Hbo 2018/2019

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
denisesilver
Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:16

Dat is een fijn gevoel, Emma. Leuk compliment ook! :j

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest


__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:02

Hoe gaat het hier met iedereen? Hier gaat het erg goed! De opleiding is erg leuk en heb (op één toets na) alles nu in 1 keer gehaald. Ik moet nog één cijfer terug krijgen en dan heb ik alle 30 EC's van het eerste semester binnen. :D De toets die ik niet in één keer heb gehaald was behoorlijk spannend. Basic skill wiskunde noemde ze het, nou dit was echt geen basis hoor. :roll: De eerste poging was in de introweek, dik onvoldoende haha. Tweede poging was in de oktober, en toen helaas één fout teveel. Gelukkig vorige maand wel gewoon gehaald. *\%/* Zó blij mee. Het is geen EC maar als je hem deze keer nog niet haalde, kreeg je dit jaar sowieso je propedeuse niet en dat had ik echt suuuuper poedersuiker gevonden aangezien de rest mij best makkelijk afgaat.

denisesilver
Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:20

Super Sanne!

Ik hoef nog maar 1 à 2 dagen naar school de rest is enkel projecten die ik thuis kan maken, das ook lekker. Vaker naar de paardjes :D

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:45

Wat een goede cijfers Emma! Maar nog veel fijner dat je blij bent over je opleiding *\o/* . Echt een enorme geruststelling als je blij bent met je uiteindelijke studiekeuze, ik vond het niet niks.

Fijn Sanne! Dat is wel spannend. Waarom kregen jullie de eerste toets al zo vroeg? Waren het basisvaardigheden vanuit de havo oid? Is wel heftig om je studie direct met een onvoldoende te beginnen, kan me voorstellen dat dat heel demotiverend werkt. Super fijn dat je 'm nu hebt!

Hier gaat het wel goed. Heb mijn minor naar wens afgesloten en de extra vakken 1 inmiddels afgerond. Voor een andere heb ik voor het tentamen een 9.7 gehaald, maar het cijfer telt samen met een verslag. Nu heb ik dat verslag samen met iemand anders moeten maken en zijn gedeelte was gewoon niet goed genoeg, dus daar hebben we een 5 voor -O- . Hij voelde zich er ook wel rot over, dus we gaan het wel herkansen. Verder wacht ik nog af op 1 verslag, maar dat wordt denk ik pas na de vakantie nagekeken. Al met al: tevreden.

Volgende week zaterdag vertrek ik naar het buitenland voor een projectsemester, waarvoor ik tot eind juni daar zal verblijven. Ik vind het super spannend maar kijk er wel naar uit!

Elk bad heeft er eendje.

EmmaK95
Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:45

Wat goed van je Sanne!

En heel spannend Badeendje, waar ga je heen in het buitenland? En wat ga je daar precies doen?

Hier is alles prima. Aftellen qua stageperiode, ga het nog wel missen uiteindelijk! Verder ging ik gister naar de inzage van spelling waar ik een 6,3 voor had. Bleek dat de docent 5 punten te weinig had opgeteld.. komt waarschijnlijk nog een punt bovenop :') . Altijd goed om nog even na te tellen dus!

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:33

Thanks guys! Die vroege toets was een instaptoets Badeendje, om je niveau te testen. Maar je moest er wel een voldoende voor halen. :') Wat goed van je 9.7! Wel echt balen van die 5. Gelukkig kan je die opnieuw doen.

Zelf nakijken is inderdaad goed Emma, heb ik voor periode 1 niet gedaan (baal ik wel van) maar voor periode 2 wil ik dat wel gaan doen.

Is er hier iemand die voor Cum Laude gaat trouwens? Ik zat erover na te denken aangezien de eerste periode mij erg goed afging en ik bijna aan de cum laude eisen voldeed (zou dan 1 toets over moeten doen). Die toets overdoen zou op zich wel te doen zijn, en ik zou daar ook wel een 7 op kunnen halen (heb een 5.7 gehaald terwijl ik dacht dat ik een 3 zou halen.) Mocht ik nu Cum Laude willen doen zou ik 3 toetsen moeten herkansen (inclusief die 5.7), waarvan er 2 mij prima zouden lukken maar bij één twijfel ik of ik daar ooit een 7 op zou kunnen halen. Aan de ene kant heb ik zoiets van: nehh laat maar, teveel stress. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van; ik kan prima proberen om minstens mijn propedeuse cum laude te halen, straks heb ik later zoiets van "wat als"

Ook ben ik mijn motivatie echt behoooorlijk kwijt. Of nou ja, mijn motivatie om goed mijn best te doen. Ik heb nu zoiets van: met halve input haal ik ook wel een 6. Iemand tips hiervoor? Haha.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:51

Bij ons is cum laude alles boven de 6.0 (onafgerond) en gemiddeld 8.0 onafgerond. Check even je voorwaarden!

