Hoelang verzuimen op werk na narcose

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_suus19_
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 17:37

Manager zou dus nog bellen over morgen. Heeft ze niet gedaan, dus ik dacht al, gelukkig er is vervanging gevonden, ze heeft begrepen dat ik echt te ziek ben om te werken.

Belt een collega me net, dat ze me echt 2.5 uur nodig hebben omdat er echt niemand anders is. Ja vervelend dat ik me zo rot voel, maar er zou wel voor gezorgd worden dat ik niet teveel hoefde te doen..

Nouja ik mn moeder gebeld (ik ben 28 en allang uit huis :') ). Mama wat moet ik nou doen??! :(
Mama zegt 'zijn ze helemaal gek geworden, en je manager belt niet eens zelf. Ziek is ziek en je gaat echt niet werken'.
Dus ik met hangende pootjes manager gebeld dat het echt niet gaat en ik echt niet kan werken. Nouja ze hoorde wel hoe ontdaan ik er zelf door was geloof ik, maar ze heeft iig de boodschap weer voor een dagje begrepen..

En nu blijkt ook nog dat de schroef los zat en ik zo veel pijn heb ineens, dat dat komt door een fout van het ziekenhuis. Ze hebben mij gisteren uitgelegd hoe ik zelf kan aandraaien en het voorgedaan. Hebben ze gewoon de verkeerde kant op gedraaid... Ik baal zo. Was dus niet eens nodig geweest al die pijn..


Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:00

Joh goed dat je je moeder hebt gebelt hoor. Daar zijn ze toch voor, je ouders. Op je strepen gaan hoor laat je niet verleiden om te gaan werken als je niet kan

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:27

Jeetje wat een rare mensen :=
Zorg maar gauw dat je bij een bedrijfsarts komt, dan kan die met jou een plan maken hoe en in welk tempo je je werkzaamheden weer kan hervatten. Straks voel je je weer gepushed om gelijk volle bak te gaan en dan zit je weer met de gebakken peren.

[o]

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:40


Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Ibbel
Berichten: 49073
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:25

Je mag ook zelf een afspraak bij de bedrijfarts maken hè, je hoeft niet te wachten tot je werkgever dit regelt. Doe dat als eerste, en ga niet eerder ook maar íets doen tot je bij de bedrijfarts geweest bent. En dat zal, met Hemelvaart er tussen, misschien pas begin volgende week zijn. Poot stijf houden hoor!
Wel even melden dat je een afspraak met de Arbo hebt, en wanneer, en verder gewoon helemaal niets.

Cowgirl
Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:45

Wat een zeik bedrijf. Gatver...heb ik zelf ook gehad }>

Wat Ibbel zegt.

Daarna op zoek naar een andere baan. Hier wil je toch niet werken. Elk mens is wel eens een keer ziek en dan wil je geen gezeik.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

zodine1990
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:08

Ten eerste, beterschap gewenst! Hopelijk voel je je snel wat beter.

Ik ben leidinggevende in de kinderopvang. Ik kan me de stress van je manager voorstellen, want er is overal personeelstekort. Maar dat is niet jouw probleem. Wel is het verstandig je aan het beleid omtrent ziekte te houden. (Ook als daarin staat dat je dagelijks een update geeft, je bent bij aanvang van je baan akkoord gegaan met het beleid).

Als jij te ziek bent om te werken dan moet je je ziek melden. Je hoeft aan de manager niet eens te vertellen wat je mankeert, er kan je wel gevraagd worden of er activiteiten zijn die je wel kan of of je een indruk hebt van wanneer je evt. Wel weer zou kunnen werken. Ook meld ik in gevallen als dit altijd de medewerker aan bij de bedrijfsarts, dit zodat er evt. Samen besproken kan worden of je weer kan werken of hoe je zou kunnen reïntegreren. Een manager of leidinggevende is geen arts en kan en mag dit niet bepalen. Afhankelijk van de drukte bij de arts zijn mijn medewerkers soms snel maar soms ook heel laat aan de beurt, en daar heb ik dan maar op te wachten.

_suus19_
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 20:23

Ik ben wel verbaasd dat jullie allemaal de arbo arts aanraden. Ik neem toch eigenlijk aan dat ik vrijdag of maandag weer volledig aan het werk kan. Is het normaal om snel naar de arbo arts te gaan? Een reïntegratie plan lijkt mij redelijk overdreven?

Verder..
Er staat in de link van hierboven: 'werkgever mag niet vragen wat je mankeert en wanneer je verwacht weer aan het werk te kunnen.
Maar dat kan toch niet? Elke werkgever vraagt toch wanneer je weer begint? Of tref ik altijd de verkeerden?

Ik ben heel erg opgevoed met 'je kan niet voorspellen hoe je je de volgende dag voelt'. Bekijk het per dag. Ook de andere kant op, wel leren voor toetsen de volgende dag, want misschien was ik dan wel weer ineens beter.

Maar op werk willen ze altijd horen wanneer je er weer bent. Ze appte me vrijdag dus al 'ben je er maandag weer?' Raar dat ze al 20 jaar manager is en nogsteeds dat doet als het niet mag.

In het beleid staat trouwens niets over dagelijkse updates. Dit heeft ze zelf gewoon verzonnen.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 28-05-19 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke
Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:25

Nee joh, ik zou ook geen contact opnemen met de arbo arts. Jij verwacht toch binnenkort wel weer aan het werk te zijn. Als jouw werkgever het niet vertrouwt oid dan moet die de arbo arts maar inschakelen.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:34

Klopt, ze vragen het, maar dat wil niet zeggen dat het mag. Vaak vragen ze ook wat je mankeert, maar ook dat mag niet. Mijne doet het ook, ik geef meestal aan dat het morgen nog niet is en dat ik wanneer ik beter ben me wel beter meld. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:35

_suus19_ schreef:
Ik ben wel verbaasd dat jullie allemaal de arbo arts aanraden. Ik neem toch eigenlijk aan dat ik vrijdag of maandag weer volledig aan het werk kan. Is het normaal om snel naar de arbo arts te gaan? Een reïntegratie plan lijkt mij redelijk overdreven?

Dat is normaal na een operatie

Citaat:
Verder..
Er staat in de link van hierboven: 'werkgever mag niet vragen wat je mankeert en wanneer je verwacht weer aan het werk te kunnen.
Maar dat kan toch niet? Elke werkgever vraagt toch wanneer je weer begint? Of tref ik altijd de verkeerden?

De mijne niet. We hebben wel de afspraak bij ‘gewoon ziek’ zijn dat je aan het eind van de dag even belt om door te geven of je denkt de volgende dag weer te komen.
Maar bij grotere zaken zoals burn-out of operaties of andere langerdurige zaken niet. Gaat via bedrijfsarts.

Citaat:
[l
Maar op werk willen ze altijd horen wanneer je er weer bent. Ze appte me vrijdag dus al 'ben je er maandag weer?' Raar dat ze al 20 jaar manager is en nogsteeds dat doet als het niet mag.

Dat kan bij een gewoon ziekzijn (koorts, kotsen en algeheel ziek zijn zegmaar) maar niet bij zoiets. Omdat het verloop niet echt te voorspellen is.

[o]

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:44

Officieel hoef jij alleen je werkgever te bellen en aan te geven dat je ziek bent. Als jou werkgever dan vraagt wat je hebt of waarom je ziek bent ben je daar niet verplicht om antwoord op te geven. :)

Ik leg zelf wel altijd even uit wat er aan de hand is, vind ik gewoon makkelijk en op mijn werk doen ze nooit zo moeilijk.

Verder vind ik het echt schandalig hoe jou werkgever omgaat met jou wbt je ziek zijn. Ipv een beetje empathie en medeleven krijg je alleen maar de vraag wanneer je weer aan het werk kan. :n Juridisch gezien kun je het jou werkgever wel moeilijk maken denk ik zo.

