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 21:02

Heb ik misschien wel gehad, maar kan ik niet zien, omdat ik niet meer bij mijn loonstroken kan.
Met directie bedoelde ik gewoon directie, dus manager, van de winkel zelf :=

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:02

Kimmie25501 schreef:
Janouk, ben ik met je eens. Contracten ed lees ik wel altijd, alleen bij dit had ik niet nagedacht dat dat ook belangrijk is natuurlijk.
Wat is een eindafrekening precies?

Bij de eindafrekening krijg je vakantiegeld, openstaand verlof en dat soort dingen uitbetaald (voor zover je nog tegoeden hebt natuurlijk).

Kimmie25501 schreef:
En ik denk eigenlijk dat de AH waar ik werkte geen HR afdeling had, ik heb er tenminste nooit iets over gehoord.


Er zal een HR afdeling zijn op regionaal niveau gok ik even. Misschien zelfs nationaal maar daar lijkt AH me iets te groot voor.

Kimmie25501 schreef:
Pateeke, daar zat ik ook al over te denken. Punt is dat ik van haar geen contactgegevens heb. Als ik naar de AH bel, krijg ik wss mijn teamleider bij de servicebalie aan de telefoon. En ik durf eigenlijk niet meer aan haar te vragen om me door te verbinden -O-
Die directie moest volgens mijn teamleider de dingen tekenen, waarom zou ik hun er niet naar kunnen vragen? Oprechte vraag dit

Maar jullie zeggen dus eigenlijk dat ik alles moet negeren en niet meer hoef te verwachten dat ik ooit nog iets ontvang?


Het kan zomaar zijn dat dit soort dingen inderdaad centraal worden afgehandeld. En dat duurt vaak even, zeker in een maand als mei met vakanties, etc.. Ik zou gewoon nog even een paar weken chillen.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:04

janouk schreef:
Kimmie25501 schreef:
Ik heb een stukje al gelezen toen ik het tekende en er stond wel iets meer in dan dat. Vandaar dat ik het toch graag wil hebben


Gelijk heb je. Als je iets tekent, hoor je een kopie te krijgen.

Dit?? Alles wat ik onderteken heb ik graag een kopie van en alles wat ik zelf onderteken en opstuur maak ik een kopie van. Ik vind het dus echt niet zo raar dat TS daar gewoon een kopie van krijgt, ongeacht wat ze daar achteraf mee doet.
Ik zou gewoon over een paar weken nog even een belletje doen en vragen of ze er nog aan gedacht hebben? Des noods direct naar de manager zelf, aangezien die het blijkbaar enkel nog moet tekenen.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 21:04

Oké dan wacht ik nog even af! Was alleen bang, hoe langer ik wacht,hoe meer ze het vergeten

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:05

TS, ik lees een dagje mee en wil je toch wat feedback geven. Gezien je leeftijd, de functie en het bedrijf gok ik dat dit een van je eerste banen is. Voor jou als persoon natuurlijk enorm waardevol, wat betreft je cv een stuk minder. Niet dat het niet belangrijk is, maar een studentenjob bij een supermarkt zegt niet heel veel wat betreft je cv, behalve dat je vroeg wilde werken - wat een goed teken is.

Uiteraard wil je graag een goede referentie en eentje direct op papier lijkt dan de beste optie. Ik zou het toch laten voor wat het is, de gemoederen liepen de laatste tijd wat hoog op en waar heeft niemand iets aan :)

Zodra je bij een nieuwe job uitzicht op succes hebt, zou ik nogmaals naar de vestiging bellen en vragen welke naam/telefoon nummer je als referentie door mag geven.

HR/directie vanuit Ahold gaat hier niets aan doen, hoe banketstaaf ook, maar dit is wel hoe het 'werkt' binnen int. retail bedrijven.

Eindafrekening even Googlen, dit is de laatste transactie tussen (ex)werkgever en jou, gaat vaak om je opgebouwde vakantiedagen en eventuele overuren.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:05

Kimmie25501 schreef:
Oké dan wacht ik nog even af! Was alleen bang, hoe langer ik wacht,hoe meer ze het vergeten


Kan. Maar hoe meer je nu duwt hoe geirriteerder ze worden. En waarschijnlijk langzamer.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:06

Ailill schreef:
TS, ik lees een dagje mee en wil je toch wat feedback geven. Gezien je leeftijd, de functie en het bedrijf gok ik dat dit een van je eerste banen is. Voor jou als persoon natuurlijk enorm waardevol, wat betreft je cv een stuk minder. Niet dat het niet belangrijk is, maar een studentenjob bij een supermarkt zegt niet heel veel wat betreft je cv, behalve dat je vroeg wilde werken - wat een goed teken is.

Uiteraard wil je graag een goede referentie en eentje direct op papier lijkt dan de beste optie. Ik zou het toch laten voor wat het is, de gemoederen liepen de laatste tijd wat hoog op en waar heeft niemand iets aan :)

Zodra je bij een nieuwe job uitzicht op succes hebt, zou ik nogmaals naar de vestiging bellen en vragen welke naam/telefoon nummer je als referentie door mag geven.

HR/directie vanuit Ahold gaat hier niets aan doen, hoe banketstaaf ook, maar dit is wel hoe het 'werkt' binnen int. retail bedrijven.

Eindafrekening even Googlen, dit is de laatste transactie tussen (ex)werkgever en jou, gaat vaak om je opgebouwde vakantiedagen en eventuele overuren.


Dit. 1.000 keer dit! +:)+

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:10

Kimmie25501 schreef:
Heb ik misschien wel gehad, maar kan ik niet zien, omdat ik niet meer bij mijn loonstroken kan.
Met directie bedoelde ik gewoon directie, dus manager, van de winkel zelf :=

Wanneer je belt moet je even aan je teamleider vragen of ze het mail adres heeft van de salarisadministratie. Dan kun je daar een mailtje naar toe sturen met je personeelsnummer zodat ze je laatste loonstrook naar je huis opsturen en ook volgend jaar je jaaropgave

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 21:36

Goede, ga ik doen!
Ailill, bedankt voor je tips! Ga ik zeker wat mee doen!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:54

Tip, ah heeft zeker wel hr afdeling en salaris adminsitratie. Bij ah werken meer dan 110.000 mensen en daar heb je flinke salarisadminstratie voor nodig.
Je hebt recht op eindafrekening. En straks krijg je ook nog je jaaropgave.
Die heb je nodig om belastingaangifte te doen. Let op, wordt maar 1 keer verstrekt. Goed bewaren.
En dan moet je zeker belastingaangifte doen om te kijken of je belastinggeld terug krijgt. Vaak is dat zo bij een bijbaan.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 22:05

Bedankt! Ga ik naar kijken!
Ik zag dat bruto en netto vaak hetzelfde was bij salaris, daardoor krijg ik volgens mij niks meer terug en is het al verrekend

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:12

janouk schreef:
Tip, ah heeft zeker wel hr afdeling en salaris adminsitratie. Bij ah werken meer dan 110.000 mensen en daar heb je flinke salarisadminstratie voor nodig.
Je hebt recht op eindafrekening. En straks krijg je ook nog je jaaropgave.
Die heb je nodig om belastingaangifte te doen. Let op, wordt maar 1 keer verstrekt. Goed bewaren.
En dan moet je zeker belastingaangifte doen om te kijken of je belastinggeld terug krijgt. Vaak is dat zo bij een bijbaan.


Wil je een geheimpje horen? De jaaropgave wordt niet slechts 1x verstrekt. Als je ‘m kwijt bent krijg je gewoon een nieuwe. Alleen, als salarisadministraties dat zeggen raakt 50+% het ding kwijt. Als je zegt dat het maar 1x verstrekt wordt (en daar heeeeeel serieus bij kijkt >;) )raakt bijna niemand die jaaropgave kwijt. :D

En ja TS, als dit een bijbaan is: volgend jaar aangifte doen. Kans is levensgroot dat je centen terug krijgt.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:58

Kimmie25501 schreef:
Bedankt! Ga ik naar kijken!
Ik zag dat bruto en netto vaak hetzelfde was bij salaris, daardoor krijg ik volgens mij niks meer terug en is het al verrekend

Bruto en netto hetzelfde? Misschien heb je het over iets anders nu, maar bruto salaris is altijd hoger dan wat je uiteindelijk netto krijgt.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij Aillil :D. Ik heb ook bij de AH gewerkt en nog allerlei andere bijbaantjes, maar een nieuwe werkgever boeit het echt niet of jij een formulier hebt waarop stond dat je je werk goed deed bij je vorige bijbaantje.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:09

janouk schreef:
. En straks krijg je ook nog je jaaropgave.
Die heb je nodig om belastingaangifte te doen. Let op, wordt maar 1 keer verstrekt. Goed bewaren.
En dan moet je zeker belastingaangifte doen om te kijken of je belastinggeld terug krijgt. Vaak is dat zo bij een bijbaan.

