Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:38

Eloya schreef:
Its Daantje, psychiatrie heeft wel wat overlap met ghz en nah, de communicatie is namelijk zeer belangrijk. de lichamelijke adl die erbij komt kan je ook vinden bij ouderenzorg en psychiatrie. Gedragsproblematiek kom je ook in beide tegen. Ik zou het proberen.. Juist in je opleiding is het zo mooi dat je verschillende branches ziet. Maar wel fijn dat je al je branche hebt gevonden waar je je fijn voelt!



je hebt ook zeker gelijk! echter staat de plek waar ik geplaatst ben zeer negatief bekend binnen onze opleiding/klasgenoten die daar al eerder geweest zijn. het team schijnt vreselijk te zijn, en ik weet van mijzelf dat ik niet goed ga kunnen functioneren binnen de ghz (noem me stom... ik heb een lichte angst ontwikkeld voor alles en iedereen die wat met de ghz te maken heeft). om al deze redenen bij elkaar heb ik besloten de plek dus te weigeren, officieel mag dit niet. maar ik was nog optijd begreep ik. nu is het dus afwachten waar ze me dan naartoe willen hebben.. ook contact opgenomen met een instelling om te kijken of ik mijn laatste jaar daar intern BBL mag afronden. maar dat is dus nog even afwachten.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:08

Oh leuk, een verpleegkunde topic!
Hier een (opnieuw) eerste jaars BBL-er! *\o/*
Mag ik met jullie mee kletsen zo nu en dan? :)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:58

Dankjewel voor de leuke reacties/felicitaties!

Eloya: wauw stage en 2 bijbaantjes lijkt me wel een pittig combi. Wel super fijn dat je het daar naar je zin hebt

Yvanka: wat zuur zeg van die no go. Maar je kan nu wel gewoon verder?

Gowlan: welkom!

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:09

Hier gaat het ook goed. Op dit moment wel erg veel toetsen en daarbij ook veel opdrachten inleveren. Maar ik hoop dat het met goed resultaat is...

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:10

Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek om duaal HBO-V te studeren bij een ziekenhuis!
Vet spannend, iemand nog tips?

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:21

_Lobke_ schreef:
Dankjewel voor de leuke reacties/felicitaties!

Eloya: wauw stage en 2 bijbaantjes lijkt me wel een pittig combi. Wel super fijn dat je het daar naar je zin hebt

Yvanka: wat zuur zeg van die no go. Maar je kan nu wel gewoon verder?

Gowlan: welkom!


Mijn meetinstrument is niet afgekeurd, dus ik kan de interviews wel gewoon afnemen :j

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 17:23

its_daantjee schreef:
Eloya schreef:
Its Daantje, psychiatrie heeft wel wat overlap met ghz en nah, de communicatie is namelijk zeer belangrijk. de lichamelijke adl die erbij komt kan je ook vinden bij ouderenzorg en psychiatrie. Gedragsproblematiek kom je ook in beide tegen. Ik zou het proberen.. Juist in je opleiding is het zo mooi dat je verschillende branches ziet. Maar wel fijn dat je al je branche hebt gevonden waar je je fijn voelt!



je hebt ook zeker gelijk! echter staat de plek waar ik geplaatst ben zeer negatief bekend binnen onze opleiding/klasgenoten die daar al eerder geweest zijn. het team schijnt vreselijk te zijn, en ik weet van mijzelf dat ik niet goed ga kunnen functioneren binnen de ghz (noem me stom... ik heb een lichte angst ontwikkeld voor alles en iedereen die wat met de ghz te maken heeft). om al deze redenen bij elkaar heb ik besloten de plek dus te weigeren, officieel mag dit niet. maar ik was nog optijd begreep ik. nu is het dus afwachten waar ze me dan naartoe willen hebben.. ook contact opgenomen met een instelling om te kijken of ik mijn laatste jaar daar intern BBL mag afronden. maar dat is dus nog even afwachten.



Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur, toen ik net met mn IG opleiding startte wilde ik absoluut niet de ghz in en alleen de ouderzorg was het voor mij, ondertussen werk ik al een aantal jaar in de ghz en volg ik daar nu mijn opleiding.

Psychiatrie zou ik persoonlijk een geweldige kans vinden! gewoon om jezelf te ontwikkelen, je leert dan op een andere manier met mensen om gaan en dat vind ik zo geweldig!

Gelukkig was je optijd en krijg je waarschijnlijk nog een leuke plek!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 17:25

Ik heb engels bijna afgerond, heb al een 7.6 voor schrijven 6,6 voor intake spreken en 7,6 voor een presentatie. nu hopen dat mijn lezen en luisteren ook goed gemaakt is *\%/*

Nederlands zijn we begonnen met examens afnemen. dat gaat wat moeizamer, ook mijn Anatomie is wat omlaag gegaan helaas.

verder gaat het wel lekker!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:33

Wij zoeken nog een stagiair regio Utrecht voor in de GGZ iemand interesse?

