Motivatie topic; studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 19:35

Ik meld me ook maar weer :')

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:08

Goeie, ik ook.

Motivatie, wat is dat? Kun je dat eten? :')

heb vanaf volgende week weer 2 weken tentamenweek en ik heb nog niets gedaan! Ik ga morgen wel aan de slag voor 1 van de eindopdrachten samen met wat klasgenoten maar ik heb nog geen boek aangeraakt om te leren O:)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:03

Ik ook, nu 2 weken 'vakantie' waar het toch de bedoeling is al te beginnen studeren. Heb nog niets gedaan :wave:

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:07

Eten klinkt goed!

Ik heb 1 van de 3 tentamens gehad, ligt nog een verslag van 6000 woorden te wachten en überhaupt leren voor de twee andere tentamens is ook geen slecht idee.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:12

6000 woorden? Jeutje! Onze verslagen moeten altijd zo kort en straight to the point zijn.

Hier vrijdag tentamen, maar we hebben deze week de hele tijd verplichte dingen van school waardoor je net niet lekker kan leren.

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:12

Haha ik ken het probleem! Ik ben nu aan het afstuderen en moet een enquete afnemen. Dat is aan het begin ook nog eens fout gegaan. Nu alles weer opnieuw afnemen helaas :(.
Laatst bijgewerkt door Dani op 10-04-19 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van bericht verwijderd.

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:13

Es_ther schreef:
6000 woorden? Jeutje! Onze verslagen moeten altijd zo kort en straight to the point zijn.

Hier vrijdag tentamen, maar we hebben deze week de hele tijd verplichte dingen van school waardoor je net niet lekker kan leren.


Ja zelfs met de scriptie moet je het nu zo kort mogelijk houden en heb je een maximum aantla pagina's. 6000 is wel heel veel!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:16

Voorbereiding op thesis, vandaar de enorme hoeveelheid woorden. Wetenschappelijke literatuur, blablabla. Ik heb er zin in :') Vind universiteit echt wel pittig qua thesis vergeleken met hbo scriptie. Die scriptie lijkt nu opeens grote onzin terwijl het een 8 waard was.

Vervelend Esther! Dan werkt het net niet en uiteindelijk onthoud je dan ook weinig..

Ik ga hem invullen! Volgens mij ken ik jou, van 10(?) jaar geleden. De Veenhoeve?

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:17

LienC schreef:
Voorbereiding op thesis, vandaar de enorme hoeveelheid woorden. Wetenschappelijke literatuur, blablabla. Ik heb er zin in :') Vind universiteit echt wel pittig qua thesis vergeleken met hbo scriptie. Die scriptie lijkt nu opeens grote onzin terwijl het een 8 waard was.

Vervelend Esther! Dan werkt het net niet en uiteindelijk onthoud je dan ook weinig..

Ik ga hem invullen! Volgens mij ken ik jou, van 10(?) jaar geleden. De Veenhoeve?

Dat kan heel goed kloppen!! TOP Dankjewel!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:20

Ingevuld hoor! Hoeveel mensen heb je nodig? Via zo'n Facebook groep werkt vaak ook goed.

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:22

LienC schreef:
Ingevuld hoor! Hoeveel mensen heb je nodig? Via zo'n Facebook groep werkt vaak ook goed.


Geweldig! Dankejwel! 385 ;( . Ik had er genoeg.. maar door het foutje moet het eigenlijk opnieuw..
Via facebook heb ik ook. alleen in de groepen loopt het nog niet zo hard.

Domi_94

Berichten: 2047
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:50

Succes met de tentamens en verslagen! Ik zal zo de enquete invullen.
Hier heb ik het laatste tentamen gisteren gemaakt. De tentamens van blok 3 geven mij wel een goed gevoel, de voorbereiding voor de herkansing van blok 2 viel in het water i.v.m. ziekte.
En mijn thesis gaat ook nog niet van het leien dakje, ik kan geen 'case' vinden voor mijn case study waar ik het minimale interviews van 3 af kan nemen -O-

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:02

Ah balen Domi!
Ik heb morgen misschien mijn aller laatste tentamen ooit *\o/* .
Als ik even voor de tentamens een 5,5 haal heb ik nooit meer tentamens!

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:56

Nou, ik weet niet hoe maar mijn school is er in geslaagd om vooruit plannen onmogelijk te maken! Voorheen kregen we ons rooster per kwartiel, nu hebben ze gedacht 1 keer in de 4 weken de roosters te delen. In welk schooluniversum is dat ooit handig geweest? Ook echt prettig dat ik niet kan doorgeven wanneer ik kan werken omdat ik mijn rooster niet ver genoeg vooruit weet.

School is trouwens ook gewoon belachelijk bezig. Geen toets inplannen van een van mn vakken waardoor de docent er maar een eindopdracht van heeft gemaakt. Een toets om half 9 's ochtends inplannen en diezelfde dag om half 7 's avonds tot half 9. Echt welke gek verzint zoiets?

Zo, dat was even mn schoolfrustratie :+
Morgen 3 uur wachten op mn SLB gesprek dus samen met klasgenootje die toets die nu als eindopdracht is afmaken

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:10

Ik moet me ook weer even melden... was zo goed bezig, maar het slop is er weer ingekomen... dinsdag nog een tentamen, en dan begint mn nieuwe periode...

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:16

Voor mij is het echt doorbijten nu. Nog minder dan 6 dagen... Dan moet alles af zijn. Motivatie is er in principe wel, maar de vermoeidheid begint echt hard toe te slaan. Ik geloof dat als ik het af heb (17/4 voor 14.00 moet alles ingediend zijn), ik vooral ga slapen :P
De week erna kan ik dan beginnen met het aanvragen van mijn volgende onderzoekspositie!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 21:37

Succes allemaal!

Hier net het tweede tentamen gehad, twijfelgevalletje. Maandag de laatste, dan nog dat verslag. Is wel heel interessant, heb gekozen om onderzoek te doen naar rouwverwerking bij kinderen. Op basis van literatuur drie prentenboeken analyseren om te kijken of het ook volgens de literatuur op een goede en helpende manier geschreven is. Boeken zijn besteld, kan ze morgen ophalen. En nu even literatuur zoeken :D

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:03

Even doorbijten JewEmm! Mijn supervisor heeft eindelijk een datum voor haar defense, en ik heb (op de Horizon-onderzoekers na := ) deze week nog niet zo'n blij mens gezien :D Goed slapen, extra groenvoer en nog heel even knallen!

Klinkt ook interessant LienC :j

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:01

Ik meld mij hier wat te laat, maar alvast voor de herkansing dan :+ .
Over een paar uur heb ik een toets, maar ik heb de leerstof verschrikkelijk onderschat. De motivatie was ook gisteren helemaal verdwenen toen ik zag dat de toets enorm kort duurt, dus waarschijnlijk van de hele berg leerstof wordt 0.0001% gevraagd. Dat mijn andere toets dinsdag niet zo goed ging hielp ook niet heel goed.

Dus ik meld mij maar alvast voor aankomende opdrachten, toetsen en herkansingen :')

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:10

Ik kan me hier soort van gaan afmelden :P
Gisteren mijn proefschrift ingediend :)
Volgende week wordt hij hopelijk bij de faculteitsraad goedgekeurd en dan kan ik m naar de jury sturen. Eind mei m'n voorverdediging en eind juni als alles dus goed gaat m'n openbare verdediging.
Ik ga het nu even rustig aan doen, maar ik heb nog wel een lekker to do lijst. 2 papers afschrijven, beurs aanvragen, meer data analyseren voor nieuwe papers... Dus ik omdat het afronden van m'n proefschrift nu als motivatie weg valt kan ik misschien toch beter hier blijven hangen :P

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:45

*\o/*
Ik zou iig lekker een paar dagen vakantie in plannen als dat kan :D

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:26

Ik heb echt zo'n motivatie tekort voor m'n SLB verslagen... Vind het complete onzin al die dingen, leren op een manier die ik niet fijn vind, maar dat dan wel moet voor m'n verslagen, bepaalde planningen maken volgens een bepaald patroon waarvan ik weet dat dat bij mij niet werkt... Ik ben het nu al verschrikkelijk lang voor me uit aan het schuiven omdat ik het totale onzin vind. Maar nu komt de deadline toch wel erg dichtbij.
Ik kan me er zeker in vinden dat je dingen moet doen voor SLB, maar laat de keuze dan voor de studenten hoe ze dit aanpakken. Al die leerstijlen boeien me geen zak, het werkt niet en wordt er alleen maar chagrijnig van.

Mijn eerste tentamen afgelopen week was een en al drama. Tentamen was niet compleet: er misten afbeeldingen die we nodig hadden bij het beantwoorden van vragen, multiple choice keuzes waar het goede antwoord gewoon niet tussen stond, surveillanten die vervolgens door de toets heen praatten doordat er zoveel mis was met het tentamen. Ben er eigenlijk best een beetje klaar mee. Het is echt dat ik de opleiding ontzettend leuk en interessant vind want als dat niet het geval was geweest was ik door hoe alles op school gaat met de opleiding gestopt.

Nu maar even de motivatie vinden om te beginnen...

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:10

Bah, bah, bah. Wat heb ik een hekel aan statistiek. En al helemaal aan R. -O- Ik heb echt zin om gewoon alles het raam uit te gooien en iets leuks te gaan doen :')

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:59


Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:38

_O- Waar kan ik het kopen?