Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:25

Warboel schreef:
Hi all! Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb... Ik was een beetje klaar met m’n studie := Ben er dus eventjes tussenuit geweest. Inmiddels ben ik aan het afstuderen en het gaat lekker! :)
Plan is om na de academie te gaan ZZP-en en 3 dagen in loondienst te blijven bij de winkel waar ik nu ook al werk. Dan heb ik in ieder geval maandelijks een vast inkomen en kan ik daarnaast m’n eigen bedrijfje opstarten.

Ik studeer illustratie aan de WdKA trouwens :)
M’n afstudeerproject wordt een boek over depressie. Wordt wel interessant denk ik :j

[ [url=m/TqyKLR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, heel tof! Als het af is ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat. Vind projecten met dit soort verhalen echt heel boeiend :)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:52

Ik ben quasi afgestudeerd met een bachelor animatie, 7 juni de uitslag van de bachelor film.die ik heb moeten maken maar ik ben ondertussen al 3 weken bezig op mijn stageplek als Junior Design Artist :j Ik werk mee aan de animatieserie van De Fabeltjeskrant en aan de verfilming/serie van het Muizenhuis.

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:19

Courses schreef:
Kiki1995 schreef:
Het gaat me er meer om dat ik straks niet een maand zonder geld zit, ik heb gewoon vaste lasten die ik moet betalen. Heb het voordeel dat ik nog thuis woon, dus het is te overzien.
Ik heb gelezen dat studenten recht hebben op een aantal maanden WW als ze uit school komen. Maar dat moet ik beter uitzoeken. Ik ben echt niet van plan om lekker op m'n reet te zitten en mijn hand op te houden, maar ik zal denk ik wel een maand of wat zonder geld zitten.


Maar als je nu al weet dat die mogelijkheid er is dan plan je dat toch in? Ik mis het probleem een beetje.

Er is werk in overvloed, het word bijna zomer dus elke vorm van hospitality heeft wel mensen nodig. Dan doe je tijdelijk even iets anders, prima toch?

En ik snap je beredenering over een gesprek hebben en niet kunnen solliciteren ook niet helemaal. Kansen spreiden is vrij normaal? Als je alles op één gesprek gooit is de kans 50/50 dat het fout gaat. Je moet er zélf ook voor werken, niet hopen dat het goed komt. Ik heb oprecht nog nooit gehoord van een WW als je net van je studie afkomt, ben benieuwd waar dat vandaan komt en wat de reden daarachter is mocht daar echt een regeling voor zijn. Je zegt zelf niet makkelijk geld te willen vangen maar je beredenering klinkt daar niet helemaal naar :)


Ik denk dat ik ook een probleem om niks maak hoor, zit gewoon een beetje in de rats met hoe alles te regelen op het moment. Dit is de eerste keer dat ik afstudeer, eerste keer dat ik aan een echte baan begin. Ik zit een beetje met hoe ik alles moet regelen, wat de 'etiquette' in de branche is qua solliciteren en alles.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:38

Ik kan waarschijnlijk op vast werk bij mijn stageplek rekenen, maar voor mijn stage eindigd in augustus ga ik bij elke studio solliciteren die mij aanspreekt, ook als ze geen openstaande vacatures hebben.

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:50

Als er nog derdejaars een stage zoeken ( CMD/UX) komt er in juni een vacature online bij een hele leuke stagebegeleider ;)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:31

@Kikki1995

Niet alleen voor onze branche, maar universeel is het echt dood normaal als je je kansen spreid. Tuurlijk ga je niet op een paard wedden, dat je nog andere gesprekken hebt is heel normaal. Zou er niet meer achter zoeken als dat er is.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:19

Hoi! Ik breek even in in jullie topic met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden (PB mag natuurlijk ook!)
Mijn hele verhaal kan ik hier helaas niet kwijt, mocht je het willen weten om een completer beeld te krijgen, dan kun je me altijd een PB sturen :)

Ik wil me graag gaan ontwikkelen binnen de Grafische Vormgeving. Buiten leuk op papier en met MS Office ( :') ) te kunnen werken, heb ik eigenlijk weinig kennis van de standaard designsoftware. Maar ik zie door de bomen het bos eventjes nietmeer. Waar zouden jullie beginnen in mijn geval? Zijn er bijvoorbeeld (hoog aangeschreven) opleidingen die jullie aan kunnen bevelen?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:32

