Eerstejaars mbo 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:17

Gister gps speurtocht gehad in vaals 13 km gewandeld helestijlen bergen op en af . Was best gezellig . vandaag eindelijk klassen bekend gemaakt super grote klas 4 meiden 24 jongens . Voorstel ronden gemaakt jongste is 17 oudste 21 vond t over t algemeen wel een gezellige klas tot nu toe . Laptops en programmas ingesteld op de laptops en eerste marketing opdracht gehad . Moet met t openbaar vervoer reizen valt inderdaad reuze mee allemaal !

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:34

xPabloBokt schreef:
Ik heb echt een vreselijke klas. Motivatie ver te zoeken, allemaal van die onderuitgezakte types en ik ben wederom het buitenbeentje. -O-

Blij dat ik maar een dag per week naar school moet. En dat mijn stageplek verder wel supertof is.


Echt horror. Standje stierlijk irritant. De docent zo ver uitlokken en dan echt tot het randje. Ik kan letterlijk niet geloven hoe zo’n docent het nog aankan en heb haar verteld dat ik echt respect voor haar heb. Lekker over anderen banketstaaf in het Marokkaans en Kech hier en daar (betekend hoër), en gewoon zo kinderachtig alles herhalen en overal op reageren gatverdamme man. Overal doorheen schreeuwen maar ook echt schreeuwen of fluiten of roepen. Wat een horror.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:54

Wat balen zeg!

Ik heb hier mijn eerste ‘klus’ al gekregen, mag een aftermovie maken voor een studenten feest :D

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 20:22

Als ik vergelijk wat me nu te wachten staat kwa portfolio en loopbaan en burgerschap in vergelijking met afgelopen 3 jaar ben ik echt heel blij :')
Portfolio hoeven we niet te maken, afgelopen 3 jaar werd er verwacht dat we allemaal doelen, pop’s,pap’s, Starr reflecties ect in ons portfolio zette (we moesten er minstens 20 minuten per week tijd in steken om een voldoende te kunnen halen, portfolio niet op orde betekende automatisch dat je je diploma niet kreeg werd ons verteld) en er word ook geen burgerschap gegeven *\%/* je kan punten verdienen door op de open dag te helpen ect

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:27

Oh leuk topic! Ik ben 28 augustus begonnen met mbo verpleegkunde niveau 4 aan het albeda te Rotterdam. Betreft de BBL vorm en de eerste 20 weken voltijd school. Hierna 4 dagen werken en 1 dag school. Gelukkig heb ik ook echt een leuke gemengde klas (jongste volgens mij 18 en oudste in de 50). Zelf ben ik 25 en heb al jaren niet meer in de schoolbanken gezeten, dus het is wel even wennen! :)

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 19:32

Heb vandaag mijn eerste echte lesgaf gehad, rekenen en vakorientatie (gaat over stages en wat er zich allemaal afspeeld in het vakgebied kwa nieuws ect)
De klas voor de avo vakken is wel best groot

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:18

Ik heb gister mijn eerste officiële dag gehad (bedrijfsleider paardenhouderij en sport). Vorige week al twee introductie dagen gehad. Op de eerste dag gingen we naar de manege en op de tweede dag gingen we bootcamp en met een boot door Alkmaar.

Gelukkig heb ik nog 2 meiden in me klas die 20+ zijn. De rest is allemaal 15-17. Ben onwijs benieuwd wat ik van dit jaar moet haam verwachten. Het is wel echte ontspanning nadat je fulltime heb gewerkt. Vrijdag gaan we met de klas naar horse event dus dat is wel echt super!

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:41

Ik meld me ook maar hier, doe de opleiding mediavormgeving niveau 4.
Vind het tot nu toe echt vreselijk :+ school is super onduidelijk en we hebben tot nu toe nog niks serieus gedaan.

Moest nu ook vanochtend om half 9 aanwezig zijn, half uurtje uitleg gehad en de rest van de ochtend hebben we niks gedaan dus ik verveel me dood. Zit nu maar te netflixen want weet verder ook niet wat ik moet doen.

Word er behoorlijk geïrriteerd van want ik sta wel om 5:30 op om hier te komen. :+

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:01

Hoe is het bij jullie ?

