Hbo 2018/2019

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 09:48

Het is inmiddels 1 mei en de aanmeldingsdeadline voor hbo studies is dus verstreken. Nog meer bokkers die volgend jaar met hun hbo studie gaan beginnen? :)


nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:09

Ik meld me! Ik ga Pedagogiek studeren bij NHL Stenden in Leeuwarden. Wat ga jij studeren?

Maureen_M
Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:19

Ik meld me ook! Ik begin welliswaar pas in februari maar ik ga HRM deeltijd doen aan het Fontys in Sittard :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 10:26

Gezellig! Ik ga Ruimtelijke Ordening & Planologie studeren aan de Hogeschool Rotterdam :)
Ik heb echt veel zin om weer te beginnen met studeren na mijn tussenjaar :=

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:31

Ja ik! Ik ga volgend jaar International Business studeren aan de Avans in Den Bosch :)

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:32

Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen. :)

nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:39

Herfstwind schreef:
Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen. :)

Leuk! Heb ik ook over nagedacht, alleen ik vind lesgeven niets voor mij :P

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 10:43

Herfstwind schreef:
Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen. :)

Daar heb ik nog nooit van gehoord, tot wat word je dan opgeleid?

Rohol
Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:44

Mijn zwagertje gaat International Business studeren in Rotterdam. Maar volgens mij vind ik het spannender dan hijzelf :):)

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3

nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:12

Esmee_98 schreef:
Herfstwind schreef:
Toevallig zat ik er vanochtend nog aan te denken een topic te openen voor aankomend schooljaar. Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de opleiding Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Aeres Hogeschool in Wageningen. :)

Daar heb ik nog nooit van gehoord, tot wat word je dan opgeleid?

Volgens mij tot (onder andere) docent dier, voor het vmbo en mbo dacht ik :)

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:24

Esmee: Ik had ook nog nooit van de opleiding gehoord totdat ik op Bokt ineens iemand tegenkwam die dit studeerde en ging kijken wat het inhield. Wat Nienke beschrijft klopt inderdaad aardig. Je krijgt aan het einde van de opleiding twee diploma’s: een tweedegraads lerarendiploma en een diploma “kennismanager”.

Met het lerarendiploma kun je, vanzelfsprekend, les gaan geven op groene (v)mbo-scholen. Wat je met het diploma kennismanager kunt is eigenlijk ontzettend breed, dus dat is lastig om te beschrijven. Je wordt gedurende de opleiding opgeleid tot deskundige op het gebied van recreatie- en gezelfschapsdieren en leert daarnaast deze kennis op een educatief verantwoorde manier over te brengen op anderen.

Nienke: Wat leuk dat jij ook gekeken hebt naar deze opleiding. :) Ik zag dat jij pedagogiek gaat studeren, dat lijkt me ook erg leuk/interessant.

Zijn er meer mensen die in september ook al meteen beginnen met een stage?

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 13:02

Wat grappig om je opleiding zo via bokt te vinden! :)
Wat hebben jullie hiervoor gedaan?
Ik kom zelf van het mbo. Ik heb de opleiding accountmanagement niveau 4 in 2 jaar afgerond. Dit jaar was een tussenjaar voor mij en heb ik gewerkt als accountmanager. Een baan die ik gelukkig met mijn studie blijf combineren :)

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:09

Ik meld mij ook! Volgend jaar ga ik International Development Management studeren bij Van Hall Lareinstein in Velp! Is er iemand die ervaring heeft met deze studie bij een familielid of vriend(in)? Het is een vrij nieuwe studie, en ik weet niet zo goed wat ik ervan kan verwachten ondanks de meeloopdagen...

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:37

Ik heb m'n vwo afgerond en dit jaar een tussenjaar gehad. Wat fijn dat je je baan met je studie kunt combineren, Esmee. Je gaat wel in een hele andere richting studeren (of heb ik een verkeerd beeld bij de opleiding die je gaat doen?), bevalt het werk als accountmanager niet of liggen je ambities ergens anders?

Love2sk8: Lastig dat je nog niet helemaal weet wat je van de opleiding kunt verwachten, ondanks de meeloopdagen. Ik heb niemand in mijn omgeving die deze opleiding doet/gedaan heeft.

loly
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:46

Ik ga toegepaste biologie studeren bij de HAS in Venlo. Erg spannend allemaal, vorig jaar 2 maanden Biologie en medisch laboratoriumonderzoek gedaan in Rotterdam was het toch niet helemaal helaas.
Wordt wel erg wennen na een tussenjaar en op mezelf gaan wonen. Maar heb er wel enorm veel zin in :o

nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:56

Esmee_98 schreef:
Wat grappig om je opleiding zo via bokt te vinden! :)
Wat hebben jullie hiervoor gedaan?
Ik kom zelf van het mbo. Ik heb de opleiding accountmanagement niveau 4 in 2 jaar afgerond. Dit jaar was een tussenjaar voor mij en heb ik gewerkt als accountmanager. Een baan die ik gelukkig met mijn studie blijf combineren :)

Ik doe nu gymnasium, over 2 weken beginnen m'n examens... Hoop dat ik slaag, haha! Anders kan ik natuurlijk niet aan de studie beginnen :P

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:47

Herfstwind schreef:
Ik heb m'n vwo afgerond en dit jaar een tussenjaar gehad. Wat fijn dat je je baan met je studie kunt combineren, Esmee. Je gaat wel in een hele andere richting studeren (of heb ik een verkeerd beeld bij de opleiding die je gaat doen?), bevalt het werk als accountmanager niet of liggen je ambities ergens anders?

