Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:21

Ik men geen limiet bij H&M. Ik bestel alles in drie maten. Dan is er altijd iets wat past. De rest stuur ik terug. Heb echt wel voor een behoorlijk bedrag besteld.

Maar misschien kan dat niet de eerste keer?

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:26

Dat zou idd kunnen omdat het de eerste keer is.. heb het nu maar onder rembours gedaan :P

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:32

Ik gebruik ook iDeal van Sisow. Goede service en lage kosten, precies zoals ik het graag heb ;)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:33

Ik vind nooit wat bij H&M.. Of het is niet mijn smaak of het past niet..

Vzndaag mn eerste nieuwsbrief eruit gedaan, vond m zelf wel mooi gelukt. 1 iemand heeft uitgeschreven, iemand die ik ken trouwens, dus ik vat het meteen iets te persoonlijk op. Dat is echt mijn zwakte, ik voel me meteen in persoon gekrenkt als iemand geen interesse (meer) heeft in de zaak of wat negatiefs zegt oid...

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:35

Dat zou ik ook lastig vinden Mallootje :j

Bij mij stromen ook langzaam wat vragen binnen. Hoop dat ik aan ieders vraag kan voldoen :)

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:54

Mallootje schreef:
Ik vind nooit wat bij H&M.. Of het is niet mijn smaak of het past niet..

Vzndaag mn eerste nieuwsbrief eruit gedaan, vond m zelf wel mooi gelukt. 1 iemand heeft uitgeschreven, iemand die ik ken trouwens, dus ik vat het meteen iets te persoonlijk op. Dat is echt mijn zwakte, ik voel me meteen in persoon gekrenkt als iemand geen interesse (meer) heeft in de zaak of wat negatiefs zegt oid...

Niet voor mezelf maar voor mijn dochtertje ( 3 jaar )

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:55

joyce2 schreef:
Ik gebruik ook iDeal van Sisow. Goede service en lage kosten, precies zoals ik het graag heb ;)

ik heb ook sisow

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:55

heb sinds een paar dagen mijn webshop in de lucht ben wel benieuwd naar jullie mening
www.lin-flowers.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 22:27

kgambler, de reacties zijn niet aan jou gericht hoor wijfie, maar gewoon in het algemeen.

Goed, ik heb de foto gezien, vin het ook een mooie foto, maar persoonlijk vind ik hem donker kijken. Ik heb er geen verstand van dus weet niet waar je wat power mist/kwijtraakt, maar misschien dat de andere fotografen hun mening eens zouden willen geven?

Tijdens het wachten op mijn pizza, heb ik daarstraks even op je website gespiekt.
Op je tarieven pagina raakte ik een beetje de weg kwijt. Dat is een beetje bla bla en daar zou ik afhaken denk ik.
Als je dan naar de tarieven pagina van Hilda kijkt is dat een enorm verschil en ook veel duidelijker.
Misschien hebben de andere fotografen ook hier wat tips voor je?


Ik heb niet heel goed gekeken Lindy maar mijn indruk is mooi strak en verzorgt!

Ideal is een musthave denk ik, de meeste klanten betalen via die weg.

Mallootje jij bent Belgische he?
Hoe betaal jij in een webshop?
Anders gezegt, wat zijn de mogelijkheden voor betalen als je in een webshop iets koopt?

MerelBormans

Berichten: 1153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:34

holly schreef:
kgambler, de reacties zijn niet aan jou gericht hoor wijfie, maar gewoon in het algemeen.

Goed, ik heb de foto gezien, vin het ook een mooie foto, maar persoonlijk vind ik hem donker kijken. Ik heb er geen verstand van dus weet niet waar je wat power mist/kwijtraakt, maar misschien dat de andere fotografen hun mening eens zouden willen geven?

Tijdens het wachten op mijn pizza, heb ik daarstraks even op je website gespiekt.
Op je tarieven pagina raakte ik een beetje de weg kwijt. Dat is een beetje bla bla en daar zou ik afhaken denk ik.
Als je dan naar de tarieven pagina van Hilda kijkt is dat een enorm verschil en ook veel duidelijker.
Misschien hebben de andere fotografen ook hier wat tips voor je?


Ik heb niet heel goed gekeken Lindy maar mijn indruk is mooi strak en verzorgt!

Ideal is een musthave denk ik, de meeste klanten betalen via die weg.

Mallootje jij bent Belgische he?
Hoe betaal jij in een webshop?
Anders gezegt, wat zijn de mogelijkheden voor betalen als je in een webshop iets koopt?

Is goed, dank je wel voor het kijken naar mijn website, ik zal binnenkort eens naar mijn tarievenpagina kijken, zou toch vervelend zijn als klanten daarop afhaken.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:12

Hey Holly, thanks. Heb je recent gekeken of... Heb recent aanpassingen gedaan.