Hier valt het een beetje tegen, grote opdrachten worden veelte laat doorgegeven. Zo moeten we een opdracht doen met andere medestudenten maar die hebben zich ook aan een rooster te houden.
De opdracht moet vrijdag af zijn, hebben we maandag pas uitleg over gekregen nu hebben we nog 2 dagen plek om met die mede studenten te werken maar die kunnen niet op te tijden dat wij kunnen dus dikke stress.
Verder moesten we vandaag een interview opdracht doen en daarna zelf monteren, werd helaas op het monteerwerk afgerekend ( het programma was Adobe en had daar nog nooit mee gewerkt, ik had maar 3 kwartier de tijd om hem af te krijgen )
Heb onwijs mijn best gedaan maar dan doet het alsnog best zeer als er glashard voor je neus ( en de klas) word gezegd dat het niet goed is..

Baal er van, ik wil zo graag mijn best doen voor deze opleiding maar dit werkt niet mee :(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:04

Alles k.u.t hier.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:05

Hier gaat het ook vreselijk :+ vind de opleiding echt niet leuk dus ik ga morgen even overleggen wat ik dan wil doen.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:31

Ik heb een schijtklas tot zo ver. En word nog niet echt uitgedaagd. Maar dit is wel echt de opleiding die ik wil doen en die uitdaging komt nog wel, dat weet ik zeker.

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 19:54

Best veel herhaling omdat ik natuurlijk al een food niveau 3 opleiding heb gedaan :+
Verder wel best leuk, heb wel weer t vak biologie, eerste les ging over tmannelijke en vrouwelijke geslachtsdelen, sommige vonden dat erg grappig en gingen heel kinderachtig lachen bij woorden zoals bal ect

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:53

Hier gaat het ook lekker k.u.t. Klas is super gezellig enzo, maar de opdrachten.... Ohmygod. Ik moet nu voor volgende week 3 grote opdrachten maken (waaronder haartje voor haartje een snor knopen op een stuk tule) en ergens een model vandaan toveren. Ik stress ‘m zo hard. Ik moet donderdag die snor afhebben en ik heb nog zo’n 20 uur werk eraan. EIGENLIJK zou die snor pas volgende week af moeten zijn maar de docenten hebben een plan foutje gemaakt en nu zijn wij er natuurlijk de dupe van |o

Iemand zin om samen van een brug te springen? :')

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:59

E_J schreef:
Hier gaat het ook lekker k.u.t. Klas is super gezellig enzo, maar de opdrachten.... Ohmygod. Ik moet nu voor volgende week 3 grote opdrachten maken (waaronder haartje voor haartje een snor knopen op een stuk tule) en ergens een model vandaan toveren. Ik stress ‘m zo hard. Ik moet donderdag die snor afhebben en ik heb nog zo’n 20 uur werk eraan. EIGENLIJK zou die snor pas volgende week af moeten zijn maar de docenten hebben een plan foutje gemaakt en nu zijn wij er natuurlijk de dupe van |o

Iemand zin om samen van een brug te springen? :')

*steekt hand op*

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:24

LiannePuthzy schreef:
Best veel herhaling omdat ik natuurlijk al een food niveau 3 opleiding heb gedaan :+
Verder wel best leuk, heb wel weer t vak biologie, eerste les ging over tmannelijke en vrouwelijke geslachtsdelen, sommige vonden dat erg grappig en gingen heel kinderachtig lachen bij woorden zoals bal ect


Herkenbaar. Hier keken we een programma over suikers en die kerel ging moedermelk drinken van 3 verschillende vrouwen. Nou iedereen leek wel 16 :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:52

SindyKaya schreef:
*steekt hand op*

Wat vind je van morgenvroeg voor de eerste les begint? Ik zeg doen

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:18

SavannahNx schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik heb echt een vreselijke klas. Motivatie ver te zoeken, allemaal van die onderuitgezakte types en ik ben wederom het buitenbeentje. -O-

Blij dat ik maar een dag per week naar school moet. En dat mijn stageplek verder wel supertof is.


Echt horror. Standje stierlijk irritant. De docent zo ver uitlokken en dan echt tot het randje. Ik kan letterlijk niet geloven hoe zo’n docent het nog aankan en heb haar verteld dat ik echt respect voor haar heb. Lekker over anderen banketstaaf in het Marokkaans en Kech hier en daar (betekend hoër), en gewoon zo kinderachtig alles herhalen en overal op reageren gatverdamme man. Overal doorheen schreeuwen maar ook echt schreeuwen of fluiten of roepen. Wat een horror.



