Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:37

Misschien wat bedrijven bellen en vragen hoe ze tegen de opleiding aankijken die jij van plan bent te doen? En wie weet kom je op die manier binnen voor een leer-werkplek :)

Zo ben ik ook aan mijn stageplek gekomen: in een gesprek met de directrice dat ik had over iets anders, gevraagd hoe ze tegen de pabo van LOI aankeek. En toen bleek dat zij toevallig de stage-coördinator was voor pabo-studenten. Welliswaar voor de hogeschool hier in de buurt, maar had dus vrij snel een stageplek geregeld :)

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!


Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:09

Ik heb zo mijn eerste tentamen van Inholland. Een kennistoets, die online wordt afgenomen. Onwijs spannend.

xxemmely
Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:02

Ilja000 schreef:
Ik heb zo mijn eerste tentamen van Inholland. Een kennistoets, die online wordt afgenomen. Onwijs spannend.

Succes!! +:)+

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:16

Lol, een open boek tentamen gaat beter als de link geopend kan worden. Met de hele groep op naar de volgende poging vermoed ik.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 07:54

Ilja000 schreef:
Lol, een open boek tentamen gaat beter als de link geopend kan worden. Met de hele groep op naar de volgende poging vermoed ik.

Oeps... Niet zo handig als de link niet werkt inderdaad !
Ik heb ooit een meerkeuzen-tentamen gehad (gesloten boek) waar er veel fouten in stonden, o.a. een blanco vraag met 4 antwoordmogelijkheden :D. Die vraag telde uiteraard niet mee voor het resultaat, helaas want ik wist het antwoord wel, ook zonder vraag :o.

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:20

Jeetje Ilja, dat is wel heel vervelend.. :roll: Schiet ook niet op als je dan niet aan de slag kunt. Hopelijk komen ze jullie wel tegemoet, aangezien het buiten jullie macht lag.

Hier probeer ik motivatie te vinden om mijn studies af te ronden. Momenteel niet zo'n zin en fut, erg beroerd door m'n zwangerschap en gewoon compleet moe na werk. Maargoed, ik wil wel heel graag binnenkort klaar zijn.. dus schop onder m'n kont en door!

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:34

We mogen het overnieuw doen. Dat scheelt wel weer :D Het is wat rommelig, maar ze denken echt wel mee en lossen dingen ook snel op. Tot nu toe organisatorisch beter dan toen ik mijn MBO bij de NHA deed.

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:15

Dat is fijn, goed te lezen! :) Hopelijk volgende keer wel gewoon tentamen en nu maar profiteren van de extra leertijd haha!

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:45

Mag ik me hier melden? :D

Ik wil graag beginnen met de Associate Degree Jeugdwerker.

Ik ben momenteel nog op mn oude werk werkzaam en denk dat ik daar blijf en dan de studie ga doen.


Ik kan namelijk nergens een plek vinden wat ik leuk vind én waar ik met mijn huidige diploma terecht kan. En in de jeugdzorg heb je bijna geen werken leren helaas of pas 3ejaars.

Ik wil graag een thuisstudie doen omdat ik moet blijven verdienen en deeltijd niet te vinden is.

Hij wordt aangeboden bij NTI. Ik lees alleen dat je voor een AD ook de 21+ toets moet doen als je geen mbo4 of havo diploma hebt. Normaal moet de 21+ toets met maatschappijleer en geschiedenis maar via NTI moet hij nederlands Engels wiskunde en logica. Iemand deze toevallig gedaan? Laat mijn Engels nou echt bar slecht zijn.

Niet perfect is ook goed


pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:12

Tuurlijk mag je hier ook meepraten, Amado. Ik kan je niet antwoorden op je vraag.

Hier wou ik deze week nog wat oefeningen maken, waarvoor ik aan materiaal op de server van het opleidingsinstituut moest, werkte de server niet :+ . Wat vertraging opgelopen ten opzichte van mijn planning, maar goed, ik haal dat wel weer in geloof ik. Met de huidige coronamaatregelen ga ik ook niet alle oefeningen kunnen maken geloof ik, straks dus maar even overleggen met de docent hoe dat op te lossen...

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:46

Het topic is behoorlijk naar beneden gezakt, maar ik vond zo gauw geen ander actief topic rondom dit onderwerp :)

Hoe gaat het met alle thuisstudeerders? Kunnen jullie de motivatie nog opbrengen?

Ik moet nodig mijn opleidingen gaan afronden, mja een zware zwangerschap en een baby tussendoor valt vies tegen. Kleine meid is nu 7,5 week oud, dus ik wil alles weer gaan oppakken.

Hopelijk kunnen we elkaar motiveren?

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:54

Leuk dat hij weer opkomt :)

Moet je nog veel doen? Of enkel nog afstuderen? Lijkt me lastig met een baby :j

Ik ben ondertussen al 2 maanden gestart met bovenstaande opleiding en werk er fulltime naast. Kan gelukkig nog motivatie opbrengen maar ben natuurlijk net pas begonnen. Eerste module gehaald en nu druk met de 2e en 3e bezig :)

Niet perfect is ook goed

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:06

Wat leuk Amado! Dat betekent dat de 21+ toets goed gelukt is? Topper! :) Hoe bevalt het tot nu toe?