Anne. schreef:
Hoi! Ik breek even in in jullie topic met een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden (PB mag natuurlijk ook!)
Mijn hele verhaal kan ik hier helaas niet kwijt, mocht je het willen weten om een completer beeld te krijgen, dan kun je me altijd een PB sturen :)

Ik wil me graag gaan ontwikkelen binnen de Grafische Vormgeving. Buiten leuk op papier en met MS Office ( :') ) te kunnen werken, heb ik eigenlijk weinig kennis van de standaard designsoftware. Maar ik zie door de bomen het bos eventjes nietmeer. Waar zouden jullie beginnen in mijn geval? Zijn er bijvoorbeeld (hoog aangeschreven) opleidingen die jullie aan kunnen bevelen?


Als het puur de programmakennis is zou ik via bijv. Skillshare cursussen voor Sketch en de Adobe suite gaan volgen!

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:23


Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:40

Ik kom nog even terug hier, want ik had dus echt stress om niks blijkt :') Ben gewoon aangenomen en ben vandaag gestart!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:53

Lekker eerste werkdagje met deze temperaturen :) Ik start zelf 22 juli weer vast in dienst, nu nog even wat freelance werk wat ik nog op pak. Ben benieuwd!

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:46

Zoals ik eerder omschreef wil ik me graag gaan ontwikkelen binnen de grafische vormgeving... mijn PC gaat al wat jaartjes mee en is niet (meer) geschikt om Adobe CS op te draaien.. daarom ben ik opzoek naar een PC waar ik Adobe CS wél een beetje leuk op kan draaien.. Hebben jullie tips?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:57

Anne. schreef:
Zoals ik eerder omschreef wil ik me graag gaan ontwikkelen binnen de grafische vormgeving... mijn PC gaat al wat jaartjes mee en is niet (meer) geschikt om Adobe CS op te draaien.. daarom ben ik opzoek naar een PC waar ik Adobe CS wél een beetje leuk op kan draaien.. Hebben jullie tips?


Wil je een desktop of een laptop? Blijven bij Windows of open voor Mac? Budget?

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:59

Courses schreef:
Anne. schreef:
Zoals ik eerder omschreef wil ik me graag gaan ontwikkelen binnen de grafische vormgeving... mijn PC gaat al wat jaartjes mee en is niet (meer) geschikt om Adobe CS op te draaien.. daarom ben ik opzoek naar een PC waar ik Adobe CS wél een beetje leuk op kan draaien.. Hebben jullie tips?


Wil je een desktop of een laptop? Blijven bij Windows of open voor Mac? Budget?


Liefst een laptop en Mac is het fijnste, ik neig ook die kant op, maar zie ook dat er Windows PC's zijn met goeie specificaties. Het is dus een beetje een bomen-bos-verhaal geworden.. Budget is vrij flexibel zegmaar, maar het moet wel een beetje in verhouding staan tot mijn beginners-niveau :Y)

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:44

Hoi iedereen hier,

Ik zoek een grafisch designer die voor morgenavond m'n teamgenoot en ik van [naam] Advertising uit de brand kunnen helpen... We zijn bezig met een paginagrote NRC advertentie voor een goed doel (krijgen we overigens niet voor betaald), en het beeld en het verhaal en alles hebben we. Ook het ontwerp van de advertentie. Alleen moet 'ie nu nog in elkaar, en aangezien we beiden totale noobs op het gebied van grafisch vormgeven zijn, ziet het er niet uit.

We hebben helaas geen budget, waardoor ik het bijna niet durf te vragen. Maar we zijn echt wanhopig... Iedereen is al op vakantie en we zijn al het hele weekend bezig met iemand zoeken. Hij wordt in Juli of Augustus in het NRC gepubliceerd.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:53

Ik lees stiekem mee maar @Resistance ik heb je een pb'tje gestuurd :)

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:15

Resistance schreef:
Hoi iedereen hier,

Ik zoek een grafisch designer die voor morgenavond m'n teamgenoot en ik van WDKA Advertising uit de brand kunnen helpen... We zijn bezig met een paginagrote NRC advertentie voor een goed doel (krijgen we overigens niet voor betaald), en het beeld en het verhaal en alles hebben we. Ook het ontwerp van de advertentie. Alleen moet 'ie nu nog in elkaar, en aangezien we beiden totale noobs op het gebied van grafisch vormgeven zijn, ziet het er niet uit.