Ik kom ook even binnenvallen! Eigenlijk mag ik niet meer meepraten want ik ben in 2017/2018 begonnen met mijn MBO 4 nadat ik 4 jaar tussenjaar heb gehad, maar wow wat herkenbaar allemaal. Vermoeiende kinderen van 16/17 en ontzettend bijdehand.... De school lijkt trouwens steeds meer op een ghetto :').

Zitten jullie een beetje op jullie plek nu? En toevallig nog mensen die in Leiden op school zitten?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:13

Naomi_mickey. Ja echt een ghetto. De Marokkaanse ghetto nog wel. En er zijn dus ook gewoon Marokkaanse docenten die tegen hun eigen volk normaal doen en zeggen van “Als die Nederlandse docenten je lastig vallen...” Ze discrimineren als de pest. De Marokkaanse studenten beginnen nu ook de Nederlandste studenten te pesten en gooien dingen op ons. Het slaat echt werkelijk alles en er word niks aan gedaan. Ja gesprekjes voeren die nergens op slaan. Doen ze het klassikaal terwijl alle Nederlandse studenten zich gewoon prima gedragen. Neem ze lekker apart en peper het er bij hun in ipv 2 uur gaan banketstaaf over “een probleemklas” terwijl iedereen dondersgoed weet dat er maar een paar zijn.

Nee nog steeds niet op mn plek en overweeg te stoppen.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:31

SavannahNx - Aah wat rot zeg, kun je niet in gesprek gaan met de directeur en eventueel een overplaatsing aanvragen naar een andere locatie? Zonde van je tijd en moeite zo, terwijl je graag wilt!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:53

Hier zijn de mensen in mijn klas totaal niet mijn type mensen, het meisje waar ik een goed mee om kan gaan heeft zelf ook paarden dus dat is leuk!
Voor de rest is iedereen in mijn klas wel heel aardig dus dat is wel een pluspunt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:11

naomi_mickey schreef:
SavannahNx - Aah wat rot zeg, kun je niet in gesprek gaan met de directeur en eventueel een overplaatsing aanvragen naar een andere locatie? Zonde van je tijd en moeite zo, terwijl je graag wilt!


Er zijn 2 andere scholen met deze opleiding waar het naar horen nog erger is en 1 in Amersfoort die ook precies zo is.. Denk dat ik met overplaatsen niks opschiet. Ik hoop gewoon dat het minder word en dat het allemaal nog even het begin is enzo. Maar als ik even buiten de klas sta te bellen buiten wil ik liever niet bekogelt worden met allerlei dingen.. echt heel raar..

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:38

Hier bevalt het goed super leuke klas kan goed om gaan met de 4 meiden en met de jongens kan ik leuk lachen .

Moet nog steeds wennen aan het reizen maar dat komt vast nog goed

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Eerstejaars mbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:19

Iemand die in Amersfoort op het ROC MN zit/zat?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:15

Hoe staat het met de medestudenten hier? :D

Hier gaat het even goed mis. Ik doe een creatieve opleiding, wat heel leuk is. Maar draagt zo ook zijn minpunten met zich mee. Docenten die totaal niet bereid zijn om te helpen, vele leerlingen die onder de 18 zijn en zo lessen blijven verstoren, deadlines die verschoven worden omdat grotendeels gewoon hun werk niet doen etc. Zo heb ik een docent die al 'facking hell' roept als iemand een vraag heeft en om hulp vraagt. Of een docent die gewoon mijn mails negeert. Door afspraken heb ik dan paar lessen gemist, en wilde weten wat ik gemist heb. Krijg gewoon geen reactie en als ik hem face to face spreek is het 'vraag je medeleerlingen maar', maar daar is al meerdere keren uit gebleken dat die het ook nooit zo goed weten. Heb al vaker opdrachten ingeleverd en bleek het anders te moeten. Dus daar schiet ik ook niks mee op. :+ Dus ik loop nu achterstanden op omdat men niet bereid is om te helpen.

En wat ik het meest vervelende vind, is dat docenten hoge verwachtingen van mij hebben. Moest portfolio laten zien bij de intake en volgens mij weegt dat heel zwaar. Meesten mogen het simpel doen, maar bij mij wordt er druk op gelegd. "Van jou verwacht ik wel iets heel tofs he?" "Ik verwacht dat jij wel alles op tijd af hebt" "Ik verwacht ook niks anders dan iets goeds van jou." Stressssss, dat ik slecht slaap, bijna geen vrije tijd heb want ik ben met school bezig en ik zoals vandaag bam-, bij thuiskomst echt als een dode merel in slaap val. -O-

Maar goed, hoe bevalt het bij jullie? :D