Advies overeenkomst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Advies overeenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 23:18

Hoi
Aangezien hier heel veel mensen arbeidsovereenkomsten hebben of personeel, of zelfstandig zijn... vraag ik hier even wat advies.
Ik wil een nieuwe dienst gaan aanbieden binnen mijn bedrijf.
Ik kan deze functie zelf niet bekleden dus er moet iemand komen die dat wel kan. Nu hebben we een heel leuk gesprek gehad met iemand die interesse heeft om ons mee te helpen met de opstart van deze nieuwe tak. Super leuk!
Echter kom ik er niet helemaal uit wat de meest veilige/goedkoopste optie is qua overeenkomst.
Overigens heb ik een loonadministratie dame die ik normaal direct bel voor zulke adviezen, maar helaas is er familiair iets aan de gang dus vandaar dat ik even hier advies vraag.

Anyway:
Vanuit de kandidaat heb ik begrepen dat ze open staat om uit te zoeken of het ZZP schap iets voor haar is. Ik ben niet gek op het aannemen van een ZZP'er omdat sowieso de belastingdienst het al snel ziet als verkapte loondienst als je langere tijd voor ongeveer gelijk aantal uren een ZZP'er inhuurt. Ik vind ook dat je niet je bedrijf kunt opbouwen met ZZP'ers. Ik wil echt mensen die visitekaartje willen zijn en moeite doen om klanten te werven.
Het punt is dat we nu nog geen actieve acquisitie hebben gedaan, dus we hebben (nog) geen klanten. Dit moet voor september veranderen maar ik weet niet hoe dit gaat lopen en hoe snel de groei zal zijn.

Nul uren en min-max contracten ben ik niet kapot van, aangezien je iemand per oproep minimaal 3 uur moet uitbetalen, en iemand na 3 maanden recht heeft op het gemiddeld aantal uren dat hij/zij afgelopen 3 maanden gewerkt heeft.
Variabel loon was ik eerst heel geïnteresseerd in, maar er zitten veel maren en haken en ogen aan of het juridisch allemaal klopt en rechtsgeldig is, dat ik het een groot risico vindt.

Zijn er nog andere mogelijkheden?
Voor nu denk ik erover om simpelweg 4 uur per week aan te bieden aan vaste uren en eventueel bij groei een addendum op het contract te zetten.

Heeft iemand een beter idee? of advies.