Ik heb ook mijn eigen excel en kan daar ook alles uithalen. Super fijn. Mis ik wat dan voeg ik het toe.

Tablet net voor het eerst gebruikt en ik ben er helemaal happy mee.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 23:32

Ik heb zojuist gekeken. Ik vind jouw site erg mooi, fleurig, overzichtelijk, etc etc. Kijkt lekker weg.
Jij hebt vast ook tips voor kgambler haar site?

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 01:35

Linflowers, ik vind je webshop er mooi uitzien, en goed overzichtelijk! +:)+ De kleuren kunnen misschien voor een bloembinderij iets fleuriger, maar is het doel van je website voornamelijk verkoop via de webshop, of klanten binnenhalen die naar je winkel toe komen? Want als het dat eerste is, dan vind ik de kleuren weer wel mooi passen, rustig en wat rustieks uitbeelden en dezelfde sfeer kom ik dan wel weer tegen in je producten.

Hilda, heb ook even op je site gekeken. Ik vind het op zich wel duidelijk qua prijzen, maar er zijn wel erg veel opties. Als je precies in gedachten hebt wat je wilt en dat kan je ertussen vinden zal dat wel meevallen, maar als ik je site bijvoorbeeld tegenkom terwijl ik (nog) geen foto's nodig heb weet ik niet of ik het opsla. Ik kan iets van paarden- of dierenfotografie ook zo gauw niet vinden trouwens (als je dat wel doet, iig), alleen studiofotografie en enkele specifieke niet-studio reportages..? Ik vind je site verder wel overzichtelijk en leuke kleuren en ontwerp trouwens. :)

Voor het trouwen zou ik eerder een aantal totaalpakketten doen dan de foto's voor bedrag A en dan een trouwalbum voor bedrag B, en erbij zetten wat er allemaal bij zit. Ik lees uit de informatie bijvoorbeeld niet echt wat er bij de reportage van 500 euro bij zit, bv hoeveel uur je aanwezig bent en wat je precies krijgt. Ik zou dan eerder erbij zetten hoeveel uur je aanwezig bent voor die prijs, je hebt er al bijstaan hoeveel ieder extra of minder uur wordt, en wat er precies inzit, krijg je de foto's dan of moet je die dan nog bij jou nabestellen, bijvoorbeeld? En ik zou zelf ook een pakket aanbieden waar een fotoalbum bij inzit, aangezien ik denk dat veel mensen dat wel graag willen als ze dan toch dure professionele foto's laten maken voor hun bruiloft, en een totaalprijs is voor veel mensen dan wat overzichtelijker. :)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:46

@ Holly: Als ik iets in een webshop koop betaal ik meestal per overschrijving, visa of paypal..
Andere opties werken voor Belgen meestal niet heb ik al gemerkt, of toch zeker niet als je bij een buitenlandse webshop wil bestellen.

Zelf bied ik op mijn site voorlopig enkel betaling per overschrijving of via paypal aan, binnenkort ga ik wel op zoek naar een systeem waar mensen ook met creditcard kunnen betalen.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:54

Roskur, juist niet. Ik heb met vaste pakketten een poosje gewerkt. Er is altijd bij iedereen een ja maar dat dingetje wil ik niet en ik wil liever dat.
Zo ook met studio. Eerst kreeg men voor 50 euro shoot en afdrukken van een bepaald formaat, "ja maar ik wil juist dat formaat".

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 10:24

Voor buitenlandse klanten is er bijvoorbeeld mistercash en directebanking.
Valt dat dan onder de categorie, werkt niet/niet fijn, Mallootje?

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:27

Persoonlijk vind ik het ook wel veel opties, Hilda... Daarnaast, max 30 euro voor een studioshoot (dus zonder nabestellingstegoed) voor een uur fotograferen, dan kun je er idd nooit van gaan leven... Daar ben je minimaal 3 uur voor aan het werk... En daarnaast zie ik geen waarde in de "bepaal je eigen tegoed voor nabestellingen" systeem, want ze bestellen toch wel of niet...
En bij je bruidsreportages staat een bedrag van 495 euro, maar er staat niet bij voor hoeveel uur dat is en wat een klant daar voor krijgt...

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:32

Direct Banking is inderdaad op veel sites beschikbaar, maar vaak zie ik mijn bank daar dan niet tussenstaan, en staan er enkel Nederlandse banken op.. Mocht die optie vaker beschikbaar zijn voor mijn bank, zou ik daar zeker voor kiezen.
Mister Cash gebruik ik ook wel eens, maar dat zie je ook niet al te vaak op webshops..

IDeal en zo'n dingen gebruik ik nooit, weet ook niet of het vanuit België kan..

Ik ga de fotografiesites ook even bekijken!