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:04

Die heb ik uiteraard gecheckt haha. Hier moet alles minimaal een 7 zijn en je gemiddelde minimaal een 8.

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:11

Bij ons op school heb ik nog niemand erover gehoord. Zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. Op dit moment heb ik een 6.5, een 9.4, een 9.8, een 9.1 en nog een 9.8 gehaald. Misschien kom ik ook wel in aanmerking voor cum laude.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:27

EmmaK95 schreef:
Wat goed van je Sanne!

En heel spannend Badeendje, waar ga je heen in het buitenland? En wat ga je daar precies doen?

Hier is alles prima. Aftellen qua stageperiode, ga het nog wel missen uiteindelijk! Verder ging ik gister naar de inzage van spelling waar ik een 6,3 voor had. Bleek dat de docent 5 punten te weinig had opgeteld.. komt waarschijnlijk nog een punt bovenop :') . Altijd goed om nog even na te tellen dus!

Ik ga naar Duitsland, dus niet het einde van de wereld hihi. Ik wil voornamelijk mijn Duits verbeteren, maar ik ga daar werken aan een project dat iets te maken heeft met het marketen en bedenken van nieuwe opblaasbare koepels. Ik weet er nog nagenoeg niets van en het sluit ook niet echt aan bij mijn opleiding, dus ik ben heel benieuwd :')

Ik ga voor cum laude, leuk om een ander daarin te treffen :). Je moet denk ik bekijken of je het wil en of je het inderdaad nog kan. Ik moet alleen op mijn afstuderen een 9 halen anders is het bij ons geen cum laude, voor de rest voldoe ik aan de eisen. Ik denk dat je ook moet overwegen wat de meerwaarde is. Je P cum laude halen heeft sowieso niet echt meerwaarde (tenzij je ermee naar de uni wilt). Je hele studie CL kan interessant zijn, dat is denk ik nogal afhankelijk van hoeveel baankans je hebt. Bij mijn studie maakt het niet zo veel uit omdat het sowieso een tekortvak is, maar als je weet dat je moet knokken voor een baan dan denk ik dat het je wel een streepje voor kan geven. Er zijn daarentegen ook wel weer mensen die aangeven dat cum laude eigenlijk alleen wat voorstelt op universitair (master) niveau. Ik doe het gewoon omdat het een persoonlijk doel is geworden, maar soms vind ik het wel frustrerend, vooral bij samenwerkopdrachten.

Elk bad heeft er eendje.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:44

Ik wil ook voor cum laude hoor :j niet dat het veel zal uitmaken op mijn banenkans (tweedejaars en heb al 3 banen aangeboden gehad) maar gewoon voor mezelf haha

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:46

Dat vond ik ook interessant, cum laude. Maar vanwege mijn mbo hoofd in een HBO studie en hoge kans op een baan heb ik maar tegen mezelf gezegd dat ik blij moet zijn als het mij lukt de toetsen te halen en ik dan mijn doel al hoog genoeg heb gezet.


Vind het knap als jullie het voor elkaar krijgen!

denisesilver
Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:31

Pfoe, strevers hier! Ik ben blij als ik m'n studie afgerond heb en aan het werk kan. Heb school wel echt gehad zo ondertussen :')

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:43

Ik ben vooral ondertussen heel erg aan het twijfelen wat ik wil doen, een dubbele onderwijsbevoegdheid of een pre-master en master gaan volgen. T heeft allebei wel iets. En of ik effectief voor de klas wil staan, of ook andere dingen wil doen (en wat ik dan precies wil?).

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:16

theadora99 schreef:
Ik wil ook voor cum laude hoor :j niet dat het veel zal uitmaken op mijn banenkans (tweedejaars en heb al 3 banen aangeboden gehad) maar gewoon voor mezelf haha

Excuus theadora, mijn opmerking was meer algemeen :o . Wat studeer je?
Achteraf als ik zie hoeveel frustratie het me soms heeft gezorgd weet ik niet of ik ervoor was gegaan. Ik had het in ieder geval niet aan m’n docenten verteld, maarja, dat is achteraf :)

Elk bad heeft er eendje.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:13

Badeendje schreef:
theadora99 schreef:
Ik wil ook voor cum laude hoor :j niet dat het veel zal uitmaken op mijn banenkans (tweedejaars en heb al 3 banen aangeboden gehad) maar gewoon voor mezelf haha

Excuus theadora, mijn opmerking was meer algemeen :o . Wat studeer je?
Achteraf als ik zie hoeveel frustratie het me soms heeft gezorgd weet ik niet of ik ervoor was gegaan. Ik had het in ieder geval niet aan m’n docenten verteld, maarja, dat is achteraf :)

T was meer naar iemand die zei dat zij nog niemand erover gehoord had, was allemaal niet gemeen bedoeld enzo haha. Ik doe docentenopleiding wiskunde

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:12

Oh van mij ook niet haha, miscommunicatie :)

Leuk! Voor welke bevoegdheid zou je nog meer willen gaan, naast wiskunde?

Elk bad heeft er eendje.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:41

Ja dat is ook nog een ding, denk momenteel Nederlands maar eigenlijk weet ik het allemaal niet zo goed, hahaha

denisesilver
Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:27

Hoe gaat het allemaal met de studies?

Ik ben op het moment bezig met het maken van mijn tweejarenplan. Blijft toch moeilijker dan gedacht. Afstuderen lijkt zo ineens veel dichterbij te komen, en ik houd helemaal niet van over mezelf schrijven :')
Als iemand nog een leuke buitenlandse stage weet in de paarden richting fokkerij en/of training :D

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Doedatje
Berichten: 618
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:48

Ik heb tot nu toe nog steeds alles gehaald :D . Bij het tentamen van vorige week vrijdag heb ik heel veel gegokt, toch heb ik een 7. Yeah.

Ik moest met een groepje een preventieplan maken. De samen werking ging echt super, alleen de nieuwe docent hielp niet echt mee. Steeds als we iets aan haar vragen antwoord ze met een heel verhaal en het komt er altijd op neer dat we het zelf moeten uitzoeken. 'Zie het als een uitdaging, geniet van de onzekerheid' zegt ze aan het eind van haar verhaal. Nou ik geniet er echt éénorm van om steeds vast te lopen en in een week nog het halve verslag te maken. Nouja, die opdracht is gelukkig af. Nu wachten op een cijfer.

Paletti-Anouk-Hugo-Bente

EmmaK95
Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:29

Goed bezig beiden!

Jeetje, een tweejarenplan lijkt me echt vreselijk, haha. Je weet toch nooit hoe het gaat lopen..

Hier gaat het soepel. Morgen eindgesprek van mn stage, maar dat zit wel goed. Dan heerlijk weer de dinsdagen vrij. Heb t idee dat het weer een iets rustigere periode wordt, dus dat is prettig.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:30

Zo, even een schopje omhoog. Hoe gaat het met iedereen?

Hier vallen de laatste loodjes erg zwaar. Helaas twee tentamens in periode 3 niet gehaald, en 1 written assignment gewoon domweg vergeten te maken. Dus erg druk deze weken. Heb in de week van 3 juni: 2 written assignments wat ik moet inleveren, 1 groot groepsproject (5 EC) wat ook ingeleverd moet worden, 1 defense, en 2 presentaties. En vervolgens heb ik de week erna 4 tentamens.. -O- Ben blij als ik het allemaal gehad heb hoor. Het is echt heel erg pittig veel nu.

Gelukkig wel een paar daagjes Rome geboekt voor eind juni, mooie afsluiting van het schooljaar! *\o/*

EmmaK95
Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:29

Ah vervelend die drukte Sanne! Maar een kleine vakantie in het vooruitzicht is wel fijn! Succes nog even met de laatste dingen.

Hier alles nog steeds soepel. Ik moet nog één tentamen (18 juni) en een groepsproject inleveren. Ik vind dit juist gek genoeg de rustigste periode van het jaar, eigenlijk. Over een maand krijg ik ook te horen waar ik mijn tweede stage vanaf september ga lopen, spannend!
Ik heb wel echt zin in de zomervakantie al <3

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:53

Opleiding is nog steeds erg leuk, de organisatie eromheen is echt baggerslecht. Ik heb nog nooit zo'n slecht georganiseerde opleiding gezien...

Had eventjes een beetje stress want mijn school wilde, tot voor een uurtje geleden ofzo, de tentamens niet verplaatsen die aanstaande dinsdag waren, waar ik voor naar school moest. Maar nu hebben we toch te horen gekregen dat de tentamens dinsdag allemaal worden verplaatst! Dus een een feestje vieren in m'n eentje!

Verder echt het hoogste cijfer dit jaar gehaald deze periode: een 9 voor het vak statistiek! Ben ontzettend blij!

denisesilver
Berichten: 2859
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:27

Laatste loodjes nog dan sannne, succes!

Spannend die stage, emma! Fijn dat het wat rustiger is met je opleiding

Taartjee, vervelend zo van die organisatie. Gefeliciteerd met je 9!!

Hier ook nog bezig met de laatste loodjes. Jaarproject komt echt mn strot uit (alleen maar door het gezeik over het regelen van een bbq. Hallo, is vrijwillig hoor :evaw: ). Druk bezig met het zoeken van een stage, maar loopt nog niet vlot -O-

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElineGC en 11 bezoekers