JM :#

Ir111
Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:39

_suus19_ schreef:
Ik ben wel verbaasd dat jullie allemaal de arbo arts aanraden. Ik neem toch eigenlijk aan dat ik vrijdag of maandag weer volledig aan het werk kan. Is het normaal om snel naar de arbo arts te gaan? Een reïntegratie plan lijkt mij redelijk overdreven?

Een Arbo arts is er om het traject zieke werknemer vs werkgever in goede banen te leiden. Als je een goede relatie hebt met werkgever en alles gaat van een leien dakje heb je m voor kort 'verzuim' niet nodig. Maar bij jullie gaat het helemaal niet lekker. Je durft niet vrij uit te spreken tegen je werkgever en wordt bijna gedwongen aan het werk te gaan. Je hebt je moeder nodig om stevig genoeg in je schoenen te komen staan om nee te zeggen (dat is overigens totaal geen schande, daar heb je je moeder voor, wees zuinig op haar). Je hebt een topic op bokt geopend waarin je om tips vraagt. Dat is echt niet normaal.

De arbo arts kan jou hierbij helpen zodat je géén stress meer van de hele situatie hebt. Echt, bel ze op. Kost niks en gaat je vast veel opleveren.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:45

Geef gewoon morgen aan de manager aan
Dat het misschien handig is de arboarts in te schakelen omdat je het zelf lastig in te schatten vindt om aan te geven wanneer je weer echt aan de slag kunt. En dat hun er ook meer aan hebben als je eerst goed opknapt dan iedere keer even 1,5 uur op komen draven wat je heel veel
Energie kost en dus je weer stap terug zet in herstel

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:51

Ir111 schreef:
_suus19_ schreef:
Ik ben wel verbaasd dat jullie allemaal de arbo arts aanraden. Ik neem toch eigenlijk aan dat ik vrijdag of maandag weer volledig aan het werk kan. Is het normaal om snel naar de arbo arts te gaan? Een reïntegratie plan lijkt mij redelijk overdreven?

Een Arbo arts is er om het traject zieke werknemer vs werkgever in goede banen te leiden. Als je een goede relatie hebt met werkgever en alles gaat van een leien dakje heb je m voor kort 'verzuim' niet nodig. Maar bij jullie gaat het helemaal niet lekker. Je durft niet vrij uit te spreken tegen je werkgever en wordt bijna gedwongen aan het werk te gaan. Je hebt je moeder nodig om stevig genoeg in je schoenen te komen staan om nee te zeggen (dat is overigens totaal geen schande, daar heb je je moeder voor, wees zuinig op haar). Je hebt een topic op bokt geopend waarin je om tips vraagt. Dat is echt niet normaal.

De arbo arts kan jou hierbij helpen zodat je géén stress meer van de hele situatie hebt. Echt, bel ze op. Kost niks en gaat je vast veel opleveren.


Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik zou ook zeker even de bedrijfsarts Bellen

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:23

Een Arbo-arts zie je meestal pas na 2 weken ziekte. Maar wel zelf je poot stijf houden en niet gaan. Ook niet nu vrijdag of maandag al. Al dat gekut van die manager draagt niet bij aan jouw herstel. Zorg dat je eerst geneest en pijnvrij bent voor je je weer op de werkvloer waagt. Anders loop je wellicht nog 'n infectie op ook als je tussen de kinderen werkt. Die dragen heel wat ziektekiemen met zich mee.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:24

Ik zou na dit gedoe trouwens ook op zoek gaan naar een betere menselijkere werkgever.

Olympia
Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:29

En zeker nu de banen voor het oprapen liggen :j

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

wendy1987
Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:36

Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik ben van de narcose echt wel flinke tijd van slag geweest. Zat ook onder de pijnstillers dus dat zal er ook wel mee van doen hebben gehad.
Maar echt wel meerdere weken goed moe geweest en zelfs bijna een jaar elke avond om 8uur eigenlijk naar bed willen omdat ik gewoon kapot was. Arts zei dat t wel eens voorkwam en er idd geen tijd opstond.
De keren daarna geen algehele narcose meer gedaan want had geen zin in weer die nasleep. Het kon bij mij ook met ruggenprik en blok de laatste keer gelukkig

Onali
Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:43

TS je zegt dat je schroeven in je mond hebt.
Gaan die er op een gegeven moment weer uit?