Dat staat tegenwoordig gelukkig al ingevuld bij de BD als je aangifte doet.

daantjuhhh

Berichten: 26868
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:32

Brainless schreef:
janouk schreef:
. En straks krijg je ook nog je jaaropgave.
Die heb je nodig om belastingaangifte te doen. Let op, wordt maar 1 keer verstrekt. Goed bewaren.
En dan moet je zeker belastingaangifte doen om te kijken of je belastinggeld terug krijgt. Vaak is dat zo bij een bijbaan.

Dat staat tegenwoordig gelukkig al ingevuld bij de BD als je aangifte doet.

Betekend niet dat je het niet moet controleren

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:16

Brainless schreef:
janouk schreef:
. En straks krijg je ook nog je jaaropgave.
Die heb je nodig om belastingaangifte te doen. Let op, wordt maar 1 keer verstrekt. Goed bewaren.
En dan moet je zeker belastingaangifte doen om te kijken of je belastinggeld terug krijgt. Vaak is dat zo bij een bijbaan.

Dat staat tegenwoordig gelukkig al ingevuld bij de BD als je aangifte doet.



Maar heel veel jongeren / studenten doen geen aangifte als ze bijbaantje hebben gehad en dat is zonde, omdat ze vaak recht hebben op teruggave.
Even checken of je belastinggeld terug krijgt. Zo ja, dan doe je aangifte.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:57

Hoi!

Ik heb de brief thuis liggen op het moment omdat ik ook recent ontslag heb genomen bij een AH.
Het is inderdaad een standaard opgestelde brief die voor iedereen hetzelfde is.
Ik kan er een foto van maken voor je zodat je alvast alle informatie hebt die je zo graag wilt nalezen?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 09:34

Tanya, ja, bij je salarisapp stond bruto en netto salaris aangegeven en dat was hetzelfde. Daarom dacht ik dat de AH het zelf al geregeld had.
Kimsel, dat zou echt top zijn! Als je dat zou willen doen, ben ik daar heel blij mee!

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:57

Als je weinig verdient kan dat inderdaad zo zijn, dat bruto en netto gelijk is - omdat je dan onder de belastingvrije voet (:12) blijft. Ofzo, maar ik had dat vroeger ook.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:01

Kimmie25501 schreef:
Janouk, ben ik met je eens. Contracten ed lees ik wel altijd, alleen bij dit had ik niet nagedacht dat dat ook belangrijk is natuurlijk.
Wat is een eindafrekening precies?
En ik denk eigenlijk dat de AH waar ik werkte geen HR afdeling had, ik heb er tenminste nooit iets over gehoord.
Pateeke, daar zat ik ook al over te denken. Punt is dat ik van haar geen contactgegevens heb. Als ik naar de AH bel, krijg ik wss mijn teamleider bij de servicebalie aan de telefoon. En ik durf eigenlijk niet meer aan haar te vragen om me door te verbinden -O-
Die directie moest volgens mijn teamleider de dingen tekenen, waarom zou ik hun er niet naar kunnen vragen? Oprechte vraag dit

Maar jullie zeggen dus eigenlijk dat ik alles moet negeren en niet meer hoef te verwachten dat ik ooit nog iets ontvang?

Kan je die gegevens dan niet opzoeken of zo?
In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt ben ik van mening dat dit soms wel kan helpen, ook in grote organisaties.
Ik heb niet hetzelfde meegemaakt maar wel iets vergelijkbaars toen ik uit dienst ging. Mijn leidinggevende (ook in een grote organisatie) reageerde niet en ja dan heb ik, met mijn leidinggevende in CC, contact opgenomen met de directie. Ineens was het binnen de 5 minuten (letterlijk) in orde.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 13:50

Ik heb geen idee, ik zal kijken of ik dat kan doen!

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:28

Bij deze:

Afbeelding

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:35

Opvallend dat je je als ex-medewerker meteen moet afmelden voor de collectiviteitskorting van verzekeringen. Als het zo is dat de meeste mensen die stoppen jong zijn dan zou ik ze nog best een tijdje in mijn collectiviteit willen houden (bv tot einde jaar). Jongeren willen nog wel eens de kosten van een collectiviteit naar beneden trekken (autoverzekeringen etc uitgezonderd).

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 20:50

Dankjewel!
Heel fijn dat ik er nu pas achterkom hoe ik mijn loonstroken had kunnen krijgen :=