Chauffeurs van bokt.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 06:50

Zou gewoon briefje neerleggen in de trend van:
Aangezien we blijkbaar niet alleen materiaal delen maar ook prive spullen, haal jij even het volgende pakje ?
Dank je :)



hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:37

:Y) die is goed
Maar heel eerlijk, ik wil er geen energie meer in steken.
Heb net de planner gevraagd hoelang het nog gaat duren voordat de collega van de auto afgaat. En ook de foto erbij gedaan.
Vind het gewoon echt strontirritant

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:03

En hoe is het hier met alle?
Ik heb eens een volgende vraag, ik zit een beetje te rekenen en bij te houden wat mijn vrachtauto verbruikt.
Natuurlijk verbruikt hij op korte stukken meer als snelweg.
Maar hoeveel zou mijn vrachtauto verbruiken als de compressor/nebenantrieb aan is.
Dus als ik uitblaas zeg maar
Ik heb gister 150 l getank en daarmee hebben we 366 km gereden.
Nu net weer 150 getankt en 421 km gereden.
Maakt een verschil van ca 5 liter per 100 km.
Gister hebben we meer qua uren uitgeblazen als vandaag.
Dus nu ben ik benieuwd hoe kom ik erachter hoeveel hij slurpt tijdens het uitblazen

GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:31

Ik krijg maandelijks een mail waarin mijn verbruik staat
Incl dus ook het verbruik van pto (aantal liter en aantal uur).
Weet niet of jou vrachtwagen een boordcomputer heeft ? Wij hebben carcube die alles registreerd (incl temperatuur en toerental enz)

Gemiddelde afgelopen maand (mei) via maandelijks rapport
[ img ]
Totaal l deze week via de computer van de auto
[ img ]

Weet dus niet of jullie werkgever ook zo iets heeft en of de Volvo zelf zo gedetailleerd gaat in zijn rit info.
Via pto verbruik in boordcomputer zie ik ook totaal aan uren en l wat deze sinds in gebruikname gedraaid en verbruikt heeft
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 27-06-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:39

Pfoeee ehhh geen idee.
In principe word bij ons niet echt op dieselverbruik gelet.
Tenminste ik krijg nooit gezeur of er teveel gebruikt word ofzo

GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:43

mijne is per uur 6,6l
Op een dag jaag ik er tussen de 6,6-19,8l door,
Gemiddelde lostijd 30-45min
Dus als ik drukke dag met weinig rij uren heb en veel lossingen is mijn verbruik ook 3-5l/100km hoger als normaal

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:03

Hmm okay daar kan ik een beetje wat mee.
Ik zal eens de planners vragen of hun kunnen kijken hoe het zit qua verbruik.
Ik heb namelijk het gevoel dat hij na het laatste akefietje meer is gaan slurpen....

Anne_GTI
Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:29

Ik weet dat bij connexxion op chauffeursniveau wordt bijgehouden wie er het zuinigste rijdt en dat er een soort competitie is. Speelt bij ons in de concessie geen rol. Zou ook niet eerlijk zijn. Er zijn chauffeurs met vaste diensten en van die vliegende keep chauffeurs. Sommige ritten zijn veel makkelijker zuinig te rijden dan andere.

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 01:20

Ik rijd met de ene bus ook zuiniger als met de ander.

Ik zit nu al 45 minuten op m'n aanhanger te wachten... Dus net ff rondjes parkeerplaats gereden, zodat ik in Goes nog maar een half uurtje moet. Mijn ritje met mensen red ik anders niet hihi.

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:52

Ik snap nu weer waarom ik laatst vroeg om een bus met wc :+
Wat een feest elke keer betaald plassen. Dan kan je beter mannetje zijn als ik zie hoevaak hier de mannen tegen een boom aan staan.

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:05

Soms is dat zooo oneerlijk hea _O-

Ik heb vandaag maar een nieuwe steel gehaald voor de schep die we altijd op de vrachtauto bij ons hebben.
Meer als een maand geleden heeft mijn collega de steel afgebroken en sindsdien nog geen nieuwe steel hehaald.
Dus dat heb ik nu maar gedaan.

We kunnen zonder onkosten gewoon van het lager een steel halen dus het kost echt niet veel tijd en ook geen geld.
Ik vind het gewoon een beetje jammer.
Als iets stuk gaat prima, dat je het niet direct kunt repareren prima.
Maat doe het binnen een week ofzo...

Maar verder hou ik wel van mijn naan hoor *\%/*
Ik had vanmorgen nog eem momentje dat ik dacht, zo hee wat heb ik toch eigenlijk een heerlijke baan *\%/*

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:42

Ik had gisteren en vandaag voor mij best lastige plekken. Sta nu net op Rotterdam centraal, best spannend voor de eerste keer.
Gisteren ook 2 plekken waar draaien lastig was met een bus die nog geen maand oud is.