Ik zou, zeker met jouw doelgroep, voorlopig gewoon thuis blijven.
Je hoeft maar 1 keer per ongeluk een klap te krijgen en dan niet eens hard en je zit met grotere problemen.

Ik denk dat je de ingreep zelf behoorlijk onderschat, zijn niet zomaar wat kiezen getrokken of een tandartscontrole.


Ik zat in mn laatste je-mag-niet-tillen-week na blindedarmoperatie.
Ik werk in de zorg en mocht dus 6 tot 8 weken niet tillen. Ook een fijne combi maar niet heus.

Werd ik gebeld dat er iemand op de grond lag. Mooi niet dat ik getild heb. Ben er naartoe gegaan en mn teamleidster moest erbij aan te pas komen om mw (die 2 koppen groter was dan mijn kleine TL) :') van de grond te rapen.

Heel vervelend voor mw maar ik koos toch echt voor mn eigen herstel.

Ik zou dus echt heel duidelijk zijn, want heel eerlijk ook nu kom je niet echt duidelijk over in je laatste contact met je leidinggevende. Ik ben ziek en meld me beter als ik pijnvrij/ schroefvrij ben.

Black is the colour of my true love's hair

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:47

Nou voorlopig thuisblijven is ook weer wat overdreven. Baby’s en peuters meppen over het algemeen nou niet zo heel hard over het algemeen.
Natuurlijk wel gewoon luisteren naar je lichaam en pas gaan als je thuis in staat bent wat dingen te doen .

plutolover
Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:35

genja schreef:
Nou voorlopig thuisblijven is ook weer wat overdreven. Baby’s en peuters meppen over het algemeen nou niet zo heel hard over het algemeen.
Natuurlijk wel gewoon luisteren naar je lichaam en pas gaan als je thuis in staat bent wat dingen te doen .


Genja: een kaak operatie is niet niks.. en geloof mij een klein stootje kan al goed zeer doen. ;-) ik had ook last van als ik bijv iets zwaar ging tillen of voor over bukken. Ik kan niet voor ts spreken of zei dat ook heeft. Maar ik was toen echt 4 weken uit de running.

Ts moet gewoon naar haar lichaam luisteren.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:42

genja schreef:
Nou voorlopig thuisblijven is ook weer wat overdreven. Baby’s en peuters meppen over het algemeen nou niet zo heel hard over het algemeen.
Natuurlijk wel gewoon luisteren naar je lichaam en pas gaan als je thuis in staat bent wat dingen te doen .

Die dragen juist een hoop ziektekiemen met zich mee. Ik zou daar uit de buurt blijven na een operatie.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:32

Nadat mijn schildklier eruit gehaald was, binnen 2 weken weer aan het werk gegaan. Had toen nog niet helemaal mijn stem terug en een flink verband om de wond omdat die vreselijk was gaan ontsteken maar geen last meer van de narcose.

_suus19_
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 15:12

Bedankt voor jullie antwoorden weer :) ik voel me wel een stuk beter en denk dat ik vrijdag nog thuis blijf en vanaf maandag weer gewoon ga werken. De schroef moet ik nog een of twee weken elke dag aandraaien, wat wel wat zeer doet, maar ik word er niet zieker van tot nu toe. Daarna wordt hij vast gezet en na een maand of 4 mag hij eruit.

Over een jaar wordt ik weer geopereerd aan de andere kaak. Dan ga ik het dankzij jullie tips geheel anders aanpakken. Dan geef ik aan dat ik voor langere tijd uit de running ben en dat ik graag een arbo arts wil spreken ivm weer gaan werken.
Idd dan vooral om de reden die Ir111 schetst. Je slaat de spijker daarmee op zn kop.

Een andere werkgever is op dit moment nog lastig. Ik ben tm september nog bezig met een opleiding die zij betalen. Gelukkig hoef ik daarna niet verplicht een x aantal jaar te blijven. Dus hopelijk is er dan nog net zo'n personeelstekort als nu en vind ik snel wat nieuws.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers