HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:47

Nou ik ben weer in Enschede :)

Vandaag meegelopen. Wekker ging om 5.30 -O-

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog steeds best wel enthousiast ben :D

Heb uiteindelijk (jawel) 2 lessen meegemaakt en ondanks ik niet gek veel meegedaan heb, vond ik het best leuk.
Leuke klas waarin ik meegelopen heb, erg gezellig.

Dus ik wil me straks denk ik maar echt gaan inschrijven :D

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:52

Sterre98 schreef:
Nou ik ben weer in Enschede :)

Vandaag meegelopen. Wekker ging om 5.30 -O-

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog steeds best wel enthousiast ben :D

Heb uiteindelijk (jawel) 2 lessen meegemaakt en ondanks ik niet gek veel meegedaan heb, vond ik het best leuk.
Leuke klas waarin ik meegelopen heb, erg gezellig.

Dus ik wil me straks denk ik maar echt gaan inschrijven :D

Mijn meeloopdagen waren nou niet bepaald met een klas meelopen, dat vond ik wel jammer... Maar meer een iets persoonlijkere open dag achtig iets met wat vakken. Wel fijn dat je het nu weet!! :D

Ik weet niet welke van de 2 ik ga kiezen, Avans of de HAN.
De HAN heeft een euregionale versie, die me superleuk lijkt. Daar krijg je 2 diploma's, een Duitse en een Nederlandse. Maar ik vind de HAN zelf gewoon niet zo leuk.
Avans lijkt me een hele fijne school, fijne opleiding, leuke vakken (spreken me meer aan dan die op de HAN). Alleen van deur tot deur is het in totaal 3/3.5u reizen. De HAN misschien nog net geen 2u.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:57

Een beetje proefstuderen denk ik dan?
Kon ik ook voor kiezen dacht ik. Maar ik wil het sfeertje meemaken :)

Is er geen optie om op kamers te gaan?

Zwolle Enschede is maar een uurtje reizen, maar om elke dag nou om 5.30 uit bed te gaan heb ik geen zin in :+

Ik zou dan persoonlijk voor Avans gaan. Naar een school gaan waar je het niet naar je zin hebt, breekt je echt.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:30

Ja idd, meer Proefstuderen dan een meeloopdag. Ach, maakt ook niet uit want ik heb er wel iets aan gehad!

Ik neig idd meer naar Avans, alleen de reistijd is zoveel. Op kamers gaan is zeker een optie alleen dat kost ook weer geld.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:32

Ja op kamers kost wel wat idd. Maar wel ideaal voor de reis :')

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:50

Welke vakken heb je gevolgd vandaag Sterre? :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:01

Recht en drama :)

Ik moet eerlijk zeggen dat recht best nog wel interessant was.
Drama keek ik eerst niet echt naar uit, maar ik vind het leuk hoe ze drama gebruiken om zo situaties uit te beelden, maar ook jezelf eigenlijk leert kennen :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 19:53

Sterre98 schreef:
Recht en drama :)

Ik moet eerlijk zeggen dat recht best nog wel interessant was.
Drama keek ik eerst niet echt naar uit, maar ik vind het leuk hoe ze drama gebruiken om zo situaties uit te beelden, maar ook jezelf eigenlijk leert kennen :)

Leuk! Recht is idd best interessant :) en ik vond drama ook vet leuk terwijl ik echt geen drama persoon ben :P

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:52

deksel schreef:
Mijn meeloopdagen waren nou niet bepaald met een klas meelopen, dat vond ik wel jammer... Maar meer een iets persoonlijkere open dag achtig iets met wat vakken. Wel fijn dat je het nu weet!! :D

Ik weet niet welke van de 2 ik ga kiezen, Avans of de HAN.
De HAN heeft een euregionale versie, die me superleuk lijkt. Daar krijg je 2 diploma's, een Duitse en een Nederlandse. Maar ik vind de HAN zelf gewoon niet zo leuk.
Avans lijkt me een hele fijne school, fijne opleiding, leuke vakken (spreken me meer aan dan die op de HAN). Alleen van deur tot deur is het in totaal 3/3.5u reizen. De HAN misschien nog net geen 2u.

Als je wat meer wil weten over de Avans laat maar weten :). Ik ben daar nu 2e jaars Social Work student :j

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 20:07

Hoe gaat t hier bij iedereen? :)
Bij mij nog steeds lekker, alles gehaald tot nu toe. Heb deze periode wel een paar rot vakken maar we blijven ons best doen :)

En heeft hier iemand nog ideeën voor mijn jaarstage volgend jaar? Ik ben vast wat aan het rondkijken. Ik doe het profiel ggz agoog, dus het moet wel een beetje daarop aansluiten. Het liefst regio Raalte (van Zwolle tot Almelo zegmaar), anders mag iets verder Twente in ook :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:17

Misschien mediant?

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:38

Hee even een mega schop omhoog in dit topic :)
Ik hoorde laatst van een klasgenoot van mij dat als je dit jaar niet haalt op het windesheim dat je dan sowieso 1 jaar geen opleiding op het windesheim mag volgen (dat of je mag minimaal een jaar geen social work op het windesheim doen)

Weet iemand van jullie daar toevallig meer van of weet iemand bij wie ik moet zijn om daar meer informatie over te krijgen??

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:51

Ja volgens mij is dat op elke Hogeschool zo :j
Ga even naar je decaan, die kan je er denk ik meer over vertellen. Of je slb’er :D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 09:09

Hmm ik weet niet hoe dat zit. Ik had in jaar 1 social work iets van 4 mensen zitten die het jaar daarvoor sph/pedagogiek niet hadden gehaald.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:15

Domiinique schreef:
Hee even een mega schop omhoog in dit topic :)
Ik hoorde laatst van een klasgenoot van mij dat als je dit jaar niet haalt op het windesheim dat je dan sowieso 1 jaar geen opleiding op het windesheim mag volgen (dat of je mag minimaal een jaar geen social work op het windesheim doen)

Weet iemand van jullie daar toevallig meer van of weet iemand bij wie ik moet zijn om daar meer informatie over te krijgen??


Volgens mij klopt dit niet. Je mag wel andere opleidingen volgen, maar nier sociaal work aan het Windesheim.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:38

Het is inderdaad zo dat je het komende jaar dan geen social work op het windesheim mag volgen. Andere opleidingen wel hoor :) Is op elke/ de meeste hogescholen en opleidingen wel zo trouwens.

Maar er zijn ook zeker wel uitzonderingen hoor. Als je vertraging oploopt door bijvoorbeeld persoonlijke omstandigheden kan er veel geregeld worden en kan je wel het eerste jaar opnieuw doen met eventuele vrijstellingen voor vakken die je al wel gehaald hebt. Als het jouw betreft, zou je binnenkort even een afspraak kunnen maken met je SLB’er/ decaan om te kijken wat er mogelijk is.
Vergeet trouwens ook niet dat er een derde kansweek is in Augustus, zodat je alsnog je BSA (of P) kan halen :D

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:55

Hallo allemaal, hoe gaat het (met de studie)?

Hier alles goed, heb een stage voor volgend jaar en ook gelijk mijn profiel gekozen. Heb voor Ggz gekozen uit eindelijk.

Zijn jullie ook bezig geweest met profiel keuzes? Wist je het meteen of had je moeite met het maken van de keuze?

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:10

Ik ga stoppen met Social Work en beginnen op de universiteit met Pedagogische Wetenschappen. Ik wist al voor ik met de opleiding begon welk profiel ik ging kiezen. Ik ben namelijk ingestroomd vanuit de oude opleiding pedagogiek ivm niet halen van de BSA norm door medische omstandigheden.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:16

Hier gaat het prima, 8,2 gemiddeld :') ik ga welzijn en samenleving kiezen als een van de weinige geloof ik.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:39

Bij mij gaat het ook goed! Heb mijn jaarstage voor volgend jaar binnen. Maar ik moet wel een derde kans gaan inzetten.. Ik ben zo slecht in recht.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:49

Hier gaat het ook goed!
Ik heb mijn minor Welzijn en Samenleving met Vircamp gedaan aan het begin van het jaar en succesvol afgerond.

Nu net mijn scriptie afgeschreven en verstuurd voor feedback, spannend :D

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:32

Vervelend dat je het niet gehaald hebt. Hopelijk gaat het snel beter! Succes met je nieuwe opleiding.

Leuk om te horen dat het bij de meeste goed gaat!

Jammer van de herkansing maar dat komt vast goed!

Spannend, succes met de laatste lootjes en het afronden van. Je scriptie en het verdedigen!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:50

Ik krijg tussen 6 en 10 juni de uitslag van mijn scriptie. Als ik deze gehaald heb ben ik klaar met mijn opleiding! :)

Ik ga er van uit dat ik het niet haal, dan is het minder erg :') Ik zou het ook niet erg vinden als ik het niet haal, ik krijg dan gericht feedback terug waardoor er grote kans is dat ik het alsnog haal. Ik ga altijd maar uit van het slechtste! :+

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:14

Ik ben begin dit jaar begonnen met de studie social work, in deeltijd. Moet toch wel zeggen dat ik het pittiger vind dan de uni...
hele jaar goede cijfers gehaald, maar bij de uni waren de opdrachten 100 keer zo duidelijk: dit wordt van je verwacht, dit zijn de criteria. Voldoe je hieraan dan heb je gewoon een 8.

Nu op het HBO blijkt het een proces te zijn om erachter te komen wat je nu precies voor de opdracht moet doen? als je het niet helder krijgt en 10 keer dit aan de docent vraagt, dan antwoord deze: dat is onderdeel van het proces %)

Af en toe best frustrerend. Maandag 5 deadlines en 2 ervan pas af := . Omdat ik al drie dagen aan het bekijken ben hoe de 3e opdracht nou in elkaar steekt.

Zal wel (voor het eerst in mijn leven) een her worden _O-

Maar nog even een week afzien, dan nog een presentatie en dan nog eventuele herkansingen en daaan zomervakantie (in ieder geval van school)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:30

Ik ben gisteren aangenomen op Social work op Saxion :D

Met advies A en dat maakt me heel blij :D