Ik moet inderdaad alleen nog afstuderen, dus schop onder m'n kont en 'even' afronden :)

Heb voor daarna al wat nieuws op het oog via omenbijscholing.nl

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:11

Ja had hem net gehaald op het randje :D Dus was helemaal blij. Bevalt tot nu toe echt super. Heerlijk dat ik op mijn eigen tijd kan doen. Tot nu toe kan ik gelukkig ook de motivatie vinden. Heb bewust de 2 leertoetsen van dit jaar nu als eerste omdat ik bang ben dat ik aan het eind van het jaar minder motivatie heb voor de leertoetsen.

Wat leuk! Wat wil je verder gaan doen? :)

Niet perfect is ook goed

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:39

Slim gepland! :j En ach, op het randje is ook gewoon goed, toch? Je bent binnen en nu kun je lekker met de lesstof aan de slag.

Via die site kun je via een gesubsidieerd programma van de overheid verschillende cursussen doen. Ik wil me dus verder ontwikkelen binnen mijn werkveld (op die site is dat kinderopvang).

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:44

Ik ben druk bezig met de stage en daarnaast proberen wat modules te halen. Ik vind het inplannen van examens wel lastiger nu met 4 dagen werken en 5e dag stage.

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:53

Ik ben ook weer begonnen. Loop ook behoorlijk achter, maar heb eindelijk weer motivatie gevonden. Nu weer begonnen met een examen leren, daar hik ik al een tijdje tegen aan.

Mijn motivatie is terug omdat ik een vaste baan heb aangeboden gekregen (of op termijn een eigen bedrijf samen met nog iemand) maar dan moet ik mijn diploma hebben.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:25

In september begonnen en inmiddels 30 punten behaald. Gaat lekker dus!

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:29

Toen ik aan de studie begon werkte ik in de nachtdiensten. Toen heb ik het eerste half jaar in drie maanden gedaan. Toen van baan veranderd en een jaar niks kunnen doen. Door tekorten extra gewerkt maar ik kon ook niet wennen aan de wisselende diensten en daarbij komende vermoeidheid. Nu weer
3/4 jaar bezig en was weer flink aan het inhalen maar toen kreeg ik Corona. Daar nog steeds herstellende van maar nu is mijn contract verlengd en degene waar ik nu werk heeft mij dus een baan aangeboden binnen hun organisatie. Nu dus weer druk bezig. Eerst twee examens en daarna papers. Hopelijk kan ik weer wat tijd inhalen

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:45

Hoppa! Vandaag even alle studieboeken uit de kast hetrokken om weer verder te gaan. Ik wil proberen voor Pasen de ene opleiding af te ronden, zodat ik daarna de andere kan afmaken.

Heb me ook al aangemeld voor een traject via de site waar ik het over had, dus lekker weer aan de slag. Heb er zin in! :D

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

xxemmely
Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:00

Goed bezig blinnii! Ik heb er even een pauze op. Kwamen wat persoonlijke dingen tussendoor en nu probeer ik motivatie te vinden om het weer op te pakken. Mn concentratie werkt ook gewoon helemaal niet mee :\

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:04

Oh dat ken ik wel hoor, heel erg zelfs! Het is soms lastig om motivatie en concentratie te vinden als andere zaken prioriteit hebben. Kun je het voor jezelf even parkeren ? Je mag best de tijd nemen om dingen te verwerken voor je je weer focust op studie.

Dat heb ik de afgelopen maanden ook gedaan. Zwangerschap icm werk ging voor :)

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:08

Blinnii schreef:
Hoppa! Vandaag even alle studieboeken uit de kast hetrokken om weer verder te gaan. Ik wil proberen voor Pasen de ene opleiding af te ronden, zodat ik daarna de andere kan afmaken.

Heb me ook al aangemeld voor een traject via de site waar ik het over had, dus lekker weer aan de slag. Heb er zin in! :D

Lekker bezig! Succes!

Ik merk wel dat ik het soms lastig vind om zelf dingen uit te zoeken wat het betekent. Sommige dingen zijn ook wel op YouTube te vinden in een filmpje maar sommige dingen ook weer niet zo exact.

Niet perfect is ook goed

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:35

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben deeltijdstudent Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Mijn zaterdag wordt dus standaard opgeofferd met uitzondering van vakanties.
Beging dit jaar heb ik Cum Laude mijn Propedeuse behaald (stiekem best een beetje trots op) :o
Het is een volledige HBO Bachelor dus moet nog 3jaar.

Motivatie en discipline is hier heel moeilijk te vinden. Sinds deze week wel redelijk weer op dreef. Vooral gisteren flink productief geweest tot laat. Moet ook wel want zondag heb ik een deadline.

Tip:
Ik zet vlak voordat ik ga studeren een speciale "studie muziek" op op youtube. Hij heet "Kygo - Piano Jam For Studying and Sleeping[1 HOUR] [2021]". Dit lijkt toch iets te werken, hoewel ik tijdens het studeren geen muziek opzet, dat werkt voor mij niet. Mocht iemand nog andere studie muziek hebben dan hoor ik het graag :j

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:07

Hoi, welkom! Ik doe flexibele deeltijd social work bij Inholland. Mij helpt het om naar alle leercoachingsbijeenkomsten te gaan en ik heb een appgroepje met in totaal 4 studenten. We motiveren elkaar, wisselen informatie uit etc, maar delen ook leuke momenten of balen samen. Dat helpt enorm.
Ik studeer in stilte. Kleine stukjes, stukje lezen, stukje schrijven, even beneden thee drinken. Tot nu toe werkt dat prima.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers