Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LilChar
Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 21:10

Hoi!

Zelf sta ik al een aantal maanden ingeschreven op de site van Pawshake. Dit is een site waar baasjes en oppassers voor huisdieren elkaar kunnen vinden, ik sta er als oppasser.
Toevallig kwam ik achter de site omdat iemand in een ander topic iets vertelde over Pawshake!
Nu leek het mij wel leuk om hier een topic over te hebben, ik ben erg benieuwd wie dit nog meer doet en hoe het bevalt! Misschien kunnen we ervaringen wisselen of vragen stellen.
Ik vind het zelf heel leuk en heb ook regelmatig aanvragen, eigenlijk ben ik er elke week wel mee bezig!


Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:14

Hé dat is goed om te weten, wij zoeken soms ook oppas voor onze hond. Ik ga de site eens bekijken.

Schuur_
Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:37

Ik heb mijn oppas voor de honden via pawshake. Ben er erg tevreden over!

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

95Ellen
Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:53

Ik heb ook een account op Pawshake :) ik had in wageningen twee hondjes die ik op vaste dagen uit liet en heb nu een aantal reserveringen voor de zomervakantie staan voor 24uurs hondenoppas en voor huisbezoeken bij katten :) ik vind ‘t erg leuk om te doen en het verdient lekker een beetje bij. Ik vind alleen wel dat pawshake een erg hoog percentage van het bedrag (19%) zelf houdt...

LilChar
Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 22:03

Leuk!
Jaa, ik heb ook al veel mensen die het over de zomervakantie hebben. Dat wordt nog druk! Hoe lang ben jij al lid Ellen? Ik heb nu ongeveer 5 vaste adressen met hondjes, soms ga ik daarheen en soms komen ze een dagje hier!

Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik vind het ook een hoog percentage. 10% had mij ook wel reëel geleken.

Schuur_
Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:29

Dat is inderdaad wel veel. Ikzelf ben na een paar keer een afgesproken prijs rechtstreeks gaan betalen. Dit omdat ze er soms best veel zijn en ik 2 honden heb. Op pawshake prijzen kwam me dat heel duur uit.
Ik heb de afweging gemaakt maar uiteindelijk houdt zij er meer aan over en tja die verzekering, ik denk dat dat niet zo heel veel verschil uitmaakt. Gezond verstand gaat al een heel eind.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

95Ellen
Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:52

Ik ben lid sinds afgelopen najaar ergens. Maar sinds kort vanaf Wageningen terug naar m’n ouders verhuisd dus het is weer even opnieuw opstarten, maar het gaat snel genoeg :) ik vind het wel altijd weer een beetje spannend als je dan ergens voor het eerst gaat kennis maken :p
Ja 10% had ik inderdaad ook een stuk redelijker gevonden. Ik heb nu dus al een paar keer gehad dat de eigenaar het gewoon rechtstreeks naar me overmaakte... dus ik denk eigenlijk dat ze zichzelf met dat hoge tarief ook in de vingers snijden

LilChar
Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 10:22

@Schuur Ja ik kan me voorstellen dat je dat dan afspreekt hoor! Ik weet eigenlijk niet precies wat de verzekering inhoudt, volgens mij heb je er alleen als baasje wat aan en niet als oppasser. In de zin van, als een hond mijn jas stuk maakt, kan ik daar volgens mij niks aan doen via die verzekering?

@Ellen Ik vind het ook altijd wel even spannend om kennis te maken! Vooral de eerste keer ooit haha, ik wist ook helemaal niet hoe dat ging! Verder gaat het altijd goed nu, mensen zijn altijd tevreden dat geeft ook veel zelfvertrouwen. Ik heb 1 keer gehad dat mensen mij niet kundig genoeg vonden. Het ging om het uitlaten van een oude hond. Ik begreep dat niet helemaal omdat ik wel veel ervaring heb en ze hier niets over lieten horen bij het gesprek. Achteraf kreeg ik een smsje dat ze het toch niet zaten zitten, terwijl we bij de deur al een afspraak hadden gepland. Ik heb het daar maar bij gelaten maar ik vond het wel apart! Heb jij zo iets wel eens gehad?

Ik ben voor binnenkort ook geboekt om bij een huis op te passen, dus met slapen, ook best spannend! Ik kom daar al wel heel vaak in het weekend voor de dieren (honden/kippen/paarden) dus het is wel veilig. Heeft iemand dat al wel eens gedaan?

95Ellen
Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:16

Ah dat van die oude hond is wel raar ja, als ze wel gewoon een afspraak met je maken terwijl je er bent... bij mij zijn de baasjes tot nu toe ook altijd erg tevreden, kreeg zelfs bij een van de twee hondjes die ik uitliet in Wageningen een heel pakket als bedankje de laatste keer, met stroopwafels enzo, echt superlief! Ik heb wel even geleden gehad dat ik een reserveringsverzoek had staan voor twee weken op een hond passen, ik daar mijn plannen op aangepast enzo, er een andere aanvraag voor geweigerd, zeggen die mensen ineens een paar dagen van tevoren toch af. Dat was niet zo chill. Maarja meestal gaat het wel goed :) Oeh inderdaad wel spannend om op mensen hun huis te passen, maar als je er regelmatig al komt gaat dat vast ook goed :) ik heb dat nog niet gehad, dat ik ergens bleef slapen.

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:33

Ik heb nog nooit van deze website gehoord, maar ga er zeker eens naar kijken. :) Aangezien ik deze zomervakantie niet op vakantie ga, kan ik misschien wel iets voor iemand betekenen.

Ashkerlon
Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:43

Ik ben ook lid. Ik krijg niet zo veel aanvragen, maar mijn prijzen staan ook iets hoger dan het gemiddelde in de regio. Bovendien kan ik hier thuis geen dieren opvangen, dus het is enkel huisbezoeken en daar is ook minder vraag naar lijkt me.
Binnen een jaar kan ik normaal ook dieren thuis opvangen. Ik zou dan proberen om 1 vaste dag tijdens de week hiervoor vrij te houden.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:07

Ik kende het niet, dus ben even gaan kijken, maar €40 per nacht :? Serieus?
Ik heb van de zomer twee weken die van m’n buren in huis.... gratis.... :oo

LilChar
Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 13:17

LadyMadonna schreef:
Ik kende het niet, dus ben even gaan kijken, maar €40 per nacht :? Serieus?
Ik heb van de zomer twee weken die van m’n buren in huis.... gratis.... :oo


Iedereen mag zijn eigen prijs instellen, dus het kan ook meer of minder zijn!
Het voordeel is dat je als je ergens voor betaald, je niet altijd afhankelijk bent van vriendendiensten.

LilChar
Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 00:31

Herfstwind schreef:
Ik heb nog nooit van deze website gehoord, maar ga er zeker eens naar kijken. :) Aangezien ik deze zomervakantie niet op vakantie ga, kan ik misschien wel iets voor iemand betekenen.



En heb je uiteindelijk nog een profiel aangemaakt?

Bij mij loopt het echt storm, ik moet heel goed opletten dat ik niks dubbel plan! Ik heb al een paar mensen moeten teleurstellen omdat ik anders dubbele afspraken heb, dat vind ik altijd wel lastig.
Hoe gaat het met de andere pawshakers ?

95Ellen
Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:47

Ik krijg alleen maar ‘dubbele’ boekingen :( ik heb al twee oppashondjes geboekt staan voor eind juli/begin augustus waarvan ik denk dat ze samen kunnen en de baasjes het daar mee eens zijn, en heb er daarna nog 3 moeten weigeren voor deze zelfde periode... en daarbuiten krijg ik niks. Het is duidelijk wanneer de schoolvakantie is hier :p fijn dat het bij jou zo goed loopt! :)

TrIjNiE__
Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:59

Wat leuk een Pawshake topic :D Ik ben alweer 2 jaar lid als oppasser en mijn hele zomervakantie is al weer even volgeboekt :D Van 26 juni tot 29 juli heb ik non-stop honden en/of paarden, vaak dubbel en soms 3-dubbel geboekt, allemaal op verplaatsing := Dan even rust en dan 3 weken een senior golden retriever bij ons thuis, alweer voor het 3e jaar op rij :) Ik doe ook aanvragen buiten de website, voor vrienden en de buren waar ik al zo'n 4 jaar oppasser ben. Maar alle aanvragen via Pawshake blijf ik via de site doen, ik vind dat ze best een cent mogen verdienen aan zo'n geweldig initiatief!

Vind het ook leuk dat ook paardeneigenaren me benaderen via de site, heb 3 vaste oppasplekjes met paarden en ook steeds een hond of katten erbij :D Ik vind het geweldig leuk om te doen, je krijgt er zoveel ervaring bij met al die verschillende karakters van dieren <3

I hope your day is as nice as your butt! ;)

DezeNaam
Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 02:32

Ik pas ook op honden via Pawshake. Sommige mensen betalen nog via de site, anderen niet. Als ze zelf voorstellen om niet via de site te betalen ga ik er wel op in.. Wat is die verzekering uiteindelijk. :+ Volgens mij als de eigenaar of jij zelf een verzekering hebt is dat totaal niet nodig.
Bovendien vind ik 19% van je bedrag aftrekken ook gewoon ongelooflijk veel..

Krijg wel regelmatig aanvragen, maar omdat ik geen auto heb kan ik niet op alles ingaan. En omdat sommige eisen ook nogal moeilijk zijn als in 'mijn hond kan niet alleen blijven'... Ja helaas moet ik overdag ook op andere plaatsen zijn...

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:12

Ik geef dit topic even een schopje. :D Gisteravond heb ik ook een profiel aangemaakt, nu wachten op bevestiging.. Ik ben benieuwd!

LilChar
Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 11:11

Sem_ schreef:
Ik geef dit topic even een schopje. :D Gisteravond heb ik ook een profiel aangemaakt, nu wachten op bevestiging.. Ik ben benieuwd!



Wat leuk zeg! Naar aanleiding van dit topic of had je er ergens anders over gelezen? Ik zie of hoor verder nooit wat erover namelijk.

Trjinie, wat leuk zeg dat je ook een aantal met paarden hebt! Leuke paarden? Ik ga dus vanaf vandaag 6 nachtjes logeren in een huis waar ik al vaker kom, en die hebben ook twee paarden. Nu was ik er gisteren, even nog een rondleiding in het boven gedeelte, en toen zei ze dat ik ook best op dat ene paard, een fries, mag rijden. Dat vind ik echt ontzettend leuk! Ik heb er best wel zin in.

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:23

Tot op heden heb ik niet echt de tijd gehad om er rustig voor te gaan zitten, maar wil nu even kijken hoe ver ik ga komen met m'n aanmelding. Ik zag dat er in mijn omgeving niet zoveel oppassers te vinden zijn, dus wellicht kan ik nog wat mensen blij maken met mijn diensten.

Ik schrok er best wel van wat voor 'n hoge bedragen je minimaal moet vragen, maar kennelijk is dat een gebruikelijk tarief?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:29

Wauw wat leuk LilChar! Dat klinkt als een super adresje.

Inderdaad naar aanleiding van dit topic. :) Ik heb nu echter pas de tijd gevonden om me aan te melden en vanaf
nu ook zeeën van tijd dus ik hoop dat ik wat aanmeldingen krijg.

Herfstwind, ik denk dat dat ook komt door het percentage wat je af moet dragen aan Pawshake zelf.

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:30

Ik persoonlijk vind de minimale bedragen nog vrij laag. Pawshake gebruik ik zelf niet meer, maar sta wel nog inschreven op petbnb en hondenoppas.nl

Ik pas niet meer op bij mensen thuis. Vorig jaar wel een aantal weken gedaan, maar ben liever bij mijn eigen honden. Die hond komt deze zomer wel gezellig bij mij thuis in de hondenkamer en dan 's nachts mag ze in de woonkamer.

Iedere dinsdag heb ik honden in de dagopvang en verder laat ik nog een aantal honden uit samen met mijn honden of train ik honden voor de eigenaren.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:46

Hee wat een handig topic!
Jullie hebben dus positieve ervaringen met deze website begrijp ik?
Zelf ben ik toch een beetje huiverig.

Ik zou heel graag een goede oppas voor mijn 4 honden willen, met name als ik ooit eens op vakantie zou willen of voor een lange dag weg bijvoorbeeld.
Nu heb ik wel iemand die ze tussendoor kan uitlaten, maar voor een hele dag weg is dat geen optie.

Vind het lastig om daar iemand voor te vinden, sowieso omdat ik voor de gemiddelde oppas "veel" honden heb, mijn honden niet bij andere honden wil hebben zonder mijn supervisie en ook om iemand met hen te vertrouwen nadat een vriendin dat vertrouwen beschaamd heeft tijdens een vakantie.
Klinkt moeilijk hè? :')
Maar gewoon 1 betrouwbaar en kundig persoon zonder andere honden of kinderen dus eigenlijk. :+

19% lijkt me ook een vrij hoog percentage. Ik zou dan liever direct aan de oppas betalen inderdaad.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

RyanneZarita
Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:56

Ik had via Pawshake ook mijn oppasser gevonden voor mijn vakantie. De hond gaat altijd naar mijn ouders maar de katten, schildpad en paarden zou ik graag gewoon in en rond huis houden :D

Oppasser heeft zelf voldoende ervaring door opleiding en eigen paard, dus na een kennismakingsgesprek zag ik het wel zitten. Het was top!

Ik had zelf lijstjes gemaakt met schema's wanneer wat moest gebeuren en belangrijke telefoonnummers.

Kreeg iedere dag foto's toegestuurd en een update.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

95Ellen
Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:59

Haha ik baal, ik was de enige in mijn dorp die Pawshake had, maar nu heb ik er ineens een concurrente bij die blijkbaar geen geld nodig heeft, maar voor alles het absolute minimum vraagt en dat ook nog eens aan een goed doel doneert... En het is niet zo dat ik het zelf alleen voor het geld doe, vooral ook omdat ik het erg leuk vind, maar ik heb toch ook gewoon een soort bijbaan nodig en als ik mn tijd steek in pawshake is dat lastig combineren dus ik vraag niet de minimumbedragen... Maar hier kan ik toch niet tegenop -O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Ashleytjuhh, Mitchall, Nathalie18x, xChanelx en 60 bezoekers