Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:16

Kun je niet terecht op een HBO waar je ook studenten kan begeleiden idd?
Je hebt een hooo te bieden.

Als zorgcoördinator kim je er niet zomaar tussen, dus daar zou ik niet op focussen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:18

Dat lijkt me ook fijn, maar hoe zou je een HBO binnen kunnen komen? Hoe heten dat soort vacatures? Aan mijn vak hebben ze niets, dus dat is in mijn geval geen ingang :)

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:58

Nee, zou je met je 2e opleiding (recht) nergens binnenkomen?
Ik zou zoeken op iets als studieadviseur (die al werd genoemd) of stagebegeleider/ leerlingbegeleider. iets in die richting. Dan krijg je vanzelf ook links met iets andere benamingen en kun je verder zoeken en doorklikken.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:58

Weet je trouwens al zeker dat je niet kan of mag blijven?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:59

Dank je wel Goof!
Niets is zeker, maar in de urenverdeling heb ik mijn uitbreiding niet kunnen houden. Lukt er niets meer met overleg, dan moet ik helaas weg, het aantal uren dat ik nu heb is niet toereikend voor mijn onderhoud.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:02

Ah zo, jammer zou dat zijn! Snap dat je dan alvast gaat rondkijken. Succes.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:04

Hoe is jullie eerste week weer gegaan??
Ik ben zo blij! Ik bloei weer helemaal op voor de klas, ondanks de gekke regeltjes en fysieke afstand tot de leerlingen. Zo blij dat ik weer onder collega's en, nog leuker, onder de leerlingen ben. Lekker aan de slag, direct contact, gesprekken, zo leuk weer! En de leerlingen hebben het zo goed opgepakt ook deze week, echt fijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:09

Hoe twee vragen op een artsencongres tot sluiting van alle scholen leidden - https://nos.nl/l/2336385

Interessante reconstructie!

Wat fijn dat het goed ging Goof :)

Nado
Berichten: 3350
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:06

@Sheran: werkenbijhogescholen.nl

Klinkt heel fijn, Goof!

Op de uni’s waar ik voor werk als onderwijskundige/docentopleider blijft het zeer ws tot februari 2021 bij online werken. Aan de ene kant wel fijn om minder reistijd te hebben maar ik mis het wel om direct contact met mijn docenten en collega’s te hebben. Op de basisscholen ga ik hopelijk na de zomervakantie weer f2f van start, nu al zin in :)

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:24

Hoe is het met jullie? Laatste weekjes in zicht?
Ik vind het vliegensvlug gaan ineens, 6 juli is onze laatste lesdag al.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:29

Ik studeer vrijdag af. Komende halfjaar mijn natuurkunde deficienties bijwerken en daarnaast al twee vakken (mede) gaan geven op de universiteit. Ik hoop dat na de zomer de volledige klassen mogen blijven!

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:35

Nog steeds online en onze hogeschool heeft bedacht: per 1 september max 20% van de studenten in een gebouw en 1 persoon per 9 m2 in lesruimtes. Dat betekent in de meeste lokalen:6 studenten. En dan ook alleen nog tussen 11.00 en 15.00 u. of na 20.00u
Ik hoop dat de versoepeling van maatregelen die vanavond aangekondigd worden daar nog verandering in brengen, maar ik denk het niet.

Fijn dat jullie nog even echt hebben kunnen werken. Voelt de vakantie vast ook beter!

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:47

Ik had afgelopen vrijdag al de laatste lesdag. Deze week en volgende week toetsweek voor de leerlingen en verder vooral opruimen en alvast voorbereiden voor volgend jaar.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:53

Wij hebben de toetsweek eruit gehaald. Na de laatste les is het gewoon klaar.

Jeetje Berthe, dat klinkt wel heftig hoor. En inderdaad, nu ik voor mijn gevoel weer 'echt' heb gewerkt voelt het dalijk ook 'echt' als vakantie en niet als 'verplicht thuiszitten'.

Magrathea, succes vrijdag!!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:05

Hier ook toetsweek eruit gehaald.

Die zou eigenlijk deze week zijn, nu gaan we nog tot volgende week vrijdag door.