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:36

Lindy1982 schreef:
heb sinds een paar dagen mijn webshop in de lucht ben wel benieuwd naar jullie mening
http://www.lin-flowers.nl


Het ziet er allemaal erg compleet uit! Heb je bewust gekozen voor een bijna-dezelfde naam als je andere website?
Zelf zou ik daar dan niet voor kiezen, beetje verwarrend. Misschien had ik zelf wel 1 website gemaakt voor bloemenwerk + webshop.

Over prijzen gesproken; ik heb 1 bruidspakket met alles erin wat je maar kan kiezen. Daarnaast gewoon losse prijzen. Ik heb ook niet al te veel keuze, dus dat maakt het ook gemakkelijker. Je kiest het aantal uren fotografie + een album. En daarna kan je nog extra's kiezen zoals een DVD, loveshoot, ouderboekjes, ect.

Qua gezondheid gaat het weer aardig, of in ieder geval vandaag weer werken! Uit de longfoto + bloed kwam niet niets uit, dus morgen moet ik een longtest doen bij de huisarts...
Laatst bijgewerkt door Yucca op 17-10-12 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:36

Ik ben heel benieuwd wat ik dan per uur voor studioshoots zou kunnen gaan vragen volgens jou.

Qua prijzen voor de trouwreportages. Dit werkt voor mij zo goed. Ik heb gewerkt met een pakket van uren en album of pakket met uren, album en foto's digitaal. Mensen willen altijd iets anders dan wat in het pakket zit. Meer of minder uren, groter of kleiner album etc etc. Nu kunnen ze helemaal zelf hun keuze maken.

Yucca en nu wil ik graag 4 uur fotografie en alles digitaal kan dat? Als iemand die mogelijkheid niet ziet op je site gaan ze al snel naar een ander die dat wel aanbiedt.
Op die manier ben ik bijna iemand kwijt geraakt. Dat bruidspaar wilde 4 uur fotografie en alle foto's digitaal. Ze had mijn site gezien wilde mij graag maar kon niet heel duidelijk vinden dat ik ook foto's digitaal leverde. Gelukkig voor mij haakte hun eerste keuze fotograaf af en door bokt kwam ze erachter dat wat zij wilde wel kon bij mij waardoor ik door de ontstane situatie wel hun fotograaf ben geworden. Inclusief het album wat ze in het begin absoluut niet wilden.
Laatst bijgewerkt door Hilda79 op 17-10-12 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:38

Hilda79 schreef:
Ik ben heel benieuwd wat ik dan per uur voor studioshoots zou kunnen gaan vragen volgens jou.

Qua prijzen voor de trouwreportages. Dit werkt voor mij zo goed. Ik heb gewerkt met een pakket van uren en album of pakket met uren, album en foto's digitaal. Mensen willen altijd iets anders dan wat in het pakket zit. Meer of minder uren, groter of kleiner album etc etc. Nu kunnen ze helemaal zelf hun keuze maken.


Als het werkt zou het vooral zo laten! Je zou voor een uur studiofotografie kunnen vragen wat je ook vraagt voor een uur bruidfotografie (75 euro geloof ik).

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:40

Als ik 75 euro vraag per uur kan ik mijn studio bij het grofvuil gaan zetten.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:45

Wij hebben pas een fotoshoot laten doen en we zijn daar anderhalf uur geweest en waren dik 200 euro kwijt. We hebben prachtige foto's in klein formaat met logo gekregen en mochten 2 grote foto's uitzoeken en 2 kleine. De rest konden we via de fotograaf bestellen.

Dus als jij 30 euro vraagt zit je ver onder de marktprijs.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:49

Zooist, dan zitten al mijn collega's hier in de regio onder de marktprijs.
Er zijn er hier bijvoorbeeld sowieso een stuk of 3 heel dicht bij mij die voor 300 euro een trouwreportage maken en dan heb je voor dat bedrag ook al je trouwfoto's.
Idem voor studioshoots, 25 euro inclusief afdrukken is eerder normaal dan uitzondering.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:52

@Hilda: een vriendin van mij, die gewoon voor de hobby fotografeert, vraagt zwart €40,- voor een uur foto's maken. Ik kan je via PB wel wat foto's van haar laten zien en die zijn absoluut niet geweldig (want ze weet nog heel weinig van fotografie, in vergelijking met de fotografen hier in het topic), maar ze krijgt regelmatig aanvragen voor shoots...

Edit: Ik zit nu even te denken, volgens mij zeg ik het nu verkeerd, ze vraagt €40,- voor een shoot en daar staat niet een bepaalde tijd voor. Ze bepaalt gewoon zelf wanneer het afgelopen is. Dus de ene keer is ze een uurtje foto's aan het maken en soms is ze lekker bezig en gaat ze langer door.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 17-10-12 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt