Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 09:56

Op 29 april ben ik uit dienst gegaan bij mijn werk (bijbaan), toen heb ik mijn getuigschrift en mijn beëindiging van mijn dienstverband getekend en kreeg ik te horen dat ik dat diezelfde dag nog via mijn mail zou krijgen.
Op 13 mei heb ik mijn teamleider eraan herinnerd dat ik het nog steeds niet ontvangen had, toen heb ik te horen gekregen dat ze het meteen zou op sturen.
Op 23 mei heb ik het nog steeds niet gehad, toen ben ik naar de winkel zelf gegaan en heb ik aan de teamleider gevraagd wanneer ik het zou kunnen krijgen. Ze werd boos op mij en vond dat ik haar veel te veel stalkte. De manager was die week ziek en had het nog niet getekend, ik zou het krijgen als zij het getekend had en ik mocht er niet meer om vragen.
Nu is het 28 mei, bijna een maand nadat ik uit dienst ben gegaan en ik heb nog steeds niks ontvangen.
Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:58

Is dat iets van België?
Want ik heb er nog nooit van gehoord.
Als mijn contract af liep hoefde ik niets te doen.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:00

Nee ik woon gewoon in Nederland. Maar er stonden daar allerlei dingen in over pensioen oid, weet het ook niet precies. Maar mijn getuigschrift wil ik sws hebben, want dat heb ik weer nodig als ik een nieuwe baan wil zoeken.
Ik heb overigens langer doorgewerkt dan mijn contract en ben daarna uit dienst gegaan. Mijn contract liep namelijk af op 18 maart 2019, maar op een of andere manier heb ik nooit een nieuw contract gekregen. Onder andere daarom heb ik mijn dienstverband zelf opgezegd vanaf 29 april 2019.
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 28-05-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:01

Nog nooit van gehoord :) maar vervelend dat je het nog niet hebt gekregen.
Wellicht het hoofdkantoor even benaderen?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:02

Kimmie25501 schreef:
Nee ik woon gewoon in Nederland. Maar er stonden daar allerlei dingen in over pensioen oid, weet het ook niet precies. Maar mijn getuigschrift wil ik sws hebben, want dat heb ik weer nodig als ik een nieuwe baan wil zoeken.

Ik heb dat eerlijk gezegd nooit nodig gehad bij een nieuw bijbaantje? Ik heb er überhaupt nog nooit van gehoord :')

Een tijdelijk contract kan gewoon stilzwijgend verlengd worden als je gewoon doorwerkt en de werkgever geen bezwaren heeft. Je zal dus niet zonder contract doorgewerkt hebben. Ik heb zelf bijvoorbeeld al 5 jaar een baantje en alleen in het begin een half jaar contract getekend :)
Laatst bijgewerkt door Kidde op 28-05-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:04

Dat is misschien wel een goede, ik ga eens kijken of ik er contactgegevens van kan vinden!
Kidde, nee dat snap ik haha. Maar ik hou van geordende dingen en ik heb graag alles wat ik zou moeten hebben. In een getuigschrift schrijft een werkgever namelijk over je kwaliteiten als werknemer. En dat helpt natuurlijk altijd bij een nieuwe sollicitatie!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:05

Nog nooit gehad.
Ik gaf mijn oude werkgevers gewoon op als recensie.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:06

Over je pensioen zal weinig instaan, waarschijnlijk alleen dat het per [datum] is beëindigd. Als je vragen hebt omtrent je pensioen heb je er meer aan om je pensioenfonds te bellen.
Getuigschrift is voor een bijbaantje niet heel erg relevant, maar als je die wilt zou ik gewoon even afwachten tot je manager beter is.

hesterve
Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:08

Is het een winkel van een keten? Zo ja dan zou ik t hoofdkantoor eens bellen als je volgende week nog niets gehad hebt. De reactie die je kreeg vind ik zeker niet gepast, komt wat overspannen over...

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 10:11

Autumnn, dat klopt, maar dat is het enige wat ik onthouden had. Het was echt een heel verhaal van dingen die opgesomd stonden, en ik zou graag willen weten wat dat inhield. Pensioen heb ik natuurlijk niet opgebouwd. Wachten op manager is sws handig, maar ik vind het wel heel raar dat ze dat hiervoor niet had kunnen tekenen. Ze is niet ziek sinds 29 april. (Dat weet ik omdat mijn zusje nog wel in de winkel werkt en de manager is een van haar aanspreekpunten)

Ja het is een Albert Heijn. Dat is wel een goede idd. Nu met hemelvaart komt er wss toch niks van terecht. Die overspannen reactie is ook wel een van de redenen dat ik daar weg ben, het is een beetje vervelend als je teamleider haar stress over de drukte op jou af reageert :brr:

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:17

Kimmie25501 schreef:
Dat is misschien wel een goede, ik ga eens kijken of ik er contactgegevens van kan vinden!
Kidde, nee dat snap ik haha. Maar ik hou van geordende dingen en ik heb graag alles wat ik zou moeten hebben. In een getuigschrift schrijft een werkgever namelijk over je kwaliteiten als werknemer. En dat helpt natuurlijk altijd bij een nieuwe sollicitatie!


Dat is de ene werkgever voor de andere werkgever. Zal ook nog wel per sector verschillen. Mij persoonlijk boeit het niet. Hoogstens als iemand met 5 getuigschriften komt. Dan denk ik: wat moet ik met al dat papier?! :+

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:37

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een getuigschrift gehoord.
Ook niet dat ik zelf moest tekenen voor een beëindigen van het beroepsverband.
Ik teken zoiezo geen formulier voor beëindigen van het beroepsverband. Maar zou er een belletje naar het hoofdkantoor aan wagen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Vanillia
Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:43

Getuigschrift? Nog nooit van de gehoord en ook nooit nodig gehad voor bijbaantjes. Daarbij vraag ik me af of je blij wordt van een getuigschrift van een werkgever die je contract niet heeft verlengd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:06

Kimmie25501 schreef:
Dat is misschien wel een goede, ik ga eens kijken of ik er contactgegevens van kan vinden!
Kidde, nee dat snap ik haha. Maar ik hou van geordende dingen en ik heb graag alles wat ik zou moeten hebben. In een getuigschrift schrijft een werkgever namelijk over je kwaliteiten als werknemer. En dat helpt natuurlijk altijd bij een nieuwe sollicitatie!


Nou.. Dat is gewoon een standaard getypt briefje en zou er zeker niet teveel waarde aan hechten. Ik heb hem nog nooit gebruikt :n

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Uit dienst gegaan, geen beëindiging dienstverband ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:38

Als recruiter hecht ik er niet zo heel veel waarde aan, helemaal niet als het een bijbaantje bij de AH betreft :=

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 11:46

Mijn ouders hebben me aangeraden het wel te hebben, dus waarom dat niet aannemen?
Ik heb mijn eigen contract dat ik niet meer had niet verlengd :P Anders had ik er nu wss nog gewerkt zonder contract
Maar he! Fijn dat jullie het niet nuttig vinden, maar ik krijg graag alles waar ik recht op heb!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

daantjuhhh
Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:47

Ben je ook van plan om WW aan te vragen?

Getuigschrift heb ik wel gehad van een baan. Maar dat was een baan waarbij ik ontslag kreeg. Niet aan het einde van mijn contract. Ontslag was wel overeen gestemd maar het was niet mijn keuze. Dan is een getuigschrift wel fijn om aan te tonen bij een nieuwe werkgever dat ik wel mijn werk goed deed.
Volgende baan ben ik zelf weggegaan. Daar heb ik geen getuigschrift gehad

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:48

Kimmie25501 schreef:
Mijn ouders hebben me aangeraden het wel te hebben, dus waarom dat niet aannemen?
Ik heb mijn eigen contract dat ik niet meer had niet verlengd :P Anders had ik er nu wss nog gewerkt zonder contract
Maar he! Fijn dat jullie het niet nuttig vinden, maar ik krijg graag alles waar ik recht op heb!

Je hebt nergens recht op?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Brainless
Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:49

Getuigschrift is leuk... maar een oude werkgever mag zich niet negatief uitlaten daarin.
Een nieuwe werkgever weet dat ook en zal daarom daar ook minder waarde aan hechten.

Daarnaast is een werkgever niet (wettelijk) verplicht een getuigschrift mee te geven.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 28-05-19 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:49

Het zou mij ook om het principe gaan. Leidinggevende verzuimt enkele keren om haar afspraak na te komen en bekt TS ook nog af. Het is haar probleem dat ze gestresst is, maar nu wordt het het probleem van TS. TS heeft zich ingezet voor het bedrijf en vraagt nu alleen om de papierwinkel af te kunnen ronden. Gewoon niet chique van werkgever.

TS, ik zou een balletje opgooien bij het hoofdkantoor. Succes!

M. 21-07-2017. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:51

Kimmie25501 schreef:
Mijn ouders hebben me aangeraden het wel te hebben, dus waarom dat niet aannemen?
Ik heb mijn eigen contract dat ik niet meer had niet verlengd :P Anders had ik er nu wss nog gewerkt zonder contract
Maar he! Fijn dat jullie het niet nuttig vinden, maar ik krijg graag alles waar ik recht op heb!


En nu kun je een goede referentie van je leidinggevende vergeten omdat je haar zo op de huid zit voor een papiertje.. En die referentie is heel wat waardevoller dan een getuigschrift die totaal niet persoonlijk is. Dus ja, recht hebben en recht krijgen, ik weet eigenlijk niet eens welk recht je precies bedoelt :+ Maar goed, neem vooral niets aan van mensen die al iets langer werken (zelfs een recruiter) dan jij ;)

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 11:51

Nee, niet van plan om WW aan te vragen. Ik ga nml volgend jaar studeren en dan heb ik er denk ik sws geen recht op.

Wel heb ik er recht op om gewoon de formulieren te krijgen waar mijn handtekening op staat. Waarom heb ik het anders moeten tekenen?
En waarom doen ze daar Anders zoveel moeite voor?
Blijkbaar snapt niemand dat ik gewoon de formulieren wil krijgen die me beloofd zijn :')

Brainless, oh dat wist ik niet. Ach, het kan toch ook gewoon leuk voor mezelf zijn?

Chiave, eindelijk iemand die me snapt! Dat bedoel ik idd!
Ik kan trouwens alleen vinden hoe je als klant contact kan opnemen met het hoofdkantoor. Zou ik die manier ook gewoon kunnen gebruiken?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 11:52

Relaxed schreef:
Kimmie25501 schreef:
Mijn ouders hebben me aangeraden het wel te hebben, dus waarom dat niet aannemen?
Ik heb mijn eigen contract dat ik niet meer had niet verlengd :P Anders had ik er nu wss nog gewerkt zonder contract
Maar he! Fijn dat jullie het niet nuttig vinden, maar ik krijg graag alles waar ik recht op heb!


En nu kun je een goede referentie van je leidinggevende vergeten omdat je haar zo op de huid zit voor een papiertje.. En die referentie is heel wat waardevoller dan een getuigschrift die totaal niet persoonlijk is. Dus ja, recht hebben en recht krijgen, ik weet eigenlijk niet eens welk recht je precies bedoelt :+ Maar goed, neem vooral niets aan van mensen die al iets langer werken (zelfs een recruiter) dan jij ;)


Ik vind iemand een aantal keer aan iets herinneren niet op de huid zitten hoor. Maar dat kan missvfien aan mij liggen

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:53

Kimmie25501 schreef:
Mijn ouders hebben me aangeraden het wel te hebben, dus waarom dat niet aannemen?
Ik heb mijn eigen contract dat ik niet meer had niet verlengd :P Anders had ik er nu wss nog gewerkt zonder contract
Maar he! Fijn dat jullie het niet nuttig vinden, maar ik krijg graag alles waar ik recht op heb!


Je werkte in principe niet zonder contract hoor:

Citaat:
Stilzwijgende verlenging

Het komt regelmatig voor dat partijen zich naar elkaar toe (bewust of onbewust) niet uitspreken over de wens om de arbeidsovereenkomst te verlengen, terwijl de werknemer zijn werkzaamheden ook na de contractuele einddatum blijft voortzetten. In zo’n situatie spreekt men van een stilzwijgende voortzetting (de wet heeft het over ‘zonder tegenspraak’) van de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. In deze situatie regelt het Burgerlijk Wetboek dat de arbeidsovereenkomst in dat geval geacht wordt voor dezelfde tijd (met een maximum van een jaar) en op dezelfde voorwaarden te zijn aangegaan.

Bron: https://ontslag.nl/nieuws/stilzwijgende ... scontract/

snoetie
Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:53

Je contract wordt automatisch verlengd als je gewoon wordt ingepland na dato of zelf niet opzegt. Dus je hebt gewoon rechtmatig gewerkt en niet zonder contract.

Een getuigschrift voor een bijbaantje lijkt me niet heel erg nodig. Ik zou over een tijdje nog eens schriftelijk proberen en niet er naartoe gaan, als de managers bij elke werknemer die weggaat bij zo’n keten een getuigschrift moeten schrijven hebben ze nog wat te doen. Ik denk niet dat je heel hoog op de prioriteitenlijst staat als ik eerlijk ben.

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, Maaraatje, xKatinkii en 39 bezoekers