Wat wilde je worden? Waar leerde je voor? Wat werd je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Wat wilde je worden? Waar leerde je voor? Wat werd je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 21:45

Zie titel, NAV een leuk gesprek met een klant vanmiddag.

Als kind wilde ik dierenarts worden, uiteindelijk deed ik na de mavo, Mbo gastvrouw (horeca), en via vele omzwervingen heb ik nu mijn eigen nagelsalon ;)
Had ik als kind geen idee van! :)

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat wilde je worden? Waar leerde je voor? Wat werd je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:47

Ik wilde dierenarts worden
Ik ben juf
Ik studeer technische wiskunde aan de universiteit
Uiteindelijk wil ik ook graag in dat werkveld terecht komen

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:48

Ik wilde dierenarts worden tot VWO te hoog gegrepen bleek. Toen wilde ik dierverzorger in een dierentuin worden.
MBO diermanagament gedaan na de havo en 6 jaar in een dierentuin gewerkt. Daarna 7 jaar op een kinderboerderij. Nu werk ik als beheerder op een vakantiepark en coördineer daarnaast de aanwezige kinderboerderij.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:48

Ik wilde dierenarts worden, ik heb toen op de middelbare school WellantCollege gekozen dus kon ik richting de dieren gaan, heb de keuze gemaakt mbo 2 Helpende Zorg te gaan doen, daarna een jaar Pedagogisch medewerker en nu doe ik uiteindelijk de opleiding Juridisch Dienstverlener :+ Ondertussen werk ik bij de Mc Donalds, en weet ik niet of ik echt de baan wil gaan doen waar ik voor aan het leren ben. Maar wilde sowieso een niveau 4 diploma hebben dus dat is de motivatie.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:50

Ik heb eigenlijk nooit echt geweten wat ik wilde worden :')
Ik heb Toerisme gestudeerd en mijn diploma gehaald.
Inmiddels werk ik al wat jaren in de logistiek.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:50

Ik wilde vroeger ook dierenarts worden, maar stond ook wel open voor andere paardgerelateerde dingen haha.
Ondertussen zit ik in mijn laatste wekend Sportmanagement (Bedrijfsmanagement), heb ik reeds een vast contract op een Hippisch Centrum en heb ik mijn eigen stal :D

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:51

Leuk topic!

Ik wou ook dierenarts worden maar gekozen voor economie kant op het vwo. Nu zit ik in mijn laatste jaar van de Hogere Hotelschool en wil ik hier na aan de slag als stewardess bij de KLM.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:52

Ik wilde dierenarts worden, als alles goed gaat ben ik dat over 2,5 jaar ook :)

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:53

Dierenarts (patroon hier) en later secretaris generaal van de VN. Studeerde Hbo bedrijfskunde en ik ben (semi) ambtenaar in het sociaal domein.

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:53

Ik wilde als kind kraamverzorgster worden, leerde maatschappelijk werk, 4 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt, met een burn outje uit gekomen, tijdje her en der gewerkt, nu in de kinder opvang. Nog niet wat ik écht wil.
Wil uiteindelijk weer een opleiding gaan doen in de creatieve sector. Logo's ontwerpen etc.

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:55

hahaha
wilde veearts assistent worden
geleerd voor bloemist
en ben nu volledig afgekeurd :D

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:56

Als kind wilde ik zuster worden, of tennister voor zover ik me het kan herinneren. Nu kan ik net zo goed in de NTI-reclame want ik weet nog steeds niet wat ik wil worden als ik later groot ben. :+

Via VBO (detailhandelschool), twee opleidingen op de MAS uiteindelijk afgestudeerd voor de opleiding Diermanagement omdat ik niet wist wat ik wilde. Dus gekozen voor iets wat me leuk leek, niet mijn beste keuze maar soit...
Gewerkt bij o.a. een grote spuiterij op kantoor. Hedendaags ben ik assistent accountant en sindskort deels loonadministratie erbij.
Laatst bijgewerkt door Puera op 02-04-19 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:59

wat een leuk topic!
Ik wilde als kind luchtverkeersleider worden (gaaf in de toren op Schiphol werken, maar kwam erachter dat je de hele dag achter een computer zit) , toen forensisch patholoog (keek denk ik teveel CSI enzo) ben geneeskunde gaan studeren en werk nu als Spoedeisende Hulp arts....

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Wat wilde je worden? Waar leerde je voor? Wat werd je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:02

Ik wilde ''iets'' met dieren doen
Paraveterinair geworden.. 5 jaar gewerkt en vond het vreselijk
Nu werk ik in de logistiek, lekker buffelen, beter verdienen en super gunstige tijden :D

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:02

Vroeger wilde ik in het circus werken, heb toerisme gestudeerd zowel frontoffice diploma als animatie makkelijk gezegd (heet anders). Beide niveau 4. 4jaar in gewerkt en vaar nu samen met mijn vriend op een duwboot en bijna klaar met opleiding schipper

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:02

Goh. Ik wilde ook dierenarts worden :') maar scheikunde op het VWO lukte me niet. Toen wist ik het niet meer. Een jaar MWD gedaan, toen scheikunde op HAVO gedaan (zomercursus), een jaar Diergezondheidszorg gedaan, dat was het ook niet. Een paar jaar geleden nog een jaar Toegepaste Psychologie (LOI) geprobeerd, maar dat was niet te combineren met mijn (toen) nieuwe baan en moederschap.

Qua jobs ben ik na de HAS bij een farmaceut in diergezondheid gaan werken (marketing en customer service), daarna het secretaressevak ingerold, een poos als interimmer aan de slag gegaan, als PA gewerkt en later wethouderssecretaresse in een grote gemeente. Vanuit die functie wilde ik graag meer op inhoud ipv op proces kunnen werken en dat vond ik in mijn huidige baan als beleidsadviseur en contractmanager jeugdhulp bij diezelfde grote gemeente.

Ik hou me oa bezig met de inkoop van wijkteammedewerkers jeugd en met beleidsontwikkeling van jongerencoaching en PGB's.

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:02

Ik wilde vroeger ook dierenarts worden (erg populair hier haha!). Ik heb uiteindelijk medische biologie gestudeerd en ben nu onderzoeker op een laboratorium.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:03

Ik wilde gedragsonderzoeker gericht op paarden worden. Heb een HBO richtig paard aan VHL gedaan en het schakelprogramma voor de master animal behaviour aan de WUR. Maar ik ben nooit aan de master begonnen, geen droog brood in te verdienen. Plus ik heb een halfjaar wilde paarden bestudeerd en man ik kan me haast niks saaiers bedenken :')

Ik werk nu als administrateur, ben op kosten van mijn werk een thuis studie aan het doen en moet op korte termijn doorgroeien naar hoofd administratie op onze vestiging. Kan niet zeggen dat ik ontevreden ben :D

Maar ik heb wel een kans gekregen, want ik heb natuurlijk helemaal geen opleiding voor dit werk. Ik weet niet waar ik had gestaan als ik die kans dus niet had gekregen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat wilde je worden? Waar leerde je voor? Wat werd je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:04

Ik wilde dierenarts worden (of zwerver :') )
Ik heb rechten gestudeerd
Ik geef nu les in Grieks en Latijn (inmiddels die studie ook af, hoor) :))

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:05

Ik wilde chirurg worden, maar had geen zin meer in het VWO (kwam van HAVO). Toen wilde ik aan de slag als luchtverkeersleider, toen als operatie-assistent, toen wilde ik bij de politie, heb uiteindelijk geleerd voor therapeut en nu een eigen bedrijf. Nooit gedacht als kind.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:06

Ik wilde vroeger altijd schrijfster worden.
Op dit moment studeer ik rechten, volgend jaar ga ik verder met mijn 2e jaar bedrijfskunde op de universiteit.
En het doel is om hierna makelaar te worden. :+

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:08

Fortitude schreef:
Maar ik heb wel een kans gekregen, want ik heb natuurlijk helemaal geen opleiding voor dit werk. Ik weet niet waar ik had gestaan als ik die kans dus niet had gekregen.


Je hebt kansen gepákt; iedereen krijgt kansen, maar niet iedereen kan of wil ze pakken. En vervolgens moet je je in de praktijk ook bewijzen.

Ik denk dat kansen belangrijker zijn dan opleiding of diploma's.

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:09

Ik wilde graag huisarts of orthopeed worden maar met VBO werd dat moeilijk.

Gestart MBO Verzorgende niv 3, na een jaar de overstap gemaakt naar MBO SPW 4. Daarna wilde ik forensisch onderzoek gaan doen maar zonder scheikunde en natuurkunde werd dat het niet, dus Logistiek en technische vervoerskunde gaan studeren en vervolgens een master Bestuurskunde aan de universiteit.

Nu ben ik capaciteitsmanager in een ziekenhuis.

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Wat wilde je worden? Waar leerde je voor? Wat werd je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:10

Dierenarts (we vallen in de herhaling). Ik heb Industrieel Ontwerpen gestudeerd en werk nu in de IT. Wel wil ik mogelijk wat anders gaan doen in de toekomst.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:11

Wat een leuk topic!

Ik wilde muzikant worden (saxofoon). Deed toelating bij het conservatorium en werd aangenomen. Maar..... mocht niet van mijn ouders. Ik moest maar iets gaan doen waar ik later een baan in zou vinden.

Dus ging ik Pabo doen :+
Na de Pabo geen baan te vinden voor de klas, dus kwam ik op het archief van de gemeente terecht. Na 4 jaar gaan werken als junior beleidsmedewerker onderwijs en cultuur en daarin verder geleerd (bestuursacademie, projectmanagement, enz.) tot senior. Inmiddels werkzaam als beleids-/kwaliteitsmedewerker bij een samenwerkingsverband voor voortgezet onderwijs. Hier houd ik me vooral bezig met het ondersteuningsbeleid op de scholen en de kwaliteit van de ondersteuning.

Ik heb vorig jaar alsnog in deeltijd mijn diploma voor dirigent HaFaBra gehaald en werk een paar uur in de week als saxofoondocent en dirigent voor een fanfare orkest.

Best een leuke combi zo :j