Buitenlandse stage

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 09:33

Voor mijn studie heb in de mogelijkheid om mijn eindstage van ongeveer 3 maanden in het buitenland te doen. Ik weet nog niet precies waar ik naartoe wil en hoe ik dit allemaal moet regelen. Liefst ga ik buiten Europa. Daarom ben ik opzoek naar ervaringen van andere mensen.

Dus wie heeft er een buitenlandse stage gedaan en waar ? Wat was je ervaring? Hoe lang op voorhand ben je beginnen met zoeken en waar heb je je stage gevonden?
Deel gerust je ervaringen en tips :D

Alvast bedankt !


Twilight
Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:49

Hier half jaar tot een jaar van te voren. Uiteindelijk bij een trainingsbedrijf in Engeland uitgekomen.

Birds and animals UK. Heb geholpen dieren te trainen voor bijv game of thrones. Ook ene duif voor bbc reclames en mocht daarbij mee naar de set etc dus een hele leuke ervaring!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:57


Christel1
Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:57

Ik ben vorige zomer naar Canada op stage geweest. Ik liep stage bij een vleesvee bedrijf die ook een aantal paarden hadden, ik was daar twee maanden in totaal. Het adres heb ik via workaway gevonden.

Ik ben denk ik drie kwart jaar van te voren begonnen met dingen uitzoeken zoals visum en adres zoeken. Ik zou je ook adviseren om je goed te verdiepen in het aanvragen van een visum, indien dit nodig is natuurlijk. Bij mij op school konden ze me hierbij helpen als ik vragen had, dat was wel erg fijn.
Alvast veel plezier en je mag me altijd een pb sturen als je verder nog vragen heb :)

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8261
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:53

Ik verplaats dit topic naar [STW] School, studie en Werk omdat het daar beter past :)

xrobbiee
Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:36

Geen stage, maar uitwisseling. Dat houdt in dat ik een semester volg aan een universiteit in Spanje. Huisvesting heb ik kunnen regelen via school, en visa was niet nodig ivm EU. Mocht je precieze vragen hebben mag je altijd een berichtje sturen!

Goof
Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:10

Ik heb een stage in het buitenland gedaan, op een basisschool in Australië om precies te zijn. Ook voor de duur van 3 maanden. Ik kan het je alleen maar aanraden, je leert er zoveel van en kan zoveel groeien als persoon door echt van huis weg te zijn in een andere cultuur, andere gewoontes etc.
Ik had mijn stageplek gewoon online geregeld eigenlijk, dat ging prima.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 18:11

Hebben jullie je ooit eenzaam gevoel als je alleen in het buitenland was? Of had er iemand spijt?

Denken jullie dat het een voordeel of een nadeel op je cv is als je stage hebt gedaan in het buitenland in plaats van in Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:16

moOby schreef:
Hebben jullie je ooit eenzaam gevoel als je alleen in het buitenland was? Of had er iemand spijt?

Denken jullie dat het een voordeel of een nadeel op je cv is als je stage hebt gedaan in het buitenland in plaats van in Nederland?

Dat laatste is afhankelijk van je studie ;)

Hier bewust in NL gebleven.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:18

Ik heb een stage gedaan in Rwanda. Liep al stage bij hetzelfde bedrijf in Nederland dus liep erin over door een combinatie met scriptie onderzoek.
Nooit spijt, alleen en heimwee. Alleen maar nu ik terug ben. :')
Woonde ook al in het buitenland daarvoor en had al langere periodes in het buitenland gezeten.

In mijn sector zit er zeker voordeel aan buitenland ervaring op je cv.

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:22

Voor welke studie is het?

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:25

Ik zit op dit moment in Duitsland voor een halfjaar projectsemester, geen stage dus maar wel buitenlandervaring. Het bevalt super goed! Ik heb zo veel leuke mensen van over de hele wereld ontmoet, dat is echt mega leuk! Ik zou het 100% aanraden, terwijl ik eigenlijk van tevoren heel zenuwachtig was en er behoorlijk tegenop zag toen het eenmaal tijd was om te gaan.

Elk bad heeft er eendje.

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:27

Ik heb destijds voor mijn studie 10 maanden in Australie stage gelopen.
Was een super tijd. Veel geleerd en niets gemist uit NL.

Piekosjj
Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:43

Ik heb meerdere stages en een uitwisseling gedaan, wel allemaal in de EU, vnl voor de kosten en mijn studieveld. Ik kan het altijd en iedereen aanraden, heb zo ontzettend veel gezien, geleerd, ervaringen opgedaan en woon nu ook in het buitenland :)

Het enige wat ik mis zijn de lekkere nederlandse koekjes die je hier nergens kunt kopen :+

Anoniem

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:15

Ik heb stage gelopen in Zuid Afrika voor de Nederlandse overheid en een onvergetelijke tijd gehad. Niets gemist uit Nederland, maar dat komt voornamelijk doordat ik al de bewuste keuze had gemaakt om te emigreren, dus ik was al enige tijd niet meer in Nederland. Net als de rest kan ik niet anders dan het je alleen maar aanraden!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:25

Ik ben zelf niet op buitenlandse stage geweest maar heb wel een half jaar in Engeland gestudeerd en gewoond.
Vond het een super toffe ervaring welke ik voor geen goud zou willen missen!
Misschien kan je school je helpen met het zoeken van een buitenlandse stage?

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 19:31

Ik zou een stage moeten zoeken in de evenementensector. Mijn school kan me er ni erg mee helpen aangezien ze in dit studiegebied nog geen connecties hebben ( het is een nieuwe opleiding op mijn school )


xrobbiee
Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 00:18

Even antwoord op je eerdere vraag, ik heb me zeker wel eens eenzaam gevoeld maar je leer zoveel leuke mensen kennen uit andere culturen dat je zeker aan het einde toch echt alleen maar met een goed gevoel er op terug kan kijken.
Ik denk zeker wel dat het een aanvulling is op je cv.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Ginny135, Mitch_Beauty, YandexBot en 63 bezoekers