Werken bij de politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 13:47

Hoi!

Wie van jullie zit er ook te wachten op een vacature bij de politie?
Ik zelf wacht nu bijna 3 jaar. Het zal nu toch wel eens een keer moeten komen?

Mijn vriend is nu bijna klaar met de opleiding, hij en zijn groep waren letterlijk de laatste klas die aangenomen zijn.
1 keer of 2 keer per jaar start er een klas en dat zijn allemaal
Mensen due nog op de wachtlijst staan en de sollicitatie procedure afgerond hebben.

Ik word daar niet blij van en kan niet wachten op een vacature, wie nog meer!


Druif_01
Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:08

Ik hoorde gelukkig ook bij de groep die nog net aangenomen werd. Moet nu nog 8 maanden en dan ben ik klaar met de opleiding. Zit je vriend in Eindhoven op school? In welke klas zit hij?

Ik hoor het inderdaad heel veel om me heen dat er mensen op vacatures zitten te wachten en helaas weet inderdaad niemand wanneer de vacatures weer komen.

Is de vrijwillige misschien iets voor je? Dan heb je in ieder geval vast een begin.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 15:43

Ik heb gesolliciteerd op de vrijwillige. Ik ben toen niet aangenomen om een hele flauwe reden vanuit het gesprek met de psych maar dat heb ik los gelaten. Ik heb daar wel veel moeite mee gehad. Achter af ben ik blij want als ik ooit beroeps wil gaan doen word ik niet snel aangenomen omdat ze in mij geïnvesteerd hebben als vrijwilliger.

Ik vind het wel moeilijk want mijn vriend komt natuurlijk thuis met de mooiste verhalen en ik heb hem op het idee gebracht on te solliciteren en dat ging allemaal vlekkeloos.

welke klas mijn vriend zit weet ik even niet. Hij gaat nu zijn op een na laatste stage tertiel in, in Best.

romy_paard
Berichten: 429
Geregistreerd: 16-04-14
Woonplaats: ergens in dit kleine kikkerlandje

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:58

Ik wil zelf graag bij de politie, maar aangezien ik nog maar 14 ben zal dat nu wel niet gaan. Maar mijn moeder vind het ook te gevaarlijk.

<3 Nicky, lieve hond, rare muts :D ik hou van je <3

Icecrystal
Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:00

Ook ik zit te wachten op een vacature bij de politie. Het liefst een HBO- master als recherchekundige.. Ook ik kijk al 3 jaar lang op de site..

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 16:38

Het lastige is dat we niet weten waar we aan toe zijn omdat we niets horen. Maar niemand weet ook iets, het is wachten tot de politiek de geld kraan weer open zet maar eerst... Nog 1500 vrijwilligers. Dan zitten ze aan die 5000 vrijwilligers die ze willen.

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:48

ook ik zit te wachten. Wil na de havo(die ik dit jaar ga afronden) graag de opleiding doen HBO. Helaas heb ik me er al op voorbereid dat dit niet gaat lukken. Wel een account aangemaakt, dus dan ontvang ik een mail als er vacatures zijn.

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 17:01

Weet je al wat je gaat doen om het eventueel te overbruggen?
Het probleem wordt zo ook alleen maar groter, ik heb tenminste een baan maar al die studenten die zonder werk zitten door de slechte arbeidsmarkt... >;)

Ik wilde laatst mezelf inschrijven voor de beroepsoriëntatie die een keer in de zoveel tijd is. Zou de 4e zijn waar ik heen ging, ze waren allemaal exact het zelfde van inhoud maar ik hoop steeds wat nieuws te horen. (De laatste keer kon ik me niet inschrijven omdat het na een uur al vol was)
Maar ook de politie zelf lijkt niks te weten. Mijn vriend hoort er in de opleiding ook helemaal niets over

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:04

Ik hoop dat het wat sneller gaat, maar gezien de veranderingen van Nationale politie gaat het nog wel even duren. Ze moeten eerst de basisteams vullen, daarna de hogere leiding een plek geven. Collega's kunnen aangeven gezien hun reisafstand (meer dan 1,5 uur) om dichterbij te werken. Als dat eenmaal rond is, dan kunnen er volgens mij nieuwe banen komen. Voordat dit rond is ben je toch al gauw een jaar verder.

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:05

Marlou_ schreef:
Ik heb gesolliciteerd op de vrijwillige. Ik ben toen niet aangenomen om een hele flauwe reden vanuit het gesprek met de psych maar dat heb ik los gelaten. Ik heb daar wel veel moeite mee gehad. Achter af ben ik blij want als ik ooit beroeps wil gaan doen word ik niet snel aangenomen omdat ze in mij geïnvesteerd hebben als vrijwilliger.

Ik vind het wel moeilijk want mijn vriend komt natuurlijk thuis met de mooiste verhalen en ik heb hem op het idee gebracht on te solliciteren en dat ging allemaal vlekkeloos.

welke klas mijn vriend zit weet ik even niet. Hij gaat nu zijn op een na laatste stage tertiel in, in Best.


Verder geen ervaring, maar dit klinkt een beetje als een omgekeerde wereld... Lijkt me logischer dat ze iemand aannemen die al ervaring heeft, toch?

Als je Havo hebt gedaan kun je misschien denken aan een HBO-opleiding als integrale veiligheidskunde, of op MBO-niveau de beveiligersopleiding. Kan je in elk geval relevante werkervaring opdoen (of in elk geval kennis als je tijdens je opleiding alsnog wordt aangenomen). En als het toch niet lukt heb je in elk geval een diploma waar je wat mee kan :)

Succes ermee!

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 17:09

Dat dacht ik ook maar dat is dus niet zo. Ze hebben in jou geïnvesteerd door de opleiding te betalen, je krijgt kleding en opleidingsmateriaal en als je klaar bent moet je minstens een bepaald aantal uur werken. Je krijgt 7 euro per uur en je kan je zelfs uiteindelijk laten omscholen dat je met vuurwapen mag lopen. Al met al je mag veel voor weinig geld. Ook al heb je ervaring, je maakt niet meer kans om aangenomen te worden. Sterker nog ze zien je liever als vrijwilliger

Icecrystal
Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:10

Ik volg nu de maatschappelijk werk opleiding HBO, nu derde jaar.
Ik hoop dat als ik over anderhalf jaar klaar ben, ik dan in september de HBO- master kan gaan doen..

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:11

Vervelend zeg! Ik ben toevallig voor mijn studie bezig met een onderzoek op de politie academie en ik ben bang dat het nog wel even gaat duren :(

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:13

Oh, da's wel balen inderdaad -O-

In de categorie "dingen om je mee te vermaken in de tussentijd": https://mijn.kombijdepolitie.nl/article ... ieconditie
Op iPhone werkt ie geloof ik niet, maar met Android kan je daarmee trainen voor de officiele conditietest. Hij schijnt erg goed te zijn :j

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:54

Magrathea schreef:
Oh, da's wel balen inderdaad -O-

In de categorie "dingen om je mee te vermaken in de tussentijd": https://mijn.kombijdepolitie.nl/article ... ieconditie
Op iPhone werkt ie geloof ik niet, maar met Android kan je daarmee trainen voor de officiele conditietest. Hij schijnt erg goed te zijn :j


Ja die was ik ook van plan te downloaden. Mijn conditie kan nog stukken beter, maar dat gaat goed komen.

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 17:54

Ik heb gehoord van mijn vriend dat de sport test er heel anders uit gaat zien. Ik heb die app op m'n telefoon maar nog nooit gebruikt. Ik heb de test al eens gedaan en dat is goed te doen als je bv een teamsport doet.

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:57

Marlou_ schreef:
Weet je al wat je gaat doen om het eventueel te overbruggen?
Het probleem wordt zo ook alleen maar groter, ik heb tenminste een baan maar al die studenten die zonder werk zitten door de slechte arbeidsmarkt... >;)

Ik wilde laatst mezelf inschrijven voor de beroepsoriëntatie die een keer in de zoveel tijd is. Zou de 4e zijn waar ik heen ging, ze waren allemaal exact het zelfde van inhoud maar ik hoop steeds wat nieuws te horen. (De laatste keer kon ik me niet inschrijven omdat het na een uur al vol was)
Maar ook de politie zelf lijkt niks te weten. Mijn vriend hoort er in de opleiding ook helemaal niets over


Ja, ik ga wel naar andere opleidingen kijken. Ga binnenkort kijken naar de opleiding sociaal juridische dienstverlening in leiden. Denk dat het juridische deel ook wel van pas kan komen als eventueel later toch wordt aangenomen bij de politie. Ga trouwens ook kijken naar sph, dat is wel weer totaal wat anders dan politie of SJD. Helaas is daar na de opleiding ook totaal geen werk in te vinden, dus het blijft enorm lastig allemaal |(

Ik wilde me ook voor die voorlichting inschrijven maar was helaas te laat ;( . Hopen dat er nog een voorlichting komt.

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 18:03

Ja je moet echt om 10.00 jezelf meteen inschrijven als je vanaf 10.00 kan inschrijven. Mensen zitten tegenwoordig allemaal bij de computer dus je moet rap zijn. Hier ben ik ook bang voor met de vacatures, zo liep ik ze een paar maanden geleden mis. De server lag plat door de vele bezoekers waardoor ik er niet door kwam. Ik was zo teleurgesteld!

Ik hoop dat dat de volgende keer wat eerlijker gaat.

RoodZonnetje
Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:05

Ik houd de site ook in de gaten, met oog op recherchekundige master :)

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-15 15:01

Spannend he, ik weet dat het nog niet binnenkort gaat zijn maar ik kijk iedere ochtend m'n mailbox in de hoop op nieuws

Melissa
Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:31

Hou vol en geef niet op! Wil je er echt uitspringen tijdens de sollicitaties zorg dan dat je je goed voorbereid hebt. Vraag desnoods bij een bureau in de buurt of je wat diensten mee kan draaien Hier scoor je punten mee.

Ik weet niet zeker, maar gezien de huidige omstandigheden in de wereld, zou het mij niets verbazen dat er binnenkort toch meer vraag is naar agenten

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:38

Ja ik ook! Heb vorig jaar stage gelopen bij de politie, 2 jaar geleden naar de bijeenkomst geweest, en bij de eerste vacatures in april 2014 ook gesolliciteerd.

De bewust blauw dag en deel A op de academie in Apeldoorn gedaan. Helaas ging mijn sporttest niet door vanwege een gescheurde enkelband, ik had geen keus. Achteraf misschien wel geluk mee gehad, de sollicitatie was doorgekomen voor Limburg, terwijl deze voor Oost-Nederland moest zijn, een ICT fout door de drukte, helaas niet meer te veranderen.

Wel de testen gedaan en deze waren erg positief. We blijven rustig wachten.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:42

Ik wacht ook al een aantal jaren (inmiddels 3,5 jaar), maar ik betwijfel of het weer komt. Ik houd vooral politiekundige bachelor in de gaten. Wel doe ik momenteel nog andere opleidingen, zodat ik, mocht de sollicitatieprocedure negatief uitvallen, niet met lege handen sta.

Marlou_
Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-15 20:01

@ Melissa daar zat ik dus ook aan te denken laatst. Ze zijn bewust bezig met de veiligheid.
Zouden ze dat doen bij de politie, mensen mee laten lopen zomaar?

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:16

Wat raar dat zoveel mensen al ruim 3 jaar wachten. Mijn vriend zit nu anderhalf jaar op de opleiding en werd zonder problemen aangenomen. Maar het zal ook regio afhankelijk zijn denk ik?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 61 bezoekers