[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:22

Is hier iemand toevallig bezig met vrachtwagen rijbewijs en ken mijn meer over vertellen ;-)

[RIJ-ITP] Sneeuwpret
Sinds 27-11-2011 trotse eigenaar van een Andalusiƫr PRE Pablo
Sins 30-11-2013 troste eigenaar van Winny *winnetou*
Bietjuhh : Is there a road I could follow, to bring you back home?


Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:55

Heb voor eind oktober toch maar weer een theorie examen gepland.

Afgelopen weekend een proefles gehad met een andere rijschool. Om het desastreus te noemen is denk ik geen overdrijving. Ik kwam ontzettend onzeker de auto weer uit, dus dat gaan we maar niet meer doen. Komende maandag nog maar een andere rijschool proberen, hoop oprecht dat dat wat beter klikt.

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:39

Courses schreef:
Heb voor eind oktober toch maar weer een theorie examen gepland.

Afgelopen weekend een proefles gehad met een andere rijschool. Om het desastreus te noemen is denk ik geen overdrijving. Ik kwam ontzettend onzeker de auto weer uit, dus dat gaan we maar niet meer doen. Komende maandag nog maar een andere rijschool proberen, hoop oprecht dat dat wat beter klikt.




Ik heb het ook gehad hoor ik heb drie rijscholen gehad. En toen ik bij van dam een proefles nam. Kwam ik terecht bij een instructeur die serieus zijn bevoegdheid gewoon zou moeten verliezen. Wat een idioot was dat. Zeggen dat ik voor geen meter kon autorijden en dat ik me maar moest vermannen niet zo moest overdrijven terwijl de tranen in mijn ogen stonden. Die gast verdiende echt een schop in z'n zaakje, had ik daarna tegen hem kunnen zeggen dat ie zich maar most vermannen.

Mijn punt.


Een andere rijschool past je vast wel. Het is alleen even zoeken.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:43

MachoPablo schreef:
Is hier iemand toevallig bezig met vrachtwagen rijbewijs en ken mijn meer over vertellen ;-)

Er loopt op bokt een topic met daarin bus- en vrachtwagenchauffeuses! Wellicht kan je je vraag daar stellen? :)

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:45

Ik hoop toch dat het vanavond eventjes stopt met regenen. Vond het vorige week voor het eerst in het donker rijden lastiger, als het ook nog hard gaat regenen :=

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:19

Nichtje is ook aan rijschool 3 begonnen en het gaat (eindelijk) hartstikke goed zonder buikpijn en dikke stress. Dus: het is het proberen waard. Nog dank voor de adviezen Polly :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:28

Graag gedaan +:)+

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:55

Poeh he, ik heb net 1.5 uur lang alleen maar speciale verrichtingen gedaan (file parkeren, voor en achteruit inparkeren, hellingproef, halve draai, steken). Ik wist niet dat dat zo intensief kon zijn. := Maargoed, alles ter voorbereiding op de tussentijdse toets.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:11

Zit al sinds 7 uur vanmorgen bij de theorie cursus. Man, wat is dat vermoeiend! Het is echt veel. Fingers crossed dat ik vanmiddag mijn examen haal :=

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:45

E_J schreef:
Zit al sinds 7 uur vanmorgen bij de theorie cursus. Man, wat is dat vermoeiend! Het is echt veel. Fingers crossed dat ik vanmiddag mijn examen haal :=

Eindelijk geslaagd! Driemaal is scheepsrecht :+
Van de vorige 2x op 7 vragen (dus 2 teveel) gezakt naar geslaagd met 1 vraag fout *\o/*

Samiyah
Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:03

Netjes, gefeliciteerd! :)

[o]

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:03

E_J schreef:
E_J schreef:
Zit al sinds 7 uur vanmorgen bij de theorie cursus. Man, wat is dat vermoeiend! Het is echt veel. Fingers crossed dat ik vanmiddag mijn examen haal :=

Eindelijk geslaagd! Driemaal is scheepsrecht :+
Van de vorige 2x op 7 vragen (dus 2 teveel) gezakt naar geslaagd met 1 vraag fout *\o/*

Netjes! Gefeliciteerd! :D

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:22

Gefeliciteerd!

Niet perfect is ook goed

Questquedit
Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:05

Ik heb aanstaande donderdag mijn praktijk. Vind het zoooo spannend :=

:D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:33

Ik heb vandaag ook weer rijles, training spoedrijden (ambulance, jaarlijkse training)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:06

Hier aan het leren voor het theorieexamen (auto). Heb hem nog snel in kunnen plannen voor november. Aangezien hij vanaf dan lastiger moet zijn. Iemand tips om gevaarherkenning te oefenen?


_Cassidy schreef:
Ik heb aanstaande donderdag mijn praktijk. Vind het zoooo spannend :=

Kop op! Dat kun je wel :D Van tevoren nog een lesje ingepland?

Polly schreef:
Ik heb vandaag ook weer rijles, training spoedrijden (ambulance, jaarlijkse training)

Dat is altijd leuk volgensmij! Ik ben nog altijd verbaasd van de keren dat ik meereed met een spoedrit. De knop gaat gewoon om, en er wordt ze geconcentreerd en beheerst gereden!

Questquedit
Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:13

Gevarenherkenning heb ik heel veel, heel vaak moeten oefenen. Ook van mijn theorie instructeur een aantal handvaten gekregen. Er staan ook filmpjes op YouTube om te oefenen, die heb ik ook gebruikt.

Ja zeker! Ik heb vandaag, dinsdag en donderdag voor mijn examen nog les :)

:D

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:30

Youtube! Had ik niet eens aan gedacht :D

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:36

Wie heeft er een tussentijdse toets gehad? Ik heb zojuist ingepland met de rijinstructeur, over krap anderhalf maand staat hij gepland. Wat zijn nu goeie dingen om te weten hierbij?

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:13

Er staan wat redelijk goede videos voor je theorie examen op YT! Zeker aan te raden om even door te nemen voordat je start, is echt goed om als geheugensteuntje mee te nemen.

frankiej
Berichten: 4142
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:21

Nayomie schreef:
Wie heeft er een tussentijdse toets gehad? Ik heb zojuist ingepland met de rijinstructeur, over krap anderhalf maand staat hij gepland. Wat zijn nu goeie dingen om te weten hierbij?


Zoals met elk examen/toets: probeer jezelf te blijven. Als je met de ttt de bijzondere verrichtingen goed uitvoert, hoef je die met het examen niet meer te doen. Maar de examentijd wordt daartoe niet ingekort. Het grote voordeel van de ttt is dat je duidelijk feedback en tips krijgt van de examinator.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:33

vergeet vooral niet dat het een TUSSENTIJDSE toets is, niemand verwacht dat je op examenniveau zit en ga dat ook niet proberen alsjeblieft.
Gewoon lekker gaan rijden, er zijn vast dingen die de examinator nog op of aan te merken heeft en dat is prima.
Als de examinator aan het einde niet verder komt dan "prima ritje" is het weggegooid geld, het is de bedoeling dat je er iets van opsteekt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:35

Mag ik een paar voorrangsvragen over voetgangers stellen? Klopt onderstaande?

1. Voetgangers hebben nooit voorrang, tenzij je een uitrit/inrit in rijdt, borden/stoplichten/verkeersregelaars de voorrang bepalen, of als je af wilt slaan en de voetganger moet rechtdoor. Toch?

2. Als een voetganger op een voorrangsweg loopt en wil oversteken, jij in de auto de voorrangweg op wilt rijden vanaf een gewone weg, dan heeft de auto voorrang. Dit omdat de voorrangsweg geldt voor bestuurders en niet voor voetgangers.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:37

Bubblewrap schreef:
Mag ik een paar voorrangsvragen over voetgangers stellen? Klopt onderstaande?

1. Voetgangers hebben nooit voorrang, tenzij je een uitrit/inrit in rijdt, borden/stoplichten/verkeersregelaars de voorrang bepalen, of als je af wilt slaan en de voetganger moet rechtdoor. Toch?

2. Als een voetganger op een voorrangsweg loopt en wil oversteken, jij in de auto de voorrangweg op wilt rijden vanaf een gewone weg, dan heeft de auto voorrang. Dit omdat de voorrangsweg geldt voor bestuurders en niet voor voetgangers.

Volgens mij klopt het wat je zegt. Aanvulling voor punt 1, volgens mij hebben voetgangers ook altijd voorrang als je als bestuurder de rotonde verlaat.

laraxXxemma
Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:20

Nayomie schreef:
Bubblewrap schreef:
Mag ik een paar voorrangsvragen over voetgangers stellen? Klopt onderstaande?

1. Voetgangers hebben nooit voorrang, tenzij je een uitrit/inrit in rijdt, borden/stoplichten/verkeersregelaars de voorrang bepalen, of als je af wilt slaan en de voetganger moet rechtdoor. Toch?

2. Als een voetganger op een voorrangsweg loopt en wil oversteken, jij in de auto de voorrangweg op wilt rijden vanaf een gewone weg, dan heeft de auto voorrang. Dit omdat de voorrangsweg geldt voor bestuurders en niet voor voetgangers.

Volgens mij klopt het wat je zegt. Aanvulling voor punt 1, volgens mij hebben voetgangers ook altijd voorrang als je als bestuurder de rotonde verlaat.

Even bij punt 1 nog letten op gehandicapten. Die hebben wel voorrang. Uit mijn hoofd ook ouderen met een rollator omdat die onder gehandicapten vallen, ik meen dat ik die had op mijn theorie. Maar correct me if i'm wrong.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers