Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:56

En lesbezoek 2 ook gehad, of eigenlijk de 4e van het jaar!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:46

Zijn je lesbezoeken nu klaar? Mijn leidinggevende en twee collega's komen nog een keer kijken in de les.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:12

Ja, dat zit erop. Rector komt 2x en de afdelingsleider onderbouw komt 2x. Dan in april beoordelingsgesprek! Ben benieuwd.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:59

Spannend! :D

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:18

Jij succes met de bezoeken! +:)+

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:44

Yes! Mijn beoordelingsformulier was heel positief, ze noemde mijn les ijzersterk! :)

Nu naar Den Haag!

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:39

Mooie start van je weekend, FA. :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:06

Yaay wat fijn! Ik had het even gemist, wat geef je?

Ik kom net uit Den Haag. Vond het een beetje lauw en alles was slecht te verstaan, maar het was wel gezellig en top dat er zoveel mensen waren :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:42

Goed dat jullie geweest zijn! Ik heb wel gestaakt maar had 2 zieke kinderen thuis...

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:28

Ik geef Nederlands op een middelbare montessorischool!

Ik vond het ook wat lauw vanmiddag, maar wel goed dat we er met 40.000 man waren! Er moeten dingen veranderen!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:01

Mag ik mij ook melden? :j

In 2012 begonnen aan de lerarenopleiding Spaans 2de graads aan de Hogeschool Utrecht. Nu, 7 jaar later, eindelijk bijna afgestudeerd :+ De eerste week van april mag ik assessment doen en als ik dat in een keer haal dan ben ik eindelijk klaar.

Ik ben al wel twee jaar werkzaam in het onderwijs. Na mijn stage mocht ik blijven op de school waar ik nu werk: een middelbare school havo/vwo waar ik lesgeef aan de bovenbouw. Hier heb ik 0,2 FTE.

In januari ben ik ook begonnen als vervanger voor iemand met zwangerschapsverlof op een MBO school in de toerisme en luchtvaartbranche. Ik werd op deze school aangenomen omdat ik ook nog part time op Schiphol werk als grondstewardess (dit was mijn bijbaantje tijdens mijn opleiding, maar dit werk is zo leuk dat ik er nog geen afscheid van kan nemen :') ). Hier heb ik 0,3 FTE, maar deze baan stopt eind april alweer helaas.

Wel heb ik binnenkort een sollicitatiegesprek op een MBO school voor 0,8 FTE dus hopelijk binnenkort een baan met meer uren :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:04

Oh wat leuk, welkom! Ik hoop het het je bevalt. 2 scholen lijkt me wel heel pittig, of stop je dan met je 0,2 baan?

Hebben jullie ook veel reacties gekregen naar aanleiding van de staking? Dat er geen reden is om te staken en dat het overdreven is? En weer het argument dat er zoveel vakanties zijn? Ik ben echt blij met mijn school en ik ben ook tevreden over mijn salaris, als ik tenminste zoveel zou werken als ik voor betaald krijg. Hoewel, het zou leuk zijn een huis te kunnen kopen. Ik wilde dat daar regelingen voor waren.

Ik zit in het VO maar het PO is nog erger geloof ik. Ik vind het zo jammer dat mensen geen realistisch beeld hebben.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:15

PO en VO is echt heel scheef. Mensen zien alleen de vakanties, de vele vrije dagen. Ik heb het iemand wel eens voorgerekend, hoe onze weken gecompenseerd worden met vakantie-uren. Feitelijk kom je in het PO dan uit op slechts 5 weken vakantie per jaar...

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:10

Je krijgt tijd voor tijd, zo zie ik het altijd maar. De overuren krijg je terug in vrije dagen. Beetje jammer dat de piekmomenten (eindexamentijd bijvoorbeeld) echt omvalwaardig zijn.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:19

tijd voor tijd wordt niet zo gezien door de maatschappij. zo was een ouder deze week nog ontdaan (!!) van het feit dat ik niet eerder dan 5 uur een afspraak met hem kon maken omdat ik voor die tijd al andere gesprekken en overleggen had staan: 'Ik dacht dat je om half 4, als de kinderen thuis zijn en je klas is opgeruimd, gewoon naar huis kon!' 8)7

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:32

Ze hebben gewoon geen idee, hè?

Iemand zei ooit tegen mij: 'Docent op een middelbare? Oh, leuk. Beetje met die pubers omgaan en dan om 3uur naar huis.'

Ik zo: 'Ja, precies. Ook echt iets voor jou, moet je ook eens proberen.' :D

Toen trok hij de keutel wel in.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:53

Sheran schreef:
Oh wat leuk, welkom! Ik hoop het het je bevalt. 2 scholen lijkt me wel heel pittig, of stop je dan met je 0,2 baan?

Hebben jullie ook veel reacties gekregen naar aanleiding van de staking? Dat er geen reden is om te staken en dat het overdreven is? En weer het argument dat er zoveel vakanties zijn? Ik ben echt blij met mijn school en ik ben ook tevreden over mijn salaris, als ik tenminste zoveel zou werken als ik voor betaald krijg. Hoewel, het zou leuk zijn een huis te kunnen kopen. Ik wilde dat daar regelingen voor waren.

Ik zit in het VO maar het PO is nog erger geloof ik. Ik vind het zo jammer dat mensen geen realistisch beeld hebben.


Mijn 0,3 baan stopt, want daar ben ik zwangerschapsvervanging :j En vanaf komend schooljaar stopt mijn 0,2 baan ook omdat ze geen plek meer hebben voor me (bezuinigingen). Dus ik moet hoe dan ook op zoek naar iets anders!

Mensen in de omgeving zien inderdaad niet dat werken in het onderwijs meer is dan alleen maar tot 15.00 les geven.. En in het MBO geef ik soms gewoon les tot 18.00 's avonds dus dat zegt ook niks := Maar over mijn salaris mag ik niet klagen, op schiphol verdien ik veel minder :')

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:54

benangelique schreef:
tijd voor tijd wordt niet zo gezien door de maatschappij. zo was een ouder deze week nog ontdaan (!!) van het feit dat ik niet eerder dan 5 uur een afspraak met hem kon maken omdat ik voor die tijd al andere gesprekken en overleggen had staan: 'Ik dacht dat je om half 4, als de kinderen thuis zijn en je klas is opgeruimd, gewoon naar huis kon!' 8)7


Ik heb het weleens andersom gehad; een vader die 'savonds om 20.00 uur met me wilde afspreken, overdag had hij geen tijd.
Hij ging er vanuit dat ik onbeperkt en op afroep beschikbaar was voor school :')

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:44

ben jij dat niet Goof? belachelijk! :+

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:33

Idd, ze heeft niks over voor haar leerlingen. :P

Imaginaerum
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:52

Huh, horen we ook nog een leven te hebben naast onze baan als docent? :')

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:45

Dat is hetzelfde als een leerling je buiten school tegenkomt en vraagt wat doet u hier? :=

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:58

Even een vraag tussendoor: als je stagebegeleider bent van leerlingen, en twee verschillende vakken geeft (in het mbo) ben je dan docent LB of LC?

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:59

Dat ben je niet, je moet er meestal voor solliciteren om LC te worden. Daar zijn gewoon eisen voor.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:32

Ik zit in een sollicitatieprocedure, daarom vraag ik het :j Maar ik kan tijdens een arbeidsvoorwaardengesprek dus niet "vragen" om LC