Love2sk8: Lastig dat je nog niet helemaal weet wat je van de opleiding kunt verwachten, ondanks de meeloopdagen. Ik heb niemand in mijn omgeving die deze opleiding doet/gedaan heeft.

Nee, dat klopt. Ik ga inderdaad een hele andere richting uit. :) Ik vind accountmanagement erg leuk, ik vind mijn baan ook vele male leuker dan de opleiding. Ik heb de hele dag door klantcontact wat heel gezellig is, dus dat is echt top! :D Ik wist in mijn laatste jaar mbo al wel dat ik naar het hbo wilde, maar ik kon echt geen studie kiezen. De "standaard" economische studies spraken me niet aan. Na de zomervakantie ben ik me weer gaan oriënteren op studies, eerst wilde ik Vastgoed en Makelaardij gaan studeren maar ik kwam er op de open dag achter dat het vrij weinig met makelaardij te weinig had (waar mijn voorkeur toch wel naar uit ging) en dat het voornamelijk berekeningen maken was. Ik was vroeg op de open dag, en nadat ik V&M zo tegen vond vallen wilde ik niet met "niets" terug naar huis. Ruimtelijke Ordening en Planologie klonk wel interessant, dus ik ben daar maar binnen gelopen. Wat heb je te verliezen he? :+
Maar die presentatie prikkelde me, het "deed" echt iets met me. Daarna nog een hele tijd lesboeken, opdrachten en scripties bekeken en doorgelezen, en ik was verkocht. Heb me die middag meteen ingeschreven :D Soort van liefde op het eerste gezicht, maar dan met een studie ofzo :') Heb zoiets nog niet eerder gehad met een studie/opleiding waar ik ben wezen kijken

Succes met je examens Nienke!! Welk profiel heb je?

nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:19

Dankjewel! CM/EM heb ik :)

Leuk dat je die studie direct leuk vond! Ik ben naar een stuk of 10 open dagen geweest voor ik een geschikte studie vond haha :P

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 21:27

Ja, ik ook vorig jaar. Ben al die "standaard" economische studies langs geweest :Y) IBM, BIM, IBL, CE, BE, BK... Vond het allemaal niks, dus het is nog een aardige zoektocht geweest :P

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:36

Nienke: Heel veel succes met je examens gewenst!

Esmee: Wat ontzettend bijzonder om zo bij je studie terecht te komen, dat heeft zo moeten zijn. Het is ook fijn dat je accountmanagement wel erg leuk vindt, dan heb je mooi altijd iets achter de hand.

Hebben jullie ook zo ontzettend veel zin om te gaan beginnen? Na een tussenjaar (en daarvoor een half tussenjaar door vroegtijdig stoppen met een studie) heb ik zoveel zin om weer te gaan studeren en aan m’n toekomst te werken. :D

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 21:45

Zeker, ben ook erg blij dat ik als accountmanager kan blijven werken tijdens mijn studie! Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en mijn studie betaalt zichzelf niet, dus dat lijkt me op voorhand een ideale combinatie :D

Ik heb ook onwijs veel zin om te beginnen ja! Mbo was echt een gevalletje 2 vingers in m'n neus dus ik sta echt te trappelen om te beginnen :):) Mijn vriend zei al: "Mag ik dit opnemen? Want na 1 maand praat je wel weer anders" :+
Welke studie heb jij hiervoor gedaan?

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:54

Waarschijnlijk heeft je vriend gelijk en praten we na een maand al heel anders, maar voor nu kijk ik er vooral lekker naar uit.

Ik heb een paar maanden Social Work gestudeerd. Ik ben de opleiding gestart met de intentie uiteindelijk op een zorgboerderij te willen gaan werken, maar kwam er al vrij snel achter dat de (zware) gehandicaptenzorg niet hét werkveld voor mij is. Doordat ik de duale variant van de opleiding deed kwam ik hier gelukkig vrij vlot achter.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 01-05-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 21:55

Hahaha precies. De voorpret telt ook :P

Dat gaat een vriendin van mij ook studeren! Ik ben benieuwd hoe het haar gaat bevallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:56

Ik ga ook weer studeren in september *\%/* Vind het rete spannend want ik heb mijn vaste contract ervoor opgezegd, maar ik wil het heel graag. Ga studeren in Amsterdam en Engineering.

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:59

Esmee: De opleiding vond ik zelf best interessant, dus als je hart daar ligt zal het zeker goed bevallen. Mijn beste vriendin is dit schooljaar begonnen met de opleiding en vindt het helemaal geweldig, zij wil dan ook binnen de jeugdzorg gaan werken.

Wianca: Welkom zou ik zeggen! Wat een onwijs spannende stap om je vaste contract op te zeggen en weer te gaan studeren, maar wel super tof dat je dat gewoon doet. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelyfiefy, miereneter en 12 bezoekers