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:17

Xelodi: een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg ervoor dat je goed kan motiveren waarom je graag de HBO V zou willen doen. Ze gaan waarschijnlijk ook vragen naar je sterke punten en zwakke punten.

Yvanka: gelukkig! Hoeveel interviews ga je doen?

Brittjuh: nette cijfers hoor! Voor anatomie fysiologie kan het helpen om filmpjes over bepaalde onderwerpen op YouTube te kijken. Vaak weet je het dan ook wel weer

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:36

_Lobke_ schreef:
Xelodi: een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg ervoor dat je goed kan motiveren waarom je graag de HBO V zou willen doen. Ze gaan waarschijnlijk ook vragen naar je sterke punten en zwakke punten.

Yvanka: gelukkig! Hoeveel interviews ga je doen?

Brittjuh: nette cijfers hoor! Voor anatomie fysiologie kan het helpen om filmpjes over bepaalde onderwerpen op YouTube te kijken. Vaak weet je het dan ook wel weer


Het streven is 10! Heb er inmiddels 7 gepland staan in nog minder dan een week nadat ik de uitnodigingen verstuurd heb, dus dat gaat super goed! Ik wacht nog op casemanagers om te interviewen.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:59

Gefeliciteerd Lobke! Super zeg :D
its_daantje, hoe lang moet je ookalweer stage lopen? Op zich ben ik het eens met Eloya maar als het team zo negatief bekend staat kan ik me idd ook wel voorstellen dat je probeert nog iets anders te kunnen krijgen. Wat dat betreft fijn dat je er wel op tijd bij was!
PeerAppel ook lekker bezig zeg! Mooie cijfers ook :D
Eloya fijn dat het zo bevalt! Lijkt me wel heel intensief met nog 2 bijbaantjes maar het scheelt idd vaak al veel als je het heel erg naar je zin hebt!
Yvanka, balen van je NoGo maar wel fijn dat je iig door kan met de interviews! Moet je veel veranderen aan je voorstel?
Gowlan welkom! Binnen welke richting volg je de opleiding?
Xelodi, wat Lobke zegt, en verder vooral jezelf zijn. Ik weet lang niet alles meer van mijn sollicitaties, maar moest in de gesprekken idd o.a. benoemen waarom ik duaal wilde en welke eigenschappen mij daarin konden helpen en waar ik nog in wilde groeien. Verder had ik volgens mij bij beide een groepsopdracht. Zolang je daar laat zien dat je zowel goed kunt luisteren als je eigen inbreng hebt en dus goed kunt samenwerken dan ben je ook al een heel eind denk ik :)

Hier gaat het meh.. De ene dag wat beter dan de andere -O- Ik heb mijn literatuuronderzoek een heel eind klaar. Voornamelijk nog discussie en conclusie enzo schrijven maar dat zit al wel grotendeels in mn hoofd. Hoop dat morgen zoveel mogelijk af te maken en dan volgende week nog een gesprek met de geriater en mijn presentatie.. En dan door met de module waar we nu eigenlijk in zitten en waarvan school er flink meer vaart achter heeft zitten dan ik momenteel.. Maar dat heeft daardoor ook al wel voor wat break-down momentjes gezorgd %)
Verder is de afdeling wel okee. Ik heb over het algemeen wel leuke collega's en de patiënten zijn ook heel leuk, maar toch voel ik me niet helemaal op mn plek hier. In de eerste weken ook wel het een en ander meegemaakt, ondanks dat het niet persoonlijk was, waardoor ik wel merk dat ik mij wat minder veilig voel in dit team tov de vorige afdeling en dat ik daardoor ook wat minder snel dingen deel waar ik momenteel mee zit. Zou eigenlijk ook gister een gesprek hebben met mn trajectbegeleider die ik met moeite heb kunnen bereiken maar toen kreeg ik gisterochtend een email dat ze ziek was dus dat was weer even flink balen... Maar heb laatst wel mn coördinator gesproken dus misschien dat ik ook wel gewoon voorlopig een paar uur per week minder ga werken, maar daar moet ik nog even over nadenken.. Momenteel valt duaal me iig zwaarder dan ik verwacht had, maargoed, we gaan gewoon maar rustig door.. En anders maar wat uitloop hoor.. :') :o Enige ''fijne'' is dat eigenlijk iedereen die ik spreek het erg zwaar vindt, zowel mede ex-voltijders als MBOers die HBO zijn gaan doen..
Wat wel leuk is, is dat ik volgende week een dag mag meelopen op de OK :D

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:12

@blacky94 ik snap inderdaad waar jullie vandaan komen hoor! en ik besef me ook heel goed dat ik misschien niet voor elkaar ga krijgen wat ik graag wil, maar deze stap is me echt te groot :=

voor nu gaat er een sollicitatie uit naar een instelling waar ze nog plek voor stagaires hebben en waar school geen connecties mee heeft. wel de GGZ, dus ik ga heel hard duimen! en anders ga ik me er toch maar overheen zetten en genoegen nemen met een andere doelgroep, eentje die niet ghz is :')

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:53

Ohh wat vet dat je mag meelopen op de OK. Ik ben extreem jaloers. Dat is echt mijn soort van doel in de komende 3 jaar.
Succes de komende tijd. Uiteindelijk komt het vast goed, daar heb ik alle vertrouwen in :j

Hier zit ik een beetje in de zenuwen voor alle toetsen. Ben onwijs bang om wéér te falen en wéér vh te moeten herkansen. Ik ben dus volop met school bezig en kan het maar moeilijk loslaten omdat ik continu het gevoel heb dat ik te weinig doe en het mij niet gaat lukken. Maar we gaan door en hopelijk lukt het toch.
Wel heb ik onwijs veel zin in stage en hoop ik dat het wat word. Ik ga stagelopen in Scherpenzeel en dat was soort van een gevecht (scherpenzeel of Veenendaal). Uiteindelijk Scherpenzeel geworden voor stage en vanuit Veenendaal een mailtje gekregen met of ik daar wil komen werken in de zomer. Terwijl ze mijn hoofd nog niet eens gezien hebben en verder NIKS van mij weten :))

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:25

its_daantje, ik snap jou op zich ook wel hoor! Zeker als je voor je gevoel je plek gevonden hebt is het ergens ook fijn als je daar gewoon mee verder kan :j Hopelijk levert die sollicitatie je wat op! :D

Daphne; haha, bijkomstigheid van je stage/werk op orthopedie hebben. Dan moet je verplicht een dag meelopen. Ook wel fijn hoor moet ik zeggen, want nu krijg ik soms vragen over het proces omtrent anesthesie of net na de operatie en ik merk wel dat ik daar nu gewoon nog niet zoveel weet..
Heel veel succes met je toetsen, het gaat je vast lukken! En alvast veel plezier met je stage :D
Een vriendin van mij had vorig jaar geloof ik de keuze uit 3 instellingen die haar allemaal wilde hebben. Zolang je maar eenmaal een beetje ervaring hebt met de zorg is mijn ervaring dat je vrij makkelijk aan een baan komt want ze staan echt te springen om personeel, overal zijn grote tekorten..

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 02:51

@Blacky94: VVT! Wel in een particuliere setting.
Maar in het verleden GGZ gedaan, alleen is dat niet zo leuk verlopen toen (6 jaar geleden).
Ik ben daarna tandartsassistente geworden en heb nog anderhalf jaar voor gem. Den Haag gewerkt (WMO). De zorg is mij dus wel blijven trekken op die manier dus heb toen besloten de stoute schoenen aan te trekken en gewoon weer elders te solliciteren. :)

Ik moet zeggen dat ik in de VVT ook veel opvallende en bijzondere dingen meemaak, geen dag is het zelfde.
Ik was toen ik voor het eerst op gesprek ging wel een beetje huiverig, ik had ergens diep van binnen gedacht dat het misschien soms wat 'saai' en 'eentonig' zou zijn.
Maar al snel zag ik dat het alles behalve dat is haha. Ik was praktisch aangenomen en mocht toen een dag meelopen. Dat is mij zeker bevallen en afgelopen september gestart met 20 weken school en zo nu en dan wat stage. Sinds februari nog maar 1 dag school en 4 dagen werken.
Ik heb een leuk team om mee te werken en inmiddels ken ik de bewoners ook steeds beter en dat zorgt voor leuke en spontane acties. :)
Enige waar ik over denk is dat het in de loop van de opleiding lastiger wordt om bepaalde handelingen af te toetsen, puur omdat het bijna niet voorkomt op onze locatie.
Maar dat zie ik dan wel weer, ik weet zeker dat ze mee zullen denken voor een andere oplossing tegen die tijd (andere locatie voor die handelingen of misschien elders af toetsen).

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:56

Blacky94 schreef:
Daphne; haha, bijkomstigheid van je stage/werk op orthopedie hebben. Dan moet je verplicht een dag meelopen. Ook wel fijn hoor moet ik zeggen, want nu krijg ik soms vragen over het proces omtrent anesthesie of net na de operatie en ik merk wel dat ik daar nu gewoon nog niet zoveel weet..
Heel veel succes met je toetsen, het gaat je vast lukken! En alvast veel plezier met je stage :D
Een vriendin van mij had vorig jaar geloof ik de keuze uit 3 instellingen die haar allemaal wilde hebben. Zolang je maar eenmaal een beetje ervaring hebt met de zorg is mijn ervaring dat je vrij makkelijk aan een baan komt want ze staan echt te springen om personeel, overal zijn grote tekorten..


Zo vet! Inderdaad ook prettig voor je eigen leerproces. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Bedankt! Ik doe wat ik kan en meer kan ik niet doen.
Ja gaat super makkelijk dan! Ik heb dan al stage gelopen bij die organisatie en dan blijf ik denk ik gewoon (alleen in een andere plaats) werken dus heb ik een 'klein' beetje ervaring al!

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:56

Ik had vandaag toets geneeskunde en een 8,5!

Nu 3 weken vrij van werk en school, heerlijk!

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:11

Wat leuk zo een topic!

Ik wil me ook melden! Ik ben mbo verpleegkundige en doe nu hbo verpleegkunde verkort. Ik ben werkzaam in de thuiszorg als bijbaantje en wilde graag meer ziekenhuiservaring opdoen waardoor ik hbo aan het doen ben. Helaas heb ik van de week te horen gekregen dat de kans op een stageplek in het ziekenhuis hier echt nihil is. Nu ben ik aan het bedenken waar ik dan evt stage wil gaan lopen... Het gaat om mijn afstudeerstage en ik wilde graag van daaruit blijven werken in het ziekenhuis.... Wanneer gaan jullie stage lopen? Of hebben jullie nu stage?

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:16

Ik ben nu bezig met mijn scriptie en hoop mijn eindstage in september bij Buurtzorg te kunnen doen :)

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:38

Welkom anoniempje!

Succes met je scriptie Yvanka.

Hier gaan de toetsen deze periode erg goed. Met een 9 voor verpleegkundige handelingen, 75% en een keer 87%.
Ben hier zeer tevreden over kan ik zeggen *\o/*

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:28

Heyhoi,

Ik ben van plan om HBO V te starten aankomend schooljaar in Noord-Holland. Ik ben bij de Hogeschool van Amsterdam geweest op de opendag en kreeg de indruk dat alles goed geregeld is op deze school. In Alkmaar (InHolland) kun je ook HBO V doen, maar ik hoorde verhalen dat bij het InHolland alles minder goed geregeld is.

Hebben mensen ervaringen met 1 van de 2 scholen, Alkmaar scheelt voor mij namelijk enorm in reistijd.

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:29

Biscuitje schreef:
Heyhoi,

Ik ben van plan om HBO V te starten aankomend schooljaar in Noord-Holland. Ik ben bij de Hogeschool van Amsterdam geweest op de opendag en kreeg de indruk dat alles goed geregeld is op deze school. In Alkmaar (InHolland) kun je ook HBO V doen, maar ik hoorde verhalen dat bij het InHolland alles minder goed geregeld is.

Hebben mensen ervaringen met 1 van de 2 scholen, Alkmaar scheelt voor mij namelijk enorm in reistijd.

Ik studeer bij Inholland in Amsterdam! Wat wil je precies weten? :)

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:51

anoniempje1 schreef:
Wat leuk zo een topic!

Ik wil me ook melden! Ik ben mbo verpleegkundige en doe nu hbo verpleegkunde verkort. Ik ben werkzaam in de thuiszorg als bijbaantje en wilde graag meer ziekenhuiservaring opdoen waardoor ik hbo aan het doen ben. Helaas heb ik van de week te horen gekregen dat de kans op een stageplek in het ziekenhuis hier echt nihil is. Nu ben ik aan het bedenken waar ik dan evt stage wil gaan lopen... Het gaat om mijn afstudeerstage en ik wilde graag van daaruit blijven werken in het ziekenhuis.... Wanneer gaan jullie stage lopen? Of hebben jullie nu stage?


Welkom!

Hoe vind je het de overgang van mbo-v naar hbo-v? :D

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:17

@biscuitje: het maakt volgens mij niet uit op welke hogeschool je zit. Ik ken vergelijkbare verhalen van zowel InHolland, HvA en HU (lessen die plots toch uitvallen, 2 lessen in 1 lokaal gepland, onduidelijkheid over lessen en studiemateriaal enz enz).

Ik heb zelf SPH gedaan bij InHolland in Haarlem, m'n minoren toen in Alkmaar. Ik vond toentertijd Haarlem beter geregeld dan Alkmaar. Ik ben overigens nooit afgewezen op m'n InHolland diploma, terwijl ik daar in dezelfde tijd zat als toen met de heisa over die MEM-diploma's die ze ongeveer cadeau gaven.