Hoelang verzuimen op werk na narcose

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:30

_suus19_ schreef:
Sjong schreef:
Ik vind je leidinggevende niet oké. Ze probeert je onder druk te zetten om te werken. Maar ik vind het zelf wel altijd vervelend als mensen zich banketstaaf voelen omdat ze ziek zijn en daardoor onduidelijk zijn. Als je echt om 14.30 moest beginnen is 12.15 vrij laat met ziekmelden. Je wist ws s ochtend ook wel dat het niet ging.

Overigens krijg je dit soort dingen dus van dit soort leidinggevenden. Mensen "durven" zich niet ziek te melden en dan krijg je allerlei onduidelijke situaties.

Dus mijn tip: wees heel duidelijk, laat je niet ompraten tot halve beloftes en laat je niet intimideren om te werken als dat nog niet lukt.


Nee, nu draai je het om. Ik zou sowieso niet werken, maar omdat er geen oplossing was, heb ik gezegd dat ik wel even kwam werken. Ziekgemeld was ik sowieso tot woensdag.

Mijn zusje is pas geleden aan haar kaak geopereerd, soortgelijke operatie, en die is 4 weken thuis gebleven iov met de bedrijfsarts en daarna halve dagen.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:42

_suus19_ schreef:
Pallatin: Bedankt voor de tips. Ik heb me inderdaad weer beter gemeld. Of nouja, niet met zoveel woorden want ik vertikte te bevestigen dat ik beter was. Ik heb gemaild 'ik ben er vanaf vandaag weer'. punt.
Ik had inderdaad afgesproken dat ik zou bellen als ik er vandaag weer zou zijn. Maar ik wilde eerst de ziekenhuis afspraak afwachten, en daarna beslissen. Om half 12 was ik thuis, kwart voor 12 had ik mijn collega gebeld, kwart over 12 hing de manager aan de telefoon. Ik hoefde pas half 3 te beginnen en niemand was druk met vervanging voor mij regelen. Als ik wist dat iedereen daar druk mee bezig was had ik echt wel direct gebeld, maar nu zat ik nog even te bedenken hoe en wat ik het het beste kon brengen, zonder de indruk te wekken dat ik beter was. Niet gelukt.

Ruitje: Klinkt goed! Zal een verademing zijn als er op een normale manier met personeel omgegaan wordt.
Maar waarom zou ik geen auto mogen rijden? Volgens het ziekenhuis mocht dit na 24 uur weer gewoon. Was ik ook verbaasd over, maar zij zullen het weten toch?

Kamsel: Tja, de verhalen rondom naar de leidinggevende van de manager gaan zijn nogal angstaanjagend. Het schijnt dat degene die mij daarin voorgingen, er allemaal niet meer zo lang gewerkt hebben :+ Mijn manager werkt er al duizend jaar, en iedereen die haar tegenspreekt, wordt het leven redelijk zuur gemaakt..


Oh ik dacht dat je hier zei dat je om 12.15 gebeld had en om 14.30 moest beginnen.

Als jee sowieso pas woensdag zou beginnen begrijp ik het helemaal niet van je leidinggevende.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:56

Sjong schreef:
Dus mijn tip: wees heel duidelijk, laat je niet ompraten tot halve beloftes en laat je niet intimideren om te werken als dat nog niet lukt.

Goede tip!

Ik begrijp überhaupt niet dat er van te voren besproken is wanneer je weer 'moet' gaan werken, dat kun je toch helemaal niet inschatten!? Tenzij je een glazen bol hebt staan...

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:03

Nee da kun je vaak achteraf pas inschatten. Ik dacht ook dat ik met 2 weken weer op het werk zou zijn, maar kon na 2 weken net van de bank naar de koelkast komen. Ja jammer dan.
Nou kon ik wel thuiswerken, dat is in jouw geval een beetje lastig. :D

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:37

_suus19_ schreef:
Pallatin: Bedankt voor de tips. Ik heb me inderdaad weer beter gemeld. Of nouja, niet met zoveel woorden want ik vertikte te bevestigen dat ik beter was. Ik heb gemaild 'ik ben er vanaf vandaag weer'. punt.
Ik had inderdaad afgesproken dat ik zou bellen als ik er vandaag weer zou zijn. Maar ik wilde eerst de ziekenhuis afspraak afwachten, en daarna beslissen. Om half 12 was ik thuis, kwart voor 12 had ik mijn collega gebeld, kwart over 12 hing de manager aan de telefoon. Ik hoefde pas half 3 te beginnen en niemand was druk met vervanging voor mij regelen. Als ik wist dat iedereen daar druk mee bezig was had ik echt wel direct gebeld, maar nu zat ik nog even te bedenken hoe en wat ik het het beste kon brengen, zonder de indruk te wekken dat ik beter was. Niet gelukt.

Ruitje: Klinkt goed! Zal een verademing zijn als er op een normale manier met personeel omgegaan wordt.
Maar waarom zou ik geen auto mogen rijden? Volgens het ziekenhuis mocht dit na 24 uur weer gewoon. Was ik ook verbaasd over, maar zij zullen het weten toch?

Kamsel: Tja, de verhalen rondom naar de leidinggevende van de manager gaan zijn nogal angstaanjagend. Het schijnt dat degene die mij daarin voorgingen, er allemaal niet meer zo lang gewerkt hebben :+ Mijn manager werkt er al duizend jaar, en iedereen die haar tegenspreekt, wordt het leven redelijk zuur gemaakt..


Mmm, fijne manager dan... -O- ik vind het echt ongelofelijk dat iemand zo met haar personeel omgaat...werkgevers zitten te springen om goede mensen en moeten juist moeite doen om die te behouden imo...maar goed, daar heb jij nu even niks aan. Als ik het goed begrijp zou je vandaag weer beginnen, maar heb je je toch ziek gemeld? Is er nu nog sprake van een gesprek? Zo ja, een telefonische update van jouw kant, of moet je erheen? Want ik denk dat het verstandig is om je eerst te focussen op je herstel, dat is ook jouw ‘plicht’ als werknemer; geen activiteiten die je herstel schaden. Je werkgever dient er alles aan te doen om jouw re-integratie mogelijk te maken. Nu wat gaan drinken op je werk is niet aan de orde imo, dat is meer van toepassing bij een zeer langdurig herstel traject. Laat je niet onder druk zetten of verleiden tot uitspraken wanneer je er weer bent, maar bekijk het per dag. Ga niet daarheen voor een gesprek oid, pas op het moment dat jij zodanig hersteld bent dat je je werk weer op kunt pakken kun je bespreken hoe de opbouw er uit kan gaan zien. Ik ben te snel teveel gaan werken en dat heeft mijn herstel alleen maar vertraagd, dat deed ik zelf, maar mijn werkgever had daar uiteindelijk ook last van, want het duurde alleen maar langer eer ik 100% was
Als je het moeilijk vindt om tegengas te geven aan die manager kun je voor je zelf wat steekwoorden opschrijven: bijv. Hoe denk je dat....mijn herstel kan bevorderen...wat zijn jouw ideeen daarover...kaats de bal maar terug met open vragen....nogmaals heel veel beterschap...en tenzij het verder een droombaan is, misschien eens om je heen gaan kijken of je bij iemand terecht kunt die je wel waardeert... (ruitje misschien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:33

Jolynne schreef:
Is het niet gewoon het genezingsproces ipv de narcose? Ik zou in ieder geval niet tegenin je lichaam gaan, daar doe je meer slecht dan goed mee. Hier (precies) 4 jaar geleden 9 uur onder narcose gezeten en ik moet zeggen, ik heb niets ervaren van de narcose nadien. :)


Pcies, ik denk dat het gewoon de naweeën van de narcose, maar ook vooral de pijn en het herstel zijn.. Dat heeft tijd nodig, zo'n ingreep is niet niks.
Dus beter melden? Pas als je echt beter bent en niet van je managers probleem jouw probleem maken :n

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:37

Heb je al contact gehad met je manager vanmorgen? Doorgegeven dat je nog steeds ziek bent en graag naar de bedrijfsarts gaat?

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:41

hoi ts, ik heb je openingspost gelezen, de verdere reacties niet.

Ik heb vorig jaar exact dezelfde operatie ondergaan, ik ben hierbij een kleine 14 dagen thuis geweest.
de eerste 4 dagen vond ik het ergst, dik gezicht, slecht van de narcose en pijn in de mond.
de eerste 6 dagen heb ik nauwelijks gegeten omdat alles prikte aan de "wondjes" in mijn mond.
daar word je erg slap van, na een week toch maar begonnen met eten, vooral kant klaar lasagne deed het goed bij mij, kleine stukjes van maken dan kon ik het zo doorslikken zonder dat het echt tegen de wondjes in m'n gehemelte kwam. en ik kan je vertellen, dat had ik eerder moeten doen, van wat eten krijg je zoveel meer energie, toen ben ik met iets minder dan 14 dagen na de operatie weer begonnen met halve dagen werken en op 14 dagen was ik weer volledig aan het werk.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:52

Het is heel simpel, als jij je nog niet fit voelt, meld je aan je leidinggevende dat je woensdag niet komt werken en niet weet hoelang het gaat duren.
Als je leidinggevende het er niet mee eens is heeft zij pech.
Dan vraag je je leidinggevende om de arbo arts in te schakelen.