We hebben helaas geen budget, waardoor ik het bijna niet durf te vragen. Maar we zijn echt wanhopig... Iedereen is al op vakantie en we zijn al het hele weekend bezig met iemand zoeken. Hij wordt in Juli of Augustus in het NRC gepubliceerd.


Beetje laat misschien, maar ik zou er ook wel even naar kunnen kijken hoor!

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:58

Als je dat zou willen doen ben ik je echt eeuwig dankbaar...

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:18

Als mensen in regio Achterhoek nog een leuke baan in de omgeving weten dan hoor ik het graag! :)
Ben net na nog geen maand werk weer op straat gezet door het bedrijf... :(

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:03

Hoe kan dat zo dan? Lijkt me niet dat ze je zomaar op straat zetten..

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:24

Wat balen zeg! Niet door je proeftijd heen gekomen? Super zuur :\
Ik zit niet echt in die hoek maar zal m’n ogen open houden.

Ik heb afgelopen donderdag m’n diploma opgehaald, echt gemengde gevoelens! Ga de WdKA echt heel erg missen, was echt een veilige haven. Maar ben ook ontzettend blij en heb zin om aan nieuwe avonturen te beginnen :):) ik hou nu even vakantie en ga binnenkort een kvk nummer aanvragen om te ZZPen/freelancen. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat lopen!

Afbeelding
Deze awkward foto is binnen 5 minuten nadat ik de uitslag te horen kreeg gemaakt door 1 van m’n docenten :')

Afbeelding
Hoe het erbij stond tijdens de Graduation Show!

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:08

bobje26 schreef:
Hoe kan dat zo dan? Lijkt me niet dat ze je zomaar op straat zetten..


Ik ben zonder waarschuwing vooraf op straat gezet omdat mijn kwaliteit van werk niet paste bij het bedrijf en ik niet assertief genoeg zou zijn. Hier herkende ik mijzelf niet in, maar goed. Ik vermoed dat er andere redenen zijn die mij niet verteld worden. Ze wouden mij namelijk nog 2 weken laten werken, dat doe je ook niet als mijn werk niet goed zou zijn.

Dus ik ga weer rustig aan een portfolio website opbouwen en mijn CV updaten.


@Warboel: Ontzettend gaaf! Heel veel succes met alles na je studie en een fijne vakantie :D

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:32

Hm, je zat nog in je proefperiode dus als de klik er niet was snap ik het enigsinds. Nu is een lastigere periode (zomervakantie) maar in principe staan er mega veel vacatures open. :)

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:09

bobje26 schreef:
Hm, je zat nog in je proefperiode dus als de klik er niet was snap ik het enigsinds. Nu is een lastigere periode (zomervakantie) maar in principe staan er mega veel vacatures open. :)


Ik ben aangenomen zonder proefperiode omdat ik 2 stages daar heb gelopen. Nu blijft mijn 0-uren contract lopen voor een jaar (ik word ik feite niet meer ingepland) en kan ik dus geen bijstandsuitkering aanvragen... Dus dat wordt echt heel snel solliciteren.

Anoniem

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:26

Ah, geeft meer duidelijkheid zo, balen. Gewoon veel solliciteren en dan is er vast wel wat.

Als je namelijk een WW gaat aanvragen moet je openstaan voor AL het werk. Dus ook hamburgers keren bij de Mac, energie proberen te verkopen via telefoon ect. En als je echt omhoog zit, kun je dat altijd nog beter doen, dan zomaar een uitkering aanvragen. Staat ook ff wat knapper op je CV. Je moet niet persee werken met de opleiding die je hebt gedaan natuurlijk.

En anders ZZP'en? Staan genoeg opdrachten open voor ZZP'ers in jouw omgeving.