Had voor mij, en vele collega's, niet gehoeven. Het is echt trekken en sleuren. Pfff

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:53

Bij ons begint volgende week de toetsweek. Voor klas1-4 diagnostisch, voor 5 meetellend.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:56

Gister laatste lesdag, leerlingen hebben nu 3 dagen werktijddagen (alles afronden, montessorischool). De week erop klassenuitje, boeken inleveren en eindbrief ontvangen. Wij nog vergaderen en de school inpakken vanwege verhuizing.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:34

Wij moeten nog 3,5 week.
Maar wat vliegt de tijd. Fijn om nog een poosje met de hele groep te kunnen werken.
Volgend schooljaar weer groep 3. Dat was ook mijn voorkeur, dus heel blij mee.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:54

Wij hebben nog 2,5 lesweken. Ook bij ons is de toetsweek eruit gehaald. In plaats daarvan gaan we twee weken langer door (dit zou eigenlijk onze laatste lesweek zijn). In de laatste lesweek hebben de leerlingen een verkort rooster, zodat ze na schooltijd hun eventuele achterstanden kunnen bijwerken. In de week na de laatste lesweek hebben we vergaderingen en het personeelsuitje en dan is het alweer vakantie! :D De tijd is inderdaad voorbij gevlogen. :j

Heel fijn trouwens dat het VO na de vakantie weer volledig open mag. :D

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:15

Wij hebben de toetsweek ook weggestreept en daardoor zitten we nu in de laatste lesweek. Maandag is de laatste lesdag, zodat elke klas even vaak fysiek op school geweest is. Daarna hebben we nog studiemiddag, boeken inleveren voor de kinderen, twee dagen vergaderen vanuit thuis, overgangsbewijs uitdelen en dan hebben we echt vakantie. Ik ben er aan toe, dat thuiswerken werkt niet voor mij. Ik ben echt niet productief en mijn hele lijf doet pijn als ik twee uurtjes aan die laptop gezeten heb.
De tiende sluiten wij met alle collega's het jaar af en dan mogen we even genieten van de rust.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:17

Degenen die de toetsweek hebben weggestreept: hoe doen jullie daar met de examenklassen en met de overgang?

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:40

Sheran schreef:
Degenen die de toetsweek hebben weggestreept: hoe doen jullie daar met de examenklassen en met de overgang?


Examenklassen zijn al weg en voor de overgang heb je die ene toets echt niet nodig. Ook zonder laatste toets heb je een goed beeld van de leerling.
We toetsen sowieso alles al formatief, ze beheersen de stof of niet. Een toets voegt niet perse iets toe.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:07

Sheran schreef:
Degenen die de toetsweek hebben weggestreept: hoe doen jullie daar met de examenklassen en met de overgang?


PTA's eventueel aangepast als niet alles gedaan is dit jaar voor klas 3/4/5.

De PT's voor klas 1 en 2 waren niet zo spannend daar kunnen ze best wat missen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:35

Goof schreef:
Sheran schreef:
Degenen die de toetsweek hebben weggestreept: hoe doen jullie daar met de examenklassen en met de overgang?


Examenklassen zijn al weg en voor de overgang heb je die ene toets echt niet nodig. Ook zonder laatste toets heb je een goed beeld van de leerling.
We toetsen sowieso alles al formatief, ze beheersen de stof of niet. Een toets voegt niet perse iets toe.


Maar klas 5 dan (ook examentraject)?
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik was in de veronderstelling dat eigenlijk iedere school twee toetsweken heeft gehad tijdens de coronaperiode. Maar misschien hebben wij het dan anders opgebouwd: we hebben nu sinds maart geen cijfers meer mogen geven.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:41

Wij hebben geen toetsweken. Dat is toch ook geen verplichting?
Wel is het zo dat het PTA aangepast moest worden als iets niet getoetst kon worden of op een andere manier getoetst moest worden.
Ik heb mijn pta met klas 3/4 ook gewoon afgerond. Heb dus ook gewoon getoetst, al dan op een andere manier. Het gaat om het beheersen van de stof tenslotte. Weet van collega’s dat ze wel wat dingen hebben moeten opschuiven naar volgend jaar (examenklassen dan ) en dat het wel vol is.