Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:47

Hallo allemaal!
Ik wil graag komen meelezen in dit topic.
Mijn vriend en ik zitten te denken om samen iets op te starten maar weten niet zo goed waar te beginnen. We hebben al een hoop ideeën maar de uitwerking moet nog gaan beginnen

Love is Love

My current situation is not my final destination.


Georgette
Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:53

Na jaren niet meer actief te zijn geweest hier, kom ik graag weer meekletsen. Het forum was een beetje vergeten, omdat ik al jaren niet meer actief ben in de paarden. Maar de interesse blijft altijd en ik heb ook in dit topic vroeger meegekletst. Jaren geleden heb ik een webwinkel gehad met sieraden (hobbymatig), en onlangs (augustus 2018) ben ik weer voor mezelf gestart.

De webwinkel Meester Aap is van mij, waarbij ik me richt op schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 - 12 jaar. De collectie bestaat nu uit schooltassen, gymtassen, drinkbekers, lunchtrommels, bento accessoires, educatief speelgoed, schoolfotoboeken, etc. van mooie merken.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:10

Georgette schreef:
Na jaren niet meer actief te zijn geweest hier, kom ik graag weer meekletsen. Het forum was een beetje vergeten, omdat ik al jaren niet meer actief ben in de paarden. Maar de interesse blijft altijd en ik heb ook in dit topic vroeger meegekletst. Jaren geleden heb ik een webwinkel gehad met sieraden (hobbymatig), en onlangs (augustus 2018) ben ik weer voor mezelf gestart.

De webwinkel Meester Aap is van mij, waarbij ik me richt op schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 - 12 jaar. De collectie bestaat nu uit schooltassen, gymtassen, drinkbekers, lunchtrommels, bento accessoires, educatief speelgoed, schoolfotoboeken, etc. van mooie merken.



Mooie producten! Ziet er goed uit zeg :)

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:19

Echt leuke producten mooie site ook.Heb je die site door iemand laten maken?

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:26

Hah, eindelijk een webshop met een open RSS feed!

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:28

Als ik het vragen mag, dat je persoonsgegevens moet delen met PostNL e.d. snap ik. Wordt beetje lastig pakket afleveren als ze niet weten bij welk adres. Maar waarom worden persoonsgegevens ook gedeeld met "Google, Facebook, Instagram en Pinterest"?

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:31

Dat gebeurt vrijwel automatisch als je wil adverteren op je website. Je gegevens worden geanalyseerd en doorgezet naar bv Facebook (en bedrijven die daaronder vallen) zodat zij jou specifiek kunnen targetten met advertenties op hun platform. Dus als zij weten dat jij op een website zoekt naar kinderkleding of schoolbenodigdheden kunnen ze je daar ook advertenties voor laten zien op andere platforms. Het klinkt wat gek maar vrijwel alle websites hebben dit in hun beleid staan omdat je er simpelweg niet omheen kan.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:47

Mooie site! En wat een leuke dingen verkoop je <3.

❤️

Georgette
Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:19

Dank voor de complimenten! De website heb ik 'zelf' gemaakt en onderhoud ik 'zelf'. Ik maak gebruik van Lightspeed, het is dus een webwinkel onder licentie. Van de producten word ik nog elke dag vrolijk, ze zijn stuk voor stuk geweldig, dat maakt het extra leuk om ermee te werken. Heb nog veel plannen qua uitbreiding assortiment en merken, stap voor stap breid ik uit :)

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:33

Mooie webwinkel!

Ik vind t heerlijk weer als zzp er aan de gang te zijn maar ook super spannend!

Qua lessen gaat t goed, al mag er best meer bij.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:16

Hoe is het hier met iedereen, nog druk? Ik heb het even wat minder druk, mijn man werkt ook voor zichzelf al jaren, maar de ellende is dat de betalingen steeds zo laat binnen komen. Hij laat zich inhuren door bedrijven, hij is docent. En die bedrijven moeten vaak zelf ook weer op hun geld wachten, waar door ze hem niet kunnen betalen.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:34

HippoLogic schreef:
Ik adverteer niet meer op FB want dit benadeeld de natuurlijke reach negatief. Kostte echt wat tijd om dat weer op peil te krijgen. Als je adverteert en dat blijft doen, krijg je (mits een goede advertentie) natuurlijk wel dat bereik.


Het organische bereik van bedrijfspagina's wordt sowieso steeds verder en verder teruggedrongen door FB (vooral sinds februari 2018 enorm voelbaar door de nieuwe aanpak van Zuckie). Voorspelling is zelfs dat het organische bereik voor bedrijfspagina's zal dalen tot 0%.
Ik zou een actieve bedrijfspagina dus niet aanraden om niet te adverteren.

Ondanks de voortdurende negatieve berichten over Facebook blijft het toch wel het grootste social medium en blijft het dus wel voordelig om hierop te adverteren. Het blijft toch een medium waar je met een relatief klein budget een relatief groot bereik kunt genereren. Maar hoeveel van je marketingbudget je precies inzet op Facebook, dat hangt van heel wat factoren af.

HorseTopShop
Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:56

Waar versturen jullie je nieuwsbrieven mee?

rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:01

Ik heb dat een keer gedaan, via PerfectView, dat koppelt MailChimp aan zich.

11AFotograaf
Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:28

HorseTopShop schreef:
Waar versturen jullie je nieuwsbrieven mee?

Mailchimp.

Maar ik zou als ik jou was kijken naar een systeem dat koppelt met je webshopsysteem. Mailchimp kan dat bijvoorbeeld wel met WooCommerce.
Die koppeling is wel zo makkelijk!

HorseTopShop
Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:21

We zitten ruim over de 5000 mailadressen. Voor Mailchimp zullen we nu moeten gaan betalen.
Momenteel wordt er een nieuwe website voor ons gebouwd. Ik zal de webbouwer vragen wat mogelijk is.

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 01:22

Ik gebruik ook Mailchimp.

Nog niet over nagedacht hoe (en waarom) je dat zou koppelen aan mijn webshop. Ik gebruik ook Woocommerce. Kun je dat toelichten 11AFotograaf? Dank je.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

11AFotograaf
Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 06:52

HippoLogic schreef:
Ik gebruik ook Mailchimp.

Nog niet over nagedacht hoe (en waarom) je dat zou koppelen aan mijn webshop. Ik gebruik ook Woocommerce. Kun je dat toelichten 11AFotograaf? Dank je.

Waarom? Heel simpel: je wilt ook dat de mensen die een bestelling doen er voor kunnen kiezen om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, zoals iedere webshop dat heeft. Niet iedereen zal al op je nieuwsbrief stam. En je kan ook de koppeling maken met aparte lijsten op basis wat ze gekocht hebben en specifieke e-mails sturen over hun product of wat nog meer interessant voor ze is.
Hoe? Google maar op WooCommerce Mailchimp plugin, dan kom je genoeg opties tegen.

En ja, met 5.000 e-mailadressen zal je nergens gratis terecht kunnen. Maar als je daar een conversie van 1% uit haalt, zijn dat 50 bestellingen. Dat is ook geld waard lijkt mij

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:09

Dank je! :D

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

DrFurioux
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:43

Hallo allemaal!

Leuke webshop Georgette! Ziet er erg goed uit :) Ik zie ook dat je Facebook pixel werkt. Haal je daar nog handige data uit mbt adds op Facebook?

Ik heb mezelf afgelopen week ingeschreven bij de KVK met een eigen webshop (http://www.topdas.nl).
Het is niet voor het eerst dat ik een eigen bedrijf heb, maar wel in de ecommerce wereld. Zouden jullie me wat feedback kunnen geven over de shop? Ben benieuwd of ik nog dingen kan verbeteren.
Hij is helemaal operationeel! Alles werkt :)

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:16

DrFurioux schreef:
Hallo allemaal!

Leuke webshop Georgette! Ziet er erg goed uit :) Ik zie ook dat je Facebook pixel werkt. Haal je daar nog handige data uit mbt adds op Facebook?

Ik heb mezelf afgelopen week ingeschreven bij de KVK met een eigen webshop (http://www.topdas.nl).
Het is niet voor het eerst dat ik een eigen bedrijf heb, maar wel in de ecommerce wereld. Zouden jullie me wat feedback kunnen geven over de shop? Ben benieuwd of ik nog dingen kan verbeteren.
Hij is helemaal operationeel! Alles werkt :)



Leuke webshop, zag al een aantal leuke stroppen voorbij komen !

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:00

Tot nu toe vooral een meelezer in dit topic maar toch maar eens wat plaatsen :D
Al enkele jaren heb ik mijn webshop met ruitersportartikelen, daarnaast ben ik te vinden op een vast aantal evenementen. Het draait constant met leuke reacties van de klanten.
Waar ik wel eens mee zit zijn de (gelukkig maar weinig voorkomende) retouren. En dan vooral de net niet helemaal zoals het moet zaken. Zo heb ik al eens een flink behaarde deken retour ontvangen (ondanks extra aanwijzingen ivm passen die ook op de site staan), hierop heb ik het schoon maken in mindering gebracht op de creditering.
Nu heb ik een situatie waarbij de 14 dagen retour termijn vrijdag verliep en ik vanmiddag gebeld wordt dat de bestelde rijlaarzen niet passen....
Hoe gaan jullie met zoiets om? Aan de ene kant denk ik klantvriendelijk en coulant zijn, aan de andere kant denk ik Hoezo niet eerder bericht gedaan, helaas termijn verlopen. Dit soort dingen vind ik lastig om een standpunt op in te nemen, hoor graag van jullie!

Leuke en voordelige ruitersportartikelen én heerlijk puur natuur paardensnoep http://www.phruitersport.nl

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:05

Ik denk dat je daarin echt een afweging zou moeten maken. Kan je de laarzen nog verkopen als je ze terugneemt? Zo ja hoe veel verlies zou je daar evt op leiden?

Als ik het zo lees lijkt het mij alsof je een hele persoonlijke zaak runt en daar hoort ook bij dat je klanten heel belangrijk voor je zijn. Persoonlijk zou ik zeggen, als ik er niet een gigantisch verlies op draai neem ik ze terug zodat die meid misschien nog eens iets anders bestelt, of tegen haar vrienden en vriendinnen vertelt hoe fijn jij daarmee om ging. Je weet nooit waarom ze pas nu belt, misschien spelen er wel flinke persoonlijke omstandigheden.

rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:23

Qua retour termijn zou ik ook niet lastig zijn. Precies wat Emmaa zegt.

riskatc
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Deventer

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:01

Dank jullie alvast. Mijn eerste gedachte was ook coulance en daarmee nette service leveren.
De laarzen kunnen gewoon terug de voorraad in zogezegd (standaard maat).
Klantenbinding en goede service heb ik idd wel hoog staan en ik denk ook vaak, hoe zou ik het als klant ervaren (ook qua acties, de teksten etc).

Leuke en voordelige ruitersportartikelen én heerlijk puur natuur paardensnoep http://www.phruitersport.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers