Op eigen houtje een taal leren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 02:10

xJennifx schreef:
Als iemand nog geïnteresseerd is in woordenlijst Spaans Nederlands Engels Frans heb ik die eventueel!

Ik ben wel geïnteresseerd in Spaans!!

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 03:02

Leuk dit topic, kende dit helemaal niet en wou toch nog eens pools leren (iets met collega's verstaan als ze onderling praten). Had mijzelf al wel een paar woordjes geleerd, maar ga eens met duo aan de slag. gna gna,

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 07:26

Leuk topic! Ik zag dat de app alleen voor het Engels is. Werkt het daarom wel via je mobiel/website goed?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:37

magda_90 schreef:
Leuk topic! Ik zag dat de app alleen voor het Engels is. Werkt het daarom wel via je mobiel/website goed?

Met Duolingo is het dacht ik zo dat je vanuit het Nederlands alleen Engels kan kiezen op als taal te leren. Maar als je Engels and standaardtaal invoert kan je meerdere talen leren. Maar dan moet je die talen wel allemaal vertalen naar hey Engels voor de opdrachten dus als je Engels prima is kan je dat gewoon doen maar als dat jiet zo is kan je beter of eerst Engels leren of een andere website vinden die de taal in het Nederlands uitlegt

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:14

Bedankt. :)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:52

quickie schreef:
Leuk dit topic, kende dit helemaal niet en wou toch nog eens pools leren (iets met collega's verstaan als ze onderling praten). Had mijzelf al wel een paar woordjes geleerd, maar ga eens met duo aan de slag. gna gna,



Ik vond pools echt onbegrijpelijk bij duolingo omdat je uitleg mist, veel te rare taal :')

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:55

Heb mijn moeder ook kennis laten maken met Duolingo. Ze leert Tsjechisch. Ze gaat er ondertussen helemaal in op, heerlijk :')
Ik onderhou er mijn Duits nu ook mee, naast naar luisterboeken te luisteren.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:18

Qimm schreef:
quickie schreef:
Leuk dit topic, kende dit helemaal niet en wou toch nog eens pools leren (iets met collega's verstaan als ze onderling praten). Had mijzelf al wel een paar woordjes geleerd, maar ga eens met duo aan de slag. gna gna,



Ik vond pools echt onbegrijpelijk bij duolingo omdat je uitleg mist, veel te rare taal :')



Ik ga het ervaren, vindt het tot nu toe wel heel leuk om te doen. Het schrijven is alleen kansloos, maar ach dat is niet mijn uiteindelijke doel *D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:49

Duolingo heeft me toch echt nog niet overtuigd. Misschien omdat ik het op mobiel doe, maar je leert de taal niet echt, vind ik. Ik mis gewoon zoveel grammatica. Het voelt meer als reproductie dan als echt leren.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:01

Sheran schreef:
Duolingo heeft me toch echt nog niet overtuigd. Misschien omdat ik het op mobiel doe, maar je leert de taal niet echt, vind ik. Ik mis gewoon zoveel grammatica. Het voelt meer als reproductie dan als echt leren.

Wat ik me kan herinneren is dat op de pc wel veel meer, dan krijg je echt grammatica les en uitleg erbij. Maar ik doe het idd ook op mijn telefoon, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:17

Qimm schreef:
quickie schreef:
Leuk dit topic, kende dit helemaal niet en wou toch nog eens pools leren (iets met collega's verstaan als ze onderling praten). Had mijzelf al wel een paar woordjes geleerd, maar ga eens met duo aan de slag. gna gna,



Ik vond pools echt onbegrijpelijk bij duolingo omdat je uitleg mist, veel te rare taal :')

Ik probeer het nog steeds af en toe, maar tot nu toe stranden de meeste pogingen op het gebrek aan uitleg. Hoe leerzaam het ook is om steeds bij iedere zin de discussie daarover te (moeten) lezen, het schiet niet echt op.
Momenteel heb ik ruzie met de ontelbare hoeveelheid telwoordverbuigingen in het Pools.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:22

Ik vind het vooral erg handig om erbij te hebben. Als je bijvoorbeeld als een basis kennis hebt, of een avondles gevolgd hebt vind ik het erg goed om de taal toch nog bij te houden zonder dat je telkens een boek erbij moet halen.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:10

Ik geef even ene schopje aan dit topic :) Zijn er nog mensen hier die nog aan het leren zijn?

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:13

Felicxa schreef:
Ik geef even ene schopje aan dit topic :) Zijn er nog mensen hier die nog aan het leren zijn?


Ik ben weer begonnen. Wel met een andere taal :')

Ik was een aantal jaar geleden begonnen met Spaans maar helaas was het leren er bij ingeschoten. Het is nog steeds de taal die ik het liefste wil leren. Maar ik ga in september in Brussel studeren dus ben nu maar begonnen met het leren van Frans. Nu via memrise, maar wil zeker in Brussel een taalcursus gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:14

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar heeft iemand een tip voor mij?
Wat ik zoek:
- Engelse taalcursus
- maximaal 40 uur, volledige cursusduur
- volledig online
- certificaat
- maximaal €100,-

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 04:43

Zo even een schopje in dit topic!
Zijn er nog meer mensen een taal aan het leren.

Ik draai momenteel veel nachtdiensten en sinds ik paar maand geleden ben afgestudeerd mis ik het leren wel.
Ik heb dus besloten om Noors te gaan leren. Voor nu eerst via youtube video's, ben pas net begonnen.

Leer hier veel over duolingo?
Verder nog tips voor een taal cursus?, mag ook een betaalde zijn. liefst wel online.