Jouw leidinggevende mag niet zelf bepalen of je jij wel ziek bent of niet.

Ga niet in discussie met je leidinggevende, wees gewoon kort en duidelijk.

Als zij jouw ziekmelding weigert, kan je de vertrouwenspersoon van je werk inschakelen om te bemiddelen.
Eventueel ook met je rechtsbijstand.

En het hangt ervan af hoe je werk verzekerd is voor het zieke personeel, anders zou je ook een melding kunnen maken bij het UWV.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:56

beterschap ts

ik heb ook zo kaak operatie gehad. (zowel boven als onder kaak) ik was 4 weken uit de running. Ik viel toen in 1 week 10kg kwijt (woog van 55 naar 45)

zorg dat je goed blijft eten. heb van die speciale astornouten voer..

want bij mn 2e kaak operatie dwong ik mijzelf om te eten. En herstelde ik sneller

kwa werkgever.. gewoon maling aan hebben. Daarnaast werk je met kinderen. en is je kaak/gebit kwetsbaar. dus zou in de ziektewet blijven

ik heb zo hekel aan werknemers die je 'dwingen' om te komen werken.. Ik snap dat ze ook wel beetje hun strepen moeten staan want anders kan je wel voor elke dingetje je ziek melden. Maar dit is totaal andere koek

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:23

Ik krijg al jeuk van deze titel... Je verzuimt niet, je bent gewoon ziek - door een operatie nog wel :=

Niet over je heen laten lopen ts, neem echt je rust en de tijd die je nodig hebt om te herstellen!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:38

Persoonlijk ben ik van de narcose nooit zo lang ziek geweest. Tegenwoordig is het 1 dag opereren s'avonds weer naar huis. Ik denk dat je meer last heb vd ingreep zelf. Lijkt me toch ook niet handig om met deze operatie zo snel terug met kinderen te gaan werken ik neem aan dat het toch allemaal goed terug aaneen moet groeien. Wel goed communiceren met je manager want vervanging vinden is moeilijk

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:59

Nirvana_ schreef:
Ik krijg al jeuk van deze titel... Je verzuimt niet, je bent gewoon ziek - door een operatie nog wel :=

Niet over je heen laten lopen ts, neem echt je rust en de tijd die je nodig hebt om te herstellen!


Ja, mijn wederhelft wordt ook altijd chagrijnig van het woord "verzuim" wanneer daarmee uitvallen wegens ziekte/operatie wordt bedoeld. Alsof het iets verwijtbaars is. :j

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:00

Een operatie hakt er behoorlijk in. Niet alleen de narcose, maar ook het herstel en mentaal doet het ook wel wat. Wat een incapabele manager als het gaat om people-management. Lekker makkelijk om háár personeelsprobleem op jouw bord te gooien. Emotionele chantage noem ik dat. Schandalig.

Ruitjes lijstje is een aardige richtlijn. Alleen het op het werk verschijnen zou ik niet doen, maar dat eerst overleggen met een bedrijfsarts. Als hij/zij adviseert om dat dat te doen, prima. Maar zo niet, ook niet doen. Jouw herstel is het belangrijkste. Die afspraak zou ik dus vandaag nog maken. Laat die maar bepalen waar je toe in staat bent.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:05

Ik ben aan mijn onderkaak geopereerd ik geloof dat ik na 3 weken pas zeeeeer langzaam begon?

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:29

Ik heb de manager gesproken en de lucht is gelukkig geklaard. De volgorde waarin ik de dingen aangepakt had, was gewoon niet zo handig en vond ze niet zo fijn. Ik heb mijn excuses daarvoor aangeboden, maar wel gezegd dat ik sowieso vandaag en morgen nog niet kan werken.
Ze ging het overleggen op de locatie waar ik werk of ze me morgen konden missen. Afijn, ik had toen natuurlijk moeten zeggen 'Maar ik ben er sowieso niet. Ik ben ziek en kan niet werken'. Maar ik ben nogal een pussy op dat soort momenten. Dus nu baal ik weer van mezelf. Ik heb gezegd dat ik het nog wel hoorde vanmiddag, maar zeker niet mijn normale dienst kon draaien.

Ik ben vanmorgen weer teruggegaan naar het ziekenhuis, want de schroef in mijn mond zat los en daardoor werd de wond steeds groter en kreeg ik steeds meer pijn. Dat is weer goed vast gezet, maar ik ben er wel erg beroerd van. Ik eet ook gewoon slecht, omdat het zo'n pijn doet. Doe m'n best wel, maar ik ben er wel erg slap van. Wat het dubbel niet verantwoord maakt om nu met kinderen te gaan werken.

Operatie van de bovenkaak is trouwens wel iets minder heftig dan de onderkaak :)

BigOne
Berichten: 38217
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:35

Sterkte met het herstel, mocht je ooit nog eens weer voor een operatie komen te staan, bedenk dat je van te voren nooit aan kunt geven hoelang het herstel duurt en daar ben je al meteen de mist mee ingegaan door te zeggen dat je er met een weekje wel weer zou zijn. Dit is namelijk pas naderhand in te schatten en twee uur narcose kan zeker lang doorwerken . Voor nu, ziek en thuisblijven en net zolang tot het verantwoord is om terug te gaan.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:36

Ik zou je manager gewoon opbellen met de mededeling dat morgen werken niet gaat. Je herstel gaat alleen maar langer duren als jij nu over je grenzen heen gaat en daar is niemand blij mee.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:39

Ik had gezegd 'Het is een ingrijpende operatie. Ik zal er sowieso een week niet zijn'. Dat interpreteer ik als 'kan ook langer duren'. Maar misschien had dat duidelijker gemoeten. En ik had sowieso niet na minder dan een week op de stoep moeten staan.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:40

_suus19_ schreef:
Ik had gezegd 'Het is een ingrijpende operatie. Ik zal er sowieso een week niet zijn'. Dat interpreteer ik als 'kan ook langer duren'. Maar misschien had dat duidelijker gemoeten. En ik had sowieso niet na minder dan een week op de stoep moeten staan.


Lijkt mij ook zeer duidelijk hoor.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:49

- Niet de rest van de antwoorden gelezen, enkel OP -

@ TS, ik werk zelf bij een arbodienst dus wij hebben dagelijks te maken met zowel de werkgevers kant als de werknemers kant.

Als je ziek bent, ben je ziek. Dat er te weinig man op een afdeling staat, is niet jouw probleem.
Mijn advies: laat je oproepen door een bedrijfsarts.

Als de BA ook zegt dat je nu nog niet in staat bent te werken dan is dit leidend voor je werkgever, en zullen ze zich hieraan moeten houden. Doen ze dat niet, kun je altijd de juridische kant nog op maar ik hoop niet dat het zo ver komt.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:35

Fijn dat de lucht geklaard is, maar morgen ben je er gewoon niet, punt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:19

_suus19_ schreef:
Ik had gezegd 'Het is een ingrijpende operatie. Ik zal er sowieso een week niet zijn'. Dat interpreteer ik als 'kan ook langer duren'. Maar misschien had dat duidelijker gemoeten. En ik had sowieso niet na minder dan een week op de stoep moeten staan.

Lijkt mij duidelijk genoeg hoor.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Hoelang verzuimen op werk na narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:30

Ik ben ook leidinggevende in de zorg, maar dit is zo niet mijn manier van omgaan met mensen.
Jij bent gewoon geopereerd, dit is niet niks. Het is haar probleem dat er geen vervanging is geregeld en niet die van jou. Jij hebt dit voor die tijd aangegeven.
Laat niet over je heen lopen, jij hebt ook grenzen. Goed naar je lichaam luisteren, daar heb jij en je werk op de lange termijn het meeste aan.
Ik word ook echt niet altijd vrolijk van een ziekmelding, soms komt het gewoon slecht uit. Maar daar kan diegene niks aan doen. Ik denk dan altijd maar dat ik niet graag zou willen ruilen. Ben dan liever aan het werk dan dat ik ziek o.i.d. ben.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:33

_suus19_ schreef:
Ik had gezegd 'Het is een ingrijpende operatie. Ik zal er sowieso een week niet zijn'. Dat interpreteer ik als 'kan ook langer duren'. Maar misschien had dat duidelijker gemoeten. En ik had sowieso niet na minder dan een week op de stoep moeten staan.


Als je iets overlaat aan interpretatie dan gaat het geheid fout. Zeker met zo een dingen duidelijk zeggen dat je er een tijd niet gaat zijn en hun op de hoogte houdt. Spreek bv momenten af dat je inbelt en zegt hoe het er voor staat.

Ga nu ook weer niet vanmiddag of morgen toch ff inspringen maar blijf gewoon thuis. Je kan je een hoop ellende op de nek halen als er iets gebeurt of als je toch weer in ziekte valt.