Straks Rotterdam uit en naar een locatie waar het krap is en weg deels afgesloten is.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:45

WC bonnetjes kunnen we inleveren en krijgen we terug betaald.
Tja, mannen en bomen.... en het handen wassen vergeten we dan maar. Ik denk er maar niet teveel bij na, aangezien ik het stuur met velen moet delen. Flesje infectans mee.

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:48

Vaak heb ik een touringcar met toilet. Alleen vandaag niet en zaterdag ook niet. Verder moeten wij ook delen, dus ook stuur vast houden. Lang leve de schoonmaakdoekjes :D

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:50

Oh bahhh damm daar had ik nog niet eens aan gedacht %)
Gelukkig maak ik standaard het stuur even snel schoon voordat ik begin ivm bacterien.
Niet dat ik smetvrees heb maar we hebben nu eenmaal veel te maken met bacterien

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:03

Onze baas had een keer bedacht om flink wat pakken schoonmaakdoekjes in te kopen, dan bleven de auto's vast schoner. Binnen no time alles 'op', auto's even vies, wellicht is hun eigen huis of hun eigen auto is er misschien wel schoner van geworden....
Van de week een auto met in de bakjes van het middenconsole gewoon 2 cm koffie of iets dergelijks :o? En als je ze erop aan spreekt zeggen ze dat het al zo was, tuuuuuurlijk.


Lijkt mij altijd wel spannend met die bussen door centrum's heen ed. Je moet echt overal ogen hebben met al het verkeer, de fietsers, de voetgangers enz.

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:11

Iehh bahh
Naja ik koop die doekjes eigenlijk zelf. Maarja.... Mijn kollega molt de verpakking....

Ik rij ook het liefst niet midden door een stad. Mij lijkt dat ook heel irritant ivm fietsers etc

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 15:17

Rotterdam is echt een crime op het moment inderdaad, ben blij dat ik even vrij heb haha!
Verder is de stad gewoon wennen hoor, in het begin vond ik Utrecht echt super vervelend maar al snel krijg je door hoe de fietsers reageren.

Als ik een paar minuten over heb dan haal ik ook glorix doekjes over het stuur heen maar bah bah die dingen zijn altijd in 1 veeg zwart :r
Soms zitten de spetters van de vorige chauffeur nog aan de binnenkant van het raam als je instapt :r

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel van jullie met zonnebril rijden en met wat voor een?

hagelslag
Berichten: 8989
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:22

Ik rijd niet met zonnenbril omdat ik 1 op sterke nodig zou zijn. En ehh jaaa die heb ik nog altijd niet gekocht :=
Geen idee waarom niet eigenlijk

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:30

Ik rij veel met zonnebril, een gewone huis tuin en keuken exemplaar. Maar ik heb verder geen bril of lenzen, dus dat zal wel gemakkelijker zijn.

Met een bestelbus kan ik mij goed redden, maar dat scheelt nogal wat meters :D
We rijden in heel Nederland, dus de ene dag hartje Amsterdam, de andere dag koetjes kijken in de Achterhoek. Ik vind die afwisseling een voordeel, maar het nadeel is wel dat je in drukke centra gedeeltes nooit echt goed bekend raakt.

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:42

Ik heb een sinner zonnebril, wel een fijn ding. Moet alleen wel zeggen dat ik hem op sommige stukken gewoon op m'n kop zet voor concentratie.

Hier ook altijd doekjes in 1x zwart.

Zometeen Rotterdam uit vanaf de conradstraat. En gisteren in Utrecht geweest, wat een feest :+

blackstar
Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:55

Ik rij nooit met zonnebril. Krijg op een of andere manier altijd hoofdpijn van die dingen.

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

alex66
Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Chauffeurs van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:31

Altijd zonnebril en altijd met gepolariseerde glazen ik heb op het moment een sinner en daar ben ik erg blij mee.
Maar als ik in de ondergaande zon rij heb ik ook nog een petje bij me, want als ik de zonwering laat zakken kan ik niet meer in mijn spiegels kijken |o

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:01

alex66 schreef:
Altijd zonnebril en altijd met gepolariseerde glazen ik heb op het moment een sinner en daar ben ik erg blij mee.
Maar als ik in de ondergaande zon rij heb ik ook nog een petje bij me, want als ik de zonwering laat zakken kan ik niet meer in mijn spiegels kijken |o


Haha ja dat klopt. Hier ook. En dan gaan ze zeuren dat ze niet ver genoeg kunnen kijken...

GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:59

Altijd met zonnebril.
Meestal mijn serengeti (of hoe je het ook schrijft)
Kreng is duuuuur, maar oh zo een helder beeld, niet verduisterend en toch recht de zon in kunnen kijken. En ohja, niet in tunnels af moeten zetten, kristallen passen zich aan.
Zodra ik opsta tot ik ga slapen staat die op mijn neus.

Heb ik hem niet bij dan heb ik flexibele polariserende bril. Zonder zonnebril moet ik niet rijden. Dan zie ik op bepaald moment niets meer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics, VenoSnorlax en 40 bezoekers