Ik begin met noors en wil later wellicht ook zweeds erbij pakken.
Was vroeger geen talen wonder. Maar mijn doel is om op vakantie wat leuke gesprekken mee te pakken en een serie/luisterboek te kunnen volgen in het noors / zweeds.

Anoniem

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 05:35

Leuk! Ik heb een cursus Zweeds gevolgd bij de Radboud universiteit. Vond het tempo wel laag liggen, maar het was ook de absolute beginnerscursus. Ik wil wel verder gaan naar de hogere niveaus.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:20

Ik moet voor het werk opnieuw Frans doen. Ga wel kijken om daar ook een cursus voor te volgen, maar dat is momenteel niet echt gemakkelijk of goed online uitgebouwd.
Daarom ga ik ook met Duolingo starten, en ondertussen kijken wat de opties zijn.
Vind Duolingo handig omdat het gemakkelijk mee te nemen is, en je gewoon tussendoor of in een pauze wat kunt doen.
Maar er daarnaast een goed handboek met duidelijke grammatica hebben vind ik wel belangrijk.

Veel succes met leren alvast!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:10

Eloya schreef:
Zo even een schopje in dit topic!
Zijn er nog meer mensen een taal aan het leren.

Ik draai momenteel veel nachtdiensten en sinds ik paar maand geleden ben afgestudeerd mis ik het leren wel.
Ik heb dus besloten om Noors te gaan leren. Voor nu eerst via youtube video's, ben pas net begonnen.

Leer hier veel over duolingo?
Verder nog tips voor een taal cursus?, mag ook een betaalde zijn. liefst wel online.

Ik begin met noors en wil later wellicht ook zweeds erbij pakken.
Was vroeger geen talen wonder. Maar mijn doel is om op vakantie wat leuke gesprekken mee te pakken en een serie/luisterboek te kunnen volgen in het noors / zweeds.


Ja, duolingo is echt leuk. Als je klaar bent met de cursus kan je je best wel verstaanbaar maken in het noors. Alleen het spreken wordt natuurlijk niet geoefend, of misschien is dat inmiddels veranderd ook bij duolingo. Zou best kunnen.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 13:43

Eloya schreef:
Zo even een schopje in dit topic!
Zijn er nog meer mensen een taal aan het leren.

Ik draai momenteel veel nachtdiensten en sinds ik paar maand geleden ben afgestudeerd mis ik het leren wel.
Ik heb dus besloten om Noors te gaan leren. Voor nu eerst via youtube video's, ben pas net begonnen.

Leer hier veel over duolingo?
Verder nog tips voor een taal cursus?, mag ook een betaalde zijn. liefst wel online.

Ik begin met noors en wil later wellicht ook zweeds erbij pakken.
Was vroeger geen talen wonder. Maar mijn doel is om op vakantie wat leuke gesprekken mee te pakken en een serie/luisterboek te kunnen volgen in het noors / zweeds.

Wie weet heb je wat aan dit kanaal https://www.youtube.com/channel/UCDisCa ... xP4nbvAoBA
Het leuke eraan is dat je meteen ook een soort culturele achtergrond krijgt van het leven in Noorwegen.

Zelf ben ik inmiddels begonnen om Slowaaks te leren. Mijn partner komt uit Slowakije. En hoewel hij native speaker is heb ik maar beperkt wat aan 'm. Met mij woorden uitleggen is hij redelijk goed maar grammatica en fonologie zijn niet z'n sterkste punten. Dus dat probeer ik zelf op te knappen. Slowaaks is de eerste Slavische taal waar ik mij aan waag, en ik vind het alleszins meevallen :)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:41

Leuk dat er meer mensen bezig zijn!
Dankjewel koper voor dat kanaal. Is erg duidelijk!

Heb er tot nu toe best lol in ^^

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:40

Dank je Koper voor dat youtube kanaal. Wow die noren praten snel in de filmpjes. Haha. DAt wordt weer oefenen...

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:29

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik ben ondertussen half en half bezig met wat zelfstudie boeken en het internet Portugees te leren. Echt een super leuk taaltje om te leren en ik amuseer me er wel mee. Ik ben ook heel blij dat ik ondertussen toch al aan men Portugese collega's kan vragen of alles goed is haha :D

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:40

The_Cat schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik ben ondertussen half en half bezig met wat zelfstudie boeken en het internet Portugees te leren. Echt een super leuk taaltje om te leren en ik amuseer me er wel mee. Ik ben ook heel blij dat ik ondertussen toch al aan men Portugese collega's kan vragen of alles goed is haha :D

Ah kijk, dat is ook de taal waar ik aan probeer te werken. Ik vind Brazilië een erg interessant land (veel interessanter dan de VS waar iedereen de ogen op richt), ook al wordt het momenteel door een gek geregeerd. Maar ik moet wel zeggen dat het leren van een vreemde taal momenteel niet hoog op mijn prioriteitenlijstje staat. Ik ben heel gemakkelijk afgeleid en ik concentreer me liever op andere dingen: mijn proefschrift, paardrijden, muziek...

Ik zie in je profiel dat je programmeur bent. Hoe komt het dat er op je werk zoveel Portugezen zitten?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:42

We werken samen met een bedrijf van Portugal om onze mobiele applicaties te ontwikkelen en live te brengen :D En zo goed als elke dag zitten we in meeting. En ik vind talen super leuk en ik vond het leuk klinken. Daarom dacht ik moet ik eens proberen. Begonnen met Duolingo, maar dat was teveel Braziliaans Portugees, daarom nu een boek van Prisma gekocht en daar in gestart